Witam |
Autor |
Wiadomość |
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |15 Sie 2015|, 2015 17:51 Witam
|
|
|
Witam Wszystkich od jakiś 4 tygodni jestem posiadaczem Scorpio 2.4 v6 90r jak narazie spisuje się całkiem dobrze , lecz zdążyłem już wpuścić parę groszy gdy go kupowałem niby wszystko w porządku zawiecha wyremontowana ,nic nie ciekło oleju nie brał
Od zakupu zdążyłem wymienić dobry termostat , moje zegarki pokazywały ze się nie dogrzewa stwierdziłem ze może tak być bo jeżdżę nim głównie do pracy , ale coś mi nie pasowało po tym jak przejechałem się do Katowic i z powrotem gdzie w obie strony zrobiłem około 130 km a wskaźnik doszedł max 2 mm nad linie minimum , tak wiec wymieniłem termostat i od razu zalałem nowy płyn niestety nie dało to żadnego rezultatu a przyczyna tkwiła w czujnikach . Dzisiaj zająłem się zaworami bo jakoś brak mocy i klepał sobie jak traktor , po sprawdzeniu wszystkich szczelin okazało się ze na 5 cylindrach brak szczeliny jakiś geniusz ustawił na 0 a 1 cylinder miał luz prawie 0.9 mm (gdzie szczeliny powinny mieć ssący 0.2 i wydech 0.4 sprawdzone w servisie forda i na pasie przednim) oprócz tego poprawione szczeliny w świecach ,chyciłem się także renowacji lamp przednich zobaczymy czy się je uda uratować ;d ale jak to mówią jak chcesz kupić auto idealne to idź do salonu
Moje małe maleństwo jest pierwszym samochodem z napędem na tył zawsze tylko i wyłącznie napędy przednie musiałem to w końcu zmienić , pali jak mu się chce w sensie jak zgaszę na benzynie odpali na strzała jak salonowka a po zgaszeniu na gazie to jak już chce raz od strzała a raz trzeba przytrzymać rozrusznik no i spalanie przy spokojnej jeździe tak do 60 w mieście okol 18-20 litrów gazu jak się depnie dochodzi nawet do 28 litrów . Na całe szczęście poprzedni właściciel dbał o blacharkę na całym aucie są 2 żery na lewych drzwiach od kierowcy dopiero zaczynają wychodzić i na tylnej klapie jeden a tak cala podłoga zdrowiutka , konserwacja robiona raz na 2 lata - tak twierdził poprzedni właściciel.
Kilka zdjęć
http://zapodaj.net/13cbc078e5da0.jpg.html
http://zapodaj.net/bedb3240cbf9c.jpg.html
Nie to nie jest oryginalny przebieg ;d poprostu zegary sa popsute i nie nabija ;D
http://zapodaj.net/72915183f18df.jpg.html
http://zapodaj.net/38ba013c53b6c.jpg.html
Oprócz tych elementów niestety przed kupnem uczył się jeździć nowy kierowca i spalił sprzęgło jeździć się da ale można zapomnieć o ciągnięciu przyczepki czy ruszaniu z piskiem opon ;d ale jak to mówią na wszystko przyjdzie czas |
|
|
|
|
ZOMO
Auto: Nysan Patrol 2.9 24V LPG
Dołączył: 01 Cze 2007 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: |15 Sie 2015|, 2015 17:59
|
|
|
Proszę się bardziej skupić nad doborem właściwych działów dla swoich tematów, na razie tylko upomnienie wzrokowe i przenoszę... |
_________________ Pozdrawiam
Wasze ZOMO |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |15 Sie 2015|, 2015 18:20
|
|
|
Dzięki i przepraszam |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |15 Sie 2015|, 2015 21:52
|
|
|
Aż mi się za jedynką zatęskniło |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Sie 2015|, 2015 23:02
|
|
|
Tęsknijcie, tęsknijcie towarzysze Trzeba kupować, a nie tęsknić
Tak w temacie to fajna fura i miło, że od razu naprawiasz jego bolączki. Chyba zrobiłeś już więcej niż kol. jaroz u siebie |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 10:39
|
|
|
w tym tygodniu jeszcze regulacje gazu , i chciałem go podłączyć pod kompa tylko nie mogę znaleźć wtyczki , wie ktoś możne w którym miejscu ona jest |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 12:17
|
|
|
nie podłaczysz |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 12:46
|
|
|
Czasem prawda jest bolesna |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 12:47
|
|
|
autko poskładane pierwsze próby już były , znalazłem przy okazji wyciągnięty silniczek krokowy z gazu a zamiast niego wpięta śruba regulacyjna ... szybka regeneracja silniczka (rozkręcić wyczyścić nasmarować smarem ceramicznym i nagle zaczoł działać , silnik zaczoł lepiej pracować na gazie nie potrzebuje już takich obrotów i targa o żywot )
jak nie podłącze go to jak sprawdzić błędy , głównie chodziło by mi o sondy i wyprzedzenie zapłonu |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 12:58
|
|
|
Żarówka W5W lub dioda, w formie próbówki
Złacze masz koło aku, takie trzy pinowe zatkane czerwona zatyczka, dwa piny obok siebie zwierasz, a w trzeci wkładasz jedna stopke żarówki, a drugie do aku. |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 13:48
|
|
|
powiem szczerze nigdy tak nie sprawdzałem ;d rozumiem ze jak nie zaświeci to zepsute jak zaświeci lub mruga to jest ok , ale pytanie brzmi co w tym układzie bd sprawdzał zapłon ?? czy sondy tez się da w ten sposób sprawdzić ,czy zostaje w ciemno kupić nowa |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 13:56
|
|
|
masz wymigac kody błędów |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 14:10
|
|
|
ojj to chyba będzie trzeba oddać auto do kogoś kto się na tym zna , komputerek jest bardzo prosty |
|
|
|
|
lukasz
Auto: 1990; 2,4 v6 , sedan + LPG
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lip 2015 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 14:10
|
|
|
a posiadał by ktoś z Was te kody ;d i takie 2 pytanie jak rozdzielnic mrugnięcia miedzy kodami np ze wymruga mi 1 kod i potem od razu 2 kod |
Ostatnio zmieniony przez lukasz |16 Sie 2015|, 2015 14:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |16 Sie 2015|, 2015 19:33
|
|
|
lukasz napisał/a: | a posiadał by ktoś z Was te kody ;d i takie 2 pytanie jak rozdzielnic mrugnięcia miedzy kodami np ze wymruga mi 1 kod i potem od razu 2 kod |
Podłącz jak Jankes pisał, postaw aparat na przeciwko, nagraj filmik, wrzuć dla chłopaków to Ci wyczytają te błędy.
Mk1 Ładne Dbaj o to, bo już mało kto to ma Zrób też porządek z tym "żurem" w zbiorniczku wyrównawczym chłodziwa i umyj komore silnika |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
|