$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Amortyzatory przód do mk3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory przód do mk3
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 07:17   

jaroz napisał/a:
tylko uwzględnij fakt, że tą "różnicę" kompensuje niższe i twardsze zawieszenie w BOA, a dokładnie sprężyny, które noszą ciężar.

Przecież dyskutujemy o zastosowaniu amortyzatorów z Mk1/2, a nie całych kolumn ze sprężynami.

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 07:19 ]
Struna napisał/a:
Cytat:
200kg na dwie osie.
a weź no sobie obejrzyj/porównaj "ramę" silnika z mk1/2 i mk3 plus cake jej przyległości :)

Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą byc inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator sie zmienia.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 08:18   

trzypion napisał/a:
im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić


Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL !

BTW McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km. Ja raz kupiłem Sachsy made in Turkey i jeden się rozciekł po 30 tys, drugi po 60 tys. Tragedia ... lepiej regenerować oryginały jak są szczelne jeszcze (nie wytarty chrom na tłoczyskach).
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 08:24   

podaje jeszcze dwa numerki
Meyle
726 623 0005 L
726 623 0006 P
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:35   

Grześ napisał/a:
trzypion napisał/a:
im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić

Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL !


Ano, wbrew pozorom tak - bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia, a drgania kołą. Im wieksza masa na górze, tym trudniej ją rozbujać. Owszem, więsze samochody mają zazwyczaj wieksze amortyzatory - tyle, że to dlatego, że maja większe koła i przyległości, więc masz większą masę układu drgającego.
Natomiast zwiększenie masy nadwozia daje efekt odwrotny - im cięższe, tym stabilniej.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:42   

trzypion napisał/a:
im cięższe, tym stabilniej


Ano widać tł większą "stabilną" masę ;-) !

A tak na poważnie - niestety masz tylko troszkę racji ... tzw. "mniejszą połowę" ;-) ! Układów drgających do wytłumienia - mamy dwa ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:49   

Grześ napisał/a:
McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km
jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:53   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km
jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach.


Mniej więcej 2/3 po "naszych dziurawkach", reszta po EU. Lato 225/50R16, zima 195/65R15. Z doświadczenia ... i tylko prawy zrobił się nieco słabszy, lewy dalej ciśnienie trzyma, tłoczysko samo się ładnie wysuwa.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 10:41   

trzypion napisał/a:
bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia,
no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje :) zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty :d
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 11:38   

jaroz napisał/a:
trzypion napisał/a:
bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia,
no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje :) zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty :d


Dokładnie ... Ale najgorsze jest podskakiwanie kół przy hamowaniu ew. w zakręcie .... A to już drugi układ do wytłumienia ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:12   

Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie ;) Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:22   

trzypion napisał/a:
Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie ;) Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam ;)


A ja (jeszcze) mam cichą nadzieję, że ludziska zrozumieją dlaczego sprawne amorki są tak ważne ....

No dobrze - to jak ktoś coś znajdzie, niech uprzejmie doniesie. I dla mnie na razie EOT.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:38   

No dobrze reasumując, w kategoriach cudu rozpatrujemy:
A. Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata ;)
B. Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec

W kategoriach da sie:
A. Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli
B. Zamiana na wkłady - od jakiejs astry czy tam BMW - ale ogólnodostępnych szczegółów tez brak..
C. Montaż używek dopóki jeszcze jakies sa
D. Przeróbka z mk2 lub przeróbka lewego na prawy z mk3 - ale to tez raczej kategoria cudu
E. Jezdzic tylko po płaskim i gładkim i nie bedzie problemu....
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:01   

aviator napisał/a:

Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata ;)


to musi potrwac

aviator napisał/a:
Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec


czekam na potwierdzenie,ale jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory


aviator napisał/a:
Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli


znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był i nawet robilem u niego amor do skutera
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:25   

kat napisał/a:
jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory


Chyba lewe ....

kat napisał/a:
znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był


Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:30   

Grześ napisał/a:
tłoczysko samo się ładnie wysuwa.
to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group