klocki hamulcowe-wymiana |
Autor |
Wiadomość |
Marcin R [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Kwi 2005|, 2005 21:21 klocki hamulcowe-wymiana
|
|
|
Mozecie mi napisac czy trudno jest wymienic klocki hamulcowe(tyl)???No i jezeli to mozliwe jak ktos moze napisac-to jak je wymienic??Chcialbym zrobic wkoncu cos sam,a nie dawac zarabiac tym mech. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 01:36
|
|
|
Sredniotrudno
POytzrebny lewarek, klucz do kół, cegła pod koło, klucz 12 nasadowa lub płaska ( a moze 13?? ) + cos do wciskania i jednoczesnego wkrecania tłoczka.
Zasada na poczatku taka samoa, zdejmujesz koło itd , nastepnie wymacujesz linke od recznego , a raczej jej pancerz, i idziesz sobie po nim od zacisku do wachacza, az znajdziesz blaszke mocujaca ja do wahacza. Odginasz blaszke tak by linka wyszla z nij i ruszała sie swobodnie. Nastepnie lkuczem 12 odkrecasz 2 sruby mocujace szczeke do jazma, przydaje sie 12 płaska ( w sumie 2 klucze) do przytrzyamania nakretki. Jak wykrecisz śróby to zdejmujesz zacisk w góer, ostroznei na przeod hamulcowy
Nastepnie są 2 patenty, 1 - blokujesz zacisk miedzy tarcza, jarzmem wahaczem i amorkiem
2 - przykrecasz z powrotem zacisk ale tak by miec dostęp do tłoczka.
I teraz najtrudniejsze. Tłoczek ma wyciecia, korzystajac z tych wyciec i n o szczypiec szpikulcowatych nalezy wciskajac i krecac wkrecic tłoczek maxymalnie w głąb, metoda wciskowkrecania dowolna, narzedzie tez, byle nie urwacprzewodu hamulcowego i nie zerwac gumy na tłoczku.
Reszta to juz proscizna, wyciecie w tłoczku ustawiasz pionowo w dół tak by pasowalo z występem w klocku, tzn wystep muci wejsc w wyciecie w tłoczku bo inaczej bedzie kicha jak sie wpasuje, zakladasz klocki na jazmo, dokladajac do tarczy i nasuwasz nanie zacisk, przykrecasz i skladasz do kupy, pamietajac o lince hamulca recznego by ja umocowac do wahacza. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 11:05
|
|
|
Do FAQ z tym |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 11:24
|
|
|
po lekkiej korekcie w wordzie coby literówki ponaprawiało |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 11:47
|
|
|
DOkładnie no i licze ze ktos moze uzuopelni bo pisalem na chybcika. Szcegolnie co do narzedzi jakich trzeba uzyc ( za bog aniepamietam czy 12 czy 13 ale chyba 12)
i czym wkręczec. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 16:11
|
|
|
Mi się zdaje tak na 99,9% że jednak klucz 13 |
|
|
|
|
grzegorz x [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 21:37
|
|
|
jest 15 i 13..
trzeba plaska 15tka przytrzymac i 13stka odkrecic po drugiej stronie cylinderka... |
|
|
|
|
awb [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 00:16
|
|
|
najwazniejsze TLOCZEK WKRECAMY NIE WCISKAMY NA SILE!!!!! |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 09:00
|
|
|
A ja zawsze go na siłe wpychałem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 09:52
|
|
|
ja za pierwszym razem mu tyle młotków sprzedałem dopiero potem mnie olśniło |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
youngman [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 10:20
|
|
|
Ja jestem dzis po wymianie klockow tylnich koszt za robocizne 30 pln. Wiec chyba nie oplacalo mi sie robic tego osobiscie:). Pamietam ze kiedys mnie natchnelo na wymiane klockow osobiscie....zajelo mi to chyba z 3h |
|
|
|
|
awb [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:12
|
|
|
ja wymieniam sam bo chce wole sie nauczyc wszystkiego ja do wciskania urzywam morsow i mloteczka a wlasciwie trzonka 2 osoby i jakies 30 sek na wcisk zalozenie trwalo z obgadaniem i wyspawaniem tlumika w golfie jakies 40 min 2 kola |
|
|
|
|
grzegorz x [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:21
|
|
|
bo to proste jest-wszystko kwestia czasu i checi--ja sobie klocki nawet pod blokiem wymieniam jak mi sie nie chce do jakiegos kumpla na podworko jechac...zreszta w kraku i tak takowego z podworkiem nie posiadam wiec sila wyzsza i parking pod blokiem |
Ostatnio zmieniony przez grzegorz x |28 Kwi 2005|, 2005 13:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
youngman [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:21
|
|
|
Masz racje, ze fajnie jest robic samemu przy swoim samochodzie. Ale coz nie moge byc we wszystkim dobry |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Sie 2005|, 2005 10:11
|
|
|
Opisywaliscie wymiane klockow z tylu. Jak rozumiem z przodu jest analogicznie, tylko o wiele prosciej>?
Odkrecic imbusiki od mocowania szczeki, zdjac ja, wyjac klocki, wlozyc, zamontowac tak? |
|
|
|
|
|