$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 12:51   

Darek_Police napisał/a:
Ale co to jest ENG t, TYPE, REL1, REL2?
typ silnika, typ zegarów, rel to są odczyty z czujników różnych za pośrednictwem ECU
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 17:16   

ok.

Dzisiaj zauważyłem, że na wskazanie prędkości ma wpływ prędkość obrotowa silnika. Domyślam się, zę po wodem jest to, że podałem na zegary napięcie niestabilizowane, które sobie lata w granicach 13,5-14,4V.

Mama nadzieję, że problem rozwiąże podłączenie pod napięcie +12V stabilizowane z ECU. Bo zegary zachowywały się prawidłowo, gdy były podłączone do kompa.

W moich starych zegarach jest wtyczka prędkościomierza 3 pinowa. Podejrzewam, że jest tam masa, +12V stabilizowane i impulsy :)

Sprawdzę to i dam znać.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 18:22   

Raczej masa niepewna . ECU nie ma stabilizowanego 12 V . Ma w sobie stabilizator 5 V i tyle . lata mu co za napięcie podasz .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:03   

zegary wielorasa mają w sobie stabilizator.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:15   

Struna napisał/a:
zegary wielorasa mają w sobie stabilizator.


I też na 5 V .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |9 Paź 2008|, 2008 19:58   

hm, to dlaczego, jak jade na luzie i wkręcę silnik na obroty, to mi prędkość wzrasta o ok. 10 km/h?

Może i rzeczywiście masa kiepska, bo wielorybie zagary szaleją ze wskazaniem napięcia na aku. Latają 11,5 do 13 podczas, gdy multimetr wskazuje stabilne 13,5V.

[ Dodano: 2008-10-09, 22:48 ]
Mała aktualizacja:


FOTO

Obrotek podlaczylem do ECU, pin 56 - sygnał z czujnika halla. Moja Kasia chce taki budzik w uno...



[ Dodano: 2008-10-10, 15:29 ]
kurcze, nie wiem, co jest z tym prędkościomierzem. Faluje sobie. Im szybciej jadę, tym falowanie (nieregularne) wskazówki jest większe. Cyfromy prędkościomierz też świruje (szybko skacze z wyświtlaniem) np. jadę ze stałą prędkością, to wyświetla: 58, 61, 57, 60, 59, 57, 62, 58. I tak sobie skacze dość szybko. Wskazanie napięcia na zegarach też tak sobie skacze.

Może ja mam w skrzyni biegów prądniczkę tachometryczna, a nie impulsator 12V?

AKTUALIZACJA

Chciałem opublikować ROZPISKĘ pinów w zegarach MK1 bez obrotka i MK3 LOW.

Wskaźnika paliwa nie dałem rady rozpracować :( Przydałby się jakiś wieloryb, zebym z mierniczkiem mógł podjechać i pomierzyć kostkę od zegarów w aucie.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |25 Paź 2008|, 2008 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |30 Maj 2009|, 2009 15:07   

Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |31 Maj 2009|, 2009 11:55   

gufer-posepny napisał/a:
Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy
w MK2 raczej przyjmą.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |30 Lip 2009|, 2009 10:05   

gufer-posepny napisał/a:
Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było .


To napisz jeszcze, ktory to pin w zegarach jest od waszki. W ten weekend zamierzam zakończyć temat i opublikować efekty, pokazać na zlocie :)
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 01:23   

Witam

Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:

Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |14 Wrz 2009|, 2009 01:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 20:30   

Reader napisał/a:
Witam

Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:

Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ?


poziom sygnału i jego kształt również mnie interesuje - potrzebny oscyloskop, bo na multimetrze to bzdury. Natomiast stała wynosi 5000 impulsów na kilometr. Co daje 100Hz dla 72km/h. Oczywiście wzorcowo pokazuje tylko cyfrowy prędkościomierz, bo wskazówka sobie tak z 7-8% dodaje.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 22:10   

Kształt to prostokąt, z hallotronu . Napięcie impulsów stałe tylko częstotliwość się zmienia.
TU co nieco o sygnale VSS.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Wrz 2009|, 2009 23:30   

To teoria. U mnie zegary MK1 działają pięknie, bez zarzutu. Natomiast te od MK3 u mnie w aucie mają problem ze wskazaniem prędkości. Im wyższa prędkość, tym większe anomalie, wahania - cyfrowy tak samo wariuje. Obroty silnika mają też wpływ na prędkościomierz.

Zegary MK3 podłączone w domu do programowego generatora przebiegów/impulsów działają poprawnie, stabilnie, dokładnie.

Także ciągle przede mną jeszcze wyłuskanie różnicy między MK3 i MK1. Może w MK1 jest sinusoida, a w MK3 prostokąty?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 08:48   

Czy to tylko teoria, wyjaśniła by informacja czy impulsator VSS jest zamienny MK1 - > MK3.
To jaki problem miałeś sprawdzić w domu na przebiegu sinusoidy? Może wdają Ci się zakłócenia w tor pomiarowy w samochodzie. Można sprawdzić czy po zgaszeniu silnika podczas jazdy wskazania też będą niestabilne.
Prędkościomierz MK1 też jest na silniku krokowym?

O jakim cyfrowym prędkościomierzu piszesz? Jeśli wskazówka zawyża 7-8% ale stabilnie to raczej ok. gorzej jeśli pływa.

Czy zegary MK3 mają jakiegoś "jumpera" czy "dip switcha" aby można było zastosować wersje angielską w europie?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 10:21   

jak przytrzymasz długo przycisk resetu dystansu, to wchodzisz w parametry "serwisowe". Jednym z nich jest SPEED i cyfrowo podaje prędkość - u mnie też nie stabilnie, skacze +-5km/h.

W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).

Mój następny krok, to zaciągnięcie zegarów MK1 i MK3 na stół i sprawdzenie rodzajów sygnałów, z jakimi współpracują, oraz amplitudy :/

I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa. Poszukiwania zawężyłem do dwóch pinów. Żaden niestety nie reaguje na sygnał z baku. Nawet po ponownym zapłonie.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group