TPS 2.0 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 08:37 TPS 2.0 DOHC
|
|
|
Witajcie
Ciagle walczę z TPS, ogólnie zmieniłem silniczek krokowy na nowy zamiennik z Allegro i założyłem inny TPS, tylko musiałem samemu połączyć przewody, bo różni się kostką.
Zmieniam kolejność przewodów tak, żeby przy zamkniętej przepustnicy pokazywało 0,6V, w po otwarciu jej wzrastało. (czy możliwa jest jakaś inna konfiguracja podłączenia tych przewodów?)
Ogólnie odpaliła, tylko trochę ją przelewało i kopciła, potem zmieniłem krokowy na stary i znowu na nowy i teraz nie odpala bez wciśniętego gazu pomimo 0,6V na multimetrze.
Czy wiecie może jaka powinna być prawidłowa kolejność podłączenia przewodów na TPS?
[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 08:39 ]
https://i.postimg.cc/br3vv0DG/38-BD15-C2-042-B-49-FE-9-C1-F-824912822-DB2.jpg
|
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 13:36
|
|
|
Zapytaj mnie w 2 połowie września
[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 13:37 ]
Jeżeli do tego czasu nie dasz rady |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 18:26
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli to, zielony/brąz-zielony, czarny-brązowy, pomarańczowy-brąz-czarny. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 09:45
|
|
|
Dzięki, a jak wyglada adaptacja krokowego? TPS to włączanie/wyłączanie zapłonu i przejażdżka jedynie, tak? |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 10:10
|
|
|
Legenda głosi, że trzeba zdjąć klemę z aku na parę minut. Potem podpiąć, zapalić silnik i bez dotykania gazu dać mu się zagrzać. Następnie niech popracuje kilka minut na ciepłym silniku. Dopiero potem przejażdżka. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 10:43
|
|
|
Ale to legenda z tą adaptacją... dawno zaprzestałem tej praktyki adaptacyjnej i nie mam żadnych problemów z krokowcem po odłączeniu aku nawet na długi czas. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 10:46
|
|
|
Nie legenda - to tylko sposób na szybkie dokończenie adaptacji, niemniej jak tego nie zrobisz to i tak w końcu kiedyś się to samo stanie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 11:23
|
|
|
Ja robię krótką adaptację po odpięciu aku, najpierw auto popracuje na jałowych z włączonymi światłami mijania przez 2-3 min, a potem w drogę. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 16:35
|
|
|
TPS na biegu jałowym z zamkniętą przepustnicą pokazuje 0,6V (czyli idealnie), założyłem nowy krokowy z allegro, po adaptacji przez jakiś czas pracował ładnie, a teraz odpala tylko przy manipulowaniu przepustnicą, a po drugie ciągle gaśnie i faluje.
Może sonda lambda? Muszę też szczelność w dolocie sprawdzić. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 16:38
|
|
|
Tak k. 0,85-0,9V na zamknietej powinno być. Błędy jakie mamy?
[ Dodano: |16 Paź 2019|, 2019 16:38 ]
Kolorystyka kabli zagrała? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Seb
Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49 Dołączył: 13 Kwi 2011 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 22:55
|
|
|
TPS masz dobrze podłączony i wskazuje poprawne wartości.
Po mojemu masz gdzieś lewe powietrze w układzie dolotowym albo czujnik położenia wału korbowego jeszcze bym sprawdził.
Pozdro. |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 22:59
|
|
|
Dodam, ze bez TPS na jałowym pracuje idealnie i odpala od strzała.
To w końcu 0,6 czy 0.85 ma być? |
|
|
|
|
|