|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Ciepło/Zimno |
Autor |
Wiadomość |
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 00:43
|
|
|
wiatraki się odpalają jak chłodnica juz nie wyrabia, mi w scorpio żeby wentyle się odpaliły to musi zostać pobutowany dobrze i potem postać na wolnych dosyć długo.
Wiązke podłużnicy masz zrobioną? przekaźnik zielony on wentyli za lampą pasażera przednia, podmieniałeś?
Masz elma aby zobaczyć temp na kompie płynu?
Temat z termostatem ogarnięty? bo jak auto się niedogrzewa to cudów nie ma. Jak odpalisz auto od zimnego trzymaj wąż górny który idzie od termostatu, jak będzie się stopniowo nagrzewał to puszcza termostat. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 02:23
|
|
|
Wystarczy zdjąć wtyczkę z ECT i wentyle odpalają niezależnie od temperatury silnika, czyli jeśli masz uwalone ECT albo okablowanie od niego to wentyle będą chodzić zaraz po odpaleniu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 19:39
|
|
|
Co to ETC i gdzie tego szukać? |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 22:04
|
|
|
endżine kulant temperatur
temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 23:20
|
|
|
w 2.3 to chyba jakoś w okolicy obudowy termostatu jest |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 11:17
|
|
|
gt500 napisał/a: | endżine kulant temperatur
temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik. |
Oba czujniki w okolicach termostatu wymieniałem wraz z pierwszą wymianą termostatu....
[ Dodano: |7 Sty 2020|, 2020 11:19 ]
Sprawdze w weekend kabelki i zrobie próbę z odpiętym czujnikiem - czy jest róznica w zachowaniu wentylatorów. |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 13:47
|
|
|
Komp jak "nie widzi" czujnika ECT to właśnie odpala wentyle niezależnie od tego czy silnik ciepły, czy zimny - taki rodzaj zabezpieczenia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 22:01
|
|
|
umnie przed wymianą kabelkowni, temp pokazywało na kompie, ale wentyle jechały cały czas. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Sty 2020|, 2020 10:39
|
|
|
Mogą jeszcze jechać od klimy, ale nie wszystko na raz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |11 Sty 2020|, 2020 15:51
|
|
|
Klima nie, ECT jak najbardziej. wygląda na wiązkę lub czujnik. Stawiam na wiązkę. Jak nie zagrzejesz silnika, to nie będzie sprawnego ogrzewania. Dodatkowo może być kwestia przytkanej nagrzewnicy, co powoduje mniej płynu w układzie. Reduktor swoje 3 grosze dożuci. Sprawny termostat trochę poprawia sytuację, bo mimo intensywnego chłodzenia chłodnicy, mało płynu przez nią idzie. Najprostszy sposób na dzisiaj - jeśli korzystasz na krótkich trasach, karton przed chłodnicę. Najlepiej w trzech częściach. W zależności od temp. płynu odpowiednio wyciągasz.
[ Dodano: |11 Sty 2020|, 2020 15:53 ]
a co do odpowietrzania - jak jest problem, prawe przednie koło na krawężnik, otwarty zbiorniczek i grzejemy gada. W tej pozycji zawsze sie odpowietrzy bardzo szybko. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |29 Sty 2020|, 2020 23:37
|
|
|
jeżeli termostat ma walnięty i wali płyn cały czas na pełen obieg to fakt kartony pomogą , chociaz lepiej wymienić termostat.
Na inne czary najlepszym rozwiązaniem jest naprawa problemów. Wentyle pracujące cały czas to już wystarczający powód w tym przypadku kartony nic nie pomogą
Do naprawy tego wystarczy kabelek zwykły elm za 60 zł i forscan, jak czujnik temp pokazuje dobrze na kompa , to wiadomo że wiązka kwiczy do przekaznika.
Jak czujnik pokazuje bzdury na 2 czujnikach to wiadomo że wiązka kwiczy
nie ma co koła wymysląc na nowo. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |