2.9 Efi grzeje się cewka |
Autor |
Wiadomość |
danielov
Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:00 2.9 Efi grzeje się cewka
|
|
|
Mam problem z grzejącą sie cewką podczas pracy silnika. Grzeje się do tego stopnia że zanika iskra, samochód gaśnie. Temat powtarza się na różnych cewkach, w tym jedna nowa. Kondensator na "+" założony od samego początku. W czym szukać przyczyny, moduł w aparacie, sterownik? |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:07
|
|
|
Jakie masz napięcie ładowania? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
danielov
Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:20
|
|
|
podczas jazdy 13,5V. dodam że mam akumulator żelowy 90Ah |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:33
|
|
|
A bez kondensatora też są te problemy? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
danielov
Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:40
|
|
|
nie sprawdzałem bez kondensatora, to on może być przyczyną? No w sumie to chyba coś musi być z tym prądem bo właśnie nic innego mi do głowy nie przychodzi. Za bardzo na szybko nie mam jak tego sprawdzić bo takie objawy sie dzieją po przejechaniu ok 50km |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 14:01
|
|
|
odepnij kondensator i jedź |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 05:51
|
|
|
I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 09:01
|
|
|
pojemność akumulatora nie ma nic do rzeczy, naładuje się i będzie poprawnie pracować jak jest sprawny |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 16:32
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy |
Nie powtarzaj równie powszechnych, co nieprawdziwych prawd objawionych. Proponuje jednak poznanie podstaw elektrotechniki (a także znaczenia słów ziomuś/ziomal). |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
danielov
Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 17:26
|
|
|
Alternator też jest mocniejszy 120A
Zapomniałem że wtedy kiedy mi padła cewka podczas jazdy to podłączyłem "na krótko" drugą cewkę pomijając kondensator, podłączyłem się z + prosto pod akumulator no i ta druga cewka tez się zagrzała, ochłodziłem ją wodą i dojechałem do domu... Niewiem od czego była ta druga cewka, być może od układu stykowego więc i tak się nie nadaje. Zamawiam drugą nową cewkę i zobaczymy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 17:41
|
|
|
Maksymalny prąd alternatora nie ma nic do rzeczy w związku z pojemnością akumulatora. Prąd ładowania aku nie przekracza zazwyczaj 20A nawet przy akumulatorach rzędu 200Ah i napięciu 14,3V. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
danielov
Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 19:48
|
|
|
Tak, ale czasami potrzebuję ok 50A poboru przez parę minut, wtedy jest zapas
Czy ktoś mógłby zmierzyć oporność oryginalnej cewki? |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Kwi 2017|, 2017 13:45
|
|
|
Pierwotna: 0,5-1,5 oma, wtórna 3000-7000 omów. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|