|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE |
Autor |
Wiadomość |
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 17:07 Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE
|
|
|
Kupiłem Mondeo Mk3 1.8 z LPG 2002r,
Chciałem odpalić klimę, u klimiarza okazało się że czynnika mało było ale trochę było.
Dobił do pełna. Układ oceniam na sprawny, ale coś niedomaga bo jak się włącza klimę to zazwyczaj działa przez jakiś czas potem się rozłącza.
Dziś to było 20 minut, potem wyłączyła się na ok pół minuty, włączyła, pochodziła kilka minut i już trwale wyłączyła. Co by nie kombinował to nie pójdzie.
Sprawa ustaje jak auto postoi i jak się tego kierowca nie spodziewa, np następny dzień.
Efekt się już powtórzył kilka razy.
Co to może być? podejrzewam czujkę ciśnienia. Nie ma klimatronika, po włączeniu AC przekaźnik w skrzynce cyka, wiatrak się włącza, obroty lekko podnoszą ale klima nie startuje, myślałem że jedna z dwóch czujek odcina napięcie,
kolega patrzył na schem i 2ga czujka, ta od HP na 1 pinie powinna mieć +12V powracające z czujnika ciśnienia obwodu LP. U mnie miała więc na LP obwód był zwarty, na HP nawet jak zrobiłem zworę 1 i 4 pinu - nic nie poszło.
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7ASWYySmFGRFl2Z3c/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AcU5PSFF2VGc2TEE/edit?usp=sharing
Szukałem wyjaśnienia na forum Mondeo, ale podobnego przypadku nie znalazłem, a to co znalazłem zniechęciło mnie do szukania tam..
Pomoże ktoś ogarnięty? Proszę |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 20:37
|
|
|
Ja tak miałem jak był padnięty termistor w cewce sprzęgła kompresora.
Cewka poszła do wymiany. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:11
|
|
|
Dzięki, to może być dobry strzał, właśnie wróciłem ze spotkania z kolegą, zasugerował właśnie sprzęgiełko. Zaproponował sprawdzenie w 2 stage'ach:
1) Czy dostaje napięcie wtedy kiedy powinno dostawać
2) czy jak się poda na sztywno 12V to się włączy
Termistor siedzi zapewne bezpośrednio przy cewce, natomiast zastanawia mnie taka czarna "pchła" która jest w korpusie klimy od góry, czy dobrze kojarzę że to jakaś dioda prostownicza?
Widać ją na tym zdjęciu:
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AY0p6eWlEUlNWS2c/edit?usp=sharing
Czy ona chroni przed peakiem zwrotnym z cewki właśnie?
Gaiger, dziękuję za sugestię |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:16
|
|
|
To wygląda raczej na bezpiecznik termiczny (wyłącza zasilanie cewki w przypadku wzrostu temperatury). |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:22
|
|
|
czyli to to co pokazałem na obrazku może być winne? Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne, czy lepiej żeby ta pchła była sprawna?
mam obawy że dostęp do tego jest p-r-z-e-w-a-l-o-n-y, heheh... ale obym się mylił, :-S |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:27
|
|
|
ramanujan napisał/a: | Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne, |
Na próbę tak, ale na dalszą metę, to możesz zjarać auto ;/ |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:43
|
|
|
Rozumiem, będę ostrożny.
Jak się ma termistor oraz czujnik de-ice? na jakimś forum znalazłem że termistor włącza układ powyżej 3-4 stopnii.. czy to jest to samo? Czy to ten sam pacjent? Czy ten chroni przed przegrzaniem?
Rozumiem że jak jest jakiś na cewie, jak Gaiger napisał to on chroni przed przegrzaniem, jak jest na sprężarce to możliwe że chroni przed pracą "na zimno"...
spróbuje się do tego dostać i zobaczyć gdzie dochodzi napięcie a gdzie nie.. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:11
|
|
|
de-ice a ten drugi czujnik to dwa różne tematy .
a wentylator chłodnicy działa ? |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:15
|
|
|
Tak, went włącza się kilka sek po załączeniu AC, jedynie kompresor się ociąga. I faktycznie zauważam że notorycznie działa na zimnym silniku i przestaje na ciepłym.
pchła w korpusie klimy to na moją logikę coś co chroni sprężarkę, nie zaś termistor cewki.. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:22
|
|
|
ramanujan, ja mam MK3 a tam termistor jest zalany w cewce.
Jak jest w starszym nie wiem. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:23
|
|
|
też mam mk3 i też jak jest w starszym to nie wiem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |