$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Autor Wiadomość
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 11:27   

Struna napisał/a:
przecież i tak Ci sonda na siłę to sprowadzi do AFR 14,7, nic sekwencją w trybie CL nie zrobisz, no chyba że puścisz na stałe kompa w OL to wtedy możesz dolewać dowolnie, ale i też nie masz podglądu na to co sie dzieje z mieszanką.

..czasami eksperymentowałem mapą/mieszanką/mnożnikiem w STAG 300 i było odczuwalnie mocniej do przodu więc wnioskuje że tu powinno być podobnie bo może wtryski paliwa nie wydolą ale już wtryski gazowe jak najbardziej powinny ale bez pomiaru składu mieszanki (AFR) to trochę kłopotliwe i niebezpieczne.. :neutral:
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |8 Paź 2011|, 2011 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 02:01   

da się gazem przesterować mieszankę ale w OL, w CL jak tylko starczy zakresu to ECU beny i tak sprowadzi na 14.7, za to w OL można by niezbyt przesadnie podlać ( bo bena podlewa się bardzo zachowawczo sporo za wiele ) i wtedy moc i moment pójdą na gazowni w górę. Tylko wypadałoby jeszcze dla pewności EGT sprawdzić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 13:40   

Rety, ale epistoły tutaj piszecie. Połowy z tego nie rozumiem i choćby łopatą, to pewnie też bym nie zrozumiał. Wątek mocno ożył - to dobrze. Zadam więc pytanie. Czy mając obecnie silnik 2,3 i wzmiankowane przeze mnie http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=31304 problemy, powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 17:46   

wieloryb napisał/a:
powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???


Takiego nie kupisz ;) W tych rocznikach o 2.3 można było marzyć jedynie.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 22:55   

Zysio napisał/a:
wieloryb napisał/a:
powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???


Takiego nie kupisz ;) W tych rocznikach o 2.3 można było marzyć jedynie.

no tak, zapomniałem, że 2,3 to jakoś koło '97 się pojawiło - czyli sprzed liftowego manuala szukać?
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 16:32   

wieloryb, oprócz tego, że manual to musisz mieć wersję z zewnętrznym immobiliserem - a nie takim, wpisanym w kompa, zwróć na to uwagę kupując komputer
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 00:50   

no no, no właśnie - ECU do 2.0 dohc MSB - si?
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 21:39   

hm, do 2.0 to już chyba masz
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 21:41   

Julek napisał/a:
hm, do 2.0 to już chyba masz

mam, ale od ASB, a skoro te same problemy wciąż występują przy nowym, innym silniku, to coś z tym ECU pewnie jest na rzeczy.
BTW - będziesz miał jakiegoś coswortha MKIII w najbliższym czasie, bo wiesz o co mi chodzi? :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Lis 2011|, 2011 18:06   

Panie i Panowie, prawdopodobnie przyczyną tego czkania były cewki. Po rozmowie z VIK'iem, który stwierdził, że to na 99% wyskakujący zapłon, dziś założyłem używki Bosch, które były w kupionym 2,3 i problemu jakbym nie odczuwał. Jeszcze zrobię jakąś trasę i napiszę co i jak.
Ponadto przy 222100km wymieniony zestaw przednich hamulców z serii na kosiarkowe używki oraz założone nowe używane piasty i zwrotnice. Ponadto wstawiono nowy prawy, przedni wahacz i zrobiona geometria.
Dodam tak dla potomności, że silnik 2,3l był zmieniony przy przebiegu 218500km i on miał nalatane ponoć 279000. Ciekaw jestem jak długo pojeździ?
Czas też zbierać piniędze na regenerację magla lub zakup sprawnej używki.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |5 Lis 2011|, 2011 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:07   

A pisałem o tych pisiatych cewkach rekomendowanych tu. Szit i tyle. Taniej wychodzi przerobić to dziadostwo od razu na cewkę poza głowicami.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |6 Lis 2011|, 2011 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 21:32   

VIK napisał/a:
A pisałem o tych pisiatych cewkach rekomendowanych tu. Szit i tyle. Taniej wychodzi przerobić to dziadostwo od razu na cewkę poza głowicami.
pisiałeś, pisiałeś i mówiłeś, ale jakoś casem za bardzo chce się samemu :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |3 Paź 2012|, 2012 11:25   

Ostatnio samochód został wzbogacony w zupełnie nowe, 4 sprężyny (para na przód i para na tył), nowe końcówki drążków kierowniczych, nowe łączniki stabilizatora, sprawną lewą przednią piastę-używkę oraz dwa czujniki ABS na prawą stronę. Dodatkowo w nowe klocki na przód. Od tego czasu minęło 2kkm i samochodem lepi się jeździ. Po tej operacji, znów ukłony w kierunku VIKa, wymieniłem sparciały przewód płynu chłodniczego między nagrzewnicą i reduktorem. Jest teraz przeźroczysty z białą wewnętrzną siatką wzmacniającą. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tarcz przednich, bo już się kończą; magla, bo cieknie oraz przegubów w półosiach, bo naparzają jakbym jechał tramwajem po dziurawym torowisku. Na 2.3 nalatałem już 15 kkm. Z bolączek innych rejestruję dziwne drgania budy i skrzyni przy prędkościach rzędu 60-80km/h. Może wiąże się to z tymi przegubami. Silnik jak czkał, tak czka, ale walę już to. Poza tym, to zaczynam się oglądać za MKII 2,9 lub lochą (W140).
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |3 Paź 2012|, 2012 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |3 Paź 2012|, 2012 11:49   

I zapomniałem dodać, że będę musiał też kupić zimówki, bo mi pokradli wszystko, czego nie miałem zamontowane w samochodzie :(
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |23 Lut 2013|, 2013 19:15   

Po krótkim czasie znów dopisuję co zostało zrobione/zakupione/wymienione.
Opony zimowe kupiłem, owszem. Przednie mam używki od VIKa. Micheline Pilot Pro 205/16/55. Na tył poszły nowe Glob-Gumy o takich samych parametrach. Jednak na 205 prowadzi się stabilniej, ponadto nie buja jak na profilu 65.

Poza tym we czwartek, 21 marca przeszedł przegląd, ale...
1) podłużnice już gniją mocno,
2) tylne sztywne przewody hamulcowe do wymiany
3) zrobiła się dziurka przed ostatnią puszką tłumika
4) brakuje prawego ręcznego

We środę VIK będzie wymieniał przewody i zacisk. Podłużnic niestety nie będzie wymieniał.

Poza tym jest wyciek z magla i na łączeniu silnika ze skrzynia.

Więcej grzechów nie pamiętam :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group