|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500 |
Autor |
Wiadomość |
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 01:20 Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
|
|
|
Wiec w listopadzie 2011 padl pomysl 2 scorpiaka , poszukiwania zakonczyly sie w dreznie.
2.0 16v 94r , auto 2 lata zarejestrowane na fabrykę forda , kolejne 3 lata na salon forda, potem jeszcze 3 właścicieli, auto od 2006 r stało wyrejestrowane... uratowałem go przed złomem.
Data produkcji: 19.10.1994
Model pojazdu: Scorpio 1995-1998
Typ nadwozia: 4-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria H
Silnik: 2.0L DOHC EFI (136PS)
Przekładnia: 5-bieg. przekł. ręczn. - MT75
Napęd: LHD RWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.27
Norma emisji spalin: EEC 96 Car (EEC 1)
Klimatyzacja: Automatyczna Regulacja Temperatury
Obszar: (+)"D"
Lakier: Czarny Ash 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Leather
Z wypasu dosyć dużo, nie wiem czy od samego początku parktronic i servotronic był dostępny.
Moduł pamięci, wszystko grzane, pompowany tył, głośniki rozbudowane , zmieniara w bagażniku, tempomaty itp itd wszystko jest. tcs Pełna regulacja 2 foteli itp itd
WIOSNA 2012
Na pierwszy strzal poszly blotniki tylne. Myslalem ze bedzie lepiej ale byl dramat.
Lewa strona blacha od rometu i kilo sylikonu i szpajchlu
A z prawej strony byl maly purchelek, mowie wydlubie sie malnie i bedzie lala.
No niestety wyszla dupa.
kilo szpachlu wszystko z sylikonu ulepione. ogien w szopie.
Wiec bez zastanowienia zamowilem reperaturki 140zl i auto wyemigrowalo 2 ulice dalej do blacharza.
calkiem ladnie wyszlo , wiec juz u siebie zabralem sie zeby ladnie prysnac podkladem reaktywnym zeby szpachlu nie walic na goła blache.
klapa tez byla do wymiany , wiec za to sie zabralem wczesniej kiedys , do tego po zdjeciu zderzaka pas tylny tez skorodowany byl , wiec go lekko reanimowalem.
zmiana klapy
z nowa klapa i pasem lekko ogarnietym
aha jeszcze wczesniej pod klamka przednia kierowcy byly mega purchle , bylem pewny ze drzwi zjedzona na amen kupilem drugie. Lecz po lekkim oczysczeniu wyszlo ze pomiedzy lakier a blache wlazla woda i sie zaczal ogien. Wiec tylko klameczka byla wyjeta oczyszczone zabezpieczone i wyrownane.
wiec auto zostalo pomalowane
nastepnie zostalo wnetrze cale poczyszczone , nalozony barwnik na skóry i pokryte balsamem do pielegnacji skóry.
Zostal zlozony przod i tyl.
Foty z dzisiaj , nalozona konserwacja na tyl , pomalowane zaciski zeby takie brzydkie nie byly.
Jeszcze kilka z prac
Potem był wypad na lotnisko na trening
Moj scorpiak wzgledem tego pierwszego jakos slabo sie odpychal , wiec padla opcja ze katalizator. Bo wszystko inne dziala jak nalezy.
tak wygladal kat w srodku
3 tony gruzu , polowa oberwana leżala sobie bokiem , dół o dziwo trzymal sie caly lecz byl totalnie zatkany.
nowy wydech z lacznikiem elastycznym
Auto śmigało pięknie na studiach
WIOSNA 2012 cd
no i operacja kabelkownia rozpoczęta....
Widac tez bylo ze gdzies sobie troche wilgoci podeszlo i tez malo apetycznie to wygladało
WIĄZKA Wiec caly ten bajzel zostal wymieniony na nowe mięciutkie kable o przekroju 1mm2 w otulinie sylikonowej tam do 200 ilus stopni.
