Nietypowy Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 01:06 Nietypowy Problem z odpalaniem
|
|
|
Samochód Ford Scorpio 96 rok 2.0 DOHC + LPG nie zapala na zimnym silniku na benzynie. Jeśli uda mu się zapalić z LPG to po zagrzaniu do temperatury roboczej chodzi prawidłowo na PB i LPG. Problem w tym że ECU widzi "zamrożone" wartości ze wszystkich czujników dla ciepłego silnika. FoScan wywala na każdym czujniku zbyt wysokie napięcie wyjściowe. Ecu na wszystkich liniach sygnałowych z czujników ma 4-5V. Wiązka silnika nowa, wiązka podłużnicy nowa. Jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 05:39
|
|
|
A czujniki podmieniałeś ? |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:34
|
|
|
Tak wszystkie są sprawdzone według Autodaty, działają prawidłowo |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:48
|
|
|
Podmien kompa na poczatek skoro wiazki i skrzynki ok. |
|
|
|
|
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:59
|
|
|
Komputer też już został podmieniony i właśnie brakuje pomysłów do robić dalej |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:59
|
|
|
Ja bym sprawdził masy jeszcze - prawy słupek na przykład? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 12:08
|
|
|
Jeszcze zależy jak ta wiązka jest zrobiona |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:02
|
|
|
Masy sprawdzone, 5 kabli wszystkie przykrecone.
Wiazka zrobiona 1:1. Wszystkie kable nowe wiązki przemierzone teoretycznie wszytko wydaje się być ok a jednak |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:04
|
|
|
wszystkie wiazki czyli które?? |
|
|
|
|
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:11
|
|
|
Wiazka silnika i wiazka podluznicy |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:22
|
|
|
Zrobione w calosci czy po kawalku??
Skrzynki tez zrobione?? |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 15:46
|
|
|
Nie martw się nie jesteś sam z problemem ja mam problem z skrzynia niby wszystko dobrze a jednak |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
scorpio_sc
Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączyła: 19 Paź 2016 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 20:18
|
|
|
Wiazki zrobione w całości i skrzynka od strony pasażera.
A może ktoś ma możliwość sprawdzenia poprawnosci działania kompa bez samochodu?
[ Dodano: |30 Lis 2016|, 2016 23:42 ]
Jeszcze kilka informacji, które może pomogą objaśnić mój problem. Może nasuną się nowe wnioski.
W kontekście ECU, PIN 89 po wyjęciu przewodu z kostki ecu i sprawdzeniu miernikiem w kompie wisi na pinie 89 stałe 5V, jeśli dobrze się orientuję to pin 89 jest INPUT'owy więc nie powinno być na nim napięcia od strony ecu. na drugim sterowniku to samo. pech że oba uwalone ?
Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni i wiatraki ciągle kręcą a IAT ma minus 45 stopni, drugi sterownik ma ECT 90 stopni IAT 30 stopni. a sygnały mierzone na kablach od czujników przy ecu są dobre czyli czujniki działają bo zmienia się napięcia względem zmiany warunków pracy czujnika, jakby komputer miał zamrożone wartości lub źle interpretował sygnały input. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |1 Gru 2016|, 2016 09:40
|
|
|
Zależy jakie to wejście - jesli czujnik oporowy i do masy, to EEC musi podac tam napięcie, żeby popłynął prąd, więc na odpiętym obciążeniu +5V jest całkiem sensowne. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |1 Gru 2016|, 2016 09:54
|
|
|
scorpio_sc napisał/a: | Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni | A jak go odepniesz to jaki jest odczyt? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
|