|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Zamiana ASB na skrzynię manualną |
Autor |
Wiadomość |
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 01:43 Zamiana ASB na skrzynię manualną
|
|
|
W dziale FAQ nie ma konkretnych informacji jakie części potrzebne są do "przeszczepu" z ASB na manuala... Po zebraniu informacji (czssami sprzecznych - chęć nabicia w butelkę klienta) dokonałem zamiany ( własnymi rękoma ) i myślę, że warto to opisać i wwalić da FAQ - dla innych, chętnych "amatorów chirurgów" tej operacji.
POTRZEBNE CZĘŚCI/ELEMENTY DO MONTAŻU SKRZYNI MANUALNEJ - N9
1. Skrzynia (z łącznikiem wału napędowego, drążkiem biegów, czujnikiem świateł wstecznych, prądniczką prędkościomierza)
2. Koło zamachowe
3. Przegroda - blacha między silnikiem a skrzynią.
4. Łapa skrzyni (symetryczna - od ASB nie podejdzie - jest niesymetryczna względem śruby mocującej poduszkę)
5. Uchwyt (ruchomy-blaszka z 2 wgrzanyni śrubami -do mocowania łapy skrzyni do podwozia - 1 ruchoma jest w ASB - 2 jest stała - więc ruchomą trzeba wykombinować
6. Sprzęgło (tarcza sprzęgłowa, wycisk sprzęgła, łożysko oporowe, łapa )
7. Linka sprzęgła.
8. Pedały - hamulca i sprzęgła (ze sprawnym samonapimnaczem )
9. Łożysko igiełkowe (wałka sprzęgłowego - "wbijane" do wału)
10. Wał napędowy (kpl. - z łącznikiem gumowym do łącznika skrzyni biegów)
11. Ramka ze "skórką" drążka zmiany biegów (ramka od ASB po obcięciu górnej części - skórkę - kupić lub uszyć)
12. Oil przekładniowy - najlepiej FORDA
*** (Różne zakłady, sklepy dodawały jeszcze - rozrusznik, przeciwwaga wału nie wiem co to jest i jeszcze kilka innych pierdół... zbędnych)
A TERAZ JAK TO PO KOLEI ZROBIĆ
Najlepiej dysponoeać podnośnikiem albo chociaż kanałem ja to robiłem na 2 lewarkach - w garażu bez kanału...
1. Odłączyć akumulator, podnieść przód scorpionka na lewarkach ( podłożyć dla zabezpieczenia kilka pustaków )
1. Odkręcić blachę (pokrywę cieplną? - 8 śrub "kapsli" klucz 24)
2. Odkręcić sondy ( lub tylko odpiąć - uwaga przy wyjmowaniu)
3. Odkręcić dwururkę (2 x 2 śruby - klucz 13), katalizator ( jeśli jest - 2 nakrętki - klucz 13) tłumik dźwięków i tłumik końcowy.
4. Odkręcić rozrusznik (2 śrubki - klucz 13)
5. Odkręcić wał od dyfra (4 śruby - klucz 13)
6. Odkręcić podporę wału (2 śruby - klucz 13)
7. Odkręcić wał od łącznika skrzyni (3 śruby - klucz 13 - zostawić łącznik w skrzyni - aby zapobiedz wyciekowi oleju)
8. Odkręcić i opuścić stabilizator ( 2 x 2 śryby - klucz 13)
9. Odłączyć kabelki od skrzyni ( prądniczka, czujnik św. wstecznych itp.)
10. Odkręcić nakrętki łapy szkrzyni 2 szt. ( pozostawić na 2 szt.)
11. Zdemontować (gałkę z drążka), zdjąć rankę z konsoli środkowej,odpiąć podświetlenie "ramki biegów" odkręcić wygłuszenie.
12. Odkręcić skrzynię od silnika (6 śrub - klucz 13)
13. Odkręcić pozostałe 2 nakrętki "13" łapy skrzyni i delikatnie cofnąć skrzynię do tyłu - wskazane uniesienie na podnośniku albo trzymanie na kolanach....
14. Odkręcić/rozdzielić konwerter od koła zamachowego.
15. Wyjąc śkrzynię.
16. Odkręcić koło zamachowe od kołnierza wału (5 śrub - klucz 13)
* Zapalić szluga (albo 2, wypić kawkę lub browca )
17. Odkręcić pedał hamulca (wcześniej demontując wyłącznik świateł STOP)
NO I CZAS WKŁADAĆ MANUALA
1. Skrzynię uzbroić (założyć łapę i łozysko oporowe, łapę "niesymetryczną" skrzyni z poduszką) tuleje prowadzące wyjąć z ASB i włozyć w otwory w bloku silnika.
2. Wbić łozyśko igiełkowe wazłka sprzęgłowego w wał (młotkiem gumowym)
3. Zamocować uchwyt łapy skrzyni (blaszka z 2 śrubami - w "wycięcia w podwoziu przystosowane do tego mocowania)
4. Przykręcić koło zamachowe ( 5 śrub - klucz 13)
5. Założyć przegrodę z blachy (dzielącą silnik/skrzynię - na tuleje prowadzące)
6. Założyć tarczę sprzęgłową i przykręcić docisk sprzęgła ( przed dokręceniem docisku - wycentrować tarczę sprzęgłową najlepiej mieć "stary" wałek sprzęgłowy- po dokręceniu docisku i niewycentrowaniu tarczy mogą i są problemy z włożeniem skrzyni)
7. Założyć skrzynię (wprowadzić wałek sprzęgłowy w łożysko igoiełkowe wału przez sprzęgło i docisk) "przyłapać" łapę skrzyni (2 nakrętki - klucz- 13)
8. Dokręcić skrzynię do silnika ( 6 śrub - klucz 13)
9. Dokręcić łapę (2 nakrętki "przyłapane wcześniej + 2 kolejne)
10. Zamocować wał napędowy ( przykręcić do dyfra 4 sruby "13", przykręcić do łącznika skrzyni, przykręcić podporę wału - 2 śruby - klucz -13)
11. Przykręcić rozrusznik i podłączyć
12. Podłączyć czujnik świateł STOP oraz prądniczkę licznika
13. Zamontować Tłumiki (końcowy, dźwięków, katalizator i dwururkę)
14. Zamontować blachę/osłonę cieplną.
15. Podłączyć/wkręcić sondy.
16. Zamontować pedały hamulca i sprzęgła ( 4 śruby - klucz 13)
17. Założyć linkę sprzęgła (na łapę sprzęgła - potem na pedał/samonapinacz, odpychając go ku górze)
18. Założyć drążeg zmiany biegów( przykręcić śrubami - 3 x HMMM gwiazdka TOP 40?)
19. Przykręcić ramkę (tworzywo) mocującą gumę wygłuszjącą - 4 wkręty - krzyżak
20. Założyć gumę wygłuszającą.
21. Założyć ramkę ze "skórką" na drążek ( albo i nie)
22. Zalać oleum do skrzyni
23. Zmostkować coś w przekaźnikach ( nie jestem elektrykiem i nie wiem co - kumpel mi to zmostkował) może któryś z userów powie co ...
Odpalić, i w rurę... szerokiej drogi i braku problemów jak przy ASB - aczkolwiek mniejszy komfort
Może coś pominąłem albo nie dopisałem ( pije browarka i jest późno - 1.40 w nocy) więc z góry przepraszam...
Consulting by VIK, (K-pax części z W -wy - OSZUŚCI I NACIĄGACZE, NIE POLECAM), oraz mój kolega Janusz, z którym to wykonywałem (posiadacz aktualnie 2 scorpionków 2,4, 2,9 a wcześniej 2,0, 2,5TD i jeszcze jakiegoś.... bardzo, bardzo kumaty i znający sie koleś aczkolwiek nie mający dostępu do internetu ) |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 01:47
|
|
|
Oli... super opis !
Przenoszę do FAQ. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 10:28
|
|
|
Mniejszy komfort Toż teraz sam decydujesz o nim, i albo 4ka przy 60/h, albo na dwójce do czerwoności, TO JEST KOMFORT, a nie ubezwłasnowolnienie i ryzyko niewrócenia do domu (wszystkie biegi na raz raczej nie padają). Cieszę się, że mogłem pomóc. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 12:39
|
|
|
Ten opis nie tyczy sie jednak do wieloryba 24V
Ciekawe, czy ktoś ma patent przerobienia Coswortha '95 na manuala? |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 07:50
|
|
|
A dlaczego nie??
Potrzeba koło zamachowe od 2,9 12V i skrzynię MT 75 pod V6+wał i sprzęgło. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:35
|
|
|
Twoja metoda to zrobisz tylko przekladke w starym Cosworcie a nie w nowym |
|
|
|
|
bOOmbeeL [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:49
|
|
|
VIK napisał/a: | A dlaczego nie??
Potrzeba koło zamachowe od 2,9 12V i skrzynię MT 75 pod V6+wał i sprzęgło. |
na N9 tez daje rade
ja mam takiego.
a kolo zamachowe niestety nie wiem od czego wlozone.
ale ładnie pod Cossim N9-tka sie spisuje |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:55
|
|
|
ja tam bym wolał mt-75 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 13:20
|
|
|
Czekaj tylko Struna jak tylko przekroczysz 30-ke
Wtedy wrocisz do tego posta z zamilowaniem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 13:26
|
|
|
wiesz to wcale nie tak daleko już - ale nie raz wspominałem że póki co na automata u mnie za wcześnie - lubie jeździć automatem ale lubię też dać w palnik czasem a szkoda na to automacika - przyjdzie i czas na mnie ze mi się odniechce wachlowac gałką |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 14:06
|
|
|
mt-75 wychodziło dużo drożej, no i jakoś było cienko z dostepnością... poza tym nie lubię wstecznego do tyłu
A co do montażu - prawie ta sama bajka
[ Dodano: 2005-09-19, 14:07 ]
A w rurę to teraz można dać - co prawda Struna to prawda
[ Dodano: 2005-09-19, 14:08 ]
PS. co to jest - oczekuje na akceptację? |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 14:18
|
|
|
Juz Cie zaakceptowalem
PS. Mam nadzieje ze skrzynka dobrze chodzi bo jak nie to pojade i goscia o głowe skroce |
|
|
|
|
JXEX [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Paź 2005|, 2005 13:15
|
|
|
Male uzupelnienie: kabelki do zmostkowania (nie pamietam kolorow) to zabezpieczenie aby automat nie odpalil w pozycji innej niz N lub P bez zmostkowania nie zaskoczy rozrusznik.
Zmiana skrzyni w V6 jest rowniez proste wymaga skrzyni z odpowiednim kolniezem - wyzsza gorna czesc kolnieza. To tyle uzupelnienia, zycze powodzenia i calkiem niezly opis. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
heavy [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 12:22
|
|
|
ok, a jak szacujecie koszty przekładki? Oczywiście mniej więcej... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |