Elektryczne wiatraki kontra wisko - BOB |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 13:02
|
|
|
WieSiu napisał/a: | Struna, a stanie częste w gorące dni w korku to jaki byłby zalecany? w40 czy 50? | jak stoisz w korku to silnik pracuje w idle, więc w zasadzie ma znikome obciążenie.
Tu ( jak już Grześ wspomniał ) istotne jest właściwe chłodzenie, aczkolwiek nie uważam aby elektrowentyle w BOB-ie były słabe. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 13:25
|
|
|
Struna napisał/a: | nie uważam aby elektrowentyle w BOB-ie były słabe |
Przy typowej jeździe wystarczą. Ale już przy +40^ i klimie na ful mnie się nie wyrabiały.
No i na pewno się nie wyrabiają przy ciągnięciu przyczepy, ale to inny temat.
Problem przy tych wiatrakach jest taki, że na postoju czy przy małej prędkości część gorącego powietrza cię cofa i wlatuje z powrotem "w obieg". Przy wisko jest ładny tunel wokół wiatraka, no i dmucha o wiele mocniej. Tyle że niestety hamuje, i to wyraźnie. Za to da się przyczepę ciągnąć, także w upał i w górach, z klimą !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 20:37
|
|
|
W BOBie nie dają rady a w autach po 500-700 koni jadacych bokiem dają rade...ciekawe... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:32
|
|
|
Jankes napisał/a: | W BOBie nie dają rady a w autach po 500-700 koni jadacych bokiem dają rade...ciekawe... |
Ano nie dają rady. Przed włożeniem wiska parę razy nawet bez przyczepy w Alpach temperatura do 105 mi dochodziła, ale tylko przy małej prędkości. Przy 180+ nigdy nic się nie przegrzało, ale powyżej 130 wiatraki się nie włączają bo niby po co ...
Podejrzewam, że po prostu ciepłe powietrze "wraca" z powrotem, gdyż wiatraki siedzą na konstrukcji pokrywającej max połowę powierzchni chłodnicy. Do tego chłodnica klimy, która bardzo skutecznie powiększa opory. Szczególnie po paruset tys km, jak muchy i inne paskudztwa pozatykają lamelki.
No i ta jazda bokiem - jak długo trwa ? chyba nie tyle ile podjazdy pod przełęcze w Alpach ... a i pewnie w tych autkach do palenia gumy klimy nie wkładają !
W każdym razie dobre wisko (ale koniecznie z osłoną !!!) daje radę nawet z przyczepą w górach i z klimą. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:43
|
|
|
Mi tez bob lubil sie zagrzac, szczególnie w upały i miejskich korkach ale winne nie były wiatraki tylko stara chłodnica z bananem, po wymianie na nowa nie ma najmniejszego problemu... ale fakt ani przyczepy ani Alp scorpio jeszcze nie widzial. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:51
|
|
|
wiatraki są ok
tylko jak się ma dobrą przelotową chłodnice bez robali
automat też nie pomaga
na manualu problemów nie ma wymienionych |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:59
|
|
|
pepi napisał/a: | jak się ma dobrą przelotową chłodnice |
Oj to dużo daje ... I bez skraplacza klimy. I z dobrze zamontowanymi wiatrakami tak, aby powietrza nie cofało.
W BOBie powyżej ok. 80 kmh wiatraki się już wyrabiały. Ale poniżej - kaplica, w górach szczególnie. Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu, już wskazówka lekko do góry podchodziła. A pod Col dIseran przy +20^ niestety co parę serpentyn musiałem się na poboczu zatrzymywać. Po tym wyjeździe włożyłem wisko i już nigdy więcej się to nie zdarzyło. Na tym samym sprawnym oczywiście termostacie. Wniosek - dla mnie oczywisty ... Tylko jeszcze raz - to co piszę pojawiało się przy raczej małych prędkościach, jak to w górach, na serpentynach. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 08:10
|
|
|
ja w audi wywaliłem visko
mam elepstryczne i jest o wiele lepiej
Tok twojego rozumowania jest mega dziwny rozumiem visko jak zapnie to ciągnie jak kobieta
ale tutaj mam spory wpływ obrotów silnika i jak stoisz w korku i masz te 600-1000 to jak siła ciągu jest ?
A DWA ELEKTRYCZNE NA DRUGIM BIEGU ?
Jakoś to sprzeczne z moimi zasadami i z logiką jak by był manual to jeszcze można by dodać gazu a tak na automacie troszkę trudno
w audi jak mi jeden taki na zlocie dodał w podłogę i visko zapięło to fajnie rzuciło kamieniami
bo nie mam odcinki i obrotek pokazał tyle ile ma |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Piotr
Auto: daimler 88 + e46 compact
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2007 Skąd: Gorzow Wlkp
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 15:52
|
|
|
Cytat: | Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu |
A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach |
_________________ Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 15:58
|
|
|
Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 17:17
|
|
|
Piotr napisał/a: | Cytat: | Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu |
A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach |
fajnie widac jak się żar spod auta unosi |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 17:58
|
|
|
Fajnie to wjechać takim nagrzanym bobem do garazu - masakra w lecie a darmowe ogrzewanie domu w zimie |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 20:18
|
|
|
Piotr napisał/a: | Cytat: | Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu |
A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach |
Oczywiście że chodziły ..... nawet mam kontrolki. Tyle że tam jest stromo, na II biegu jakieś 60-70 kmh i duuużo gazu ...
[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:19 ]
pepi napisał/a: | jak stoisz w korku i masz te 600-1000 |
To przecie wtedy silnik się ne grzeje, na luzie pracuje. Nawet na I biegu wychłodzi, z klimą na II bo się skraplacz nagrzewa. Pomyśl - ja mówię o mocach silnika powyżej 100 KM ...
[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:20 ]
Jankes napisał/a: | Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu |
Dobrze że dałeś, bo chyba conieco mnie znasz ???? Kontrolki mi wszystko mierzą ...
[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:21 ]
gufer-posepny napisał/a: | fajnie widac jak się żar spod auta unosi |
U mnie to raczej wydmuchuje wszystko spod auta i gwiżdże jak stary Gagarin ! Ale od tego czasu ani razu się nie przegrzał ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 20:38
|
|
|
Grześ napisał/a: |
Jankes napisał/a: | Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu |
Dobrze że dałeś, bo chyba conieco mnie znasz ???? Kontrolki mi wszystko mierzą ... |
Znam znam Grzesiu, tego forum już dawno nie biore poważnie, bo inaczej bym zwariował |
|
|
|
|
Piotr
Auto: daimler 88 + e46 compact
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2007 Skąd: Gorzow Wlkp
|
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 21:10
|
|
|
Cytat: | To przecie wtedy silnik się ne grzeje |
to polecam podpiąć elm i zobaczyć na jałowym bob-ka będziesz zaskoczony
Cytat: | Tyle że tam jest stromo, na II biegu jakieś 60-70 kmh i duuużo gazu |
ja kilka lat mieszkałem w pepikowie a górek tam nie brakuje ..... i scorpio mi zapinało normalnie 3 .... |
_________________ Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego |
|
|
|
|
|