Znienawidzony kibel e46 kombi na rope |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:03 Znienawidzony kibel e46 kombi na rope
|
|
|
Stalowy bunkier niemiecki , typowy pancervagen . Masa wyjsciowa pocisku 1700 kilo bez Gufra inside .Napęd stanowi agregat 2,9 24V rzędowe 6 z turbo . Bez dpf , bez klapek , bez wymiennika ciepła EGR . Manual oznacza dwumasę . Przestrzeni sporo w sumie nie wiem czy nie tyle samo co w wielorybie . Rydwan jest dość twardy mimo takiej masy . Fotele też . Jeśli wsadzimy sobie jakie 18-stki z twardymi oponami to napewno będą bolały plomby także w zębach których już nie mamy . Zawsze można jeszcze poli usztywnić . Zakupione z legendarnym przebiegiem 197 tyś km i nalepką pod maską z przeglądu klimy rok wczesniej przy przebiegu 280 tyś hehe . Czyli dla trójek przebieg mnożymy przez 3 i będzie ok . Z elementów mówiących o wyższym nalocie wybieram skrzynię biegów mniej precyzyjnie już działającej i słyszalny już trochę dyfer i głośniej niż w nowych pracujący silnik .
Golasów nie kupuję :
- Skóra w prądzie z pamięciami i lusterekami z pamięcią ( przypisanie do kluczyka )
-Radio/kasety/CD/nawigacja z dużym ekranem/
-tempomat kierownica multifunkcja
-klimatronik
-czujnik zmierzchu/deszczu/smrodu ( z golfa )
-czujniki parkowania
-bixenon z dynamicznym poziomowaniem i myciem
-tą tak zwaną choinkę z kontrolą wszystkich żarówek
-możliwość ustawienia ręcznie podświetlenia całej konsoli i kierownicy plus automatyka
W dniu zakupu oczywiście choinka na zegarach :
-awaria żarówek pozycyjnych przód ( no bo ringi )
-brak wstecznego ( bo lampy z angola )
-otwarta szyba w klapie ( bo ciul jakiś grzebał i się świeciło ciągle )
-szyba nie otwierała się ani z pilota ani z przycisku
-ostrzeżenie o zużytych klockach
-za niski poziom oleju
Generalnie ogarnięte w 2 dni . Nowe czujniki klocków ( bo są wymienne ) i tanie . Naprawiona wiązka klapy ( tak tak , e46 , e39 i chyba e38 wiązka klapy do roboty ) , ułamany jeden kabelek właśnie od sterowania ryglem , wymieniłem wszystko . Opony jakieś chińskie gufno zamieniłem na zimowe barumy a teraz letnie barumy . Dzięki ciężkiej dupie trzyma się to drogi pierwszorzędnie . Wymienione podszybie na nowe z aso , uzupełnienei jakiś spinek itp .
Coś stukało w dole zawieszenia z przodu . Po długim szukaniu okazało się że dodatkowy wielki element trapezowy usztywniający belkę i budę się .... poluzował a nawet jedna śruba zwiała . Zrobione . Silnik zawieszony na pneumatycznych poduszkach jakby co .
Niechciane przewietrzanie kabiny - zepsuty jeż ( HBC ) . Naprawione w godzinę za darmo . Znaczy idziesz do domu a wentylator sobie do rana dmucha lekko .
Pewnie temu 15 letni oryginalny akumulator wyzionął ducha na wiosnę a w sumie zmieniłem go bo pomiar 7 Ah na 95Ah mówił wszystko . Pozatym sypało błedami ze wszystkich modułów co się dało .
Dzwon effect :
kij wie co się stało czy to wjechane w mega dziurę czy w krawężnik . straty : nadkole prawe pęknięte przy zderzaku , troszkę zgięty zderzak ale jest do dziś bez malowania nadal ładny , prawy błotnik zmieniony drzwi prawe przód pomalowane , wygięty amortyzator na tłoku i w zwrotnicy .
W zasadzie na geometrii wyszło że prawe koło troszkę pochylone było . Wymiana amortyzatorów , zwrotnicy i poduszek plus regulacja u góry ( jest niewielka ale jest ) i uratowane .
