Olej do Scorupek |
Autor |
Wiadomość |
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Paź 2004|, 2004 21:34
|
|
|
u mnie zalany BP visco 3000 , a z olejami FORDA to ja dla odmiany słyszałem że to mobil |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 00:18
|
|
|
Qrcze w zasadze co za różnica - subiektywne opinie jeżeli olej spełnia specyfikację to powinno być OK a już czy to Castrol czy Mobil to chyba żadna różnica |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 17:51
|
|
|
Różnica w cenie |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 18:22
|
|
|
i ponoć BP nie jest rozlewany w polsce |
|
|
|
|
mar1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Paź 2004|, 2004 23:21
|
|
|
Własnie zmieniłem olej- wlałem to co poprzedni właściciel stosował przez cały czas, czyli Mobil 1- 5W50, wcześniej wymieniany był co 10 tys, więc ja też tak będę robił. |
|
|
|
|
Marcin Kiraga [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lis 2004|, 2004 14:49 Olej silnikowy ???
|
|
|
Witam wszystkich !
Mam jedno zasadnicze pytanie.Czy do mojego samochodu mogę wlać olej marki LOTOS SEMISYNTETIC 10W40?
Do tej pory zalewałem go MOBIL-em S 10w40.Co myślicie o polskim produkcie?
Pozdrawiam wszystkich scorpiomaniaków! |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lis 2004|, 2004 15:32
|
|
|
w moim warsztacie uzywamy go do wielu innych marek pojazdow i jak do tej pory nie bylo zadnych negatywnych uwag to juz nie te czasy ze oleje byly jakosciowo marne, w koncu ktos na podstawie badan okreslil jego parametry i potwierdzil to certyfikatem tak wiec nie ma co sie bac sam na nim smigam moim wielorybem |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Lis 2004|, 2004 16:50
|
|
|
Lej, nie ma co przepłacać. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |14 Lis 2004|, 2004 19:27
|
|
|
ja lałem 1 raz lotosa i 2 razy orlen i nie narzekałem chodził jak złoto.... |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 08:35
|
|
|
a ja wlasnie po zakupie scorpio przerzucilem sie z tanich polskich olejow na mobil1. sam nie wiem dlaczego. pewnie lubie ten samochd ale 120 zl za 4 lity i okolo 30 zl za litrowe opakowanie to troche jest. pisze o 10w40.
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
jasam [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 10:03
|
|
|
ja też leje to oleum, reszta jak pisze fructon |
|
|
|
|
Jacek EL [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 11:40
|
|
|
lejac olej pamiętajcie nie tylko o jego klasie lepkości ale również o klasie jakości. Mówiąc łopatologicznie Wyznaczają ją literki a nie cyferki . Według API najlepsza swiatowa klasa dla benzyniaków to SL a dla diesli CF. Oleje mające te symbole sa w porzo bez względu na nazwę brandu. Tej klasy do niedawna nie miał nawet Mobil 1 - obecnie coraz wiecej producentów ma taka jakość. Ja jeżdżę na PLATINUM (orlen oil) SL 0W/50 i jest to jeden z najlepszych olejów na świecie, posiadający specjalne dodatki wznoszące go na wyzyny technologiczne. Wiem że Platinum szykuje teraz olej super-high, którego nie trzeba bedzie wymieniać przez 30 000 km. ... |
|
|
|
|
maakee [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 12:32
|
|
|
Coś mi sie nie chce wierzyć w taką cudowną jakość tego oleju. Tak samo jak z gazem, jak zatankuje na Shellu to prawie róznicy nie czuje pomiędzy gazem a benzyna a jak zatankuje na Orlenie to różnica jest ogromna.
Tak samo z olejem. W poprzednim samochodzie lałem tylko "zachodnie" oleje. Na początku syntetyk (orginalny producenta samochodu), później jakiś bałwan w serwisie nie zapytał sie i wlał mi mineralny ELF, a późiej od 100kkm z powrotem jeździłem na syntetyku tyle że Mobil 1. I az do momentu sprzedaży samochód nie brał oleju i chodził jak żyleta a przebieg miałem 210kkm. Zagazowany był od 180kkm i najlepsze jest to że jak zmieniałem olej to wypływał prawie w takim samym kolorze jak wlałem czyli był przeźroczysty i miał kolor złoty a nie czarny. I wcale przez ten czas go nie oszczędzałem. Dodam tylko że poprzedni samochód to był Fiat Uno z silnikiem 1.4.
Nie wierze zabardzo w taki "tygrysi skok" jakości olejów orlenu. Wole przepłacić i miec święty spokuj z silnikiem, niz ciut zaoszczędzić i później miec wydatki.
Ps.
Co z tego że będzie można olej wymieniac co 30000km jak bedzie kosztował tyle co wymiana normalnego po 15000km, a co z filtrem- też ma byc wymieniany co 30000km, jak tak to napewno nie będzie kosztował 30zł ? |
|
|
|
|
orfe [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 12:43
|
|
|
Ja zalewam swojego oryginalnym olejem forda XR+ - to półsyntetyk 10W40. Sprawdza się fantastycznie. Mój poprzedni scorpio przejechał na nim 130tys km i na miarkę oleju zerkałem tylko z nudów nie brał ani kropelki i silnik bardzo cicho pracował. Jak kupiłem obecną maszynę była zalana orlenem - w silniku klepał jeden popychacz. Po zalaniu olejem forda popychacz zamilkł a silnik generalnie się trochę wyciszył. Polecam ten olej zwłaszcza, że nie jest drogi - ok. 90 zł za 5l |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 15:54
|
|
|
lej nie ma co przepałacać i tak rozlewany z jednej dużej beczki za wyjątkiem Texaco i valvoline reszta rozlewana w Polsce tylko etykiety inne się przykleja. Ostatnio ktoś mówił że lata drugi rok na oleju marki "OLEJ SILNIKOWY" z pobliskiego gigamarketu i silnik jakoś żył |
|
|
|
|
|