silnik cosworth i ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
dudas89
Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016 Skąd: Wisznice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 14:35 silnik cosworth i ciśnienie oleju
|
|
|
witam, pisze z problemem nastepującym, zakupiłem scorpio z silnikiem kod boa, asb. auto u poprzedniego właściciela stało 5 lat, przywiozłem to do siebie i przy tym majsterkuje, wiadomo na początek odpaliłem, auto jest bez gazu tylko benzyna, bez gazowania rozgrzałem troche i wymieniłem olej na mobil 10w40 oczywiscie tez filtr oleju zmieniłem. zalane 4,7 litra oleju, pojezdzilem jakies 400 km i znów zmiana oleju na ten mobil wraz z filtrem. w miedzyczasie zmieniłem termostat bo wskazówka temeperatury sie ledwo podnosila. wiatrak wisko nie jest zablokowany.
problem: na wolnych obrotach, po rozgrzaniu silnika, na położeniu P jest ok, ale pod obciażeniem jak skrzynia jest na R albo D, a auto trzymam na hamulcu i obroty spadaja na 500 albo 600 to mruga konewka braku cisnienia oleju. czym moze to być spowodowane?
temperatura cieczy na zegarach ledwo co wchozi w pole NORM, nie podchodzi pod M nawet, a jak maske otworze to węże gorące, chłodnica gorąca, wiatrak i kolektor też, płyn jest, czy to czujnik temperatury zaniża? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 14:38
|
|
|
1. Zużyciem silnika.
2. Może być. Zmierz temperaturę, to bedziesz wiedział. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:06
|
|
|
Odłączałeś akumulator? Może go źle zaadoptowałeś? Po resecie kompa, trzeba mu dać kilka min, żeby sobie popyrkał na wolnych z włączonymi światłami, potem spokojny spacer i trochę buta. Reset to odłączenie aku na ~15 min. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
dudas89
Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016 Skąd: Wisznice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:09
|
|
|
Po resecie adaptacja poprawnie przeprowadzona, błędów brak. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:15
|
|
|
dudas89 napisał/a: | a jak maske otworze to węże gorące, chłodnica gorąca, wiatrak i kolektor też, płyn jest, czy to czujnik temperatury zaniża? | może być jak najbardziej.
dudas89 napisał/a: | obroty spadaja na 500 albo 600 to mruga konewka braku cisnienia oleju. czym moze to być spowodowane? | właśnie to przerabiam - panewki korbowodowe. Jaki masz przebieg? Ewentualnie czujnik ciśnienia, ale to złudne - też to obstawiałem, a okazało się, że panewki umarły. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 16:47
|
|
|
jak ciśnienie oleju się zapala to motor trup zadziałanie lampki to zaledwie 0,2 a ciśnienie wymagane 1,5 w górę
pomierz ciśnienie oleju jakie realne jest bo może tylko czujnik padł |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
dudas89
Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016 Skąd: Wisznice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:28
|
|
|
czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniony - na wskaźniku idealnie w połowie
czujnik ciśnienia oleju wymieniony - niestety problem pozostał. |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:34
|
|
|
Czyli panewek nie ma micha w dòł i panewki wymienić |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:49
|
|
|
Tak jak pisze Danek i ja - panewki. Jaki masz tam przebieg? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
dudas89
Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016 Skąd: Wisznice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 18:05
|
|
|
na liczniku 312 000 km. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 18:39
|
|
|
biorąc pod uwagę ostanie wieści i przygody kolegi jaroz-a to pewnie panewki zeszły już dawno . 1% szans że jakiś syf w smoku jest albo czujnik padł . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 20:02
|
|
|
dudas89 napisał/a: | 312 000 | to już mogła Cię dopaść klątwa panewek:( Mi już około 300k było słychać coś dziwnego i to okazały się panewki. Także gufer dobrze prawi. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:24
|
|
|
jaroz napisał/a: | około 300k było słychać coś dziwnego i to okazały się panewki. |
A ja po 400 tys km miałem panewki idealne, zero przetarcia warstwy ślizgowej, nawet nie cała powierzchnia panewek pracowała - widać wyraźnie. Ja nie wiem, jak niektórzy po mniejszych przebiegach silnik załatwić potrafią ... A jeżdżę jak już pisałem, na Panolinie, syntetyku, 5W40. Tylko ten tłok na I cylindrze, i błędne podejrzenia co do przyczyny - a to był zapieczona pierścień, choć raczej po mechanicznym uszkodzeniu tłoka jakimś obcym ciałem. Reszta silnika zużyta w mniej niż połowie ! Na gazie !
A tak w ogóle .... wygląda, że mamy na forum kilku wizjonerów, a może nawet jasnowidzów !!! Snujecie mnóstwo teorii, zamiast napisać po kolei, co zrobić, co sprawdzić. No, kilka cennych uwag było, ale przeważają gdybania.
Pompa oleju w tych silnikach jest naprawdę wielka ... a min ciśnienie oleju na jałowym to bodajże minimum 0,5 bara. Czujnik reaguje różnie, trzeba zapiąć manometr i nie gdybać. I pomierzyć ciśnienie oleju i na zimno i na gorącym - wtedy wszystko się okaże. A wyrobione panewki dobry mechanik usłyszy. Zdjęcie miski to ostatni krok. Może być i tak, że kanały olejowe przytkane, albo regulator ciśnienia w pompie się przywiesił. Zależy jak poprzedni właściciel auto traktował.
Co do biegu jałowego - przyczyn może być mnóstwo, a zacząć należy od TPS, IAC, i dalej po kolei. A w ogóle na zimno podwyższa obroty jak należy ?
[ Dodano: |25 Lip 2016|, 2016 21:26 ]
dudas89 napisał/a: | jakies 400 km i znów zmiana oleju na ten mobil wraz z filtrem |
A co było w filtrze ? Warto go rozpruć. I jako kolor oleju ? I co wy wszyscy tak ten Mobil ... po 300 kkm panewki ? Toż to jakieś g... a nie olej musiał w silniku być !
[ Dodano: |25 Lip 2016|, 2016 21:32 ]
Małe uzupełnienie - przy 800 rpm, olej 10W40 - 1,0 bara. Przy 2000 - 2,5 bara. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:34
|
|
|
Grześ napisał/a: | A ja po 400 tys km miałem panewki idealne | a miałeś swój od nowości, że tak chwalisz swój olej? I w ogóle chwalisz panewki, to mus że masz od nowości
Grześ napisał/a: | I co wy wszyscy tak ten Mobil | Ja używałem Mobil 1 5W50, więc nie żałowałem na dobry olej. Ale nie wiem co robił poprzedni właściciel do przebiegu 220kkm. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:40
|
|
|
jaroz napisał/a: | Grześ napisał/a:
A ja po 400 tys km miałem panewki idealne
a miałeś swój od nowości, że tak chwalisz swój olej? I w ogóle chwalisz panewki, to mus że masz od nowości |
Od 150.000 km. Wykręciłem 1/4 mln, a nogę mam raczej ciężką, + kilkanaście tys km z przyczepą.
jaroz napisał/a: | Grześ napisał/a:
I co wy wszyscy tak ten Mobil
Ja używałem Mobil 1 5W50, więc nie żałowałem na dobry olej. Ale nie wiem co robił poprzedni właściciel do przebiegu 220kkm. |
Nie twierdzę, że Mobil1 jest zły, ale czy taki dobry ??? Coś mi się wydaje, że jak przez 100 tys km aż tak wytarłeś panewki, to mógłby być lepszy .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|