|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
TIPS & TRICKS - SCORPIO '95 |
Autor |
Wiadomość |
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |17 Lut 2006|, 2006 16:48
|
|
|
jak trafisz... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:16
|
|
|
No ta ja dopowiem czego się nie da - nie można uruchomić komputera w wersji w której ich nie było.
1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi
Wywynioskowałem z wcześniejszych postów na forum że wystarczy kupić zegary z komputerkiem i przycisk i tylko pozostaje podpiąć ... no niestety - nie ma do czego.
Totalna klapa
[ Dodano: 2006-02-26, 22:25 ]
W podszybiu za zegarami znalazłem jedną wtyczkę ale nie pasuje do liczników, oto wtyczka jaką znalazłem:
http://bc.bcnet.eu.org/ph...nik/wtyczka.jpg
Była owinięta w gąbkę, piny w środku zaślepione są jakimś woskiem - chyba nawet jest do liczników, ale do jakichs innych. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:31
|
|
|
BC_Leszcz napisał/a: | 1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi |
Spokojnie... ja to wszystko wiem, dlatego czekam na cieplejsze dni, żeby zrobić
Ad.1. - bo nie ma wszystkich potrzebnych sygnałów do komputerka
Ad.2. - bo ta wtyczka idzie właśnie od tej 3-ciej brakującej
Ad.3. - i to jest cała przyczyna niedziałania
Jeżeli przy lewym słupku nie znajdziesz brakującej łączówki, to zapukaj do Antka, może Ci sprzeda z anglika (jeżeli jeszcze ma) z kawałkiem wiązki (jak najdłuższym) i brakującą wtyczką do panelika sterowania. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:41
|
|
|
Dodam jeszcze że przebieg jest zakodowany w zegarach - parę osób sugerowało mi że przebieg jest w komputerze silnika i że z niego zegary czytają przebieg, ale tak nie jest.
Po podłaczeniu zegarów Ghia jest na nich inny przebieg niż ma moich. (większy o 50tys) |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:46
|
|
|
Tak wyglądają brakujące elementy :
A kto Ci mówił, że przebieg jest w komputerze ?
Oczywiście, że w zegarach... a zmienić się da |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
bigdaaddy [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 08:01
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | a zmienić się da |
2 pytania w związku z powyższym:
1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 10:10
|
|
|
bigdaaddy napisał/a: | 1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany? |
Ad.1. - na stole, trza się podpiąć programatorem z programem co robi Motki i kalkulatorem do licznika.
Ad.2. - w/g mojej wiedzy nie ma takiej możliwości ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 18:28
|
|
|
Ja tam po dwóch-trzech miesiącach posiadania samochodu (częściej szybciej) doskonale wiem jaki auto ma przebieg i czy licznik był cofany. Takie coś zawsze wychodzi, chyba że ktoś cofnąl o 10tys, ale tyle to po co ?
[ Dodano: 2006-03-06, 12:33 ]
Odkupiłem kompletną instalację elektryczna od cowortha full wypas - 100% kompletna, niepocięta, razem z wtyczkami, modułami itd. - przeanalizowałem ją bardzo dokładnie, kawałek po kawałku, porównałem ze schematem elektrycznym z TISa - można powiedzieć że jestem teraz ekspertem w sprawie elektryki w wielorybie. (bo nauczyłem się odczytywać oznaczenia z schematów w TISie, znam umiejscowienie w aucie przyłaczy i wtyczek, wszytko mogę sprawdzić bez bólu bo leży sobie to w garażu na podłodze)
WNIOSKI:
1. Wiązka elektryczna jest fabrycznie zespolona i bez jej cięcia nie można z niej wyodrębnić osobnych wiązek. Są tylko dwie wiązki: komory silnika i wnętrza.
3. Opróćz wspomnianych dwóch wiązek są jeszcze końcówki kablowe (mini-wiązki) do podłączenia zalediwe kilku urządzeń - te posiadają wtyczki na obu końcach, ale są to odcinki po max 50cm i nie warto o nich wspominać.
2. Auta w zależności od wersji (lower option, higher option) posiadały INNĄ wiązkę elektryczną.
Różnice między wiązkami z aut o różnym wyposażeniu są ZASADNICZE !!!
Dwa proste przykłady
1. Wystarczy odkręcić krańcówkę i lekko ją wysunąć (czujnik masowy otwarcia drzwi) - w wersji HIGH do krańcówki przychodzą dwa kable, w wersji LOW do krańcówki przychodzi tylko jeden kabelek. Ten kabelek jest częścią głównej wiązki biegnącej pod kokpitem - owiniętej dookoła czarną taśmą. Ponieważ w wersji LOW nie ma dodatkowych lampek pod nogi, to w wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli dla tych lampek.
2. Jeśli w wersji LOW wymienimy wszystkie cztery drzwi i podłaczymy kompletne drzwi z wersji HIGH to elektryka szyb i tak nie zadziała - do drzwi nie dochodzi komplet syganłów bo wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli.
REASUMUJĄC:
Podłączenie komputera (zmiana liczników) stanowi dużo większy problem niż dołożenie jednej wiązki. Brakująca wtyczka do liczników to nie jest jedna małą wiązka z kilkoma wtyczkami na obu kończach - jest fragmentem głównej wiązki, Od wtyczki z liczników biegnie bezpośrednio do komputera pokładowego, do zamków drzwi bocznych, do zamka w bagażniku, do komory silnikowej (tam jest gniazdko do podłaczenia mini-wiązki biegnącej do czujnika poziomu płynu spryskiwacza i płynu chłodzącego) itd. W wersji LOW tych kabli po prostu nie ma wcale.
Bez zdjęcia kokpitu poprowadzenie odpowiednich kabli jest niemal niemożliwe, a na pewno BARDZO trudne (niemal niewykonalne).
Na razie u mnie komputer nie działa pomimo sporego wysiłku włożonego w uruchimienie oraz dostępnej kompletnej elektryki wersji "full wypas"
Inna sprawa - nie wiem czy moduły są identyczne, bardzo możliwe że oprócz różnic w wiązce głownej wkładali też moduły pozbawione obsługi funkcji których auto nie miało mieć.
[ Dodano: 2006-03-07, 21:15 ]
Szczegóły podłączenia zegarów z komputerem:
Do zegarów podpinamy wtyczkę C470c od której odchodzi 12 kabelków, opis poniżej:
1,2,3,4,5) do 4 czujników drzwi + bagażnik (wskaźniki samochodzika)
6) Biały (WH) - do modułu PCM - wtyczka C402 pin 43 (sygnał z komputera)
7,8) do przycisku Mode,S,R, od przycisku dodatkowo jeden kabelek do +12V
9,10,11,12) do wtyczki C271 w komorze silnika, a dokładnie do:
9,10) do czujnika temperatury
11) czujnik płynu chłodniczego
12) czujnik płynu spryskiwaczy
Numery kabelków od 1 do 12 przypisane są tylko dla uproszczenia, wtyczka C470c ma 26 pinów.
Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać.
Pełną instrukcję zrobię po uruchomieniu komputerka - jeśli się uda. |
Ostatnio zmieniony przez BC_Leszcz |6 Mar 2006|, 2006 12:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 21:37
|
|
|
Nooo... Bartek ! - kawał dobrej roboty wykonałeś !
BC_Leszcz napisał/a: | Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać. |
Dokładnie warunkiem zadziałania komputerka paliwowego jest doprowadzenie sygnału Fuel Flow z ECU (właśnie z pinu 43.).
Co do pozostałych czujników, trzeba pamiętać, że sygnałem aktywnym jest masa, a więc aby działały sygalizatory otwartych drzwi (samochodzik) trzeba zanegować sygnały z czujników drzwiowych, chyba że auto ma wyłączniki w samych zamkach (wersja z podwójnym ryglowaniem). |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 22:58
|
|
|
jak masz wiazke na tapecie to mam kilka pytan |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
bigdaaddy [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lut 2008|, 2008 19:06
|
|
|
Mysza dopisal:
Adam_2000 napisał/a: | Teraz musimy podłączyć BIAŁY kabel od dodatkowej wiązki do BIAŁO/NIEBIESKIEGO kabla wychodzącego z pinu nr 43 łączówki ECU. Kabel ten doprawadza do komputera dane z ECU dotyczące aktualnego przepływu paliwa (FUEL FLOW). | Dodam od siebie, że w przypadku wieloryba z 2.9 12v, czyli komputera EEC-IV, podłączamy ten przewód do pinu 34 komputera (zamiast 43 jak w EEC-V). Można to opublikować na stronie scorpio jak i w powyższym wątku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |