Maf? Sonda? Wysokie spalanie... Potrzebuje pomocy... |
Autor |
Wiadomość |
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 13:46 Maf? Sonda? Wysokie spalanie... Potrzebuje pomocy...
|
|
|
Witajcie Nie bardzo wiedziałem do czego podpiąć ten temat bo łączy wiele tematów a elektryka wydawała mi sie najbardziej sensowna.
Pacjentem jest 2.3 na podtlenku LPG 97 rocznik.
Mam go od roku. Poprzedni właściciel z tego co mi sie wydaje w miare dbał o auto więc nie podejrzewam jako takich wiązek bo wyglądają na regenerowane w przeszłości i na dostatecznie zachowane.
Auto poszarpywało mi dosyć mocno na gazie na PB prawie w ogóle ale sie zdarzało i po odpaleniu po przejachaniu 20 -30 metrów dusił sie przez chwile, czasami falowały obroty i (tylko wtedy wydawał dziwny dzwiek przy zasysaniu powietrza. Przy podkreceniu obrotów falowanie ustawało i ten dzwiek.0 Wiec standardowa procedura wymiana kabli świec i tego typu rzeczy ( cewki nie wymieniane ) - ktoś powiedział że nie trzeba mimo ze widać na nich delikatne pękniecia. Przez pierwszych 20 km zajebioza potem znowu to samo...? I tak po każdej wymianie. Podjechałem na kompa i kolo mówi sonda do wymiany zalewa silnik temu ci szarpie. No ok. Wymieniłem sondę moje spalanie które kształtowało się na poziomie 18-19 litrów LPG ( a nie było zbyt niskie juz wtedy) wzrosło do 24-26 litrów w cyklu mieszanym.
Nie wspomne już że mocy to on za dużo nie ma
Brak słów. Kolo mówi ze samoadaptacje trzeba zrobić no to ok. robimy. I dalej buła... nic nie gra spalanie jak było takie jest.
Pomyślałem że to może być wina maf-u ( już zamówiony u wiadomo Kogo ) i bede wymieniał bo przecież nie zaszkodzi a może tylko pomóc. Bo słyszałem że to mogą być objawy włąsnie uszkodzonego mafu. Szczególnie te szarpanie i gasniecie po odpaleniu.
Po odpieciu wtyczki od Mafu nic się nie dzieje...
Podłączyłem dzisiaj swojego elma i pokazuje mi wskazanie na wolnych obrotach około 3,4 - 3,6 g/s z tym ze czasami spada wartoś do np. 0,03 g/s i to są takie zaniki które trwają pół sekundy i powtarzaja się co 20-25 sekund. Czy to normalne.
Elm pokazał że spalanie na wolnych obrotach plasuje się na poziomie 1,0 l/h a komputer pokładowy pokazywał że jest to 1,2-1,3 l/h wiec już nie wiem co mam sądzić.
Wartość otwarcia przepustnicy na wolnych to ok 15-16 %
Co o tym wszystkim sądzicie? I proszę
Chłopaki ratujcie bo zgłupieje i z torbami pójdę przez takie spalanie
I jescze dwa mini pytanka by nie zakładać oddzielnych tematów.
1 od której strony idzie zasilanie szyby przedniej (podgrzewanie) bo wymieniali mi szybę i ujebali przewody i z dwóch stron mam po parze grubych kabli (jedne są od alarmu którego nie ma) ale nie wiem które są od czego
2 Jak wygląda i gdzie się znajduje termometr zewnętrzny w tym że aucie bo jest zrypany i chciałbym kiedyś w przyszłości go wymienić.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 14:40
|
|
|
725236408 napisał/a: | Elm pokazał że spalanie na wolnych obrotach plasuje się na poziomie 1,0 l/h a komputer pokładowy pokazywał że jest to 1,2-1,3 l/h wiec już nie wiem co mam sądzić.
| Elm wróży - scorpio nie podaje takiego parametru przez obd, więc się tym nie przejmuj 725236408 napisał/a: | Wartość otwarcia przepustnicy na wolnych to ok 15-16 %
| normalka w scorpio 725236408 napisał/a: | od której strony idzie zasilanie szyby przedniej (podgrzewanie) | z obydwóch stron - szyba jest zasilana po połowie z każdej strony. 725236408 napisał/a: | gdzie się znajduje termometr zewnętrzny | jak otworzysz maskę i zobaczysz przed chłodnicą belkę, to od jej spodu jest wpięty czujnik temperatury ( na zatrzask blaszką w belkę mocowany ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 15:25
|
|
|
jeśli coś się dzieje mocno na gazie, al dużo słabiej na benzynie, ale mimo wszystko sie dzieje, szukałbym na układzie iskrowym. Gaz wymaga większą enegię zapłonu niż benzyna, czyli mocniejszą iskrę. Skupiłbym się na tym. cewka, kable, świece - to podstawa. ale rónież kable po niskiej stronie czy też same styki.
1 i 2 - już struna opisał. choć ja do czujnika podchodziłem spod auta. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 15:31
|
|
|
Być może sonda dobrze pokazywała bogatą mieszankę skoro takie spalanie masz,filtr powietrza ok?Przepływomierz to dobry pomysł.
Adaptacje robi się na benzynie,znasz procedurę? |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 17:24
|
|
|
Wyczyścić ostrożnie przepływomierz . POdejrzane cewki ( a lubią paść ) . Zaślepić EGR . |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 17:45
|
|
|
Cewki cewki i jeszczę raz cewki |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 20:40
|
|
|
bingo napisał/a: | jeśli coś się dzieje mocno na gazie, al dużo słabiej na benzynie, ale mimo wszystko sie dzieje, szukałbym na układzie iskrowym. Gaz wymaga większą enegię zapłonu niż benzyna, czyli mocniejszą iskrę. Skupiłbym się na tym. cewka |
DANEK1403 napisał/a: | Cewki cewki i jeszczę raz cewki |
Jak nie wymieniałes to jeszcze ta ,,tania" opcja, jak nie pomoże to wionski niestety
Struna napisał/a: | 725236408 napisał/a:
gdzie się znajduje termometr zewnętrzny
jak otworzysz maskę i zobaczysz przed chłodnicą belkę, to od jej spodu jest wpięty czujnik temperatury ( na zatrzask blaszką w belkę mocowany ) |
stojąc z przodu, po lewej stronie u dołu pod belką. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |25 Lis 2017|, 2017 23:39
|
|
|
zrób zdjęcie wtyczki od mafa tak żeby kabeł było widać. Zanikanie odczytu z mafa miałem w ojcowym scorpio przed wymianą wiązki na podłuznicy.
Ja tam akurat nie doświadczyłem w scorpio magii cewek o któych wszyscy piszą. W jednym przez 400 tyś nie padła żadna a w moim od zakupu i podmianie na używkę ori śmiga cały czas.
Tyle że ja kable stosuje miedziane bo na szajsie węglowym już mi się nie chce śmigać. Może dlatego cewki śmigają.
Jak gdzieś zapłon wypada albo któryś garnek nie śmiga to słychać zaraz po silniku. |
|
|
|
|
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |26 Lis 2017|, 2017 12:33
|
|
|
Zrobię fotkę i wrzucę.
Co sądzicie o tym?
Na alledrogo znalazłem
http://allegro.pl/cewka-z...b2-a7e691aa4567
Myślicie że są one coś warte. A może macie jakiś sprawdzony sklep w rozsądnej cenie by ogarnąć te cewki. Pozdrawiam |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |26 Lis 2017|, 2017 12:45
|
|
|
taki zamiennik działał u mnie nie całe 24 godziny (może tak trafiłem) |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |26 Lis 2017|, 2017 13:15
|
|
|
U mnie długo działał ale innej taniej firmy |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |26 Lis 2017|, 2017 20:58
|
|
|
Miałem Maxgear z 1,5 roku, przerobiłem potem na 1 cewkę i zapomniałem o problemie cewek |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |27 Lis 2017|, 2017 17:28
|
|
|
Masz jakiś schemat jak to robiłeś. Przyszedł do mnie dziś MAF, jutro zamontuje i zdam relację. Jak nie pomoże zabiorę się za cewki |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lis 2017|, 2017 17:30
|
|
|
tylko ta modyfikacja na jedna cewke, to jak izolacja sie nie sypie bo jeszcze w ogole nie ruszysz. |
|
|
|
|
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |29 Lis 2017|, 2017 16:57
|
|
|
Wymieniłem MAF i tak jak poprzednio przez pierwsze 10-15 kilosów kosmos auto samo jedzie. Potem dalej rwie.
Nie podłączałem elma wiec nie wiem czy dalej gubi sygnał.
Spalanie jak było.
Zamawiam cewki i będę wymieniał zobaczymy co będzie.
Czy z cewkami wymienia się te przewody cieniutkie które do nich idą czy to jest niewymienialny element.
Czy po prostu Podłączam cewki pod te kable a z cewek przewody WN?
[ Dodano: |11 Gru 2017|, 2017 17:31 ]
Panowie. Wymieniłem te cewki i auto faktycznie chodzi super płynnie na gazie. Cewki firmy asuan czy jakoś tak. zobaczymy ile warte.
Spalanie niestety nie spadło. Ale prawdopodobnie mam winowajce. Wczoraj na rozgrzanym silniku zaczęło mi się ślizgać sprzęgło
Na zimnym jest do życia. Na mocno rozgrzanym tragedia.
Teraz pytanie gdzie dorwać komplet sprzęgła bo w Białymstoku jest nieosiągalne. W żadnym sklepie...
Na necie też jakaś taka bieda.
Ktoś ma może namiar na to?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|