Jakiś ciul przyciemnił szyby .. no i fajnie tylko na tylnej mu to nie wyszło i to zdrapał . Razem z ogrzewaniem . Myślicie że wymiana uchylnej szyby w klapie to takie proste ? Tam w spojlerku tyle elektroniki był cały dzień roboty .
No tego bym się nie spodziewał ale ... padł mechanizm szyby kierowcy . Naprawione . Miesiąc później padł i zaciął się otwarty u pasażera . Tam padł zamiennik .
Padła zmieniarka CD - padła bo ktoś już tam grzebał . za 130 zł nową dałem .
Padł komp nawigacji - za 100 wsadzony sprawny .
Do zrobienia zostało : świece żarowe , to dam mechanikowi , jemu się ukręcą nie mi . Magiel do sprawdzenia i raczej wymiany . 7,5 litra oleju wymienić znów .Może ten niepotrzebny czujnik poziomu też .
Jak sobie coś przypomnę to napiszę . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:15
|
|
|
Ładny ropniak, wygląda na to, że pasuje do gufera i odwrotnie |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:15
|
|
|
Ładne, zgrabne i zwinne autko, bo to "trójka" Oby długo służyła, ale już bez takiego wkładu, jak tu czytam Szerokości Gufer! |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:33
|
|
|
bardzo dobrze wyposazone,bo jak na e46 to navi to raczej biały kruk,poza tym elektryka zydli tez nie jest standardem |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:56
|
|
|
Ale z ta przestrzenia to przesadziles tam z tylu ciasno... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 13:07
|
|
|
W sumie... Nie jechalem jeszcze w Wielorybie z tylu... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 16:49
|
|
|
Trójki są bardzo ciasne jak na rozmiary karoserii, więc nie ma co porównywać tych aut Gufer jest szczupły to mu pasuje |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 17:17
|
|
|
Po naszemu to bedzie escort w kombiku wiec gdzie z ta popierdulka do wieloryba? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 18:03
|
|
|
no nie do końca, escort jest FWD |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 18:30
|
|
|
Ważę dziś 47 kilo . Trochę mnie wszystko wykańcza . albo odstawienie cukru tak robi .
Były wymieniane latem tarcze i klocki przód na textara i tłoczki .zrobione dzienne . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |15 Paź 2016|, 2016 10:03
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Ładny ropniak, wygląda na to, że pasuje do gufera i odwrotnie |
To nie cdi. Tutaj da sie je wykręcić bez atrakcji.
Ten silnik to najlepszy diesel jakim jeździłem, w E53 go miałem. Nawet dźwięk ma nie porównywalnie fajniejszy niż reszta kutronapędowców. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Paź 2016|, 2016 10:19
|
|
|
Brzmi przyjemnie . to najsłabsza wersja 184 kuce ( hamownia powie ile zdechło ) . ciekawe jest coupe z 2005 roku . raz że seryjnie już 205 koni ,dwa że 200 kilo lżejsze . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Paź 2016|, 2016 15:16
|
|
|
Bym zapomniał , jest w tym coś w stylu ogrzewania postojowego . Wystarczy że jest na dworze chłodno a silnik już jest wstępnie nagrzany to na samym włączonym zapłonie będzie dmuchało ciepłym . no nawet 30 minut . Wszystko dzięki dodatkowej pompce na małym obiegu z nagrzewnicą . W serii 5 i 7 jest od tego przycisk REST , tutaj wystarczy że się spełni warunki do tego i będzie grzało . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |16 Paź 2016|, 2016 15:25
|
|
|
Tez mam takie cudo w benzu, AC/Rest dziala nawet przy wyłączonym zapłonie - wystarczy ze silnik ma jeszcze troche ciepła i mozna sie grzać w chłodne dni na postoju, super sprawa... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 19:33
|
|
|
Diagnoza przed zimą: 3 świece żarowe spalone . I teraz znaleźć odważnego co to wykręci . Jak się ukręci to i głowizna do rwania . Będą Masowe Wydatki .
Udało się nawet że poszło gładko . Tylko 3/4 roboty to zdjęcie tego kolektora dolotowego co zasłania ten bajzel . Może nie pińćset na fakturze ale 430 taka zabawa . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|