$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Autor Wiadomość
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 12:03   

Dodam, że nowy silnik wyjęty został z samochodu z przebiegiem 280kkm (być może jest to prawda) i zamontowany został przy przebiegu oczastego 218450 km. Poza tym czkanie/kopanie/szarpanie silnika jak było wcześniej, tak i teraz występuje. Napiszę, że nawet jest ono bardziej odczuwalne, szczególnie na Pb. Często, na Pb właśnie zdarza się, że przy starcie obroty pójdą na 1800, gaz wciśniety i nagle bum! spadają i silnik jakby mu paliwa nie dawano. Odpuszczę nieco gazu i przeskoczy magiczne 2000 i dalej dobrze już leci. Nie wiem co z tym jest. Na LPG blos takich rzeczy nie rejestruję, ale czkanie lekkie owszem. Przypuszczam, że sprawa związana jest z komputerem. Może coś ma pochrzanione.
Poza tym, nowy silnik dużo szybciej wskakuje na obroty. Z hamowni wyszło, że linia momentu obrotowego szybko osiąga jego wysoki zakres i utrzymuje się prawie przez cały zakres obrotów. Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
Dodaję link do wykresu hamowni: http://www.fotosik.pl/pok...b5d35e6b07.html
Czerwony kolor, to stary motor na benzynie, niebieski - nowy na benzynie, zielony - nowy na blosie.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |5 Paź 2011|, 2011 12:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 15:03   

wieloryb napisał/a:
Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel :)
bena na tym nowym silniku nie pracuje jak należy, trzeba by kompa podmienić albo tego przemapować.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 15:40   

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a: Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
Struna napisał/a:
a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel :)

nie znam się, tak mi to płasko jakoś wyglądało, a gdzieś na waszej stronie widziałem wykres jakiegoś francuza 1,2T i to było płaskie.
Struna napisał/a:
albo tego przemapować

ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 17:15   

wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 23:00   

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 ;)

tak też zrobię, dzięki :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 07:34   

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?

tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3

..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 09:07   

TomiGra napisał/a:
Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?

tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3

..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.?

To zależy od eli :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 10:04   

wieloryb napisał/a:
Dodaję link do wykresu hamowni: http://www.fotosik.pl/pok...b5d35e6b07.html
Czerwony kolor, to stary motor na benzynie, niebieski - nowy na benzynie, zielony - nowy na blosie.


Porównując wykresy benzynowe to te 2.3 pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
Szału niema.

Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 16:22   

Reader napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ?

..tak jak piszesz wieloryb, tylko wymienił słupek z dolotem..

ford2fast napisał/a:
To zależy od eli

..czyli? Bo z TIS-a wychodzi że 2.3 jedynie w automacie posiada EDIS4 a 2.3 w manualnej skrzyni PCM..
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 19:54   

..pogrzebałem trochę w TIS-ie i znalazłem schemat podłączenia PCM w 2.0 16V skrzynia manualna i w 2.3 16V skrzynia automatyczna. Obydwa przypadki korzystają z EDIS4.

Czy w tym przypadku możliwe jest użycie PCM (powertrain control module) z automata 2.3 ???

schemat 2.3 16V skrzynia automatyczna


schemat 2.0 16V skrzynia manualna
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 19:56   

zaemulować bieg w automacie i powinno działać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:14   

Struna napisał/a:
zaemulować bieg w automacie i powinno działać.

..a tak coś bliżej?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:16   

jak nie zaemulujesz to będzie efekt próby zmiany biegu przez sterownik, tak jak się dzieje z bobami na manualu bez emulacji. Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:31   

Struna napisał/a:
Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem.

..jest jakaś metoda zostawienia PCM na tych biegach gdy sterownik na stole?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:32   

Struna napisał/a:
zaemulować bieg w automacie i powinno działać.

Będzie działać bardzo dziwnie :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group