|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata... |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 19:52
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | Ok, tylko że: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciepłym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepełko, a jak jest 0- i więcej na minusie zaczyna być w środku chłodno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze niż to na zewnątrz. | No to jak nic nagrzewnica jest zamulona i grzeje niewielką powierzchnią. MarcinQ napisał/a: | czy wysokość zamontowania reduktora LPG może mieć znaczenie w ograniczeniu krążenia płynu przez nagrzewnicę? | jeśli jest szeregowo z nią i przy okazji jest wyżej niż lustro płynu w zbiorniku wyrównawczym, to może mieć problem z pełnym odpowietrzeniem, a tym samym może wpływać na krążenie również w nagrzewnicy.
Jak równolegle to woda/płyn popłynie gdzie lżej, więc jak nagrzewnica zamulona to większość płynu poleci na reduktor.
Chyba wyżej niż wyrównawczy nie jest, więc raczej ta kwestia ok.
MarcinQ napisał/a: | bardziej martwi mnie fakt że niedługo po uruchomieniu ciepły płyn idzie cały czas na chłodnicę, a termostat był już 3 razy zmieniany. |
Jak wspomniałem - spotkałem się nie raz z tym że uszczelka termostatu była niewłaściwie założona - jak ją dałeś ? naciągnąłeś na przegrodę tak, że rowek na nią wskoczył, czy może po wierzchu tylko położyłeś ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 22:53
|
|
|
Jak wspomniałem - spotkałem się nie raz z tym że uszczelka termostatu była niewłaściwie założona - jak ją dałeś ? naciągnąłeś na przegrodę tak, że rowek na nią wskoczył, czy może po wierzchu tylko położyłeś ?[/quote]
Tak, naciągnęłem na termostat, a jego przegroda wskoczyła w rowek w uszczelce... |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 22:56
|
|
|
Jest prawidłowo zamontowany, tak się montuje w r4 i działa. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 11:56
|
|
|
Jankes napisał/a: | Jest prawidłowo zamontowany, tak się montuje w r4 i działa. |
Prawda |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 13:58
|
|
|
No ale cudów nie ma, jak płyn nie bedzie miał odpowiedniej temperatury to wąż na chłodnice nie zrobi się gorący bo termostat nie pusci.
Tam mikro ilosci płynu mogą iśc ale one nie nagrzeją całej srednicy węża. Jak wąż się nagrzewa na chłodnice równomiernie wraz z nagrzewaniem płynu to termostat nie działa.
Filozofi wielkiej w jego zamontowaniu nie ma ale nie wiem o co tam chodzi, ale dla mnie to nie działa ten termostat.
Może zrób jakies foty jak to wszystko jest zamontowane od gazu, albo coś bo zaraz wyjdzie że jakaś akcja jest zrobiona.
Bo temat że nagrzewnica słabo daje to może być inna para kaloszy ale za termostatem wąż ma być zimny jak auto np ma 60 stopni. , wiekszosc ma chyba 88 otwarcie do scorpio
Ja tam na żadnym termostacie sprawnym nie widziałem róznicy w nagrzewaniu auta. Fakt że zazwyczaj montuje wahlera bo kiekdys miałem verneta i po 5 miesiacach powiedzial papa. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 14:07
|
|
|
Ta dziurka z kulką zawsze coś minimalnie puszcza, więc wąż się troszkę może nagrzewać, zwłaszcza blisko obudowy termostatu. Ale jak podczas rozgrzewania auta, gdzie nie powinno jeszcze nastąpić otwarcie termostatu cały wąż robi się ciepły a z nim również chłodnica, to sorry - termostat do bani lub zamontowany w sposób umożliwiający częściowe go omijanie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Gru 2020|, 2020 16:17
|
|
|
Nagrzewnica do wymiany. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |2 Sty 2021|, 2020 17:33
|
|
|
MarcinQ, miałem to samo - pomogła wymiana nagrzewnicy (parownik wpięto szeregowo), jedynie. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 00:18
|
|
|
MarcinQ, sprawdź jeszcze czy przewody na nagrzewnicy są prawidłowo.
Jeśli dobrze pamiętam, zasilanie powinno iść na dolny króciec. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 18:29
|
|
|
Reader napisał/a: | MarcinQ, sprawdź jeszcze czy przewody na nagrzewnicy są prawidłowo.
Jeśli dobrze pamiętam, zasilanie powinno iść na dolny króciec. |
Sprawdze te przewody. Rozumiem że ta rurka która wychodzi przed termostatem i daje płyn do nagrzewnicy ma być niżej, a powrotna wyżej? |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 19:30
|
|
|
Nie powrotna tylko na pompę wody
Wąż wychodzący z termostatu idzie na dolny króciec nagrzewnicy a wąz wychodzący z niej (górny króciec) idzie do pompu wody |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |13 Sty 2021|, 2021 18:22
|
|
|
[ Dodano: |13 Sty 2021|, 2021 18:28 ]
ale jak jestem tu - nagrzewnica działa na różnicy temperatur. wystarczy, że masz ograniczony przepływ (zamulona nagrzewnica lub opory na parowniku) albo najpierw parownik LPG, a potem nagrzewnica, przy temp. poniżej 0 możesz to odczuć na nawiewie. Ponieważ parownik LPG potrzebuje dużo ciepła, ale nie koniecznie przty wysokiej temp. to montaż najpierw nagrzewnica, a potem LPG podniesie efektywność w kabinie. Ale później będzie startował LPG. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |