Niedziałający wskaźnik paliwa i dystansu |
Autor |
Wiadomość |
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |13 Sty 2017|, 2017 17:28
|
|
|
Zdjecia juz dawno wcielo....może zimne luty ale pewniej standardowo zebatka....kevin mi mowil ze da sie dobrac do bebechow nie zdejmujac tarczy |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |13 Sty 2017|, 2017 18:43
|
|
|
Czyli wyszło na moje trpia brak a chodzi tylko o zegary
Co do pływaka to tylko zbiornik w dół (jest przykręcony na dwóch obejmach, śruby z tyłu na klucz 13 i dwa wkręty przy korku wlewu paliwa) Jak go opuścisz od góry będziesz miał kółko z wystającymi króćcami i wtyczki przewodów elektrycznych. Odpinasz wtyczki elektryczne i kabelek masowy i odpinasz przewody paliwowe. Następnie młotkiem i śrubokrętem obracasz taki pierścień stalowy o jakieś 10 stopni aż blaszki tego pierścienia trafią w otworki i już możesz wyjąć całą pompę paliwa właśnie z pływakiem. Pływak to kawałek drutu zakończony białą plastikową bańka pustą w środku a po drugiej jego stronie masz jakby wskazówkę w formie trójkąta która jeździ po 3 ścieżkach. Ciebie interesuje ta ścieżka najdłuższa - zewnętrzna. Ona jest od ilości paliwa w zbiorniku na zegary. Druga jest od tripa a najkrótsza od kontrolki rezerwy. Ścieżki to takie jakby paseczki oddalone od siebie minimalnie. Musisz zobaczyć czy nie są przetarte. Wymiana na inny sprawny cię ratuje jak przetarte.
Opis dotyczy MK2 ale w mk1 jest chyba tak samo (kolegi auto ma pompkę w zbiorniku już chyba sądząc po roczniku)
Z doświadczenia wiem że nie ma sensu rozbieranie tych ścieżek i wskazówki od nich bo tego za cholerę potem nie idzie dobrze ścisnąć. Przerobiłem chyba ze 4 pływaki jak chciałem fabrykę poprawiać i zakończyło się kupieniem i wsadzeniem w zbiornik całego zespołu pompki i dopiero przestał mi gubić poziom paliwa na zakrętach przy 3/4 baku |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |13 Sty 2017|, 2017 19:54
|
|
|
lukas2 napisał/a: | Czyli wyszło na moje trpia brak a chodzi tylko o zegary | nom, racja |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Sty 2017|, 2017 21:35
|
|
|
Ścieżki pływaka:
Opuścić bak, przewód od czujnika zewrzeć do masy, wskazówka powinna pojechać na maksa.
Zębatka - rozebrać mechanizm licznika. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 10:41
|
|
|
Do zębatki da się dobrać od tyłu, bez ściągania wskazówki. Mi się udało, a potem chyba Kevinowi też się udało |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 11:46
|
|
|
Z zegarem będę próbował, a z pływakiem nie wiem czy podołam.
To już wiem za co się brać, dzięki wielkie za pomoc |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 11:52
|
|
|
żeby zdjąć bak naprawde nie ma wielkiej techniki , co najwyzej pourywasz szybkozłączki na przewodach paliwowych jak jeszcze są |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 12:13
|
|
|
Demontaż zbiornika często wiąże się z walką ze śrubami przy tylnym pasie. Czasem trzeba się poddać i przeciąć taśmę w miejscu dobrze dostępnym, a potem ją skręcić dodatkowymi blaszkami i śrubkami, czasem to o wiele szybsze rozwiązanie niż walka ze śrubami oryginalnymi |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 13:09
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Demontaż zbiornika często wiąże się z walką ze śrubami przy tylnym pasie. Czasem trzeba się poddać i przeciąć taśmę w miejscu dobrze dostępnym, a potem ją skręcić dodatkowymi blaszkami i śrubkami, czasem to o wiele szybsze rozwiązanie niż walka ze śrubami oryginalnymi |
Miałem to napisać ale za raz by było że to druciarstwo a tu proszę pablo też drutuje |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 13:09
|
|
|
No tak zapomnialem o tym bo jak ktos ma slaby tylny pas to mu sie te blaszki obracają i dupa trzeba zderzak sciagac....ja u siebie dospawywalem normalnie nakretki i teraz mam cacy |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 13:11
|
|
|
DANEK1403 napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Demontaż zbiornika często wiąże się z walką ze śrubami przy tylnym pasie. Czasem trzeba się poddać i przeciąć taśmę w miejscu dobrze dostępnym, a potem ją skręcić dodatkowymi blaszkami i śrubkami, czasem to o wiele szybsze rozwiązanie niż walka ze śrubami oryginalnymi |
Miałem to napisać ale za raz by było że to druciarstwo a tu proszę pablo też drutuje |
Nie każdy samochód ma być obiektem wzdychań, niektóre mają wozić dupę |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 20:30
|
|
|
martinus napisał/a: | Nie działa licznik ogólny i dzienny | - no to zębatka - najlepiej wymienić na nowy. Sam licznik działa? |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 20:39
|
|
|
Tak, prędkościomierz i obrotomierz działa, wskaźnik temperatury też.
Panowie, nie będę zakładać nowego tematu.
Mam ogólnie problem z obrotami, zdiagnozowałem czujnik położenia przepustnicy.
Jak go odpinam, to z 2k spadają do 1,3 na biegu jałowym.
Mierzyłem na nim napięcie, na jednej linii jest 4,95V, a na drugiej 2,5 (powinno być chyba 0,75)
Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Sty 2017|, 2017 20:49
|
|
|
Może przepustnica podniesiona jest . Inaczej pozostaje przemierzyć czy potencjometr nie ma przerw co w tym wieku wcale nie jest wykluczone . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|