|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Brak świateł przednich po regeneracji małej skrzynki |
Autor |
Wiadomość |
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:24 Brak świateł przednich po regeneracji małej skrzynki
|
|
|
Scorpio tak bardzo chce jeździć że postanowił iż nie będzie gasł ...
A stało się to tak:
- jeździł normalnie, ale byl już słaby akumulator, więc wstawiłem na próbę inny, przy okazji robiąc reset tak jak : http://ford-scorpio.pl/fo....php?t=3541jest opisany.
Po resecie nie było żadnej różnicy, na " nowym" aku scorpio cały dzień ( wczoraj ) bezproblemowo jeździł ale czuć było że ledwo daję radę żeby go odpalić ( za mało Ah )
- dzisiaj rano przed szkołą, wsiadłem do scorpia jednak nie udało mi się go zapalić, kręcił kręcił ale słabo aż całkiem padł, więc szybko założyłem z powrotem ten aku co był wcześniej ( wszystko podłączone tak jak trzeba ), ale dziwne bo bez gazu nie chciał odpalić, dałem trochę gazu i od razu odpalił i pojechałem do szkoły
- stanąłem na parkingu, daje kluczyk na pozycje zero a on dalej chodzi , myślę może coś mu się pomyliło albo nie zaskoczyło,więc zgasiłem dławiąc go na biegu i hamulcu, jednak dalej było słychać pracującą pompe paliwa, więc odłączyłem kleme + i poszedłem do szkoły z myślą że się na nowo zresetuje i będzie wszystko ok
- po szkole podpiąłem kleme, ciężko zapalał ale odpalił i pojechałem odwieźć kolegów ( był zamulony, choć nie było tragedii ), a potem do mechanika: odpiął kabel od czujnika pompy i dopiero przestała chodzić więc żeby go zgasić trzeba było odpiąć albo kabel od pompy, albo odpiąć aku albo całą wiązke od silnika.
- odpalał tylko po zdjęciu i ponownym założeniu klemy, dodatkowo nie świeciła się kontrolka świec, dopiero po tym jak rozrzusznik ruszył na chwilę się zapalała
- po kilku próbach odpalania, padł ( 13 letni ) akumulator, pojechałem więc kupić nowy - używany, ale w dobrym stanie, wyjęty z passata, troszkę mocniejszy od mojego. Jednak nic nie pomógł poza tym że lepiej kręci i odpala, aha i dostał mocy, już się trochę odmulił i szedł bardzo dobrze ale paliwo spadało w oczach.
- mechanik też nie wiedział co to jest, mówił żeby do jakiegoś elektryka podjechać i tam pierw sprawdzić ( nie da się go podłączyć pod komputer )
Wszystko wygląda jakby mu zaszkodziła wymiana akumulatora , dziwne bo podczas wymiany nie zrobiłem żadnego spięcia i wszystko było podłączone jak trzeba, kolejne resety nie pomagają.
Co to może być ? komputer ? |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |21 Sty 2011|, 2011 22:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:29
|
|
|
skrzyneczki do regeneracji i czyszczenia i możliwe że wiązki do przejrzenia |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:38
|
|
|
Czyli taki zbieg okoliczności ze akurat po wymianie akumulatora to się stało ?
A zapomniałem napisać, gdy chodził ( już bez kluczyka ) nawet wyjęcie bezpieczników i tych pudełeczek małych ze skrzynek nic nie dało. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:39
|
|
|
A czy fordowski ropol nie ma czasem zaworu odcinającego paliwo ???
Miałem tak w Choplu kadecie jak padł właśnie tez zawór ,pracował non stop bo zawór nie zamykał dopływu paliwa do pompy. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:46
|
|
|
?przy pompie jest jakis czujnik niby czy zawór do którego idzie jakiś kabel i gdy go odłącze to gaśnie, ale czemu po wyłączeniu zapłonu on nie gaśnie ? |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 18:53
|
|
|
W VM masz dzyndzel do odciencia paliwa nie musisz zdejmować klem ! I zrób skrzynke bezpieczników tak jak wyżej kolega doradził, w każdej Scorupie puszka predzej czy pozniej dostaje na łeb i siada najprędzej od wilgoci. W III u mnie nawiew wariował załączał sie kiedy chciał i dygał aku - duża skrzynia do zrobienia. |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 19:12
|
|
|
Kolego masz uwaloną elektrykę (skrzynki, wiązka) z dotychczasowych problemów jakie masz to jasno wynika. Na pompie masz elektrozawór który odcina paliwo i on często szwankował, ale skoro odpinasz go i gaśnie to znaczy że sprawny, może być jeszcze nastawnik na pompie, on też ma zawór odcinający. Pisałeś ze ci auto słabo jeździ więc obstawiam że jeździsz w trybie awaryjnym, włącza się on zawsze jak są problemy z elektryką odpowiedzialną za sterowanie paliwem. Musisz powoli eliminować problemy bo może być ich kilka i zapewniam cię że nie jesteś w stanie do nich dojść nie eliminując różnych rzeczy. Eliminuj skrzynki, wiązkę, elektrozawór, nastawnik, i inne. Jak możesz to podepnij go do WDSa i może się coś dowiesz. Tylko ślepo nie ufaj temu co komputer ci powie (poczytaj moje posty). Tylko te skrzynki, podstawa przy posiadaniu scorpio. Walcz. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 19:15
|
|
|
wojas3, jak co to mam obie skrzynki po regeneracji(nawet od VMa ,choć to bez różnicy), jedyny problem to ułamane trzy zatrzaski przy dużej. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 19:35
|
|
|
no rzeczywiście od jakiegoś czasu ( a dokładnie odkąd go zapowietrzyłem ) to słabiej jeździ, z tym że potem go odpowietrzyłem, jakiś czas było bdb a teraz znowu średnio, no ale 190km/h by w trybie awaryjnym jechał ? z tego co czytałem to max ~ 120km/h.
neos64 napisał/a: | W VM masz dzyndzel do odciencia paliwa nie musisz zdejmować klem ! |
Gdzie on dokładnie się znajduje ? Tylko pytanie czy aby na pewno tylko pompa pracuje po wyłączeniu zapłonu, czy coś jeszcze czego nie słychać ?
Więc komputer póki co odpada ?
Więc zaczne od skrzynek, chodź dziwne bo nie było jeszcze nigdy problemów z elektryka - z drugiej strony w końcu musi być ten 1 raz.
Adam73 napisał/a: | wojas3, jak co to mam obie skrzynki po regeneracji(nawet od VMa ,choć to bez różnicy), jedyny problem to ułamane trzy zatrzaski przy dużej. |
Jaka cena ? A akurat chciałem dzisiaj do świebodzina jechac oglądać innego scorpio, a mój ojciec sam pojechał A on akurat jest po regeneracji skrzynek i wiązek - by był w razie czego dawcą
Dzięki za odpowiedzi, ale jak wam coś jeszcze wpadnie do głowy to piszcie, potem zobaczę co sie najbardziej przydało i wynagrodzę Piwko na zlocie czy coś.
Ja poczytam i popytam o tych skrzynkach itp, do jakiegoś elektryka podjadę niech posprawdza, to jak już go porobie i wszystko będzie ok, to już chyba szybko z nim się nie rozstane... |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sty 2011|, 2011 19:43
|
|
|
Cytat: | Gdzie on dokładnie się znajduje ? |
Kolego u mnie w VM 93 znajdował się pod maską. Nie bede strzelał jak jest w nowych kastach. Ale zobacz w manualu książka serwisowa dokładnie wyjaśnia usytuowanie tego guzika oraz jak po wciśnienciu go odblokować. Ja osobiście nigdy z tego nie korzystałem. |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 17:22
|
|
|
Jakoś go nie widze nidzie
Rozebrałem małą podłużna skrzynke i poza tym że na dole skrzynki było pelno wody i cała była mokra , aż krople ciekły z niej, to wszystko ok, wszystko czyste, nie pordzewiałe ani ośniedziałe
Wyszusze ją dokładnie, posprawdzam bezpieczniki i zakładam z powrotem i jutro spróbuje rozebrać dużą. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 17:28
|
|
|
wojas3 napisał/a: | Rozebrałem małą podłużna skrzynke i poza tym że na dole skrzynki było pelno wody i cała była mokra , aż krople ciekły z niej, to wszystko ok, wszystko czyste, nie pordzewiałe ani ośniedziałe | a jak między płytkami ???? Bo to jest najważniejsze. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 18:18
|
|
|
Adam73 napisał/a: | a jak między płytkami | tam dokładnie sobie wyczyść nawet jak będziesz widział że jest w miare czysto |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 18:38
|
|
|
Tutaj trzeba zarezerwować sobie więcej czasu i DOKŁADNIE KAZDY ELEMENT ROZBIERALNY ROZŁOŻYĆ NA CZYNNIKI PIERWSZE bo problem sie zemści z dużą siłą . |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |18 Sty 2011|, 2011 18:45
|
|
|
ale po co zaraz krzyczeć ,wystarczyło wytłuścić. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |