Temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
KOREK [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 23:15
|
|
|
Witam
A u mnie jest nadal coś nie tak. Ten mój diesel to gorący chłopak. Koleś bardzo szybko się dogrzewa do normalnej temperatury - jak w mordę strzelił połowa skali. Ale wystarczy chwila w korku i skubana wskazówka idzie w górę prawie w oczach i podchodzi pod górną granice NORM-y. Prawie pod czerwoną krechę. Już kilka razy musiałem sie ratować włączeniem ogrzewania na full, otwarcia szyb i dachu....Bo diesla nie można przegrzać...
Najlepsze jest to że nie ma tu reguły. Czasem w cieplejsze dni ( temp. powyżej 25 st.) się to nie dzieje a czasem gdy temp jest ok 18- 22 st mam ten własnie problem.
Robiłem testy czy po wyjechaniu z korka temperatura jakoś spadnie gdy auto dostanie więcej wiatru z przodu ale tak szybko nie stygł. I znowu ogrzewanie na full...
Rozmawiałem z kolegą - poprzednim właścicielem i mówił ze oni wymieniali termostat bo z kolei im się nie dogrzewał zimą i mieli lodówkę w środku. A ja mam z to latem saunę mimo woli. Pomóżcie - doradzcie bo wybieram sie w sierpniu do Chorwacji i ogrzewanie nie będzie wskazane |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Cze 2004|, 2004 09:14
|
|
|
Być może ktoś wsypał kiedyś to magiczne ustrojstwo do uszczelniania obiegu i teraz pływają tam różne syfy i co jakiś czas blokują termostat ( miałem tak kiedyś w poprzednim autku R 18 GTX ). Najlepiej byłoby przepłukać cały obieg wodny i wymienić termostat na nowy , najlepiej oryginalny. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
koniec [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Lip 2004|, 2004 22:05
|
|
|
U mnie było podobnie więć poszedłem do pierwszego lepszego sklepu kupiłem termostat wymieniłem i było OK. Wskazówka dochodziła do połowy skali i tam zostawała. Niestety po miesiącu kłopoty zaczęły się od nowa tzn wskazówka dochodziła do 1/3 - 1/4 skali czasami do połowy, a później się cofała. Po wyciągnięciu termostatu okazało się że się nie domyka. Wywaliłem go do kosza i kupiłem Motorcrafta co prawda kosztował 5 razy więcej, ale wytrzymał już 10 razy dłużej. |
|
|
|
|
DaraZ [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Lip 2004|, 2004 21:44
|
|
|
Zalecam wymiane termostatu i przeplukanie calego ukladu. To powinno pomoc. |
|
|
|
|
KOREK [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Lip 2004|, 2004 11:00
|
|
|
Witam
Dzisiaj byłem u znajomego mechanika. Wymienialiśmy filtry: paliwa, powietrza, oleju, uszczelka pod pokrywą zaworów (miałem wyciek) i olej.
Przy okazji wrócił temat grzania się silnika. Stwierdziliśmy że wiatrak nie włacza się poprawnie. Zmostkowany "na któtko" działa - czyli elektrycznie jest ok.
Mam więc 2 rzeczy do sprawdzenia:
1. termostat - czy otwiera się i puszcza gorący płyn na chłodnicę (do sprawdzenia metodą "garnkową" )
2. Jeśli termostat się otwiera ostatnim ogniwem które może zawodzić jest czujnik temperatury płynu chłodzącego który przy temp. ok 90 kilku stopni powinien dodatkowo uruchomić wentylator
Ponieważ termostat był wymieniany ok rok temu przez poprzedniego właściciela - myśle że mogę go wykluczyć (chociaż i tak chyba wyjmę i sprawdzę)
Czy ktoś wie ile może kosztować czujnik temperatury płynu ?? Moze ktoś ma sprawny czujnik na pozbyciu ??
Muszę to w ciagu najbliższych dni zrobić - bo urlop zbliża się wielkimi krokami
W najgorszym razie zrobię sobie "ręczny" włącznik wentylatora w kabinie na czas wyjazdu , ale wolałbym mieć to zrobione normalnie - bez kombinacji.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |11 Lip 2004|, 2004 17:17
|
|
|
Witam
A kto mi powie ile kosztuje Microcraftowski termostat ?
Pozdrawiam
Wąski |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 09:03
|
|
|
W moim autku jest natomiast taka sytuacja: po uruchomieniu temperatura idzie sobie do 1/2 a nawet delikatnie wyżej a następnie (jest to widoczne szczególnie w trasie) bez różnicy czy na dworze 4 czy 30 stopni to leci w dół i zatrzymuje się pomiędzy początkiem zakresu "norm" a M. Taka sytuacja wygląda mi na niedomykanie się termostatu albo zaykanie przy zbuy niskiej temperaturze - czyżby wymiana? czyszczenie ?? co radzicie od czego rozpocząć żeby nie wganiać sie w niepotrzebne koszty.
A może to coś zupełnie innego ale na razie nie bardzo widzę innej możliwości niż nieprawidłowa praca termostatu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
KOREK [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 21:44
|
|
|
Witam
W sobotę kupiłem termostat Microcrafta (56 zł + uszczelka 3zł) w serwisie Forda.
Zalozyli mi go w zaprzyjażnionym warsztacie bo klucza 11 tki nie miałem
Przy okazji wypłukany miałem caly układ i zmieniony płyn (bo stary miał kilka lat). 11 litrów weszło do układu.
Temperatura zasadniczo stoi w polowie skali.
Czasami podnosi sie gdy stoję w korku.
Natomiast gdy idzie znacznie w gorę włącza sie wentylator.
Tzn powinien sie właczać bo czasem fiksuje. Najprawdopodobniej umiera mi czujnik temperatury płynu umieszczony w chodnicy - który włacza wiatrak. Czasem nie włącza
Dzisiaj zrobiłem baypass. W kabinie zamontowałem dyskretny włacznik wentylatora - który mostkuje czujnik i włącza wiatrak. Chcę mieć taki "zawór bezpieczeńtwa", gdyż wybieram sie na urlop. Nie zdążą mi już sprowadzić części (czujnika) przed wyjazdem. Naprawie to po powrocie.
Poza tym moje auto wydaje mi się coś mocno docieplone. Jest to wersja skandynawska (Ci którzy byli na zlocie dolnośląskim widzieli wtyczki sieciowe pod maską ) Wszędzie pełno jest jakiś włóknin, dociepleń, wytłumień i jak to auto ma się nie spocić w upalne dni ?
Czy wy tez macie tyle wykładzin pod maską ? |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 22:26
|
|
|
U mnie też coś szwankuje w cossim. W temperaturach powyżej 26-27 stopni (w mieście) wskażnik wędruje mi w górną granicę normy lub nawet o 1 mm przekracza ale do czerwonego pola nie dochodzi. To dzieje sie tylko jak klimę włącze. Stan wody jest ok, wiatraki pracują pełną parą, wszystko jest drożne, mimo to wskazówka wędruje w górę. W normalne nie upalne dni tego zjawiska nie ma. Założyć na skraplacz dodatkowy wentylator? Dodatkowo wtedy pojawia się dziwny odgłos, jakby silnik jęczał, wył, ale tylko jak jest upał w mieście i jest włączona klima. Co wy na to? Mam wrażenie że się skraplacz przegrzewa. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |3 Sie 2004|, 2004 23:13
|
|
|
no całkiem mozliwe, skraplacz sie grzeje niemiłosiernie, w prezejsciówkach jest dodatkowy wentylator na skraplaczu. |
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sie 2004|, 2004 10:42
|
|
|
No i zmieniłem termostat na nowy ale efektu żadnego tzn - wskazówka idzie do połowy, nastepnie otwiera się termostat (wąż do hłodnicy zaczyna sie nagrzewać) następnie leci w dół poniżej M i co by się nie działo wyżej niż do połowy M się nie podnosi (zaczyna wtedy ciągnąć wisco).
Czyli podobnie jak u niektórych z Was.
No cóż chyba czeka mnie kombinowanie z czujnikiem a ostatecznie zabire się za wskaźnik.
O postępach poinformuję w najblizszym czasie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sie 2004|, 2004 11:19
|
|
|
Tragedia - w ASO krzyczą 100 PLN za czujnik - chyba sobie odpuszczę luksus prawidłowego wskazywania albo pokombinuję czy da się podregulować wskaźnik. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Sie 2004|, 2004 16:06
|
|
|
zamiennik 25zł |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Sie 2004|, 2004 14:29
|
|
|
no u mnie tez wskazow ka stoi w okolicy M, teraz w uupaly i klime wlaczonej ustawia sie w polowie, plasko ale zalaczas ie w tedy wentylator i spada. W trasie to mispada nawet ponizej M |
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Sie 2004|, 2004 14:00
|
|
|
Parę informacji dla zainteresowanych a widzę że nie tylko mi przeszkadzała wskazówka wyraźnie poniżej M.
Po kolei - tak jak pisałem temperaturka rosła sobie do połowy nawet więcej a potem w dół - praktycznie do granicy norm.
Wymiana termostatu nie pomogła - tzn zachowanie identyko termostaty sprawdzane w garnuszku i działają na oko bez zażutu - czyli mam termostat w zapasie .
Wymieniłem czujnik temperatury - zgodnie z tym co mówił sprzedawca powinien mieć zielony plastik (nad sześciokątem pod klucz) a u mnie był biały. No i po zmianie na ten z zielonym (20 zł - podróba) wskazówka podniosła się i stała praktycznie w miejscu - ale zato prawie na czerwonym polu - wysoko nad N.
Więc wydłubałem zegary i wyregulowałem sam wskaźnik - po odchyleniu folii ze ścieżkami od tyłu są widoczne otwory a w nich fragmenty mechanizmów w zębatkami pozwalające na wyregulowanie czułości.
Jako że termostat i czujnik nówki prosto ze sklapa a na dodatek termostaty dwa chodzą tak samo to zkładam że temperaturkę daja dobrą więc ustawiałem wskaźnik na połowę skali przy normalnej jeździe, natomiast po zblokowaniu wentylatora temperatura poszła do góry i w chwili dojścia wskazówki do górnej granicy norm załączył się wentylator od klimy żeby wspomóc chłodzenie.
Po kilku dniach widzę że wskazówka po rozgrzaniu chodzi pomiędzy O i R tak od połowy litery do połowy drugiej i traktuję to jako dobre wskazanie.
Jak coś to piszcie - pomogę w miarę możliwości.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|