|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi |
Autor |
Wiadomość |
wieloryb
KR 501 HU
Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2009 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 12:03
|
|
|
Dodam, że nowy silnik wyjęty został z samochodu z przebiegiem 280kkm (być może jest to prawda) i zamontowany został przy przebiegu oczastego 218450 km. Poza tym czkanie/kopanie/szarpanie silnika jak było wcześniej, tak i teraz występuje. Napiszę, że nawet jest ono bardziej odczuwalne, szczególnie na Pb. Często, na Pb właśnie zdarza się, że przy starcie obroty pójdą na 1800, gaz wciśniety i nagle bum! spadają i silnik jakby mu paliwa nie dawano. Odpuszczę nieco gazu i przeskoczy magiczne 2000 i dalej dobrze już leci. Nie wiem co z tym jest. Na LPG blos takich rzeczy nie rejestruję, ale czkanie lekkie owszem. Przypuszczam, że sprawa związana jest z komputerem. Może coś ma pochrzanione.
Poza tym, nowy silnik dużo szybciej wskakuje na obroty. Z hamowni wyszło, że linia momentu obrotowego szybko osiąga jego wysoki zakres i utrzymuje się prawie przez cały zakres obrotów. Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
Dodaję link do wykresu hamowni: http://www.fotosik.pl/pok...b5d35e6b07.html
Czerwony kolor, to stary motor na benzynie, niebieski - nowy na benzynie, zielony - nowy na blosie. |
_________________ Pozdrawiam,
wieloryb
KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary |
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |5 Paź 2011|, 2011 12:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 15:03
|
|
|
wieloryb napisał/a: | Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo. | a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel
bena na tym nowym silniku nie pracuje jak należy, trzeba by kompa podmienić albo tego przemapować. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wieloryb
KR 501 HU
Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2009 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 15:40
|
|
|
Struna napisał/a: | wieloryb napisał/a: Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo. | Struna napisał/a: | a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel |
nie znam się, tak mi to płasko jakoś wyglądało, a gdzieś na waszej stronie widziałem wykres jakiegoś francuza 1,2T i to było płaskie.
Struna napisał/a: | albo tego przemapować |
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy? |
_________________ Pozdrawiam,
wieloryb
KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 17:15
|
|
|
wieloryb napisał/a: | ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy? | tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wieloryb
KR 501 HU
Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2009 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 23:00
|
|
|
Struna napisał/a: | wieloryb napisał/a: | ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy? | tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 |
tak też zrobię, dzięki |
_________________ Pozdrawiam,
wieloryb
KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 07:34
|
|
|
Struna napisał/a: | wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 |
..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.? |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 07:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 09:07
|
|
|
TomiGra napisał/a: | Struna napisał/a: | wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 |
..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.? |
To zależy od eli |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 10:04
|
|
|
Porównując wykresy benzynowe to te 2.3 pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
Szału niema.
Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 16:22
|
|
|
Reader napisał/a: | Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ? |
..tak jak piszesz wieloryb, tylko wymienił słupek z dolotem..
ford2fast napisał/a: | To zależy od eli |
..czyli? Bo z TIS-a wychodzi że 2.3 jedynie w automacie posiada EDIS4 a 2.3 w manualnej skrzyni PCM.. |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 19:54
|
|
|
..pogrzebałem trochę w TIS-ie i znalazłem schemat podłączenia PCM w 2.0 16V skrzynia manualna i w 2.3 16V skrzynia automatyczna. Obydwa przypadki korzystają z EDIS4.
Czy w tym przypadku możliwe jest użycie PCM (powertrain control module) z automata 2.3 ???
schemat 2.3 16V skrzynia automatyczna
schemat 2.0 16V skrzynia manualna
|
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |6 Paź 2011|, 2011 19:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 19:56
|
|
|
zaemulować bieg w automacie i powinno działać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:14
|
|
|
Struna napisał/a: | zaemulować bieg w automacie i powinno działać. |
..a tak coś bliżej? |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:16
|
|
|
jak nie zaemulujesz to będzie efekt próby zmiany biegu przez sterownik, tak jak się dzieje z bobami na manualu bez emulacji. Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:31
|
|
|
Struna napisał/a: | Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem. |
..jest jakaś metoda zostawienia PCM na tych biegach gdy sterownik na stole? |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 20:32
|
|
|
Struna napisał/a: | zaemulować bieg w automacie i powinno działać. |
Będzie działać bardzo dziwnie |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |