|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
4-ka |
Autor |
Wiadomość |
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 12:24 4-ka
|
|
|
witam
kto mi podpowie dlaczego brak u mnie 4-go biegu w asb wszystkie inne są cacy
pozdrawiam :cry: |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 12:30
|
|
|
Temat 4-ki w A4LDe, był już przerabiany na forum wielokrotnie. Poszukaj, na pewno znajdziesz to, co Cie interesuje
Nadmienię tylko, że jest ona załączana elektrycznie przez EEC IV, więc jest to kwestia elektryki, albo uszkodzonego elektrozaworu w skrzyni. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 13:22
|
|
|
no cos tam bylo tylko nie precyzyjnie apoza tym co to to eec 4? |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 12:21
|
|
|
no było, było i to dość dokładnie... trzeba poszukać
eec -4 ? - najprościej - komputerek
a swoja drogą polecam stronę www.automat.pl - wszystko o automatach
a co do braku - 4 -stawiam tak jak Adam - elektrozawór!!! |
|
|
|
|
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 19:22
|
|
|
może i elektro zawór ale w poprzedniej skrzynce też nie było 4 i to jest ciekawe a wracając do tego zaworku czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzynki i czy to droga imprezka
pozdrawiam |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 20:23
|
|
|
Andrzej, najpierw trzeba sprawdzić, czy nie ma przerwy w obwodzie. Często się zdaża, że łączówka przy skrzyni zaśniedzieje, albo np. skoroduje i urwie się jeden z pinów w tej łączówce (któryś z kolegów na forum miał taki przypadek).
Dlatego wleź napierw pod auto i sprawdź stan tego przyłącza (znajdziesz po kablach).
Jak się okaże, że wszystko jest w porządku , to następnie sprawdź to elektycznie :
podłącz pod wspólny kabel (kolor znajdziesz na schemacie) +12V, i podając masę na 2 pozostałe, sprawdzisz "na słuch" i za pomocą amperomierza, czy elektrozawory nie mają przerwy i czy "stukają" jak dostaja masę.
Jeżeli to też będzie dobrze, to znaczy, że albo jest przerwa w połączeniu z komputerem, albo uszkodze wyjścia sterujące z samego kompa. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 22:14
|
|
|
No z urwanym pinem problem mam ja, wciąż jeszcze nie rozwiązany, jak naprawię dam znać.. |
|
|
|
|
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lip 2005|, 2005 07:36
|
|
|
dzięki adaś za wyczerpującą odpowiedz i teraz wiem już o co chodzi jak coś wymyślę to się odezwę
pozdrawiam |
|
|
|
|
ETER [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 22:15
|
|
|
Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem
- elektrozawory 4-ki i konwertora mają rezystancję przejścia około 30 R
ALE ciekawostka - w plastikowym przejściu które jest jednocześnie złączem od strony skrzyni mogą być zatopione diody gaszące. I dlatego jeśli ktoś wpadnie na pomysł podania zewnętrznego zasilania w celu posłuchania jak pstrykają , gdy podłączy niewłąsciwie to najprawdopodobnie może te diody pozwierać na ztałe. Wtwdy zawory napewno nie będą pstrykać
- diody też można sprawdzić miernikiem złącz
- 4 -kę można załączyć na krótko zwieramy właściwy pin na masę w czsie jazdy ( byle z głową ). Wtedy wyjaśnimy sobie komu dać w morde - dla elektryka czy mechanika u którego zapewne wcześniej 5 razy staliśmy w kolejce i na piwo w tym miesiącu już zabrakło.
- jeżeli pomiary elektryczne wypadną pozytywnie i 4 ka na krótko wchodzi - znaczy końputerek nie wystawia właściwego sygnału - polecam sprawdzenie - podstawienie prądniczki
- jeżeli natomiast nie WCHODZI - a zawór ma właściwą rezystancję i cyka ( małe szanse że jest uszkodzony ) no to mamy prze -..... Otwiera się kilka możliwości z czegio byłoby najlepiej gdyby się skończyło regulacją taśmy hamulcowej 4 -go biegu ( proste i do zrobienia )
POZDROWKO
|
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 23:22
|
|
|
ETER napisał/a: | Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem
|
Zamiast dedukować, lepiej spojrzeć na kable na skrzyni, za siłownikiem kickdown, nawet bez rozbierania wydechu i kickdowna, od przodu da się gmerać Ten z czerwonym to wspólny PLUS, te dwa pozostałe to 4 i lockup. Na złączkach na ścianie komory silnika dla lat 90-91 na małym złączu dwupinowym jest plus (jedyny kabelek z ASB z czerwienią) i na 99% lock-up (na ogół brązowo-jakiśtam albo niebiesko-jakiśtam), na dużym złączu jest 4 (na 99%), to ten trzeci z przepustu za kickdownem, na ogół podobny jak drugiego zaworu (brązowo-coś tam, niebiesko-cośtam). Kolory przewodów o ile pamietam nie powtarzają się na złączach, więc naprawdę najlepiej zajrzeć za kickdown. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
ETER [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 23:42
|
|
|
Boni wszystko OK
- tylko trzeba odkręcić siłownik kick-down inaczej do złącza nie dojść - a to wszystko czas i ta RURA parzy w łapy jeżeli musiłeś na kanał jechać
- po drupie primo - pomiąchałem trochę tymi kablami na dole ASB i doznałem prawie omdlenia - stwierdziłem prawie gołe żyły na wieżchu. Jak zaczołem wżynać się w wiązkę to się okazało że izolacja osypuje się w oczach z tych kabli.
Wniosek - puki nie ruszasz możesz zakładać że MOŻE jest OK ale jak ruszysz to z jakiej kolwiek pwewności TRZBA ZREZYGNOWAĆ.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 00:12
|
|
|
Widzę kolego ETER, że chyba rozmawiamy o całkiem róznym podejściu do zagadnienia. Nie chodzi chyba o to , żeby na chwilę coś tam pogrzebać, żeby auto jechało (np. na drodze), ale o to, żeby problem wyeliminować i układ naprawić.
Mówisz, żeby nie ruszać wiązek, bo się rozsypią... a niech się rozpadają ! Chyba lepiej, żeby to się stało w garażu, na kanale, gdzie możesz spokojnie powymieniać spróchniałe kable, niż na ulicy, prawda ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 07:48
|
|
|
i racja panowie z Boni siedzieliśmy nad moją asb i stwierdzenie jest proste elektrozawór dał ciała i jak się zbiore to się to wyeliminuje pozdrawiam wszystkich.Boni...duże piwo dla ciebie |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 08:10
|
|
|
więc tak jak obstawialiśmy z Adamem - jednak elektrozawór... wymienić i będzie po bólu... |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 11:12
|
|
|
ETER, nie mów mi co się da, a co nie, bo u andrzeja siedzieliśmy na kanale bez zdjętego kickdown i z gorącym wydechem i jakoś jednak udało mi się zobaczyć kolory kabli, i sprawdzić na złączu. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |