BOB i EGR |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 15:13
|
|
|
tak, kij zawsze ma dwa końce
Dokładnie tak samo jest po zachipowaniu auta, niby więcej mocy/momentu, oczywiście więcej paliwa ale jak się zachowa podobny sposób jazdy to auto pali mniej |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 15:20
|
|
|
EGR zatyka się generalnie dlatego że jest nieszczelny i na wolnych silnik fioła dostaje . Idealnie by było wyczyścić ten grzybek . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 15:41
|
|
|
tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym
i to wyłącznie po to aby szybciej ekologie zrobić |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 15:51
|
|
|
pepicosi napisał/a: | tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym | wręcz przeciwnie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 17:40
|
|
|
i przy pewnym zakresie wciśniętego pedała gazu . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 17:42
|
|
|
Struna napisał/a: | pepicosi napisał/a: | tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym | wręcz przeciwnie. |
Dokładnie. I na dodatek przy mocno ujemnych temperaturach zasysanego powietrza też nie działa - żeby para wodna ze spalin się nie skraplała i ew. zamarzała w dolocie. Co się zresztą czuje po przyspieszeniach.
BTW, ten siłownik EGRa to jakiś delikatny jest - gębą (pardon) da się go bezproblemowo otworzyć (zasysając powietrze).
Jako że wymieniłem właśnie niesprawną sondę lambda, włączyłem z powrotem tego EGRa i zobaczymy. Podejrzewam też że takie jego rozruszanie też mogło coś dać. I teraz na lewym banku ma na pewno dobry skład - przy niedziałającej lewej sondzie ECU regulowało według prawej - z tego co podglądałem przez OBD.
Jak by co to sondę lambda da się łatwo sprawdzić mając akumulator (albo zasilacz) 12V ok. 3-4 A, woltomierz i zapalniczkę. Ja kupiłem jakieś "Delfay" - przypomina do złudzenia Boscha, ciekawe ile wytrzyma.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 18:28
|
|
|
Grześ napisał/a: | przy niedziałającej lewej sondzie ECU regulowało według prawej - z tego co podglądałem przez OBD. | dokładnie tak się dzieje, ja tak nie raz sprawdzałem układ paliwowy i jego sterowanie.
Co do sondy - NTK dobrze się spisują. W zasadzie powinno się obie zmienić, bo może być spora różnica w czasie reakcji między starą a nową, ale to zobaczysz w OBD. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 19:01
|
|
|
Struna napisał/a: | Co do sondy - NTK dobrze się spisują. W zasadzie powinno się obie zmienić, bo może być spora różnica w czasie reakcji między starą a nową, ale to zobaczysz w OBD. |
Na razie kupiłem tą Delfay - w necie niewiele o niej informacji, zobaczymy za 100 tys km. To tak 2,5 do 3 lat !
Czasy reakcji - oczywiście różne, prawa ma 100 tys i niestety nie jest najlepsza, choćby przez wiek, wilgoć itd. Ma około 2 x większy czas reakcji, ale regulacja składu jest OK, oba banki chodzą choć asynchronicznie. Mierzona na biegu jałowym - to chyba najgorsze warunki. Może wymienią, ale dopiero przy wymianie oleju - nie będę teraz filtra wyciągał. Czyli - za ok. 2 miesiące. Ta Delfay z przesyłką to niecała stówa. A po ile te NTK ?
A OBD ... nie mam tak szybkiego, wolę oscyloskop - nawet miernik cyfrowy mający 2-3 pomiary na sekundę jest za wolny.
Aha - mam ELMa 327 (niestety na USB), ale za cholerę nic sensownego mi nie działa. Używam starego Elma 323 chyba i prymitywne wOBD (odczyt najwyżej raz na sekundę). Niestety ABS-a nie czyta, sterowania ASB też nie ...
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 20:16
|
|
|
327 na usb mi robi 10 odczytów na sekundę . skrzyni nie zbada , tylko jej ogólne błędy . jak na interfejs za 20 zeta i tak dobrze . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |26 Lis 2012|, 2012 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 20:19
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | 327 na usb mi robi 10 odczytów na sekundę . |
Jakim programem ? Bo właśnie z softem mam problem ... No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...
Aha - może zabierzesz jakiś dobry soft - na robotę z dyfrem z Katem ?
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 20:23
|
|
|
tępy scantoolnet daje radę .
coś tam wezmę , no stress .
Port można zawsze zmienić bo często ustawia się gdzieś tam daleko . szczególnie na lapkach z bluetooth bo każda usługa potrafi jeden port sobie zabrać . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |26 Lis 2012|, 2012 20:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 20:54
|
|
|
Grześ, nie trzeba sciagac filtra oleju zeby zmienic prawa sonde. Robilem to 2 razy bez problemow z dostepem. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:00
|
|
|
WieSiu napisał/a: | Grześ, nie trzeba sciagac filtra oleju zeby zmienic prawa sonde. Robilem to 2 razy bez problemow z dostepem. |
Hmmm, ja mam w miejscu czujnika ciśnienia reduktor .... trochę mi to ogranicza dostęp. Może nieco bardziej niż trochę.
Owszem, mam ten specjalny klucz do sond, ale on niestety do zapieczonych się nie nadaje. Po prostu się rozszerza i objeżdża.
Jak sonda nie jest zapieczona - to masz rację, 2 minuty i wyjęta .... u mnie bez gazrurki się przy lewej nie obeszło.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:04
|
|
|
no właśnie dumałem jak je wykręcasz bo tam średni dostęp . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:11
|
|
|
klucz specjalny do sond (tego typu http://moto.allegro.pl/jo...2748882909.html ), dluga przedluzka wraz z przegubem i dluzsze ramie i idzie bez palnikow i bez problemow. tylko niestety wygina sonde. Ja tez mialem mega zapieczone, tak ze na prawa zmarnowalem pol dnia i sie poddalem,ale za pierwszym razem nie wpadlem na to zeby dac przegob i nie mialem dlugiego ramienia do odkrecania. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
|