|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:37
|
|
|
Grześ napisał/a: | Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?
| wartości są podane z uwzględnieniem podciśnienia - stąd wartość z podpiętym podciśnieniem i bez niego. Grześ napisał/a: | Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne | a jak odepniesz wężyk od regulatora, to niby jakie będzie ? pomyśl |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:44
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?
wartości są podane z uwzględnieniem podciśnienia - stąd wartość z podpiętym podciśnieniem i bez niego. |
Istotna jest TYLKO wartość różnicy ciśnienia na wtryskach. Podciśnienie w kolektorze jest bardzo zmienne, zależy np. od wielkości luzu na zaworach
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne
a jak odepniesz wężyk od regulatora, to niby jakie będzie ? pomyśl |
Wiesz, ja dość dobrze znam układ wtryskowy ... I po zdjęciu wężyka przy wtryskach na 2,5 bara nagle zwiększy się ich wydatek o ok. 25% - i po co to robić ? A test regulatora ciśnienia (logiczny zresztą) jest w niemal każdej serwisówce.
BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów ! Przyblokowało regulator jakimś syfem, i przy dobrym ładowaniu właśnie tyle było. Dwa razy mi wężyki rozsadziło, takie z napisem do benzyny, max 10 barów .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 11:00
|
|
|
Grześ napisał/a: | I po zdjęciu wężyka przy wtryskach na 2,5 bara nagle zwiększy się ich wydatek o ok. 25% - i po co to robić ? | aby zweryfikować poprawność ciśnienia oraz działanie regulatora. Nie masz z tym jeździć, tylko zrobić krótki pomiar/test - generalnie na tym polega diagnostyka.
Grześ napisał/a: | BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów ! |
to o ile Ci wzrosła wtedy wydajność ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 11:26
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów !
to o ile Ci wzrosła wtedy wydajność ? |
Ano tak wzrosła, że ekspresowo do garażu zajechałem !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:21
|
|
|
generalnie pytanie było o różnice we wtryskach między 2.4 a 2.9 - różnicy nie ma we wtryskiwaczach, jest natomiast w regulatorze ciśnienia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:38
|
|
|
Struna napisał/a: | generalnie pytanie było o różnice we wtryskach między 2.4 a 2.9 - różnicy nie ma we wtryskiwaczach, jest natomiast w regulatorze ciśnienia. |
Obawiam się że nie ma różnicy w regulatorach .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:56
|
|
|
ehh... |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:06
|
|
|
Nie wiem skąd masz te dane, ale ja w moim 2,9-12V miałem regulator 2,5 bara. Jeszcze nawet mam tą listwę wtryskową !
Dopiero w 4-zaworowych silnikach jak dali wtryskiwacze z 2 otworkami, podwyższyli ciśnienie do 3 barów - tak mam w Cossie. To już były wtryski "otworkowe", a nie iglicowe.
A jak jest w 2,4 - zajrzę wieczorkiem, jak syn przyjedzie.
I jeszcze jedno - we wtryskach Boscha tych iglicowych przy obniżaniu ciśnienia bardzo siadało rozpylanie - dlatego na nie wierzę, aby one pracowały na innym ciśnieniu niż katalogowe. I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ??? Toż to nielogiczne ...
Ale jak napisałem - sprawdzę i będzie wiadomo. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:16
|
|
|
Grześ napisał/a: | Nie wiem skąd masz te dane | przecież już napisałem skąd... Grześ napisał/a: | I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ??? | może obejrzyj załącznik uważnie... nie wiem gdzie Ty widzisz takie dane... |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:22
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ???
może obejrzyj załącznik uważnie... nie wiem gdzie Ty widzisz takie dane... |
2,9 12V miał na 100% 2,5 bara. Przecie napisałem, że taki miałem, 300 tys km nim zrobiłem, 2 komplety wtrysków wymieniłem ... Wtedy zrobiłem ten tester ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 14:05
|
|
|
ok - odpadam.
Podałem dane jakie posiadam. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 15:01
|
|
|
Pomyśl. Podciśnienie można na chwilę odpiąć.... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 18:57
|
|
|
Jak dla was podciśnienie w kolektorze jest cały czas takie samo to ten temat należy posprzątać albo wywalić bo jeszcze ktoś pomyśli że tak ma być .
Wepnijcie sobie manometr BOOST/VACUM dla turbo albo samo VACUM bo na tym forum benzyny z turbo nie będzie a w VM-mach to już wszystkich turbo zdechło pewnie .
Opcjonalnie spróbujcie sobie hamować przy pedale w podłodze jak nie będziecie mieli wspomagania z VACUM właśnie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 20:49
|
|
|
Struna napisał/a: | ok - odpadam.
Podałem dane jakie posiadam. |
A ja niestety trochę pomieszałem ... Ale sprawdziłem listwę z 2,4 (w aucie) i z 2,9 tą nową, czyli wersja z katalizatorem.
Obie mają regulator 3,0 bara - tak na nich pisze ...
I kto wie, może i zawodna pamięć przekłamała mi, co miałem w starym 2,9 12V - ale on był bez kata. Głowy nie dam, może jeszcze mi się przyda !
[ Dodano: |3 Lis 2016|, 2016 20:53 ]
gufer-posepny napisał/a: | Jak dla was podciśnienie w kolektorze jest cały czas takie samo to ten temat należy posprzątać |
Tego nikt nie napisał. Że jest zmienne - wiadomo, ale różne silniki mają różne podciśnienie, najwyższe zazwyczaj przy 2-3 krpm, ale bez obciążenia.
Najważniejsze, aby wtryskiwacze pracowały przy stałych parametrach, chyba że ECU to koryguje (np. wiele modeli VW tak ma).
A co do danych z różnych źródeł ... czasem są błędy, dlatego spojrzałem do 2,4 od syna - jest 3,0 bara. Ale za te jak mi się wydawało 2,5 w 2,9 12V bez kata - głowy nie mam. Wtrysków też chyba już nie znajdę ... to już 12 lat jak poszedł.
[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 07:43 ]
Znalazłem kilka starych wtryskiwaczy ....
Stary 2,9 12V bez katalizatora : 0 280 150 229 - nie mam danych ...
Nowszy 2,9, listwa alu - 0 280 150 750
I jeszcze takie mam w starym pudełku : 0 280 150 727 - tu podają 2,28 bara ...
To wszystko ma jak nic 20+ lat ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |