|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Brak świateł przednich po regeneracji małej skrzynki |
Autor |
Wiadomość |
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 18:49
|
|
|
masz racje |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 18:53
|
|
|
Takiej "regeneracji" jeszcze nie widziałem otworzyć wylać wodę i zamknąć, hmmm, na pewno będzie ok. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 19:34
|
|
|
sie mu sie zapomniało sie że można wytłuścić |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 20:37
|
|
|
Źle mnie zrozumieliście, albo ja źle napisałem, pisząc wysuszę miałem na myśli że : wysuszenie, przeczyszczenie, wywazelinuje i na koniec kazdy styk już zewnetrzny psikne środkiem do czyszczenia/zabezpieczania styków.
Skrzyneczka a raczej jej zawartość leży i schnie u mnie w pokoju ( co chwile traktowana suszarką ) dopiero jutro będę ją wkładać.
Co do dokładnego czyszczenia każdego elementu to boję się całkowicie co do 1 elementu tego rozłożyć bo potem nie złoże Ale co się będzie dało zrobić to zrobie, chodź wszystko wygląda dobrze ( ośniedziałe tylko w tych miejscach co widać na zdjęciu ) : http://img832.imageshack.us/i/dsc01140z.jpg/ , http://img4.imageshack.us/i/dsc01139p.jpg/ - tak wyglądały zaraz po wyjęciu, przetarte tylko z wody.
W sumie to na zdjęciu 3 razy lepiej widać gdzie jest zaśniedziałe, a gdzie nie, na żywo to ledwo co widać. |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |18 Sty 2011|, 2011 20:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Darol [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 14:37
|
|
|
Jak nie zamierzasz tego rozebrac to szkoda twojej roboty z wyciaganiem skrzynki. Tego nie da sie zle zlozyc, kazda blaszka-sciezka pasuje tylko w jedno miejsce, nie musisz wszystkiego rzucac na jedna kupke bo zajmie ci godziny dopasowywanie co gdzie idzie. robisz tyle kupek ile skrzynka ma warstw, czyscisc ladnie wszystkie blaszki z jednek kupki, smarujesz wazelina techniczna wyzlobienia w plastikowej przekladce i kazda sciezke skladasz, bierzesz nastepna kupke, robisz to samo, skladasz dwie warstwy ze soba, az zlozysz calosc, powinno to zajac 2-3h. Bo tak z zewnatrz to sobie mozna, a w srodku moze byc np przepalona cala sciezka, albo prawie przepalona wpol zgnina. Duza skrzynka identycznie jak mala, po prostu ma inne wymiary, tyle ze duza trzeba od wewnatrz odpiac i od wewnatrz 4 srubki odkrecic. A jak skrzynka byla pelna wody to albo oslone na aku zalatw, albo odplyw pod poleczka akumulatora z syfu przeczysc, bo problem sie powtorzy za jakis czas i szkoda twojej pracy. A pozniej wiazka do regeneracji cie czeka, nie ma sie co ludzic i oszukiwac ze nie, kabelek po kabelku do wymiany w wiazce podluznicy |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 15:02
|
|
|
Dzieki za opis, choć jak mówiłem z tego co widziałem ( a wiekszość widziałem) to nie ma tam żadnej tragedii poza wodą która była, no ale oczywiście będę próbował zrobić to jak najlepiej.
Ale głównym problemem była woda i jej już nie ma Co do wiązki to z tym już pojade do jakiegoś elektryka, bo nie wiem czy podołam a szczególnie że strasznie wkurza mnie elektryka i jak jest pełno kabli i nie wiem co do czego, zdecydowanie wole mechanike
No właśnie ostatnio jakiś czas jeździłem bez pokrywy akumulatora ( nawet nie wiedziałem że tak dużo ona daje, bo niby i tak kazda skrzynka ma własną obudowe która niby chroni przed wodą. Więc jak już ją włożę to od razu zrobie mocowania i osłone aku
[ Dodano: |19 Sty 2011|, o 17:10 ]
Ok szkrzynka już całkowicie zregenerowana, każda blaszka/drucik przeczyszczony, co przekładkę nałożona warstwa wazeliny pod i nad blaszki. Nóżki i wtyki psiknięte środkiem czyszcząco-zabezpieczającym, jak tylko będzie czas założe do scorpia i sprawdzę czy pomogło.
Kilka fotek z prac:
http://img39.imageshack.us/i/dsc01148hu.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/dsc01147b.jpg/
http://img810.imageshack.us/i/dsc01146l.jpg/
Jednak jest to bardzo proste, tylko wydawało sie skomplikowane - może dlatego żeod końca chciałem to rozbierać |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |19 Sty 2011|, 2011 17:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 19:03
|
|
|
gdybyś poczytał tematy które są na forum regeneracji skrzynek to pewnie byś to zrobił od razu ale jak się ma swoje mądrości to potem tak jest
naucz się raz na zawsze, że ludzie na tym forum na swoich skorpiach zjedli zęby połamali palce i wiele innych rzeczy i jak CI coś mówią to nie po to żeby powiedzieć tylko po to żeby Ci pomóc i nie lekceważ tego
zrób obie skrzynki
amen |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 19:47
|
|
|
No i co z tym autem, pali, gaśnie, jeździ? |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 20:04
|
|
|
No z tym nie będę kłócił na pewno ( choć czasem zdarzy sie że ktoś nie trafi tu gdzie trzeba, no ale to w sumie normalne, nie wszystko tak łatwo zrozumieć widząc tylko post )
Robić bym na pewno zrobił od razu to co mówią, jednak nie jestem taki dobry mechanik/elektryk by sam wszystko zrobić, jesli wiem że dam radę to robię jak nie to... .
Skrzynke dopiero w piątek wstawie bo póki co musze kuć z chemii bo zagrożony jestem a znając życie, jak wejdę do garażu to szybko nie wyjde, ale na pewno pali i jeździ, pytanie brzmi czy zgaśnie |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Sty 2011|, 2011 21:11
|
|
|
wojas3 napisał/a: | z chemii bo zagrożony jestem |
O stary, chemia, z wieku wnioskuję że szkoła średnia, co tam jest trudnego, walcz, bo ci tata scorpio zabierze. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |20 Sty 2011|, 2011 00:21
|
|
|
wojas3 napisał/a: | musze kuć z chemii bo zagrożony jestem |
kuj tak jak ja a bankowo przejdziesz |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Darol [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sty 2011|, 2011 05:44
|
|
|
Podolasz , podolasz , to tak samo jak ze skrzynka nie wiadomo jak sie zabrac a pozniej sie okazuje ze to bardzo proste, do regeneracji nie musisz wiedzec do czego sluzy konkretny przewod, po prostu, jak juz masz wiazke podluznicy z jej wszystkimi wtyczkami ktore sa w komorze silnika wciagnieta to wnetrza auta to sobie upatrujesz jeden dowolny przewod, ucinasz go w miejscu ktore jest juz we wnetrzu auta, przylutowujesz nowy przewod, wyciagasz pin ze wtyczki - bo wszystkie te przewody koncza sie wtyczka i przylutowujesz na koncu swojego nowego przewodu, wkladasz pin do wtyczki, mozesz owijac tasma wkladac w termokurcz, lutowac zaciskac, czynnosc powtarzasz kilkadziesiat razy, pamietajac o zachowaniu przekrojow przewodow. Wszystkie wtyczki sa rozbieralne, choc niektore upierdliwe, nie jedz do zadnego elektryka bo ci zrobi aktualny problem na sztuke a skasuje nie wiadomo za co, a za jakis czas cos innego sie odezwie, wkoncu auto sie zbuntuje, a pozniej zregnerowac wiazke przedlubana to zapomnij i nie szkodzi ze masz znajomego elektryka, wujka, szwagra, jak nie zna scorpio, nie robil choc raz, to zapomnij, po co ma sie na twoim uczyc. Sam sobie to zrobisz zejdzie ci troche ale co tam, co sie nauczysz to twoje, jak by jakis problem sie pojawil to pisz na forum co i jak a koledzy na pewno pomoga, sam nie zostaniesz. A jak chcesz wiedziec do czego dokladnie sluzy konkretny przewod, a uwazam ze przydalo by sie to wpisz gdzie trzeba TIS 2004 i zacznij uzywac. Wiazka ktora masz do regeneracji jest najprostsza do zrobienia jak patrze po ilosciach przewodow - chyba ze masz automata, to ciu gorzej, ale i tak duzo lepiej niz cos |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Sty 2011|, 2011 07:42
|
|
|
Jak już odrobisz się z lekcjami to opisz co i jak tym wozidłem |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |20 Sty 2011|, 2011 09:22
|
|
|
wojas3 napisał/a: | poza wodą która była, | - to jest najwiekszy problem w skrzynkach , woda dostaje się między płytki i tam siedzi, i nie są to duże ilosci, wręcz znikome. ale woda,która tam jest, przewodzi prąd i robi różne dziwne mostki ... jak była woda w małej, to sprawdz jeszcze odpływ zwody z komory i górną osłone bezpieczników. a najwięcej wody (pomijajac pęknięte obudowy) można nalać, jak sprawdzasz bezpieczniki z wodą na masce lub, co gorsza, na deszczu ....
zanim zrobisz test auta, zrób też duża skrzynke - jak masz ASB, to prosta sprawa, jak masz manualna, to z jedną śrubką masz trochę zabawy ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sty 2011|, 2011 21:15
|
|
|
Dopiero półrocze to nawet jak 1 będę miał to przejde no ale oczywiście wole zaliczyć.
Skrzynka już złożona i zamontowana do scorpia, wszystkie bezpieczniki wymieniłem na takie jak w instrukcji scorpia napisali że powinny być i tu mam pytanie : do każdej wersji i silnika były o tych samych A ? I bodajże 32 bezpiecznik jest opisany nie używany - czyli po prostu jak nic tam nie wsadziłem to jest ok ? ( czy moze jednak uzywany jest bo dużo skrzynek widziałem i każdy tam jakiś miał bezpiecznik )
2 sprawa to znalazłem jakiś dziwny przycisk, jest w tej ściance przedziałowej przed akumulatorem, ida od niego 2 kable nie wiadomo gdzie, przycisk taki na spręzynce jest jakby ze sam od razu się cofa - co to jest / od czego ? fotki :
http://img254.imageshack.us/i/dsc01133i.jpg/
http://img26.imageshack.us/i/dsc01134y.jpg/
[ Dodano: |20 Sty 2011|, o 21:22 ]
Darol, dzięki za opis, jednak mam nadzieje że póki co nic nie będzie się dziać z wiązkami, a jak już bym robił to w sumie dobrze jak sie samemu robi, ew. kolege do pomocy weźmie, przynajmniej się wie jak jest zrobione Tylko poki co nawet nie wiem jak się do nich dobrać itd - ale na razie to nie ważne
bingo,
No woda z pewnością jest największym problemem, jednak najłatwiej się go pozbyć. Wyjdzie że znowu z mojej winy scorpio się " zepsuł " bo jakiś czas jeżdżę bez osłony na akumulator i teraz mi się przypomniało że dzień przed tą awarią byłem na myjni ... . Dużą skrzynkę będę robił na ferie, mam manuala więc moze być troche roboty, a poza tym potrzebuje teraz na weekend auto, a jak bym zaczął robić duża to kolejne kilka dni by stał. No i jestem ciekaw czy od samej małej skrzynki, wszystkei problemy znikną, w sumie to ona odpowiada za najważniejsze rzeczy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |