Laakier:( |
Autor |
Wiadomość |
fordzik3 [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lut 2005|, 2005 19:59
|
|
|
Drożyzna u was panowie, ja właśnie dzisiaj odebrałem scorupke od blacharza, wstawiał reperaturki błotników, pomalował, jeszcze zderzak prysnął i tylko 300zł za robotę skasował ( lakier metalic dorabiany komputerowo + reperaturki 200zł), myślę że dobrą robotę zrobił mimo że w warunkach garażowych
Aaa jeśli chodzi o pasty koloryzujące to są specjalne do metaliców |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lut 2005|, 2005 22:26
|
|
|
Jak Ci się podoba nowy kolorek to może pryśnij już całe autko. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
DaraZ [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 11:03
|
|
|
ja ojcu malowalem sam.. w sierpniu.. pod golym niebiem blotniki wsyzstkie i drzwi.. ton ciemniejsze tez ale wazne ze rudej nie ma |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 21:33
|
|
|
a losy mojego scorpiaka waza sie wlasnie ze wzgledu na rudego.. bo mechanika jest dobra i w sumie relatywnie tanio i latwo sie ja robi.. ale nie ma sensu pchac kasy w zardzewiala bude. a po tej zimie jest fatalnie |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |11 Mar 2006|, 2006 11:59
|
|
|
NIe żebym pouczał lakiernika ale przy lakierowaniu jednego elementu nadwozia np błotnika czy też dwóch sąsiednich błotnik drzwi w metaliku ,żeby złagodzić róznicę w kolorach(oszukać wzrok) robi się tzw cieniowanie z następnym elementem w skrócie lkierując błotnik cieniuje się drzwi.Nie jest możliwe idealne dobranie koloru metalicznego.Dobry lakiernik zawsze powinien o tym poinformować klienta inna sprawa czy czy sie na to godzę.Powyższa opcja ma zastosowanie nawet w wycenach powypadkowych przez firmy ubezp.i zawsze przy uszkodzeniu jednego elementu z boku pojazdu przyznają lakierowanie dwóch, oczywiście przy lakierze metalicznym.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 01:22
|
|
|
no to powiem Cie ze nie pare dni temu ogladalem kumpla focusa ktorego wlasnie skonczyl skladac bo malej kraksie.. lakeirowany lewy przedni blontik, maska i zderzak nie ma roznicy wyglada identycznie, a reszte auta po prostu wypolerowal zanim wzial klapke do dobrania koloru wiec wyszedl jak z salonu metalic zielony.. Ale z drugiej strony nie kazdy kolor uda sie dobrac.. na niektorych widac bardzo.. wczoraj ogladalem ladna audisie A4 z slicznym srebrynm lakierem wpadajacym delikatnie w blekit.. doslownie takie zlamanie srebra.. i widac bylo ze drzwi i blotnik byly lakierowane a lakier dobierany w tej samej firmie gdzie robiony byl lakier do foki i tez najpierw bylo nadwozie polerowane a pozniej dobierany lakier.. wiec sporo zalezy od koloru |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 13:19
|
|
|
z autopsji to powiem ze srebrny jest strasznie wredny jesli chodzi o dobieranie i przewaznie wychodzi na srebrnym roznica
Musicie wiedziec ze jak lakier jest przechodzony lekko to zmienia troszke odcien
A "dobieranie komputerowe" jest jest pic na wode fotomontaz i wciska sie go tym co nei wiedza o co chodzi
Przy autach takich jak my mamy najwaznijesze jest oko lakiernika ktory to dobiera
Dobiera sie przewaznie wg. fiszek a komputerowo to sie miesza bo kazda fiszka ma swoj numer i mieszalnik dozuje odpwoiednie ilosci składników i to miesza.
nie wiem czy ktokolwiek z was widzial jak to sie robi ale ja x razy bylem przy takich czynnosciach
przy trudnych lakierach robi sie natrysk probny zeby spradzic jaki wyszedl odcien.
Lakier domieszac w ciemno z numeru lakieru mozna tylko i wylacznie gdy auto jest nowe lub lakier jescze w idealnym stanie.
A co do tego co pisal kolega Srebrny to sie z nim zgadzam
tylko powiedz mi kolego jak cieniowac dwa sasiednie elmenty jak koszt lakierowania dwoch stron jak u koegi fordzika to 300 pln ??
PZU tez teraz placi tyle co kot napłakał za trzy elementy dostalem ostatnio niecale 900pln a wchodzila w to jescze blacharka błotnika
Dla oszczednosci maluje sie tylko elementy zainteresowane lakierem a nie tak jak sie powinno
Pozdrawiam
Wąski |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 13:27
|
|
|
Co do dobierania lakieru srebrnego to chyba mniejszy problem niż np: bezowy ten to dopiero jest wredny, wiem jak miałem malowanego mego 2,9.
Ale generalnie prawda jest taka, że to kwestia lakierniaka, jak jest prawdziwy artysta plastyk to zrobi cuda z lakierem |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
DaraZ [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 08:53
|
|
|
taka prawda.. jak lakiernik dobry to nawet nie potrzebuje jakiegos super sprzetu i warsztatu z 21 wieku.. mam znajomego co w garazu mercedesy s-ki srebrne malowal i potrafil sam wlew paliwa i wycieniowac i to tak ze nie bylo nic widac.. poprostu fachowiec 1 klasy.. |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |15 Mar 2006|, 2006 10:43
|
|
|
Mam uszkodzony błotnik przedni lewy.(jeszcze nie naprawiony)
Kosztorys Autocalc PZU całość 1247 zł, w tym mniej więcej po równo na blacharza i lakiernika . Do lakierowania przyznane błotnik i drzwi, na drzwiach się "wygasza " różnice w kolorze.Czy jak bym miał uszkodzone drzwi przednie , to czy by mi przyznali lakierowanie i błotnika i tylne drzwi to nie wiem , ustawiać się żeby to sprawdzić nie będę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Mar 2006|, 2006 23:49
|
|
|
Matth - a na jak długo wstawiałeś wóz do warsztatu? |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Mar 2006|, 2006 02:36
|
|
|
Jesli chodzi o nadkola to cala robota w trybie nieekspresowym jakies 5dni czyli ja odstawilem fure w pon rano i w piatek wieczorem bylo zrobione ale odebralem w sobote bo nie chcialo mi sie jechac po nocy |
|
|
|
|
|