|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
za krotkie laski popychaczy!? |
Autor |
Wiadomość |
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |31 Sty 2007|, 2007 22:04
|
|
|
przepraszam,jezeli kogos urazilem.moja wina.ale,jezeli zawory wpadaja nizej w glowice,to trzonki staja wyzej ponad glowice.to oczywiste.wiec luz sie zmniejsza prawda?
[ Dodano: 2007-01-31, 22:05 ]
zdjecia czego ?luzu na zaworach?bo nie rozumiem. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Stefan [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Sty 2007|, 2007 22:07
|
|
|
Witam! Ja pisalem ze nie znam budowy TEGO silnika.Daj jakies zdjecie,rysunek wowczas bede mogl cos powiedziec. Pozdrawiam.Stefan. |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
|
krzysztof [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Paź 2009|, 2009 20:16
|
|
|
A moze to jest wina zacierajacego sie zaworu? Laska opada , a zawor sie nie zamyka .Powstaje duzy luz i.....laska wypada.O ile pamietam to osie zaworow sa rownolegle do osi tloka silnika i nawet jakby sie zawor zacial to tlok go "walnie" i zamknie , ale nic sie w sumie nie stanie . Gdyby osie zaworow byly skosne w stosunku do osi tloka /tak bylo np PF125p/ to jakby laska wypadla a zawor zostal zgiety byloby wiadomo , ze to wina zacierajacego sie zaworu.
Tak na marginesie przeczytalem swoje poprzednie posty i zauwazylem ze jestem "Usuniety" a jednak jestem wciaz i to pod samym nikiem.TO DOPIERO ZAGADKA!!!!Lepsza niz wypadajace laski |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 13:18
|
|
|
Sorry,ale nie rozumiem Twojego wywodu..... |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 13:57
|
|
|
slawektg, ja tez nie kumam z tym usunietym. Ale o laskach i zacierajacych zaworach to brzmi logicznie. Chociaz zawor musialby byc ostro zatarty zeby go skrzywic bocznym uderzeniem tloka. |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 17:33
|
|
|
Brzmi logicznie ale nie w kontekscie tej sprawy.Glowice byly zdjete i nie chodzilo o jeden czy dwa zawory,ale wszystkie.Majac glowice zdjete nie problem okreslic czy zawory sa zamkniete,czy nie. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
krzysztof [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 19:20
|
|
|
Teraz to ja tez nic nie rozumiem.Przeczytalem ostatnio swoje posty i bylo tak "krzysztof [usuniety]" i oczywiscie moja wypowiedz.Teraz te posty zniknely.No coz pewnie wina mojego kompa .Ale wracajac do sedna sprawy :
Auto: ford scorpio 96 2.5td
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Paź 2009|, o 17:33
--------------------------------------------------------------------------------
Brzmi logicznie ale nie w kontekscie tej sprawy.Glowice byly zdjete i nie chodzilo o jeden czy dwa zawory,ale wszystkie.Majac glowice zdjete nie problem okreslic czy zawory sa zamkniete,czy nie.
Jak zdejmiesz glowice to moze byc OK . Sa juz zimne i zawory mogly sie zamknac.Powiem tylko tyle : zjezdzilem juz /moze zajezdzilem /okolo 10 silnikow ,ale tylko 3 byly od osobowek .Co najmniej tyle samo naprawialem.Ale najwazniesze jest to co teraz powiem /to taka mala trawestacja bardzo znanego powiedzenia/ "Wiem , ze nie wszystko wiem"
Pozdr dla wszystkich klubowiczow |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 20:00
|
|
|
|
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 20:10
|
|
|
slawektg, a powiedz no tak z ciekawości jak to po swojemu zrobiłeś ?
Co do Twojego problemu, ale nie tylko - sądzę że każdy posiadacz VM-a ( obecny lub przyszły a nawet przeszły ) powinien sobie przestudiować poniższy link.
Na prawdę wielce pouczający.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249
troszkę esencji o problemie
Kod: | W tych silnikach jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych, czyli jest on praktycznie zerowy!
Wszelkie luzy i klekoty, to jednoznaczny sygnał, że owe popychacze hydrauliczne nie wypełniają się olejem. Spadek ciśnienia na wyrobionych osiach obrotu dźwigienek uniemożliwia wypełnienie popychaczy. To dla tego wypadają laski z gniazd popychaczy.
Panowie, bez okresowej wymiany kompletu mechanizmu zaworowego, t.z.n: dźwigienek z podstawkami, lasek i popychaczy hydraulicznych, na nic się zda grzebanie w tym motorze.
Nie przeskoczycie tego tematu i umarł w butach.
Zapewniam, że po wymianie całego garnituru, ten motor pracuje całkiem godziwie, ale tylko do czasu następnej awarii..
Niestety, spadek ciśnienia oleju na wszystkich połączeniach elementów mechanizmu zaworowego, jest zmorą tego silnika, bez względu, czy jest on na łańcuchu, czy na kołach. |
|
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |5 Lis 2009|, 2009 20:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:10
|
|
|
Jak to naprawilem?Jezeli w takim ukladzie zaworowym jest tak duzy luz,to najbardziej logicznym sposobem jest wydluzenie najprostszego elementu czyli.....tak!laski popychacza.Za dawce posluzyly laski od mojego ogorka.Byly za dlugie,ale rurkowe i modul koncowek pasowal.Tokarka,ciecie,tulejowanie TIG i naprzod.Laski poszly dluzsze o 8mm.Podczas montazu popychacze sie ugiely o ok.3mm.Od tamtej pory ANI RAZU nie wystapila sytuacja wypadniecia laski lub bebnienia z dolotu.Silnik pali od obrotu nawet w tegie mrozy nie bierze oleju,nie grzeje sie.Przypominam,ze glowice wybite maja 98rok.Wedlug mnie tu jest pies pogrzebany.Stare glowice maja mniejsza wysokosc.Po wymianie glowic zaczely wypadac laski i auto poszlo do zyda.Czy ja nim sie okazalem,czy jestem kolejnym?nie wiem. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:12
|
|
|
slawektg napisał/a: | wydluzenie najprostszego elementu czyli.....tak!laski | no nooo, stary, możesz na tym tekście niezły biznes skręcić |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:19
|
|
|
Jurek,przestan.Zawstydzasz mnie |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:20
|
|
|
dawaj na allegro z tym - się biznesa skręci |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |15 Mar 2010|, 2010 18:43
|
|
|
Jednak i ja mam swoją " laskę" Po zdjęciu dekla zaw. okazało się że wyskoczyła na 2 cilindrze ! Zmierzyłem że ta co nie wyskoczyła ma 203 mm. a ta "feralna" jest krótsza o 0,2 mm.(mechanik stwierdził że to dużo )- czy pomogłaby wymiana samych lasek ! |
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |