|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Wymiana filtra fazy ciekłej, odpalanie na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:37 Wymiana filtra fazy ciekłej, odpalanie na LPG
|
|
|
Panowie, a żeby wymienić wkład w filtrze fazy ciekłej, to trzeba jakieś specjalne czar-mary robić ? np. zawiadomić Straż Pożarną, Policję, SM, FBI, RM, TVN, itp.
Czy po prostu - odkręcić, wyjąć stary, włożyć nowy, zakręcić ? |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:40
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: |
Czy po prostu - odkręcić, wyjąć stary, włożyć nowy, zakręcić ? |
Najpierw zgasic papierosa
A powaznie to mozna na wszelki wypadek zakrecic zawor na butli(elektorzawor elektrozaowrem ale...
I poluzowac przewod idacy do filtra az zejdzie cisnienie(moze zmrozic troche) i tyle.
Lepiej robic w przewiewnym miejscu
Mozesz tez luzowac od razu obudowe filtra, ale mnie sie kiedys tak zapieklo lekko, poluzowalem srube nic... zluzowalem jeszcze troche... nic ... puknalem lekko w obudowe i prawie w zbroje nasralem tak walnelo.
Ale cisnienie zeszlo w mniej niz 1 sec, wiec szybciej niz przy puszczaniu z przeowodu |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:48
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | na wszelki wypadek zakrecic zawor na butli |
To znaczy, że muszę wyjąć z gabażnika cały ten badziew w koszyku, który nie wiadomo po co ciągle wożę i dojść do butli ;/ ... to se chyba zostawię tę robotę na ciepłe dni. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:13
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | To znaczy, że muszę wyjąć z gabażnika cały ten badziew w koszyku, który nie wiadomo po co ciągle wożę i dojść do butli ;/ ... to se chyba zostawię tę robotę na ciepłe dni. |
ahhh widzisz teraz dopiero zalapalem po co to robilem.
Skleroza na starosc a i dawno nie mialem samochodu z LPG
Po drodze masz dwa elektrozawory wiec teoretycznie poki nie pojdzie na nie napiecie mozna rozkrecic filtr fazy cieklej i zakrecanie zaworu to tylko dodatkowe zabezpieczanie.
Ale po tym jak mi walnelo wymyslilem zeby to robic inaczej.
Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli.
Samochod chodzil poki nie zeszlo cisnienie z instalacji i zgasl.
Dzieki temu nie musisz nic luzowac, spuszczac, przejmowac sie zamarzaniem i mozna to smialo zrobic w garazu przy uchylonych drzwiach zeby sie spalinami nie zatruc
Zgasnie, nie ma cisnienia, rozkrecasz, zmieniasz, zakrecasz, odkrecasz zawor na butli i po robocie |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 20:15, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:15
|
|
|
No to już mam jasność. Dzięki |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:25
|
|
|
U mnie zakręcili butle, odpaliłem na gazie, przy gazowałem, gaz się wypalił i to dzieła.
[ Dodano: |10 Gru 2015|, 2015 20:30 ]
Co nie zmienia faktu, że gazowałem tak ze 2min
[ Dodano: |10 Gru 2015|, 2015 20:39 ]
To jest tylko do sekwencji? Czy do np. 2 gen też? Na to pewnie pepi odpowie |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:49
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | U mnie zakręcili butle, odpaliłem na gazie, przy gazowałem, gaz się wypalił i to dzieła. |
Tak tez mozna, kwestia tego ile przewodu, jaka srednica, jak duzy filtr itd itp
To wszystko wplywa na ilosc gazu w instalacji.
Ja jak mialem cos innego do roboty to zakrecalem i robilem cos innego poki nie zgasl.
Jak bym mial tylko filtr zmienic to bym pewnie troche gazu dodal ale ogolnie fanem gazowania na postoju nie jestem |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:53
|
|
|
Do drugiej też, jednak w sekwencji jakieś mini ciśnienie zostanie, bo przecież poniżej jakiejś minimalnej wartości sterownik sekwencji przełącza na benzynę W I i II gen. można wypyrkać do końca |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:57
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Do drugiej też, jednak w sekwencji jakieś mini ciśnienie zostanie, bo przecież poniżej jakiejś minimalnej wartości sterownik sekwencji przełącza na benzynę W I i II gen. można wypyrkać do końca |
w mk3 mialem sekwencje i tez tak robilem, pewnie jest tak jak piszes ze jakies cisnienie lekkie bylo ale na pewno nizsze.
Nie pamietam juz dokladnie, starosc a filtrow LPG nie zmialenim juz z 5 lat jak nie lepiej
Tak czy inaczej bardziej komfortowo sie czylem wypalajac gaz niz tak na zywca rozszczelniac i spuszczac cisnienie |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 07:16
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli. | a po kiego się tak bawić? Tam jest tak mało gazu, że po odkręceniu obudowy jest syk i tyle. To już lepiej wyjeździć do końca gaz i wtedy nic nie musisz zakręcać w bagażniku Ostatnio wymienialem ten filtr między innymi, to wyglądał masakrycznie Tu dla porównania z nowym: http://zapodaj.net/9bb556ac16a0f.jpg.html |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 09:37
|
|
|
jaroz napisał/a: | sobolaqe napisał/a: | Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli. | a po kiego się tak bawić? Tam jest tak mało gazu, że po odkręceniu obudowy jest syk i tyle. To już lepiej wyjeździć do końca gaz i wtedy nic nie musisz zakręcać w bagażniku Ostatnio wymienialem ten filtr między innymi, to wyglądał masakrycznie Tu dla porównania z nowym: http://zapodaj.net/9bb556ac16a0f.jpg.html |
jaroz, u mnie auto po zakręceniu butli pracowało co najmniej 2 minuty na 4k obrotów a sądząc po twoim filtrze to widać że lubisz przełączać na gaz chwilę po odpaleniu na benzynie. Bo jest wręcz zamrożony.
[ Dodano: |13 Gru 2015|, 2015 09:45 ]
Poza tym jeśli tak wygląda filtr, to pomyśl jak będzie parownik wyglądał, membrany w nim itp. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 10:22
|
|
|
Kamil_Scorpio_, ja nic nie przełączam, bo samo się przełącza, w końcu sekwencja Po jakimś 1 km jazdy przy obecnej aurze. A to że jest zmrożony, to właśne efekt rozprężenia po odkręceniu obudowy filtra A co do stanu parownika, to nie mam membran Poczytaj o parowniku tłokowym Magic I co? Zatkało kakao? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 10:40
|
|
|
jaroz napisał/a: | Kamil_Scorpio_, ja nic nie przełączam, bo samo się przełącza, w końcu sekwencja Po jakimś 1 km jazdy przy obecnej aurze. A to że jest zmrożony, to właśne efekt rozprężenia po odkręceniu obudowy filtra A co do stanu parownika, to nie mam membran Poczytaj o parowniku tłokowym Magic I co? Zatkało kakao? |
Co z tego że masz sekwencję? Skoro to tez można przełączyć guziorem by nawet odpalał na gazie? po 1km, to faktycznie, ile ty możesz mieć stopni na silniku że już po 1km przełącza Ci. No tak, ale jak jest temat jak wymienić filtr nie doznać zamrożenia łap to ty robisz to na żywca, twoje łapy, twoja sprawa, podaj mi model parownika swojego, z chęcią o nim poczytam. Czy zatkało? Raczej nie A najlepiej wyślij mi te obiecane fotki swojej "sekwencji" i nie kryj się że auto u mechanika, bo ja jak chciałem zrobić fotki, to pojechałem 150km i zrobiłem. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 11:56
|
|
|
Cytat: | Poczytaj o parowniku tłokowym Magic |
Wszystko o nim czytałeś? Łącznie z tym, że któraś seria puszczała "bąki" do układu chłodzenia? |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 12:55
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | Skoro to tez można przełączyć guziorem by nawet odpalał na gazie? | U mnie dopóki nie osiągnie zadanej temperatury, to nie wymusisz jazdy na gazie Więc tu niestety nie udało Ci się
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | nie doznać zamrożenia łap to ty robisz to na żywca | robię to w bardzo dobrych rękawiczkach, to raz. Jak na stacji LPG Zdarzało mi się bez, ale ramię klucza jest na tyle długie, że spuszczając powoli, nic się myślącemu człowiekowi nie zdarzy. Przecież nie wychodzi tam kilka kilogramów gazu, bez przesady - syknięcie i po strachu.
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | podaj mi model parownika swojego | proszę: http://allegro.pl/redukto...5108223708.html
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | wyślij mi te obiecane fotki swojej "sekwencji" i nie kryj się że auto u mechanika | ale nie mam co kryć, stoi u mechanika i tyle. Jak wróci to zrobię i wyślę.
[ Dodano: |13 Gru 2015|, 2015 12:56 ]
Zysio napisał/a: | Łącznie z tym, że któraś seria puszczała "bąki" do układu chłodzenia? | tak, nawet miałem raz taką sytuację, a przynajmniej tak mi się wydaje Dlatego zmieniłem na nowy, pozbawiony tej przypadłości choroby wieku dziecięcego |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
Ostatnio zmieniony przez jaroz |13 Gru 2015|, 2015 12:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |