układ nawiewu MK3 |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |13 Sty 2015|, 2015 09:35
|
|
|
lukas2 napisał/a: | To do scorpio robią filtr węglowy | - tak |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 00:03
|
|
|
lukas2 napisał/a: | A jak dmucha zimnym spod deski to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów... |
Dokładnie tak !
A od czego będzie pasować nowa bo jakoś w sklepach int. nie widać?
Kiedyś WieSiu chyba coś o Escorcie pisał. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 07:32
|
|
|
Escort ma ta sama skrzynkę w podszybiu |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:24
|
|
|
To ja mam pytanie podobne... Mam Oczatego po lifcie z tronikiem. Po wymianie nagrzewnicy na tą z escorta(pasuje idealnie) zaczęły się problemy. Po stronie kierowcy wiele letnie powietrze, po stronie pasażera powiedziałbym, że odpowiednie, w miare gorące, ale to nie byłoby największym problemem. Mam do wymiany HBC aktualnie musi zostać ten co jest i wiem, że przy uszkodzonym nie do końca działa sterowanie nawiewami i prędkością. Natomiast po stronie kierwocy na nogi przy każdym ustawieniu leci lodowate powietrze. Czasem jak włącze nawiew tylko na szyby to leci dużo słabiej. Po stronie pasażera też cały czas leci ale już troszke cieplejsze. Co może być tego przyczyną ? Wydaje mi się że hbc może powodować tylko, że jest otwarty nawiew na nogi i z tym się godzę ale dlaczego leci na nie lodowate powietrze ? Dodam tylko może się przyda lub nie że to VM '98 sedan, nagrzewnica zmieniona profesjonalnie przez sprawdzonego mechanika. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:39
|
|
|
Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.
Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:47
|
|
|
Reader napisał/a: | Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.
Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania |
Nie mogę zresetować bo z uszkodzonym HBC (nawiew działa nawet w poz 0) nie da rady tego zrobić. Godzę się z tym, że mi wieje na nogi, jest ok wiem, co jest tego przyczyną tylko dlaczego lodowate powietrze? I dlaczego po stronie kierowcy cały czas leci chłodniejsze niż u pasażera ? A jeżeli problem dot. silnika to zdemontowanie całej deski będzie konieczne ponownie ? |
Ostatnio zmieniony przez EMDZEJ |14 Sty 2015|, 2015 10:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:51
|
|
|
Zobacz punkt 1 i 2 głównie.
Reset dotyczy przede wszystkim nastaw potencjometrów w panelu i silników w mieszaczu więc sprawność HBC ma tutaj drugorzędne znaczenie.
Zwłaszcza jeśli do HBC dochodzi sterowanie jednoprzewodowe(sprawdź górną wtyczkę) więc bez diagnostyki. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 11:37
|
|
|
a moze gabka nie wypelniona dziura ?? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 11:57
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | a moze gabka nie wypelniona dziura ?? |
a bardziej opisowo ? dla laika ? |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 12:11
|
|
|
Nagrzewnica do Climatronica jest dłuższa od "normalnej".
W związku z powyższym, między obudową a nagrzewnicą powstaje wolna przestrzeń którą należy uzupełnić np. gąbką.
Ja stosowałem kawałek izolacji piankowej z otuliny rury CO.
W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 16:50
|
|
|
Reader napisał/a: | W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy. |
Widzisz tutaj nie jestem pewien on coś wspominał, że ogólnie pasowała ale była tylko jakiś niecały centymetr krótsza... może tutaj jest pies pogrzebany... No nic widzę, że czeka mnie zdejmowanie deski raz jeszcze hehe... Ale na prawdę ten centymetr daje aż takie efekty ? |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 16:54
|
|
|
tam jest więcej luzu niż 1cm,chyba 2-3cm.
(zamiennik)249mm a (oryginał)280mm |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |14 Sty 2015|, 2015 16:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:00
|
|
|
Pomiędzy oryginałami jest dokładnie 15 mm różnicy
W porównaniu do zamiennika to można zapytać się wróżki |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:06
|
|
|
jak może być różnica w oryginałach? |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:26
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | jak może być różnica w oryginałach? |
Pomiędzy nagrzewnicą zwykłą a do klimatronika |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|