Duża skrzynka Makabry w środku nie było lecz troche się działo
WIOSNA 2013 aż do SIERPNIA 2013
progi po oczyszczeniu druciakiem
trcohę cięcia
Pole bitwy
Oczywiście jak bak był wymontowany i porobiony bak , nowa konserwa na podłogę
Podłoga już ogarnięta
autko na chwile wystawione , pełne pyłu i akurat sobie pokropiło ciut...
prog w podkładzie
maty wygluszające jedna z filcem. Plus tatowóz
podłoga po lakierowaniu , pokryta masą bitumiczną
podłoga wyklejona tak jak było oryginalnie
Na koniec przed przyklejniem mat bocznych, powpuszczane w progi , podluznice przez całe auto
pomalowałem, progi skończone
Po pracach z blachą czas na
300mm na przodzie wkońcu. Lekko dotarte.
GRUDZIEŃ 2013
oraz zrobioną bolączke tych aut i innych dohc z tej rodziny, wkręcony zaworek na pompie oleju
Upolowałem RONALE 17 calowe i zakończyłem rok 2013
LUTY 2014
weselny klimat
WIOSNA 2014
ZAkup sprężyn H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3050118_172.jpg
Przednia ori vs H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3230098_970.jpg
ładnie umyłem wyszlifowałem wyrównałem felgi, w tym tygodniu pryskanko
Niedawno przyszły amorki sachs super do scorpiaka na tył
idąc rozmachem wymieniłem je też dzisiaj
Tak to wygląda na felach i H&R
Cieszyłem się autem
LUTY 2015
Zregenerowane wahacze i poli na aucie. Jest miód.
WIOSNA 2015
Poprawiłem podłogę, skoro przez 2 lata nie wyszły cuda to mozna było porpawić dobrą chemią.
MAJ 2015 to chyba był najgorszy miesiąc i rok w moim życiu, po stracie ciąży u żony w 3 miesiącu, Ojciec zafundował mi przed urodzinami
Ojciec w ulewie złapał poślizg pod górkę, woda spływała, chyba za ambitnie tył odjechał i barierka przywitała scorpio.
Ruszyłem do prac, zapadła decyzja o malowaniu całej budy
Tutaj jeszcze przed spasowaniem idealnym
Zderzak z tyłu założony
Szpachelek wykonczeniowy przylozony jeszcze nie obrobione
Maseczka już wyprowadzona wszędzie gdzie coś było.
Cały czas do przodu
FOTY Z PRAC PRZED MALOWANIEM
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=59
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=60
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=70
Auto szlifnięte jakiś tydzień temu, zostało umyć wnęki i całą resztę. Listewki lusterka grill i inne pierdoły też zmatowane.
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=126
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=125
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=124
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=123
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=122
Jeszcze trochę i do mety
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=209
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=210
Zderzak spasowałem z błotnikami maską żeby wszystko było git, maskę ustawiłem i zamek.
No i są fotki,
W inny miejscu
Pomaluję spryski od Aviatora i będzie wszystko.
Tak tworząc ten wątek tutaj, może ktoś przeczyta całość wypocin, chciałem podziękować za wsparcie techniczne które tutaj uzyskałem w kilku tematach.
Jak miałem problemy z immo rafantek, zaopatrzenie części Jankes i jeszcze kilka innych osób.
Obecnie kat załatwia mi gifty fajne ale to temat do drugiego scorpiaka |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 05:31
|
|
|
Widac mnóstwo włożonej pracy a scorpio powinno Cie całować po rękach, ze kilka razy nie trafiło na żyletki
Dzieki takim wątkom wiadomo skąd sie biorą i ile ciężkiej pracy kosztują naprawdę piekne sztuki. Niech sie sprawuje i nigdy wiecej maja 2015! |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
Ostatnio zmieniony przez aviator |6 Lut 2016|, 2016 05:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 06:43
|
|
|
Ze tez ci się chce;-) gratuluje wytrwania. Niech cie wozi |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 08:30
|
|
|
Tak trzeba trzymac, fajnie ze kolejne scorpiaki sa odbudowywane |
|
|
|
|
Jawsim
Auto: '92 2.0i DOHC, manual, sedan
Wiek: 39 Dołączył: 18 Maj 2015 Skąd: Głogów
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 09:28
|
|
|
Mój klamot chyba faktycznie był garażowany bo prawie w każdym scorpio jakie tu ludzie remontują pas tylny pod zderzakiem wygląda jak sito. Ale ogólnie- kawał dobrej roboty. Wytłumaczy mi ktoś coś się z tymi wiązkami dzieje? Bo,że wymagają naprawy to wiem,ale co się z nimi robi? Bio-degradują ? W moim owszem- na wtyczkach bywało tu i tam troszkę zielonego czy czegoś ale ogólnie kable wyglądają i działają dobrze. W tych MK3 były z innego materiału? |
_________________ Fiesta,Escort,Sierra,Scorpio |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:13
|
|
|
W mk3 izolacja odpada metrami biodegradacja |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 01:15
|
|
|
Niezła historia, gratuluję uporu |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 09:43
|
|
|
Jestem pod wrażeniem, piękna sztuka. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
zelazny_gst
adamos
Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2008 Skąd: Wejherowo
|
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 13:15
|
|
|
Dziękuje za miłe słowa, felgi to Ronal r39, żeby było zabawnie to pierwsze kupiłem do żony auta forda ka nówki sztuki z dekielkami tyle że 14 cali za 300zł.
Potem chciałem kupić rs7 ori 17 cali ale nie byłem przekonany czy mi się podobają tak jak chciałem Trafiłem przypadkiem na olx na te z rozstawem fordowskim. Tylko pierścien centrujący musi byż zastosowany. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 16:42
|
|
|
No i chapeau bas Tomku !
Serce się człowiekowi cieszy, jak widzi że nie wszyscy młodzi siedzą tylko przed kompem, albo ze smyrofonem w garści.
Wielu forumowych bajarzy powinno brać z Ciebie przykład.
Jak widać włożyłeś w to autko kupę kasy, roboty, a przede wszystkim serca. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 02:14
|
|
|
Gratulacje i kudos, to jest piękny kawał roboty i pasji. Tak szczerze, to nawet nie ważne dla mnie, że to scorpio i jakie scorpio, ważne, że przez lata ktoś "robi swoje", na max. poziomie jaki jest dla kogoś możliwy; i zapewne ma kupę frajdy, pomimo kosztów, krwi, potu i łez Tak trzymać i oby jak najwięcej takich ludzi było. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 12:23
|
|
|
hehhe dzięki. Ogólnie nie było tak źle, wiadomo czasu i kasy idzie. Ale koszty nie są złe jak na taki kawał auta z taką radością jazdy.
Pot i łzy raz były, jak spawałem podłogę i progi. 30 stopni w cieniu a ja walczyłem spawarą i boszką... Mając spawarkę 3 raz w ręku. Poprawiałem spawy kilka krotnie, kilka elementów musiałem poprawiać ale zrobiłem wkoncu tak że jak gość mi wstawił podnosnik za próg i podniósł to nawet nic nie czeszczało.
Ale epitety jakie idą jak ktoś mi podnosi auto za próg są soczyste.
Może wrzuce jak Ka robiłem to też był kawał przygody |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 12:31
|
|
|
Ładnie
Wczoraj przejeżdżałem przez Złotów ale nie widziałem nigdzie a dopiero dzisiaj załapałem że byłem w twoich okolicach. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |22 Lut 2016|, 2016 13:42
|
|
|
gt500, to podnoszenie za próg to okropnie irytujaca sprawa,zwłaszcza w fordach gdzie jest rant. Oni kompletnie nie dbają o to żeby naszych aut nie uszkodzic |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |