zegary z MK3 do MK1 adaptacja |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 12:51
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Ale co to jest ENG t, TYPE, REL1, REL2? | typ silnika, typ zegarów, rel to są odczyty z czujników różnych za pośrednictwem ECU |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 17:16
|
|
|
ok.
Dzisiaj zauważyłem, że na wskazanie prędkości ma wpływ prędkość obrotowa silnika. Domyślam się, zę po wodem jest to, że podałem na zegary napięcie niestabilizowane, które sobie lata w granicach 13,5-14,4V.
Mama nadzieję, że problem rozwiąże podłączenie pod napięcie +12V stabilizowane z ECU. Bo zegary zachowywały się prawidłowo, gdy były podłączone do kompa.
W moich starych zegarach jest wtyczka prędkościomierza 3 pinowa. Podejrzewam, że jest tam masa, +12V stabilizowane i impulsy
Sprawdzę to i dam znać. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 18:22
|
|
|
Raczej masa niepewna . ECU nie ma stabilizowanego 12 V . Ma w sobie stabilizator 5 V i tyle . lata mu co za napięcie podasz . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:03
|
|
|
zegary wielorasa mają w sobie stabilizator. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:15
|
|
|
Struna napisał/a: | zegary wielorasa mają w sobie stabilizator. |
I też na 5 V . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:58
|
|
|
hm, to dlaczego, jak jade na luzie i wkręcę silnik na obroty, to mi prędkość wzrasta o ok. 10 km/h?
Może i rzeczywiście masa kiepska, bo wielorybie zagary szaleją ze wskazaniem napięcia na aku. Latają 11,5 do 13 podczas, gdy multimetr wskazuje stabilne 13,5V.
[ Dodano: 2008-10-09, 22:48 ]
Mała aktualizacja:
FOTO
Obrotek podlaczylem do ECU, pin 56 - sygnał z czujnika halla. Moja Kasia chce taki budzik w uno...
[ Dodano: 2008-10-10, 15:29 ]
kurcze, nie wiem, co jest z tym prędkościomierzem. Faluje sobie. Im szybciej jadę, tym falowanie (nieregularne) wskazówki jest większe. Cyfromy prędkościomierz też świruje (szybko skacze z wyświtlaniem) np. jadę ze stałą prędkością, to wyświetla: 58, 61, 57, 60, 59, 57, 62, 58. I tak sobie skacze dość szybko. Wskazanie napięcia na zegarach też tak sobie skacze.
Może ja mam w skrzyni biegów prądniczkę tachometryczna, a nie impulsator 12V?
AKTUALIZACJA
Chciałem opublikować ROZPISKĘ pinów w zegarach MK1 bez obrotka i MK3 LOW.
Wskaźnika paliwa nie dałem rady rozpracować Przydałby się jakiś wieloryb, zebym z mierniczkiem mógł podjechać i pomierzyć kostkę od zegarów w aucie. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |25 Paź 2008|, 2008 17:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |30 Maj 2009|, 2009 15:07
|
|
|
Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |31 Maj 2009|, 2009 11:55
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy | w MK2 raczej przyjmą. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |30 Lip 2009|, 2009 10:05
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było . |
To napisz jeszcze, ktory to pin w zegarach jest od waszki. W ten weekend zamierzam zakończyć temat i opublikować efekty, pokazać na zlocie |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 01:23
|
|
|
Witam
Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:
Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |14 Wrz 2009|, 2009 01:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 20:30
|
|
|
Reader napisał/a: | Witam
Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:
Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ? |
poziom sygnału i jego kształt również mnie interesuje - potrzebny oscyloskop, bo na multimetrze to bzdury. Natomiast stała wynosi 5000 impulsów na kilometr. Co daje 100Hz dla 72km/h. Oczywiście wzorcowo pokazuje tylko cyfrowy prędkościomierz, bo wskazówka sobie tak z 7-8% dodaje. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 22:10
|
|
|
Kształt to prostokąt, z hallotronu . Napięcie impulsów stałe tylko częstotliwość się zmienia.
TU co nieco o sygnale VSS. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 23:30
|
|
|
To teoria. U mnie zegary MK1 działają pięknie, bez zarzutu. Natomiast te od MK3 u mnie w aucie mają problem ze wskazaniem prędkości. Im wyższa prędkość, tym większe anomalie, wahania - cyfrowy tak samo wariuje. Obroty silnika mają też wpływ na prędkościomierz.
Zegary MK3 podłączone w domu do programowego generatora przebiegów/impulsów działają poprawnie, stabilnie, dokładnie.
Także ciągle przede mną jeszcze wyłuskanie różnicy między MK3 i MK1. Może w MK1 jest sinusoida, a w MK3 prostokąty? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 08:48
|
|
|
Czy to tylko teoria, wyjaśniła by informacja czy impulsator VSS jest zamienny MK1 - > MK3.
To jaki problem miałeś sprawdzić w domu na przebiegu sinusoidy? Może wdają Ci się zakłócenia w tor pomiarowy w samochodzie. Można sprawdzić czy po zgaszeniu silnika podczas jazdy wskazania też będą niestabilne.
Prędkościomierz MK1 też jest na silniku krokowym?
O jakim cyfrowym prędkościomierzu piszesz? Jeśli wskazówka zawyża 7-8% ale stabilnie to raczej ok. gorzej jeśli pływa.
Czy zegary MK3 mają jakiegoś "jumpera" czy "dip switcha" aby można było zastosować wersje angielską w europie? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 10:21
|
|
|
jak przytrzymasz długo przycisk resetu dystansu, to wchodzisz w parametry "serwisowe". Jednym z nich jest SPEED i cyfrowo podaje prędkość - u mnie też nie stabilnie, skacze +-5km/h.
W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).
Mój następny krok, to zaciągnięcie zegarów MK1 i MK3 na stół i sprawdzenie rodzajów sygnałów, z jakimi współpracują, oraz amplitudy
I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa. Poszukiwania zawężyłem do dwóch pinów. Żaden niestety nie reaguje na sygnał z baku. Nawet po ponownym zapłonie. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
|