$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - układ nawiewu MK3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ nawiewu MK3
Autor Wiadomość
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 16:31   

zibi8556 napisał/a:
lukas2 napisał/a:
Niet. Zwykłe cięgna

Dzięki lukas2, bo mam wrażenie, że czasami po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów jakby jakaś klapka się otwierała albo zamykała gdzieś pod deską z po prawej stronie :/


mam klimatronika,zauważyłem niedawno że jak odpaliłem samochód przy włączonej klimie to klima sama przestawiła się na obieg zamknięty na kilka minut, poza tym przez kilka minut po zapaleniu nie reaguje przycisk od obiegu zamk. ale zapewne ma tak być i uzależnione może być to od np. temp. zewnętrznej- nie wnikam w to.

ten siłownik pneumatyczny (grucha) to mam zmieniony (od poloneza) i działa dobrze,
jak zmieniałem nagrzewnicę to jestem pewny że dolną część przykręciłem dobrze oraz założyłem nowe uszczelki na połączeniu z górną częścią klimatyzacji,uważam że musiały rozlecieć się uszczelki od klapy obiegu zam/otw bo jak włącze obieg zam to jest ok i nic nie czuje przeciągu,tak w ogóle to aż tak bardzo nie ciągnie ale ja bardzo nie lubię przeciągów,nawet małych a szczególnie w zimie,
kolejnym spostrzeżeniem moim jest to że odgłos zamykania i otwierania klapy od obiegu zew/wew jest wyraźny, tak jakby plastik stukał o plastik a pamiętam że kiedyś ten odgłos był taki głuchy,miękki.
Dlatego też wyciągnąłem takie wnioski i jestem pewny na 90% że chodzi w tym przypadku o te głupie uszczelki tak trudne w naprawie.Po resztą mam zamiar wymienić też dmuchawę ,uszczelkę po głowicą, także roboty trochę będzie z tym wszystkim.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 16:39   

w trybie automatycznym zimą przez parę minut nie ma zezwolenia na obieg zamknięty , latem przy załączonym A/C samo zamyka obieg dla maksymalnej skuteczności działania .

co do klapki to fakt , może z niej powiewać . przyczyna banalna ... zjadło tą gruszkę co ciągnie klapkę . dostęp jest do niej koło akumulatora . na początek można odpiąć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy wszystko działa . czasem lubi się elektrozawór będący koło niej zablokować w pozycji otwartej i klapka zawsze się przełącza na obieg wewnętrzny .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 20:17   

tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc,a jak przelacze na obieg zamkniety jest dobrze,oczywiscie odczucie w czasie jazdy z predkoscia ok 80km/h w gore ,nie wieje jakos przesadnie ale lekko czuc,grucha widac przelacza z zamknietego na otwarty ,przy wymianie nagrzewnicy widac bylo ze dobre sa uszczelki klapek,mial juz ktos podobny przypadek? co bylo przyczyna?
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
Ostatnio zmieniony przez grzechu913 |11 Sty 2015|, 2015 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 21:02   

grzechu913 napisał/a:
tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc

dlatego właśnie kierowca jest tu poszkodowanym ;)
czy jest może ktoś na forum co dobierał się do górnej części klimy? nie wiem czy nie trzeba ciąć tej przegrody od silnika by to wydobyć na zewnątrz.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 21:09   

Jacek12 napisał/a:
nie wiem czy nie trzeba ciąć tej przegrody od silnika by to wydobyć na zewnątrz.

Wystarczy ją odkręcić :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 21:25   

a to jak można odkręcić to super,myślałem że to zgrzane jest,dzięki.
za kilka,kilkanaście dni wezmę się za to.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 21:51   

Jacek a ja jednak ci radze sprawdzić działanie gruchy. Mi też piździło po prawym kolanie a jak ręcznie dociągałem to cięgiełko od gruchy to przestawało
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |11 Sty 2015|, 2015 22:18   

lukas2 napisał/a:
Mi też piździło po prawym kolanie a jak ręcznie dociągałem to cięgiełko od gruchy to przestawało


mam pytanie w pozycji powietrze z zewnątrz wialo? czyli co winna jest gruszka czy cos innego ze sie przycina to sterowanie klapy?
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |12 Sty 2015|, 2015 01:13   

Dokładnie. Zimno leciało w pozycji powietrze z zewnątrz. Grucha była od spodu całkiem zgnita i chaczyła guma gruchy o jej blaszaną obudow3 co powodowało noenpełne przestawianie klapy. Jak ręcznie pociągnąłe za cięgno to ryluszyło się jakieś 0,5 cm i przestawało wiać
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |12 Sty 2015|, 2015 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |12 Sty 2015|, 2015 08:22   

to musze to sprawdzic u siebie ,wyglada ze wszytko jest dobrze ,przelacza na obieg wewnetrzny ale moze brakowac przy zwewnetrznym te pare milimetrow i efekt jest,dzieki za pomoc :)
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |12 Sty 2015|, 2015 11:46   

gufer-posepny napisał/a:
raczej nie da się tego źle założyć .
- da się - można założyć zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, albo odwrotnie.

zibi8556 napisał/a:
kolejnośćobiegu jest prawidłowa tak
- tak

lukas2 napisał/a:
Jeden grzyb w którą stronę strzałki
- nie jeden grzyb. jedna strona ma większą powierzchnię, co zapobiega szybkiemu zapchaniu filtra. no i wkład węglowy. Strzałki w kierunku przodu pojazdu.

gufer-posepny napisał/a:
że ruszanie 20 letnich alu rurek od klimy to na 90 % szansa się pękną
- wiek nie ma większego znaczenia, tylko umiejętności obsługi. no i tam akurat nie za bardzo można coś uszkodzić, bo wszystko ładnie się demontuje od strony klimy.

Jacek12 napisał/a:
klimatyzacja się chyba rozszczelni?
- nie chyba, ale na pewno

lukas2 napisał/a:
to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów
- i tutaj może być pies pogrzebany, czyli zardzewiała grucha - standard w tych autach.

[ Dodano: |12 Sty 2015|, 2015 11:55 ]
Jacek12 napisał/a:
mam klimatronika,zauważyłem niedawno że jak odpaliłem samochód przy włączonej klimie to klima sama przestawiła się na obieg zamknięty na kilka minut, poza tym przez kilka minut po zapaleniu nie reaguje przycisk od obiegu zamk. ale zapewne ma tak być i uzależnione może być to od np. temp. zewnętrznej- nie wnikam w to.
- prawidłowo działa
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |12 Sty 2015|, 2015 13:43   

bingo napisał/a:

lukas2 napisał/a:
Jeden grzyb w którą stronę strzałki
- nie jeden grzyb. jedna strona ma większą powierzchnię, co zapobiega szybkiemu zapchaniu filtra. no i wkład węglowy. Strzałki w kierunku przodu pojazdu.

Dzisiaj zamontowano prawidłowo :)
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |12 Sty 2015|, 2015 21:50   

bingo napisał/a:
no i wkład węglowy.

To do scorpio robią filtr węglowy bo przez 7 lat w moim sklepie twierdzą że tylko zwykłe kabinówki są dostępne?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |12 Sty 2015|, 2015 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |13 Sty 2015|, 2015 08:53   

lukas2, oczywiscie:


http://archiwum.allegro.p...4134244985.html
http://www.bazarek.pl/pro...scorpio-ii.html
http://www.swistak.pl/a29...ZT-WEGLOWY.html
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |13 Sty 2015|, 2015 09:19   

lukas2 napisał/a:
To do scorpio robią filtr węglowy

nawet mam założony taki w oczatym ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group