|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
EBJ 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:56
|
|
|
Momencik, wstrzymaj konie - mam dwa auta, to o czym piszemy to wieloryb 2.3 16v '97.
No i TPS jest najbardziej podejrzany - jako, że w czasie jazdy wszystkio działa cacy, nie spodziewam się kwiatków, natomiast istotnie, tak jak zauwazyłeś, może sie cos wypnęło i przy zamkniętej przepustnicy napięcie na wyjściu jest ciut za wysokie i przez to ECU usiłuje podnieśc obroty.
Biorąc pod uwage, że to po strzale się stało, to bardzo prawdopodobne, że się coś w TPS-ie pochrzaniło. Sprawdze wieczorkiem po pracy |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:00
|
|
|
Nie chce mi sie czytac wnikliwie tego tematu, ale skoro
trzypion napisał/a: | Panowie, litości....
1. "EBJ tymczasowy (stary) podmieniony, bez zmian."
2. " po odłączeniu zasilania EBJ obroty spadają bardzo mocno, do poziomu rzędu 400-500 |
Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.
W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie
Strzeliło moze jakis króciec spadł... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:02
|
|
|
Jankes napisał/a: | Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.
W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie |
W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:09
|
|
|
ale temat jest o reanimacji HBC
2.3 gaśnie |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:12
|
|
|
Grześ napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Czyli aktualnie masz EBJ-ota odwrotnie przykręconego? |
Ale Trzypion pisał, że było OK do czasu strzału w kolektor. Czyli coś ten strzał spieprzył - elementów wrażliwych na taki wybuch nie jest zbyt wiele, ale wszystkie trzeba sprawdzić. |
Nie, on założył odwrotnie dopiero po tym strzale.
Wszelkie materiały podają kierunkowość starego zaworu więc warto też to wziąć pod uwagę. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:21
|
|
|
Reader napisał/a: | Nie, on założył odwrotnie dopiero po tym strzale. |
Oooo - odpalał bez zaworu ???
A tak swoją drogą ... jak on ma EEC IV, to niech pokombinuje z ustawieniem przepustnic, no i podmieni TPS - to w tamtych układach było awaryjne i mnie bardzo nabruździło kiedyś. Mimo że ja przepływki miałem ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:23
|
|
|
Grześ napisał/a: |
W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie. |
Mogles miec podkrecona przepustnice na srubie o ile mowisz o starym 2.9
Ja tak mialem w 2.4 podkrecone przez gazownika jak nie dal rady wyregulowac
a co do tematu to pewnie jak piszecie lewizna i tyle.
moze to byc np to
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=10078 |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:35
|
|
|
trzypion napisał/a: | Panowie, litości....
1. "EBJ tymczasowy (stary) podmieniony, bez zmian."
2. " po odłączeniu zasilania EBJ obroty spadają bardzo mocno, do poziomu rzędu 400-500"
... |
Masz lewiznę.
Grześ napisał/a: | Jankes napisał/a: | Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.
W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie |
W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie. | Miałeś popsute stare 2.9. U mnie każde szczelne 2.9 gaśnie. Powodzenia Trzypion |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |13 Maj 2014|, 2014 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 14:42
|
|
|
Apropo to niech ktoś to posprzata, bo temat o HBC jest dosc przydatny.
A sprzatajacy niech ustali wkońcu o jaki silnik w tym smietniku chodzi. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |