LPG, a spalanie na setkę |
Autor |
Wiadomość |
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 14:52 LPG, a spalanie na setkę
|
|
|
Witam!
Wiem, że temat był już kiedyś poruszany, ale zdegustowany coraz to droższym gazem, postanowiłem się dokładniej przyjrzec problemowi!
Moj Scorpio 2,9 12V V6 Automat potrafi zezrec:
15-18- trasa (trasa 120-140)
18-nawet 21- miasto, a jeszcze dosyc wolno!
Ogólnie sam chodzi bez zarzutu!
Może ktoś miał wczesniej takie przeboje! Wiem, ze jest to kwestia również poprawnej regulacji!na co zwrócić uwagę!
Muszę się wziąśc za to poki instalacjia na gwarancji!
@ słowa odnośnie mojej instalki! Ponieważ scorpio nie chiał jeździć na 1 silniku krokowym z kompem (sygnał z 1 sondy)!Został dodany drugi silnik krokowy na drugą połowę silnika i regulator sondy lambda(taka mała skrzyneczka)- działa OK, ale to spalanie,
Ile palą wasze scorpiaki?
Może ktoś ma jakieś sugestie! odnośnie mojej instalki!
EW, jakiś namiar na dobrych (niedrogich) gazowników
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 16:17
|
|
|
W większości przypadków spalenie zależy od płynności jazdy i delikatności operowania pedałem gazu. Jeżeli lubisz sobie wdepnąć często to i spalanie masz odpowiednie. Jak sobie tylko turystycznie pomykasz bez zrywów itp to spalanie sporo maleje. W sumie moje autko to 18 pali jak nieźle pociskam. Jak spokojnie to spada na trasie do 11 - 12 literków gazu. ( spokojnie oznacza 120 - 140 km/h a pociskanie to 150 - 200 ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 16:33
|
|
|
Struna, ale nawet jak żona za fajerką i max setką , to też spali ponad 15! Cos musi być nie tak?! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 16:40
|
|
|
Kwestia w jaki sposób tą setke osiąga. Jeśli wyciąga na biegach do wysokich obrotów i często i energicznie gazem operuje to tez można 15 spalić. Ale jeśli jeździ rekreacyjni i tyle wpierdziela to raczej coś nie tak. A powiedz jaki masz tłumik ostatni ?? fabryczny czy jakiś wybajerzony ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 17:11
|
|
|
to jest automat! a jak jezdzi zona to zdecydowanie rekraacyjnie! jezeli jade ja powiedzmy do 140, to okolo16-lub więcej!
...a tłumik fabryczny! |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 17:28
|
|
|
Ostatnio rozmawialem z gazownikiem i powiedzial ze przy silniku 2.9 spalanie po miescie 20L to jest norma i nie ma sie co przejmowac. Po prostu trzeba te koniki czyms nakarmic |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 18:55
|
|
|
Zmień gazownika. Mój nigdy tyle nie zeżarł. SierraRS ma cosswortha 2,9 24V i mówi że dopiero jak konkretnie pociska to 25 zeżre. A on to ma czym pocisnąć. 20 l to dużo. Może koles ci tak powiedział bo nie bardzo wiedział co zrobić żeby paliło normalnie i jakoś trzeba przecież przed klientem sie wytłumaczyć. A to najprościej powiedzieć że sorry ale to musi tyle żreć. Rozmawiałem z wieloma posiadaczami V6 i to zarówno 2,4 jak i 2,9 na manualach i automatach i żadnemu z nich tyle nie spalał przy "normalnej" jeździe. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 19:31
|
|
|
moje 2.9 w manual jeśli nie przekraczam 100 w trasie (może nie uwierzycie)potrafi się zmieścić w 10 literkach . przy ok.140 to już 14 a w mieście to zależy od jazdy od 15 do nawet 24
pozd:qantan |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 20:40
|
|
|
No wlasnie mnie po trasie tez wychodzi dosc oszczednie bo przy spokojniej jezdzie ok. 12L natomiast miasto duuuuzo wiecej ok.20 (srednio) przy dosc dynamicznej jezdzie |
|
|
|
|
MarcinK [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 21:21
|
|
|
Moj 2.9 v6 12v 92 rok, kombi w trasie 14-16, w miescie 16-19 gazu. I tez mam stres ze tak duzo, bo gaz coraz drozszy... |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 22:59
|
|
|
mojego ojca 2.9 12V na automacie pali trasa 13l, miasto 20 l. z klima |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 23:19
|
|
|
Zdecydowanie popieram Strunę, tu nie chodzi o to jak szybko jedziesz tylko jak szybko osiągniesz prędość podróżną. Jeżeli będziesz przyśpieszał delikatnie spalanie będzie zdecydowanie mniejsze od "pedał podłoga". Pisałem już o tym wczoraj . Mój cossi w tej chwili zaczyna palić okolo 12. Nie piszę ile pali w mieście bo tu by nie bylo porównania moje miasteczko bez korków i wasze to dwie różne sprawy.
Pershing często jeżdżę po Radomiu i jeszcze 20 mi nie spalił - 15 się zgodzę przy dość ostrej jeździe bo tam inaczej nie da się jeździć.
Cossi w automacie. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 23:37
|
|
|
Zbyszku to tez zalazy ktorej generacji masz instalacje LPG. Im nowsza tym bardziej oszczedna. W nowszych instalacjach silnik dostaje taka dawke gazu jaka w danej chwili potrzebuje a w starszych (bez silniczka krokowego i komputerka) gaz leci caly czas nie zaleznie od tego czy jest tyle potrzeba czy tez nie Pozatym nie wiem kiedy moja instalacja byla ostatnio regulowana, serwisowana itd... byc moze przydalaby sie regeneracja parownika ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 23:44
|
|
|
I tu faktycznie nie pomyślałem .
Instalacj ma 3 miesiące - BRC z kompem. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 23:57
|
|
|
Hehe... no wlasnie u mnie jest 1 generacja bez niczego Jest jedynie srobka ktora mozna zwiekszyc lub zmniejszyc ilosc przeplywajacego gazu. Gaz caly czas leci nawet podczasa hamowania silnikiem... no coz nie jest to najoszczedniejsze rozwiazanie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|