|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
4-ka |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Sie 2005|, 2005 16:52 4-ka
|
|
|
panowie, czy ktoś mi odpowie na moje pytanie sprzed padu forum, tzn jakie styki przy przegrodzie w dużym złaczu sa stykami elektrozaworów? |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |16 Sie 2005|, 2005 17:15
|
|
|
W małym złączu przewód brązowo-niebieski podaje masę z komputera na elektrozawór 3/4; brązowo-czerwony podaje masę na lock-up.
W dużym złaczu jest wspólny "+" dla obydwu.
Powyższe na 100%, bo przed chwilą patrzyłem.
Ten "+" jest chyba czerwony. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Sie 2005|, 2005 18:13 4-ka
|
|
|
dzieki Aro, ale ja zlokalizowałem tylko duże okrągle złacze tam, mam szukac jeszcze jakiegoś malego, moje autko to 93 ale w instrukcji mam napisane:model roku 94 |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |16 Sie 2005|, 2005 20:08
|
|
|
Chodziłem raz jeszcze zobaczyć. U mnie wiązka od skrzyni zakończona jest owalnym złączem z ośmioma przewodami, płaskim z dwoma przewodami (tymi, które opisałem powyżej) i złączką wpiętą w mikrowłącznik kick-down'a przy lince przyśpieszenia.
Padła mi cyfrówka, bo bym Ci to wszystko obfotografował.
Jeśli w przejściówce jest inna instalacja w tym miejscu, to
"to narzędzie rozwiązywaniu problemów nie może Ci pomóc"
A, w tej dużej nie ma czerwonego przewodu, więc cós mi się pochrzaniło i plus idzie jakimś innym. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sie 2005|, 2005 13:26
|
|
|
Mam co prawda silnik 2.0 ale powinno być podobnie. Jak wezmiesz tą męską część tej złączki to masz trzy rzędy pinów. w pierwszym rzędzie jest tylko jeden pin to jest jedna z mas e-z, w drugim rzędzie drugi pin od lewej to następna masa, i w najniższym rzędzie też drugi od lewej to jest ten plus wspólny. (masy mają kolor brąz-nieb, brąz-czerw, plus jest czarno-jakiś tam)
jest jedno złącze duże, małe złącza wchodzą do skrzyni biegów, złącze od e-z 3-4 jest schowane za dużym elektromagnesem kickdowna po lewej stronie skrzyni, odkręcasz 3 sruby zdejmujesz e-m kickdowna i ukacuje ci się wtyczka elektromagnesów 3-4 wchodząca w gniazdko będące w skrzyni. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |17 Sie 2005|, 2005 18:39
|
|
|
Więc chociaż kolory się zgadzają. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Wrz 2005|, 2005 16:11 4-ka
|
|
|
Witam szanowne grono!
wciaż jeszcze nie dobrałem się do tych wtyczek za to zrobiłem diagnostykę układu sterowania silnikiem i jedyna usterka to uszkodzenie czujnika prędkości pojazdu co dla mnie jest o tyle dziwne, zę predkosciomierz pokazuje prawidłowo, gdzie jest umiejscowiony ten czujnik, przy zegarach czy przy skrzyni biegów? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |5 Wrz 2005|, 2005 17:59
|
|
|
przy skrzyni biegów a predkosc pokazuje prawidłowo dlatego ze predkosciomierz jest napedzany linka nie od czujnika. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Wrz 2005|, 2005 13:46 4-ka
|
|
|
kurde, mialem kiedyś dużo starsze scorpio i bylo wszytko elektronicznie, a u kumpla w scierce automacie czujnik widziałem wałśnie przy prędkościomierzu, czyli musze się jednak pobrudzić... |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |8 Wrz 2005|, 2005 16:51
|
|
|
no naped na linka byl tylko w rocznikach 92-94 |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2005|, 2005 09:26
|
|
|
Panowie! wyjąłem tą "prądniczkę". Wskazywał na nią wynik diagnostyki komputera wtryskowego: czujnik predkości pojazdu. Wygląda na uszkodzoną bo po zapięciu na wiertarkę nie daje impulsów elektrycznych na wyjściu. Ten temat był przerabiany tutaj, ale nie mam czasu szukać, wiem, że nowa droga, ale może ktoś z was ma taką używaną na zbyciu? |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Wrz 2005|, 2005 15:22
|
|
|
hmmm jeżeli w MKI i MK II były takie same to zapewne by sie znalazła |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Wrz 2005|, 2005 19:19
|
|
|
dzięki, już nabyłem, tylko, że jak tak w ręku ją sprawdzam to zachowuje sie identycznie jak moja poprzednia, tzn taka sama opornosc na tych samych stykach i brak impulsow gdy obracam... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Wrz 2005|, 2005 11:25
|
|
|
to chyba trzeba dosyc szybko obracać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Paweł_P [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Wrz 2005|, 2005 19:16 prądniczka
|
|
|
jasne, zę szybko, tą pierwszą niby uszkodzoną to obracałęm wiertarką, tej nowej nie chciałem na razie tak męczyć, w wolnjej chwili przełozę je, tylko troszkę szkoda by było roboty na darmo, dlatego cjhciałem sprawdzić w ręku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |