|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Regeneracja wiązki silnka 2.0 8V 95r. |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 14:07 Regeneracja wiązki silnka 2.0 8V 95r.
|
|
|
Do regeneracji wiązki silnika może nakłonić nas:
1.Nieprawidłowa praca jednostki napedowej
2.Pojawiające się "kwiatki".
W moim przypadku pkt.2 był wystarczający aby odpowiednio wcześniej zająć się tematem nie czekając na pogorszenie pracy czy wręcz unieruchomienie silnika.
Przykładowe "kwiatki" na instalacji:
1. Do wykonania nowej wiązki potrzebujemy :
Materiały:
1.Dobrej jakości przewód elektryczny 0,75 mm2 , ja użyłem SIF0.75-Y firmy HELUKABEL
2.Nowe wtyczki dwupinowe.
3.Osłony karbowane 16 , 13 , 11 , 9 , 5
4.Dobrej jakości taśma izolacyjna , ja użyłem winylowej SCOTCH 33 firmy 3M
5.Koszulka termokurczliwa 3,2
Narzędzia:
1.Lutownica
2.Cyna , topnik
3.Ściągacz izolacji
4.Kombinerki
5.Cęgi
6.Nóż uniwersalny
7.Źródło ciepła
2. Demontaż:
Rzucamy okiem na zagadnienie od strony teoretycznej:
http://www.fordscorpio.co...C8VDescript.pdf
Aby ułatwić rozpinanie wszystkich końcówek, demontujemy układ dolotowy luzując opaskę zaciskową na korpusie przepustnicy i zwalniając zatrzaski łączące obudowe filtra powietrza z przepływomierzem.
Ponieważ wykonywałem prace bez kanału, niezbędnym okazało się podniesienie przedniego prawego koła i wczołganie się pod samochód celem odpięcia wtyczek od czujnika wału korbowego i cisnienia oleju.
Uwaga !
Zanim wejdziemy pod samochód, koniecznie podstawmy solidną podporę i opuśćmy na nią pojazd.
Tak wygląda interesujący nas kawałek instalacji po wyjeciu z samochodu:
3. Regeneracja
Usuwamy izolacje aby odsłonić przewody.
Sprawdzamy zgodność połączeń z Listą Połączeń
Rozbieramy Wtyk Złącza Głównego
Demontujemy pokrywę zewnętrzną.
Odpinamy pokrywę z numerowanymi otworami.
Demontujemy czerwone listwy.
Odginamy delikatnie zatrzaski kolejno wyjmując przewody razem z pinami.
Obcinamy piny z kawałkami przewodów(dzieki temu większość pinów trafi z powrotem na swoje miejsce).
Czyścimy części składowe WZG.
Korzystając z Listy Połączeń docinamy odpowiedniej długości kawałek nowego przewodu , zarabiamy odpowiedni pin na jego końcu (wykorzystałem stare piny odginając zacisk izolacji, odcinając resztke starego przewodu) zaciskając izolacje i lutując bezposrednio do konektora.
Następnie tak przygotowany przewód przewlekamy przez pokrywkę z otworami i przez uszczelkę silikonową.
Czynności powyższe powtarzamy 21 razy.
Uwaga ! Przewody sygnałowe od czujnika położenia wału korbowego (CPWK) oraz od czujnika położenia wału rozrządu (CPWR) muszą być ekranowane. Ekran tutaj jest w postaci skrętki. Każda para biegnąca do czujników ma postać skrętki dzięki czemu zyskuje odporność na zakłócenia.
Mając tak przygotowane przewody montujemu WZG w kolejności odwrotnej.
Jako osłony zastosowałem głównie rury karbowane , gdzie z jakichś względów niedało rady - taśma izolacyjna. Taśmą zabezpieczyłem również rozgałęzienia rurek karbowanych jak i przejścia rurek we wtyczki.
Sporo czasu straciłem na upychanie przewodów w rurkach, zwłaszcza odcinek od WZG do listwy , podchodziłem dwa razy bo rurka teoretycznie odpowiednia (13) w praktyce okazała się za mała. Docelowo poszła tam 16mm, ale czasu namarnowałem co niemiara.
Po złożeniu całości i zaizolowaniu gdzie trzeba otrzymujemy mniej więcej taki widok:
Zanim zamontujemy do samochodu raz jeszcze "przedzwaniamy" miernikiem sprawdzając zgodność przejść odpowiednich pinów WZG do odpowiednich pinów wtyczek czujników.
Dla poprawy kontaktów spryskujemy gniazda i wtyki jakims dedykowanym specyfikiem, ja użyłem LEKTRO CLEAN firmy TESLANOL.
Po założeniu naszej zregenerowanej wiązki, uruchamiamy silnik , rozgrzewamy i pozostawiamy na asfalcie dwie czarne smugi z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku użytkownika Scorpio.
Podsumowując koszty:
Materiały brutto:
Przewód 0,75 mm2 - 100 mb
Taśma izolacyjna
Rurka termokurczliwa
Karbowane rurki osłonowe
Złącza dwupinowe z konektorami i dławnicami
Suma: ~ 270 PLN
Materiały netto:
Przewód 0,75 mm2 - 36 mb
Taśma izolacyjna
Rurka termokurczliwa
Karbowane rurki osłonowe
Złącza dwupinowe z konektorami i dławnicami
Suma: ~ 150 PLN
Robocizna netto:
16h x 50 = 800 PLN |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |17 Cze 2009|, 2009 22:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:54
|
|
|
Fasonowa robota |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
kondzio508
Auto: Passat b7 12r. 1,6 TDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Lut 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:56
|
|
|
Mozna by do warsztatu dać . |
_________________ Passat b7 2012 1,6 TDI .
Touran 2004 1,6 FSI . |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:59
|
|
|
Piękna robota . Tylko od tego zółtego białaczki można dostać . 2 kolory by były przyjemne . No i nie pomieszać kabelków . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Maciej1970
Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 30 Kwi 2009 Skąd: Inowroclaw
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:05
|
|
|
nie białaczki , a żółtaczki kolego ale pomimo to ,to piękna robota. gdzie można kupić owe wtyczki ??? |
Ostatnio zmieniony przez Maciej1970 |17 Cze 2009|, 2009 17:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:08
|
|
|
No to jeszcze hardcore podłużnica i można nurkować w wodzie . I wtedy można uznać że oczaty nie wywinie numeru . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Maciej1970
Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 30 Kwi 2009 Skąd: Inowroclaw
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:39
|
|
|
Maciej1970 napisał/a: | nie białaczki , a żółtaczki kolego ale pomimo to ,to piękna robota. gdzie można kupić owe wtyczki ??? | [/b] |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 22:20
|
|
|
Wtyczki kupiłem w pobliskim sklepie motoryzacyjnym. Komplet czyli wtyczka + konektory + dławnice silikonowe to koszt niecałych 8 PLN.
Przewód, taśmę winylową, termokurczki - TME
Przewód jednego koloru bo poniżej 100mb nie sprzedają, chętnie wziąłbym kilka kolorów ale by mnie koszty materiałów brutto przekroczyły budżet.
P.S. Dzięki za uznanie. Mam nadzieję że, komuś się przyda. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |17 Cze 2009|, 2009 22:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 22:28
|
|
|
Reader napisał/a: | P.S. Dzięki za uznanie. Mam nadzieję że, komuś się przyda. |
oj przyda się! przyyyda |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Cze 2009|, 2009 17:56
|
|
|
no jakby to było takie proste w kosie... |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |