Scorpio 2.9 12V '90 Ghia Sedan MC |
Autor |
Wiadomość |
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |21 Lut 2019|, 2019 18:06
|
|
|
Mk1 w 90 roku zawsze mialy zamiast trojkatow ghia napisy Ghia na tylnych drzwiach. Tak jak wlasnie bardzo czesto byla pelna ghia welur z siedzeniami w korbie. |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |21 Lut 2019|, 2019 20:17
|
|
|
Eleganckie jedynki miaałem kiedyś i moja 2.0 GL 1991 trafiła do Poznania do pewnego Caprikowca i słuch po niej zaginął widzę Nick masz podobny |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 14:41
|
|
|
Witam!
Jestem z powrotem, mam tu pewną sytuację więc może mnie tu nie być przez dłuższą chwilę
odnalazłem zdjęcie tego znaczka co wspominałem niestety nie ma tam rewersu z numerem ale znaczek wyglada tak
https://postimg.cc/NydkWtfn
co do skrzyni ( potwierdzam to co napisał Kat - Komp szaleje , brak biegów i prędkościomierza oraz przebiegu kilometrów ( jeśli u kogoś to jeszcze działa)
że mam zapas części to wymieniłem impulsator z innej skrzyni i tu ciekawostka w sumie wyciągnąłem 3 impulsatory widać że z biegiem lat robili te auta coraz gorzej
ponieważ
1. z modelu ghia HB z 86 roku ( ten założyłem po przelutowaniu wtyczki) grube kabelki żyła przewodu ze srebrnego metalu elastyczna ( nie wiem co to za metal może ktoś wie) impulsator cały aluminiowy trybik zielono-brązowy 18 zębów wtyczka okrągła 3 piny
2 . z modelu ghia 89/90 sedan (przód znaczek ford na masce wlot powietrza przedliftowy ale znaczki na słupkach jak Yakuz pisał napisy ghia) cieniutkie kabelki poprzecierane sztywne żyła miedziana skorodowana impulsator plastikowy z prowadzeniem śrubki do przykręcania z rurku nierdzewnej dociskany blaszką do obudowy skrzyni trybik j.w. wtyczka trójkątna 3 piny
3 i ten z mojego taki sam jak z modelu 86 (ten sam numer części aluminiowy) jedyna różnica to wtyczka która została przelutowana.
to foto impusatorów
https://postimg.cc/XXmjW121
Auto zostało naprawione skrzynia działa prędkościomierz tez spalanie przy 80km/h 8-9L
mam tu pytanie przy jakich prędkościach następuję zmiana biegów ?
u nie jest jakoś 2 zmiany przy ok 45 i dalej 75 km/h ? więc myślałem że mam tylko 2 biegi jak się popsuł bo jak ruszałem to D czyli 1 i była tylko jedna zmiana ta przy 45. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 14:51
|
|
|
znaczek nie pochodzi se scorpio
wtyczka w VSS w twoim modelu powinna byc oryginalnie okragła
w kazdym VSS predzej czy pozniej wymiany wymagaja kabelki i izolacja,wteczke mozna dowolnie przelutowac i zmienic |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 14:57
|
|
|
dalej naprawiłem licznik
uszkodzeniu uległ trybik który przenosi napęd
https://postimg.cc/NyXXBrtZ
znajduję się pod silniczkiem
https://postimg.cc/Fk7nHZKh
wymieniłem trybik i napęd z wirnikiem w komplecie
tutaj uwaga naprawa nie jest łatwa a wręcz niemożliwa jeśli chce się to zrobić bez śladu nie polecam jak nie ma się części wiąże się to z oderwaniem przedniej tarczy ( tzw cyferblatu) lepiej wymienić segment z licznikiem ja zrobiłem po swojemu i segment oryginalny od auta pozostał cyferblatu też nie odrywałem no ale ...
uwaga druga jeśli ktoś pójdzie tą drogą nie stosować smarów ogólnego stosowania by to smarować, stosować olej techniczny, przy małych przebiegach smar się utwardza , a trybik jest na tyle delikatny że opór wyłamie zęby.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 14:59
|
|
|
norma z trybikiem praktycznie w kazdym aucie co to posiada |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:01
|
|
|
O czym ty piszesz? Bez problemów się to wymienia, a trybik się uszkadza jak podczas jazdy resetujesz dzienne kilometry. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:02
|
|
|
ta znaczek to nie Scorpio też mi się tak wydawało szukałem potwierdzenia dzięki.
Było tylko to
https://postimg.cc/V5hDfXPk
i po temacie. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:04
|
|
|
24V byl tylko na blendzie w latach 91-94
sam napis scorpio w tych latach jednak sie róznił czcionką |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:08
|
|
|
nie dyskutuję
Ja miałem ciężko - może łatwo w samochodzie który się użytkuje i cześci też pochodza z samochodu który jedził ale nie w takim który 12 lat stoi na polu i w lesie gdzie wszystko jest skorodowane i ciężko to wszystko ruszyć nie pisał bym bzdur jak bym tematu sam też nie przerobił. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:12
|
|
|
nikt nie mowi,ze piszsz bzdury,po prostu dostajesz odpowiedzi |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 15:35
|
|
|
rozumiem bez nerwów tylko Kolega napisał "o czym ja piszę"
chyba ze miał na myśli uszkodzenie nie przez stary smar, a rest w czasie jazdy z tym się zgadzam blokuję się wtedy trybik i następuje uszkodzenie.
trybik który wyciągnąłem uszkodzony był ewidentnie zużyty ten który zastosowałem był lepszy kiedy wyciągnałem nie chciał się poruszać z początku a kiedy go uwolniłem z tarczką poruszającą bębenki był jakby sklejony przez stary smar musiałem go rozruszać. Kiedyś znalazłem wiadomości o smarze i zacięciach na jakiejś angielskiej stronie z naprawą licznika.
Tyle tylko. Nie jest to trudne ale też nie takie łatwe żeby czegoś nie uszkodzić jak coś nie chce że tak powiem "zejśc " odklejenie tarczy też może spowodować uszkodzenie takowej bo licznik z którego to wziałem skończył w śmietniku. Jak się to zrobi raz to jest już łatwe ale najłatwiej wymienić cały element.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Macross
Auto: '90 2.9 ASB Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2017 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 16:39
|
|
|
Te wszystkie auta są wyrejestrowane? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Mar 2019|, 2019 16:49
|
|
|
to powinein byc RS spojler |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
|