Amortyzatory przód do mk3 |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 07:17
|
|
|
jaroz napisał/a: | tylko uwzględnij fakt, że tą "różnicę" kompensuje niższe i twardsze zawieszenie w BOA, a dokładnie sprężyny, które noszą ciężar. |
Przecież dyskutujemy o zastosowaniu amortyzatorów z Mk1/2, a nie całych kolumn ze sprężynami.
[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 07:19 ]
Struna napisał/a: | Cytat: | 200kg na dwie osie. | a weź no sobie obejrzyj/porównaj "ramę" silnika z mk1/2 i mk3 plus cake jej przyległości |
Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą byc inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator sie zmienia. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 08:18
|
|
|
trzypion napisał/a: | im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić |
Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL !
BTW McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km. Ja raz kupiłem Sachsy made in Turkey i jeden się rozciekł po 30 tys, drugi po 60 tys. Tragedia ... lepiej regenerować oryginały jak są szczelne jeszcze (nie wytarty chrom na tłoczyskach). |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 08:24
|
|
|
podaje jeszcze dwa numerki
Meyle
726 623 0005 L
726 623 0006 P |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:35
|
|
|
Grześ napisał/a: | trzypion napisał/a: | im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić |
Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL ! |
Ano, wbrew pozorom tak - bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia, a drgania kołą. Im wieksza masa na górze, tym trudniej ją rozbujać. Owszem, więsze samochody mają zazwyczaj wieksze amortyzatory - tyle, że to dlatego, że maja większe koła i przyległości, więc masz większą masę układu drgającego.
Natomiast zwiększenie masy nadwozia daje efekt odwrotny - im cięższe, tym stabilniej. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:42
|
|
|
trzypion napisał/a: | im cięższe, tym stabilniej |
Ano widać tł większą "stabilną" masę !
A tak na poważnie - niestety masz tylko troszkę racji ... tzw. "mniejszą połowę" ! Układów drgających do wytłumienia - mamy dwa ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:49
|
|
|
Grześ napisał/a: | McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km | jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 09:53
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km | jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach. |
Mniej więcej 2/3 po "naszych dziurawkach", reszta po EU. Lato 225/50R16, zima 195/65R15. Z doświadczenia ... i tylko prawy zrobił się nieco słabszy, lewy dalej ciśnienie trzyma, tłoczysko samo się ładnie wysuwa. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 10:41
|
|
|
trzypion napisał/a: | bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia, | no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 11:38
|
|
|
jaroz napisał/a: | trzypion napisał/a: | bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia, | no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty |
Dokładnie ... Ale najgorsze jest podskakiwanie kół przy hamowaniu ew. w zakręcie .... A to już drugi układ do wytłumienia ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:12
|
|
|
Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:22
|
|
|
trzypion napisał/a: | Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam |
A ja (jeszcze) mam cichą nadzieję, że ludziska zrozumieją dlaczego sprawne amorki są tak ważne ....
No dobrze - to jak ktoś coś znajdzie, niech uprzejmie doniesie. I dla mnie na razie EOT. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 12:38
|
|
|
No dobrze reasumując, w kategoriach cudu rozpatrujemy:
A. Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata
B. Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec
W kategoriach da sie:
A. Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli
B. Zamiana na wkłady - od jakiejs astry czy tam BMW - ale ogólnodostępnych szczegółów tez brak..
C. Montaż używek dopóki jeszcze jakies sa
D. Przeróbka z mk2 lub przeróbka lewego na prawy z mk3 - ale to tez raczej kategoria cudu
E. Jezdzic tylko po płaskim i gładkim i nie bedzie problemu.... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:01
|
|
|
aviator napisał/a: |
Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata |
to musi potrwac
aviator napisał/a: | Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec |
czekam na potwierdzenie,ale jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory
aviator napisał/a: | Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli |
znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był i nawet robilem u niego amor do skutera |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:25
|
|
|
kat napisał/a: | jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory
|
Chyba lewe ....
kat napisał/a: | znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był |
Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:30
|
|
|
Grześ napisał/a: | tłoczysko samo się ładnie wysuwa. | to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|