|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
przyduszanie / wypadanie zapłonu? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 15:01
|
|
|
Julek napisał/a: | i generalnie jest nowa awaria pt. brak trakcji na drugim biegu. | |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 15:22
|
|
|
Julek, umow sie na termin do Pana z Moscisk |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 16:07
|
|
|
Julek napisał/a: | przyjrzeć sondom, ale niestety nie mam odpowiedniego miernika |
Dowolny, np. z Lidla za 29,99 |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Piotr
Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2007 Skąd: Gorzow Wlkp
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 17:22
|
|
|
Cytat: | W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora) |
tiaaa a ja w 12v w oczatym co miałem?? |
_________________ Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 17:45
|
|
|
Piotr napisał/a: | Cytat: | W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora) |
tiaaa a ja w 12v w oczatym co miałem?? |
W starym 2,4 V6 też jest MAP. W nowych zamiast tego jest MAF - bo w sumie najważniejsza jest ilość zasysanego powietrza, w jednostkach masy.
A że do tego jeszcze temperatura się przydaje, to insza sprawa ... Ambient Air Pressure Sensor - tylko czasem potrzebne. I w wielorybie w Cossie nie ma AAP, jest tylko MAF. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Piotr
Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2007 Skąd: Gorzow Wlkp
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 18:11
|
|
|
100 % w oczatym 12v jest map
można przejrzeć opis z uk jeśli ktoś nie wierzy.... mieści się na grodzi wiem bo miałem 12v.....
[ Dodano: |17 Lip 2016|, 2016 18:13 ]
strona 12 pozycja b2 [/quote] |
_________________ Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 18:17
|
|
|
ale zrobiliście Julkowi pranie mózgu, wazne ze chłopak sam wie co ma. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 20:31
|
|
|
Jankes napisał/a: | ale zrobiliście Julkowi pranie mózgu, wazne ze chłopak sam wie co ma. |
A najważniejsze, że naprawił !
W sumie odpowiedni zestaw czujników ma dać do ECU informację, ile aktualnie leci powietrza. Czyli - miernik MAF klapkowy (MK1 bez kata), albo z grzanym drutem (MK3), albo informacja o ciśnieniu absolutnym w kolektorze + obroty i znana charakterystyka. Info z TPS jest zazwyczaj pomocnicze, ale ECU i z tego potrafi wiele wyliczyć, gdy inny czujnik padnie.
A co do sond lambda - informacja z nich jest bodaj najważniejsza - bo wiadomo czy skład mieszanki jest odpowiedni czy nie. No i zamiast 3-drutowych spokojnie można wkładać 4-drutowe, i zamiast tych starych - te nowe planarne, po 120-140 zł nówki. Chodzą idealnie, także na gazie, także w MK1. Czas rozgrzewania tych planarnych jest tak krótki, że u mnie pracują jak wyjeżdżam z podwóreczka na ulicę !
Do sond najlepsze są wskaźniki na linijkach LED, ew. podłączenie do OBD jak jest. Synowi zrobiłem LEDy do MK1, od razu wyszło, że na jałowych niestabilnie pracuje - winny był TPS. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 20:33
|
|
|
Grześ napisał/a: | Czas rozgrzewania tych planarnych jest tak krótki, że u mnie pracują jak wyjeżdżam z podwóreczka na ulicę ! | to zapodaj Grzegorz linka, z którego je kupowałeś, bo ja chętnie wymienię swoje, które pewno już od dawna na wymarciu są |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:03
|
|
|
jaroz napisał/a: | to zapodaj Grzegorz linka, z którego je kupowałeś |
Ja mam te :
http://allegro.pl/sonda-l...6340863596.html
Jak popatrzysz na typ, to wychodzi chyba jakiś diesel ! Oczywiście kabelki trzeba sobie połączyć. Ja przejechałem na nich ok. 50 tys km, syn jakieś naście. Kiedyś tańsze były, ale myślę, że warto.
Kiedyś podobną za 99 kupiłem, chyba też w Rudzie, z krótszym kablem. Ale te są z ich sklepu, w takiej śmiesznej starej wymiennikowni osiedlowej ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:15
|
|
|
Grześ, dzięki W czym one są takie wyjątkowe? Że się szybciej nagrzewają, czy jak? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:21
|
|
|
jaroz napisał/a: | W czym one są takie wyjątkowe? Że się szybciej nagrzewają, |
To nowsza generacja, planarne. Sam element ceramiczny o wiele mniejszy, grzałki biorą 1/3 mocy, i nagrzewają się autentycznie kilka sekund. No i szybciej reagują na skład mieszanki.
Producent podaje trwałość 150 tys km. Ale ... z zielonego właśnie wyjąłem stare sondy, po 400 tys km, do końca działały, choć pewnie wolniej. Te przed katem oczywiście, te za dawno umarły. W czarnym mam teraz dwie sprawne, ciekawie pokazują !
Szybsza reakcja sond, to dokładniejsza regulacja mieszanki. Ale po zużyciu paliwa raczej nic nie widać. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 22:44
|
|
|
Grześ napisał/a: | Szybsza reakcja sond, to dokładniejsza regulacja mieszanki. Ale po zużyciu paliwa raczej nic nie widać. | za to na starych widać, że więcej mi pali, więc pewnie umarły... stąd decyzja o wymianie
Dzięki Grzegorz! |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:23
|
|
|
Julek, jaki MAF? Nie masz w MK1 MAF (w MK2 tez nie). Masz MAP I podmieniłeś go na AAP.
Sondy możesz sprawdzić dowolnym miernikiem, nawet cyfrowym. Jesli po podpięciu zobaczysz oscylacje między 0, a 1 V (na cyfrowym to będzie co chwile zmieniający sie odczyt), to jest OK. Padnięte sondy daja równe napięcie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:48
|
|
|
trzypion napisał/a: | Nie masz w MK1 MAF |
Nieprawda. Silniki 2,9 bez kata miały MAFy dwa klapkowe. A Julek dał to co trzeba, czyli czujnik ciśnienia absolutnego, czyli MAP (jak Pressure). Najlepszy dowód, że działa ...
trzypion napisał/a: | oscylacje między 0, a 1 V |
Raczej między 0,2 i ok. 0,8 V. Próg to około 0,45 V i wokół tej wartości napięcie powinno oscylować. W MK3 wspaniale da się to podejrzeć przez OBD, np. programikiem na Androida Torque.
trzypion napisał/a: | możesz sprawdzić dowolnym miernikiem |
W zasadzie tak.
Ponadto :
- padnięta sonda ma mniejszą wydajność prądową (a i tak jest ona mała, upływności na kablach totalnie fałszują pomiar),
- stara sonda reaguje z opóźnieniem
- czas rozgrzewania starej sondy jest dłuższy
I jeszcze coś ciekawego - miałem już 2 sondy dające niewielkie napięcie "odwrotnie" ! Była pęknięta ceramika, w tym starym typie.
[ Dodano: |18 Lip 2016|, 2016 07:51 ]
trzypion napisał/a: | Padnięte sondy daja równe napięcie. |
Niezupełnie ... ale to zazwyczaj pierwszy objaw, i najczęściej dają po prostu zero.
I jeszcze jedno. Sondę można sobie łatwo przetestować np. zapalniczką. Oczywiście jak grzałka działa, inaczej palnikiem. Ale to że działa na dobrym mierniku, nie oznacza że w aucie też. Bo jednak ECU daje pewne obciążenie, do tego kable ... Mam też taką, co teoretycznie działa, ale w silniku przekłamywała.
Zresztą na temat sond to już tomy napisano ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |