$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 07:38   

trzypion napisał/a:

Jak wsadziłem do siebie skrzynkę z cossa, to na początku miałem podobnie, potem dałem skrzyni w palnik - czyli pełny gaz na zahamowanych kołach, aż do wywalenia przez OBD błedu temperatury oleju i przeszło.


Masakra, w rzuciu nie słyszałem takiej metody na naprawianie skrzyni, ale prawda jest ze specjalistą nie jestem, mimo to wnioskuję że to jest jakaś nienormalna metoda.
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |26 Maj 2015|, 2015 07:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 07:42   

Trzypion - nagroda Darwina jest Twoja!
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 57
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 07:56   

Reader napisał/a:
No to zaparkuj tyłem i zobaczysz.
Przy aktualnych temperaturach nie podziałam, bo problem w zasadzie nie występuje. Ale na pewno wszystko by było ok, bo takie przerwy bywały tylko przy przejściu z "R" na "D".
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 10:25   

Jesli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie :P
Swoją drogą, przy takim pałowaniu skrzynki tylko konwerter pracuje tłocząc olej ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 10:39   

To pozostaje zastosować te cenne rady... Kto pierwszy sprobuje? :D
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |26 Maj 2015|, 2015 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 10:46   

maca_maca by spróbował mięczaki :P
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 10:53   

To wygląda na metodę "przez bolesny wysiłek do sukcesu ". Widać A4DLE lubi testy sprawnościowe w ekstremalnych warunkach.

Jaki ja głupi byłem że 2 razy zmieniałem skrzynie :(
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |26 Maj 2015|, 2015 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 10:56   

Na moje oko to wszystko są problemy przecieków wewnętrznych w starych skrzyniach, czyli np. tłok taśmy jest zużyty w pytę, na zimno ma luz taki że olej mu przeciska z jednej strony (i to niekoniecznie tej aktywnej, bo tłoczki są przecież dwustronne) na drugą, albo jeden z zyliona zaworków przepuszcza, albo pięć z nich, albo konwerter i jego bebechy. A jak się zagrzeje, gdzieś tam luz zmniejsza się o parę setnych i już ciśnienia starczają. I dlatego pogarsza się czasem po wymianie oleju, bo czysty i świeży przecieka bardziej niż szlam 10 letni. Bo pompy w A4LD na ogół wystarczają i dają radę nawet jak już pół skrzyni umarło, konwertery i "guma" w płycie i siłówce skrzyni pada wcześniej (zresztą, ciśnienie liniowe od pompy można sprawdzić jak się wie jak i ma czym, tyle, że to upierdliwe, a wnioski też nieoczywiste)

A pałowanie/zagotownaie, to gra w totka, może gdzieś spuchnąć, ułożyć się, czy wypłukać syf, ale przecież 9/10 spuchnie nie to co trzeba, utwardzi uszczelki zamiast rozszerzyć, wypłucze syf nie z tych elementów, które byśmy chcieli mieć luźne... ale kto bogatemu zabroni, niektórzy uwielbiają wymieniać skrzynie.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 12:12   

Oj, tam, Sprawdzałem LIFT-y pod obciążeniem ;) ;) ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 12:33   

Domowa hamowania hamowana hamulcem?
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 12:54   

Coś w tym rodzaju ;) Miało być kilka sekund, wyszło więcej ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 15:56   

to była sekwencja startowa z krzyżówki
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 16:52   

to w zasadzie zwykły stall-test, tyle że przeciągnięty niebezpiecznie w czasie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 17:17   

Struna napisał/a:
to w zasadzie zwykły stall-test, tyle że przeciągnięty niebezpiecznie w czasie.


Mhm, ale np. ja nie odważyłem się nigdy zrobić "w zasadzie zwykłego stall-testu" w skrzyniach o nalotach rzędu 300-400 tysiaków. I może właśnie dlatego jedyna która mnie naprawdę zawodziła, to ta która była spalona już jak wózek kupowałem.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 18:19   

ja stall robiłem każdemu automatowi jaki miałem/mam - dały radę :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group