|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Szyba przednia podgrzewana |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Mar 2013|, 2013 14:39
|
|
|
Madzia napisał/a: | ooo to musze sprawdzic u siebie czy sa
po czym najlatwiej poznac? | Jeżeli jest tak samo jak w MKI to z przodu po lewej stronie będziesz miała sprężarkę. Po lewej stronie lewej przedniej podłużnicy. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Mar 2013|, 2013 14:40
|
|
|
jeśli po ręcznym zamknięciu przekaźnika dioda się zarzyła, to masz problem z mała skrzynką - bezpieczniki 38 i 41, przekaźnik, złożenie skrzynki , wtyczki lub typ skrzynki (były różne). to, czy szyba jest dobta,czy nie, nie ma tutaj znaczenia - gubisz zasilanie grzania szyby wcześniej. Ponieważ dodatkowo nie możesz załaczyć przekaźnika z przycisku - stawiam na problem z przekaźnikiem, wtyczkami i eentualnie złożeniem samej skrzynki.
[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 14:44 ]
Madzia napisał/a: | bedac w warsztacie chcialam sprawdzic przekaznik R19 ale go nie bylo, wiec przelozylam z R20 i po odpaleniu silnika i wlaczeniu przedniej szyby zapalila sie kontrolka na pstryczku, ale slabiutko swiecila, oj slabiutko, duzo slabiej niz ta od tylnych szyb
przekazniki byly pomylone bo R20 automatyczna regulacja tylnego zawieszenia, a to w sedanie nie wystepuje? | - biorąc to pod uwagę, należy sprawdzić skrzynkę - przekaźniki 19 i 20 nie mogą mieć nic do ogrzewania szyby i ich zamiany, przełożenia i podmianki nie mogą powodować zmian w zachowaniu szyby (przekaźnik 18). jak się tak jednak działo, to skrynka lub/i wtyczki do poprawy. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |16 Mar 2013|, 2013 17:10
|
|
|
pompowanego zawieszenia nie mam, czyli sadze ze przekaznik byl zalozony w zlym miejscu
[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 17:18 ]
a za co odpowiada przekaznik R19, sterowanie praca silnika, moze wlasnie on zalacz urzadzenia ktore mozna wlaczyc tylko po odpaleniu silnika tak jak jest to z szyba przednia
[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 17:28 ]
bingo sprobuj wyjac przekaznik u siebie R19 i sam sprawdz czy szyba odpali |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |17 Mar 2013|, 2013 10:16
|
|
|
Madzia napisał/a: | bingo sprobuj wyjac przekaznik u siebie R19 i sam sprawdz czy szyba odpali | - bez 19 szyba się nie załaczy, ale u ciebie jest problem, że kontrolka ledwo się pali, a to jest na oddzielnym obwodzie. 19 tylko zezwala na załaczenie przekaźnika szyby i klimy, a nie podaje główne zasilanie, a kontrolka jest z głównego zasilania. Dlatego słaba dioda świadczy o problemie z dziwnymi prądami. jeśli ty ręcznie zamykasz 19 i wtedy dioda się ledwo świeci, to oznaka przejścia prądu dziwnymi drogami. teoretycznie jest jeszcze kwestia samego przejścia przez przekaźnik 18, może on ci robi przejście. Generalnie masz do sprawdzenia po kolei:
- po wyjęciu przekaźnika 18, sprawdz zasilanie gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
- jeśli jak na razie jest OK, to szyba właśnie grzeje - jeśli jest zalodzona lub zaparowana, to będzie widać, jak nie, to możesz trochę pochuchać.
UWAGA: operacje te wykonyjesz tylko w przypadku dobrego aku, możliwości doładowania akumulatora lub przy odpalonym aucie - możesz szybko rozładować słaby aku.
- po zakończeniu testu wyjmujesz mostek
jeśli jak na rozie jest OK, to druga część do sprawdzenia:
- sprawdzasz bezpiecznik 34 - powinno być +12V
- wyciągasz przekaźnik 19 i sprawdzasz zasilanie na gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie gniazda 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- zdejmujesz mostek
- odpalasz auto i sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 86 i 85 przekaźnika 19 - powinno być +12V - -12V - między nimi powinno być 12V
- wkładasz przekaźnik nr 19 - powinien się załaczyć
- sprawdzasz napiecie na gniazdo 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- naciskasz przycisk ogrzewania przedniej szyby (tylko raz, jak byś chciała załączyć, i nie poprawiaj powtórnie, bo ją wyłączysz) i szybko sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 85 przekaźnika 18 - powinno być - 12V - operację tą można robić w parze - jeden przyciska włacznik i go puszcza, a drugi cały czas dokonuje pomiaru.
- szybko dokonujesz sprawdzenia zasilania między gniazdami 86 i 85 przekaźnika nr 18 - powinno być 12V
- szybko sprawdzasz zasilanie na gniazdo 87 przekaźnika 18 - powinno być -12V, oraz gniazdo 30 - powinno być +12V
- szybko wkładasz przekaźnik 18 - powinien się załaczyć
- szybko sprawdz zasilanie na bezpiecznikach 38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
Test przerywasz na punkcie, na którym coś nie gra i dajesz znać, co nie gra. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Mar 2013|, 2013 10:26
|
|
|
jarozowi też jarzyła się kontrolka grzania przedniej szyby .... było że skrzynka . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |17 Mar 2013|, 2013 13:26
|
|
|
dzieki bingo , o taka odpowiedz mi chodzilo, jak pomierze, posprawdzam to dam wam znac co i jak |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |17 Mar 2013|, 2013 16:46
|
|
|
j Madzia napisał/a: | dzieki bingo , o taka odpowiedz mi chodzilo, jak pomierze, posprawdzam to dam wam znac co i jak | - jak pomierzysz, to będzie wiadomo, gdzie boli twoją skrzynkę. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |18 Mar 2013|, 2013 09:47
|
|
|
Jezdem ZA |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 16:01
|
|
|
bingo napisał/a: |
- po wyjęciu przekaźnika 18, sprawdz zasilanie gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
- jeśli jak na razie jest OK, to szyba właśnie grzeje - jeśli jest zalodzona lub zaparowana, to będzie widać, jak nie, to możesz trochę pochuchać.
UWAGA: operacje te wykonyjesz tylko w przypadku dobrego aku, możliwości doładowania akumulatora lub przy odpalonym aucie - możesz szybko rozładować słaby aku.
- po zakończeniu testu wyjmujesz mostek
jeśli jak na rozie jest OK, to druga część do sprawdzenia:
- sprawdzasz bezpiecznik 34 - powinno być +12V
- wyciągasz przekaźnik 19 i sprawdzasz zasilanie na gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie gniazda 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- zdejmujesz mostek
- odpalasz auto i sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 86 i 85 przekaźnika 19 - powinno być +12V - -12V - między nimi powinno być 12V
- wkładasz przekaźnik nr 19 - powinien się załaczyć
- sprawdzasz napiecie na gniazdo 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
|
z powodu braku czasu jak narazie sprawdzilam tylko czesc, wszystko jak narazie zgadza sie z opisem poza dioda na wlaczniku, swieci jak pisalam wczesniej- bardzo slabo |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:10
|
|
|
Madzia napisał/a: | opisem poza dioda na wlaczniku, swieci jak pisalam wczesniej- bardzo slabo | - w któreym momencie, jadąc od początku listy, bo to bardzo ważne |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:13
|
|
|
bingo napisał/a: |
- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
|
wedlug instrukcji
[ Dodano: |23 Mar 2013|, 2013 17:14 ]
wszystko robilam po kolei jak napisales |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:17
|
|
|
Madzia, sprawdź czy masz pewną masę na włączniku. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:25
|
|
|
2x 12V napewno mam, a mase sprawdze bo juz nie pamietam |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:36
|
|
|
Na wszelkij słuczaj masz tu jeszcze schemacik Mk-3.
http://ford-scorpio.pl/forum/download.php?id=1075 |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 17:38
|
|
|
no niestety
Nie masz zezwolenia na ściąganie lub przeglądanie załączników na tym forum. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |