Brak prawego światła mijania |
Autor |
Wiadomość |
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |9 Maj 2021|, 2021 11:32 Brak prawego światła mijania
|
|
|
Problem dotyczy prawej, przedniej lampy w moim Wielorybie 2.0 16V. Lewa działa prawidłowo. Światła drogowe (długie) i postojówki świecą normalnie.
Trochę zaczyna mi brakować pomysłów dlaczego nie mam światła mijania w tej lampie. Zasilanie do żarówki przychodzi na pinach 2 i 7 (odpowiedni + i masa). Napięcie jest na pinach wtyczki i jest w samej lampie na złączkach wpinanych w żarówkę.
Napięcie jest w tym miejscu do czasu aż podłączę jakiekolwiek obciążenie - żarówkę o dowolnej mocy.
Nie ma zwarcia pomiędzy którymkolwiek pinem.
Wybebeszyłem całą wiązkę lamp (niedawno skoczyłem robić wiązkę podłużnicy, silnika, skrzyni, ABSu i tempomatu) - szukając czy nie jest przypadkiem w podobnym stanie jak reszta wiązek - ale nie. Jest w idealnym stanie.
Bezpiecznik oczywiście sprawdzony - 30A - sprawny.
W teorii wygląda to tak, jak brak masy - ale pociągnąłem osobną masę wprost z akumulatora i nic się nie zmieniło.
Więc może zwarcie ... ale gdzie szukać.
Wymieniałem też lampę na kompletnie inną. Ten sam objaw. Żarówek przetestowałem ze sześć - w tym zakładając te, które świecą jako jako światła długie (przełożyłem z dołu lampy na górę).
Może coś podpowiecie. Co sprawdzić. Czego jeszcze szukać.
A jeżeli nie to - czy mogę bezpiecznie spiąć plusy prawej i lewej lampy. Z dokumentacji wynika, że lewa lampa obsługuje jeszcze sterowanie wysokością reflektorów (której u mnie nie ma). |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Maj 2021|, 2021 21:04
|
|
|
Obstawiam przypalony styk w kostce pod skrzynką bezpieczników. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |9 Maj 2021|, 2021 22:23
|
|
|
Jak mierzysz napięcie na żarówce ? |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 06:19
|
|
|
Skrzynka do regeneracji |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 10:18
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | Jak mierzysz napięcie na żarówce ? | Po kolei idąc od puszki bezpieczników. Mierzę napięcie na styku bezpiecznika i masą akumulatora.
Potem w samej wtyczce przy lampie (piny 2 i 7).
A na koniec na złączkach żarówki (te wsówki nakładane na samą żarówkę).
Oprócz tego wybebeszyłem cała wiązkę świateł w poszukiwaniu uszkodzeń (jak w wiązce podłużnicy czy silnika) - jest w idealnym stanie.
Zostaje zatem albo sam przełącznik świateł albo faktycznie pucha bezpieczników.
Na razie zrobiłem druta łącząc lewą lampę z prawą (termin BT minął), a że planuję niedługo wymianę deski - przy tej okazji zrobię porządek z puchą.
P.S. Ponoć gdzieś ktoś opisał jak zabrać się za naprawę puchy - możecie mi podrzucić link do tego wątku ? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 13:25
|
|
|
odkręcasz skrzynkę, wyjmujesz, rozbierasz warstwy segregując i najlepiej fotografując kolejne, czyścisz i reanimujesz co tam zastaniesz, potem składasz w odwrotnej kolejności - warto czymś to odpornym na wodę spryskać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 13:40
|
|
|
Czy pucha jest przykręcona do ściany grodziowej tak jak w Sierrze (tj. od strony przedziału pasażerskiego są cztery nakrętki do których dostęp jest dopiero po zwaleniu dechy) ? |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 14:51
|
|
|
toyman, duża skrzynka jest po stronie kierowcy , ściągasz jedynie dół deski ze schowkiem na rękawiczki , odpinasz wtyczki i odkręcasz nakrętki , klucz osiem , odpinasz pokrywę i wyciągasz górą , małą skrzynkę odkręcasz już u góry
[ Dodano: |10 Maj 2021|, 2021 14:53 ]
BTW : zrób sobie zdjęcia jak idą wtyczki do dużej , niby nie da się ich pomylić , ale i takie pomyłki bywały |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 15:56
|
|
|
Dzięki. To już nie wygląda na "poważną robotę" |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 16:13
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Obstawiam przypalony styk w kostce pod skrzynką bezpieczników. |
Potwierdzam, przerabiałem temat. Ale na pewno skrzynka też już swoje dostała.
[ Dodano: |10 Maj 2021|, 2021 16:18 ]
Jeśli jest mus, można zrobić jakąś tymczasówkę, ale broń Boże nie mostkować prawego z lewym bo za chwilę i lewe zgaśnie. Ja tymczasowo wziąłem plusa z aku, dałem bezpiecznik 10A i włączyłem na przekaźnik, który jest sterowany napięciem od lewej mijanki. Ale to tak naprawdę chwilowo, bo na razie nie mam autka zastępczego i czyś muszę jeździć |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |12 Maj 2021|, 2021 10:12
|
|
|
Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 09:23
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania | W teorii tak (i oczywiście sprawdzę), ale wydaje mi się to mało prawdopodobne no bo logika mówi, że duże prądy nie idą przez przełącznik bezpośrednio, tylko jego zadaniem jest wysterowanie przekaźnika. A ten jest wysterowany, bo przecież napięcie pojawia się zarówno w puszce na bezpieczniku, jak i w samej lampie. Obciążenie z lampy nie powinno mieć wpływu na zachowanie obwodu sterującego. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 10:31
|
|
|
toyman napisał/a: | ford2fast napisał/a: | Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania | W teorii tak (i oczywiście sprawdzę), ale wydaje mi się to mało prawdopodobne no bo logika mówi, że duże prądy nie idą przez przełącznik bezpośrednio, tylko jego zadaniem jest wysterowanie przekaźnika. A ten jest wysterowany, bo przecież napięcie pojawia się zarówno w puszce na bezpieczniku, jak i w samej lampie. Obciążenie z lampy nie powinno mieć wpływu na zachowanie obwodu sterującego. |
Czasami się wypala
[ Dodano: |13 Maj 2021|, 2021 10:33 ]
Zwarcia w skrzynkach robią różne rzeczy |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 12:33
|
|
|
Ok. Przekonałeś mnie. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |14 Maj 2021|, 2021 23:33
|
|
|
toyman napisał/a: | Ok. Przekonałeś mnie. |
Włącznik najłatwiej i najszybciej da się sprawdzić |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|