Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95' |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 11:54
|
|
|
Żadnych przekaźników luźno na kablach. Czyli jedno potencjalne źródło problemów mamy.
Silnik przy kręceniu rozrusznikiem zachowuje sie w miare normalnie, znaczy nie stuka, nie haczy, i również - nie kręci sie bez żadnego oporu? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
sighard89
Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:12
|
|
|
Nie słychać żadnych metalicznych odgłosów itp. Więc wygląda tak, jakby nie było problemu z rozrządem, bo tego raczej nie dałoby się nie zauważyć przy próbach odpalenia? Chyba że by tylko minimalnie przeskoczył, może wtedy? |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:17
|
|
|
nagraj filmik w jakiejś sensownej jakości, co by było ładnie widać i słychać tę próbę odpalenia. Skoro LPG na wtryskach, to strzał gazu w kolektorze mało realny.
Możesz podczas kręcenia rozrusznikiem zajrzeć przez korek oleju w pokrywie zaworów czy wałki się kręcą. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 13:08
|
|
|
sighard89 napisał/a: | koło akumulatora - powinny być przekaźniki luźno na kablach? | nie przypominam sobie Chyba, że coś w ramach instalki LPG ale widocznie sighard89 napisał/a: | po prostu "elektrycy" zaszaleli | . Dla mnie to jakaś rzeźba żeby te auto w ogóle jeździło Zajmij się więc na początek skrzynkami i pomierz miernikiem. A potem dalej. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 13:38
|
|
|
jak koło aku, to może być patent na problem stacyjki. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sighard89
Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 17:37
|
|
|
Nie miałem akurat nikogo kto by pomógł nagrać próbę uruchomienia silnika, więc jeśli to cokolwiek pomoże, nagrałem chociaż jak to wygląda pod pokrywą + okolice aku, kabelki.
Jeśli coś pod pokrywą jest bardziej istotne to piszcie, bo póki co jej nie skręcałem jeszcze (muszę pierw wydobyć jedną tulejkę, bo pomimo ostrożności i tak oczywiście musiała wpaść i to w okolice rozrządu).
W każdym bądź razie na lewym kole u góry, położenie jest na "P" bodajże u góry, na środku.
Łańcuch nie wygląda na uszkodzony. Przynajmniej na szybko sprawdzając jakiś luzów czy coś się nie dopatrzyłem. Koła nie miałem akurat czym ruszyć, no chyba że po prostu się nie da?
Póki mam go otwartego na co jeszcze spojrzeć?
Link https://youtu.be/1aC8r-zCvT8 |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 19:32
|
|
|
Przekazniki są od lpg bo wychodzi na to że to instalacja brc
trzeba było pokręcić wałem zobaczyć czy znaki się pokrywają |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 22:16
|
|
|
Rozrząd wygląda na cacy, przekaźniki nie wiadomo od czego - może to 'zabezpieczenie', może jeden od rozrusznika, dodatkowy.
Podłącz się przez OBD do kompa i zobacz, co powie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
sighard89
Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: |28 Paź 2016|, 2016 15:25
|
|
|
W końcu dziś chwilkę znalazłem, żeby znów tam zajrzeć i ... Jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi co i jak muszę zrobić, żeby w podwórkowych warunkach (póki nie jest tragicznie z pogodą) sprawdzić ustawienie rozrządu? Jak powinny być znaki ustawione? I jak w ogóle zabrać się do rozkręcania tego? Pytam, bo koło się przesuwa o ... max. 1 cm w lewo i prawo. Pierwsze próby ostatnio nie przyniosły efektów, bo próbowałem tylko w prawo, a tam akurat było zblokowane... No i w tym przypadku nie wiem czy temat nie do przeniesienia, bo jak blokuje to jednak coś z rozrządem... Kwestia tego czy przesunął się np. o 1 góra 2 ząbki i można mieć nadzieję (chociaż przy 90km/h to kiepsko wygląda) czy po prostu przeskoczył o więcej i wtedy w dalsze próby z tym silnikiem czegokolwiek nie ma najmniejszego sensu się bawić. Na łańcuchu rozrządu jeszcze nie miałem okazji ustawiać itp.. Więc wszystkie rady mile widziane. (w sumie to tylko w 2 samochodach na pasku ustawiałem ;x) |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |28 Paź 2016|, 2016 17:05
|
|
|
Wrzuciłeś na luz i kręciłeś?Jeżeli tak to tylko zostaje kompresja(ciężko ale wałem obrócić się da),rozrusznik lub uwalony rozrząd. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
sighard89
Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 06:30
|
|
|
Wrzuciłem na luz i próbowałem kręcić, poza tym jednym minimalnym ruchem nie idzie go obrócić, prędzej bym silnik wyrwał niż ruszył. Znaki na górnych kołach, jeśli powinny zejść się po środku - to na moje oko są ok. Nie mam jak tego idealnie ocenić, bo nie obrócę kołem do tego momentu.. Co do dolnego koła, to nie mam pojęcia gdzie tych znaków tam szukać, widziałem jedynie 3 otworki w kole koło siebie, chyba że trzeba pierw coś jeszcze odkręcać, ale dostęp jest masakryczny Czytając forum w ramach poszukiwań informacji, przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Poprzedni właściciel miał problem z kontrolką oleju, później nie świeciła już... Teraz czy jest możliwość, że jeździł z tą kontrolką na tyle, że po prostu się przepaliła? I np.. pomimo dobrego poziomu oleju, przez z tego co widzę, dość sławną śrubkę na pompie oleju, mogło braknąć smarowania? Czyli reasumując, padłaby pompa oleju, stąd tłoki pracujące na sucho - wtedy by mogło być chyba to cykanie co raz głośniejsze, aż w końcu silnik by stanął. Nie miałem jeszcze nigdy takiej sytuacji, więc nie mam pojęcia czy jest to realne, a zabaw z silnikami itp.. Cały czas się dopiero uczę. To by przynajmniej tłumaczyło problem z rozruchem, bo na zatartym rozrusznik raczej szans nie ma.. No i wtedy tylko pozostanie chyba poszukiwanie silnika w dobrym stanie. |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:15
|
|
|
Według tego patrz,ale zanim weźmiesz się za rozrząd wykręć rozrusznik-sprawdź czy jest ok,jeżeli dobrze pamiętam to na kole pasowym jest znacznik który ustawia się na punkt na obudowie i patrzysz wtedy na górze czy znaki się ustawiły.Jak chcesz to poszukam dokładnej instrukcji. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:31
|
|
|
Jeszcze możesz świece zapłonowe wykręcić. Bez świec i na luzie silnik powinno się dać w miarę łatwo obracać. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:41
|
|
|
Jak masz zdjętą pokrywę zaworów zobacz czy pomiędzy krzywką wałka a szklanką masz luz. Jak na przynajmniej 1-ej jest widoczny gołym okiem to masz pogięte zawory (a przynajmniej 1). Tak czy siak motor do roboty i rozrząd do rozpięcia.
[ Dodano: |29 Paź 2016|, 2016 11:44 ]
I jeszcze jedno, nigdy nie obraca się silnikiem w przeciwnym kierunku do jego pracy!!! Wszystkie manuale o tym piszą, nie ważne czy łańcuch czy pasek. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
|