HBC - Reanimacja |
Autor |
Wiadomość |
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |30 Gru 2013|, 2014 16:42
|
|
|
buku napisał/a: | Dwie sprawy
nie kupiłem bo wydatki miałem ostatnio, które mnie zrujnowały.
drugi temat to dla mnie ten schemat ładnie wygląda... tyle mogę o nim powiedzieć
bo żebym coś z tego kumał to niestety.
Dlatego prośba o reanimacje kolegów mających rozeznanie w elektronice, albo w samej reanimacji. mam dwa do reanimacji, za jeden zapłacę drugi zostawiam dra reanimatora (jeśli zechce). |
Mogę zreanimować, ale dobrze by było abyś miał choć jeden HBC z tą dodatkową blachą chłodzącą.
Daj znać na prv czy Cię to interesuje. Parę dni bym potrzebował, test w moim aucie, mam SATC. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |23 Sty 2014|, 2014 20:28
|
|
|
Dzięki serdeczne za profesjonalną reanimację HBC. Działa jak fabryka, aż mi się nie chciało z auta wysiadać. |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
wieloryb
KR 501 HU
Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2009 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 09:30
|
|
|
Panowie, ile zajęło wam zreanimowanie tego HBC? |
_________________ Pozdrawiam,
wieloryb
KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 12:18
|
|
|
Napisz do Grzesia tego trzy wpisy wyżej, on to opracował i zrobił.
Ma wkleić schemat na forum ale na razie ma zakaz na wypowiedzi. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 16:50
|
|
|
To stary, teraz zrobił na PWM. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 16:51
|
|
|
a to nie wiedziałem |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 12:59
|
|
|
Struna napisał/a: | a to nie wiedziałem |
Ufff, na szczęście automat zdejmujący bana jest przewidywalny !
A zatem szybciutko, zanim kolejne punkty od (...) zarobię :
http://complex.org.pl/hbcv1a.pdf
Mosfet musi być jednak chłodzony, ja dałem wszystko w SMD, ale pod nim jest kawałek miedzianej blachy i na oryginalny radiator (jest izolowany). Ale jak kto lubi, można i w powietrzu, całość niewiele się grzeje. Max prąd dmuchawy, to ok. 6A.
Płytkę wrzucę później, o ile nikt mnie nie zbanuje !!!
A tu odrysowany oryginalny układ - niestety nie wszystko jest logiczne, 3 piny były do niczego nie podłączone i tylko część regulacyjna jest logiczna :
http://complex.org.pl/hbc_orig.pdf
Może komuś uda się poprawić to co ja odrysowałem ???
Powodzenia przy kopiowaniu - i ew. optymalizacji. Ten LM358 jest nieco za wolny, ale na tych ok. 18 kHz jeszcze jakoś się wyrabia. Ale parę elementów trzeba dobrać doświadczalnie - choć powtarzalność powinna być niezła.
No to ... do następnego bana ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 14:11
|
|
|
Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 15:20
|
|
|
trzypion napisał/a: | Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim? |
Z powrotem idzie sygnał zwrotny, analogowy.
Ja to zrobiłem tak, aby wracało do CC to co zmierzyłem u mnie. Niestety odrysowany schemat nijak do tego nie pasuje. Ale ... jakoś działa ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 22:54
|
|
|
a jak to działa? zupełnie jak oryginał? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 07:28
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | a jak to działa? zupełnie jak oryginał? |
Jak testowałem u mnie, to tak działało. Może nieco inna charakterystyka regulacji, ale min i max oczywiście takie same. Zresztą niech Buku sam napisze.
Jednak bardzo ważne jest odkłócenie tego PWM-a, ja dałem dławik 100 uH na 10 A + elektrolit 4700/25V (tego na schemacie nie ma). Bez tego lampki na zegarach działają jak dobra iluminofonia !!! Te 10 uF ceramicznych w środku niestety niewiele pomaga w tym zakresie. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 13:48
|
|
|
Grześ napisał/a: | trzypion napisał/a: | Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim? |
Z powrotem idzie sygnał zwrotny, analogowy.
|
A cos więcej na temat tego sygnału? Jak sie domyslam, to leci napiecie zalezne od czegoś, tylko wlaśnie - od czego? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 14:03
|
|
|
od 0statniego wpisu (23 stycznia ) mineło dwa tygodnie. Dwa tygodnie to niewiele ale potwierdzam moje zadowolenie z reanimacji HBC. Błędów zadnych nie ma. Dmuchawa działa w pełnym zakresie min/max zarówni na auto jak i manualnymustawieniu. Jedyna różnica jaką do tej pory zauważyłem jest taka ze na oryginale jakby krócej się zastanawiał czy rozpędzic juz dmuchawe na maxa czy jeszcze czas, ale kłade to na karb zatkanej nagrzewnicy. po prostu rok temu była niej zatkana i nagrzewała się szybciej (a wtedy miałem sprawne oryginalne HBC). Tej zimy zdecydowanie wolniej się nagrzewa (temp też mniejsza) więc i HBC zanim ruszy na maxa dłużej trzyma wolne obroty. ja przynjamniej tak miałem od zakupu , ze wzimie po uruchomieniu, zanim się nagrzał dmuchał wolno a poosiągnięciu powiedzmy 40 stopni ruszał na maxa. Ogólnie super. |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 14:21
|
|
|
trzypion napisał/a: | A cos więcej na temat tego sygnału? Jak sie domyslam, to leci napiecie zalezne od czegoś, tylko wlaśnie - od czego? |
Popatrz na schemat oryginału - po lewej na zielono są wyniki pomiarów. Pierwsza kolumna - napięcie na silniku, druga - sterowanie, trzecia linia zwrotna. Jak dla mnie - to potwierdzenie "wykonania polecenia" !!!
Aha - w szybkości rozpędzania się dmuchawy nie powinno być różnicy, na średnich prędkościach PWM kręci nieco szybciej od oryginalnego - sterowanie jest nieco nieliniowe. Ale być może brakuje tego sprzężenia - jak pisałem, odrysowany schemat jest w dużej części nielogiczny. Jedynie część regulacyjna jest sensowna. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|