Strasznie niskie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:15
|
|
|
Cytat: | Oleju też nie wymieniali ??? |
Też ;//
Cytat: | Wystarczyłyby zwykłe ... Ale jak piszesz 2-elektrodowe, to chyba te z jedną boczną ? Bardzo dobre są Briski po ... ok. 8 zł sztuka !!! Nawet w Cosworcie dobrze się sprawowały ! |
http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg
Cytat: | Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
Jak sam umiesz, to niewiele. |
No niestety boje się sam tego tykać.
Co do nadkoli to na razie daje sobie z tym spokój, chcę doprowadzić na razie silnik do porządku.
A to mój Email: Kamiru71@gmail.com
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:21 ]
Dodam jeszcze, że podczas hamowania telepie przodem najbardziej można to odczuć hamując jadąc na luzie z górki. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:22
|
|
|
A jaki mają odstęp ?
W sumie to więcej elektrod na pewno nie przeszkadza !
Kamil napisał/a: | Cytat:
Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
Jak sam umiesz, to niewiele.
No niestety boje się sam tego tykać.
|
Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych.
A tą listę w weekend postaram się przygotować.
A nadkola - dobrze oczyść i zakonserwuj, jak nie ma wielkich dziur, to się nie ma czym przejmować. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:30
|
|
|
Oj powie ci, że nie wiem.. ustawiał mi je znajomy na warsztacie(chyba dobrze... później wykręcę i sprawdzę)
Cytat: | Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych. |
Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno.
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:31 ]
Listy będę wypatrywał na E-mailu, z góry bardzo dziękuję. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:19
|
|
|
Kamil napisał/a: | Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno. |
Dla mnie to godzina roboty. Max. Uszczelki chyba coś koło 60 zł.
A co do odstępu na świecach - jak na biegu jałowym chodzi raczej równo, to możesz zostawić. No i zły luz na zaworach też na ten jałowy wpływa niestety - czyli zawory najpierw ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:31
|
|
|
Okej, okej!
W poniedziałek będę tam u nich na warsztacie to mi ustawią. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:51
|
|
|
Kamil napisał/a: |
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.
|
Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/
u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki) |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:04
|
|
|
Grześ napisał/a: | Tylko minimum 1 mm odstępu. | nie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:09
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Tylko minimum 1 mm odstępu. | nie |
A jednak ... Parę tygodni temu szukałem przyczyny nierównej pracy na jałowym, właśnie w 2,4 (2,9 zachowuje się duuużo lepiej).
No i okazało się, że po zmniejszeniu odstępu elektrod na 0,8 pogorszyło się znacznie ! Po ustawieniu na nowo ok. 1 - 1,1 mm - już "normalnie".
Te silniki są jakieś dziwne, 2,9 zachowywały się dużo lepiej.
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 11:12 ]
trzypion napisał/a: | Kamil napisał/a: |
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.
|
Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/
u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki) |
Chyba że tak jak w Twojej galerii, któś zapomni o ... przekręcaniu wału !!!
No i jeszcze raz - zdecydowanie czujnik zegarowy. Szczelinomierz tylko w ostateczności - jako że dźwigienki i zawory lekko się wycierają.
Tak dla informacji - jak przywieźliśmy Groszka w Monachium, to miał luzy zaworów w przedziale ... od 0,30 do 0,65 !!! Klepał jak stara maszyna do szycia. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:25
|
|
|
Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill. Przy klasycznych szczelinomierzach co najwyżej sie ustawi luz nieco za duży, co poza klekotaniem nie jest szkodliwe.
Można też, przy takiej okazji po prostu zdjąc wałki z konikami i je przeszlifować uzuwając wyklepania od trzonków zaworów i problem znika. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 12:09
|
|
|
Grześ napisał/a: | A jednak . | jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 13:25
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | A jednak . | jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy |
Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!!
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 13:26 ]
trzypion napisał/a: | Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill. |
Dla mnie dużo wygodniejsza od tych blaszek !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:04
|
|
|
Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:07
|
|
|
trzypion napisał/a: | Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia |
Ale posiadacz tego autka do jakiegoś warsztatu i tak pojedzie ..... Jak będzie czujnik, to należy go użyć. Jak nie - wtedy szczelinomierz. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:23
|
|
|
Grześ napisał/a: | Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!! | jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:30
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!! | jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś. |
A ostatnimi laty zaleca się wymianę oleju co 30 tys km .....
Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika. I może skończmy wątek odstępu elektrod ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|