Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 3 - MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi

wieloryb - |13 Lut 2009|, 2009 11:20
Temat postu: MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Cześć,
przyszedł czas i na mnie by się pochwalić swoim wielorybkiem:)
Kupiłem go 4.II tego roku od gościa spod Częstochowy. Urodził się on, wieloryb 29.IX.1995

Jest to wersja GHIA, jak się okazało w październiku 2009 przeznaczona na rynek Azji Płd. i Oceanii zaopatrzona firmowo w ASB i wyposażona w następujące rzeczy:
- ABS
- Klimatronik
- czarne zydle w prosiakach
- regulowana elektrycznie wysokość fotela kierowcy
- el. szyby z przodu
- wsteczne lusterko ściemniające (wylane niestety) - cza będzie kupić nowe
- radio 6000 CD z pilotem na kolumnie kierownicy i zmianą głośności w zależności od prędkości jazdy
- el. i podgrzewane lusterka boczne
- silnik 2,0 dohc 16V, 136KM
- MSB
- ciemna zieleń (Turmallard), metalik
- kombibuda (najważniejsze)
- alusy zimowe 15 z oponami 195/65 regenerowanymi z firmy glob-gum (lekko śliskawe)
- alusy letnie 16 z oponami 225/55 z oponami GT champiro - były, aktualnie są też 16 na Yokohama C drive 205/55/16
- hak
- podgrzewana tylna szyba

Przebieg ssaka przy zakupie wynosił 178 kkm - ponoć oryginalny. Poprzedni właściciel kupił go na jesień 2007 od polskiego pośrednika. Samochód przywieziony był z Niemiec. Jego wcześniejsza historia jest słabo znana. Buda w bardzo dobrym stanie, brak rdzy, spód też w porządku. Zawieszenie raczej niewypracowane, poza łącznikami stabilizatorów (prawdopodobnie). Środek zadbany, skóra niespecjalnie zużyta.
pozdrawiam wszystkich,
wieloryb :)

Jak się okazało w październiku 2009, samochód wychodząc z fabryki miał ASB.

Zrobione są aktualnie:
wiązki trzy
przepływomierz na sprawną używkę
oba wahacze na zregenerowane - pracują od kwietnia 2010 i przejechały już koło18kkm
wymieniony i polutowany modulator ASB - od wakacji 2010 nadaje się do naprawy
wymieniona prądniczka (VSS)
wymienione żarówki w zegarach
wymienione półosie wraz z przegubami
założony przedni zderzaka poliftowego z halogenami i spryskami - srebrny :D
wymieniona uszczelka dekla zaworów
w czerwcu 2010 uruchomiona klimatyzacja
wymienione kable WN, cewki i świece
rzecz najważniejsza: 13 czerwca 2010 zamontowana instalacja LPG IIgen, która od początku maja została wzbogacona/skorygowana o BLOS'a.

Chciałbym:
wyeliminować pływanie obrotomierza
skompletować i uruchomić instalację do sprysków lamp
uruchomić tempomat
zamontować instalację el. szyb w tylnych drzwiach
wkrótce wymienić dyfer, bo się strasznie już tłucze
muszę pogrzebać w wiązce świateł, bo mi lewe mijania nie chce działać


pozdrawiam,
michał

wieloryb - |16 Wrz 2011|, 2011 19:00

Uwaga, uwaga!
Samochód przeszedł drobny SWAP. Wymieniono mu jednostkę centralną. Aktualnie śmigam na 2.3l Czuć różnicę. Szybciej wchodzi w obroty i jest te ok. 30 Nm więcej momentu, co też jest zauważalne. Poza tym jest ciszej w stosunku do 2.0. Może chodzi o to, że tamten coś się tłukł, czy młócił, czy też wydawał jakieś inne mruczenia. Kolejną przeróbką będzie zamontowanie na przedzie całego zestawu hamulcowego od kosiarki.

TomiGra - |16 Wrz 2011|, 2011 19:16

..opisz krótko co poza silnikiem uległo wymianie/modyfikacji :)
wieloryb - |17 Wrz 2011|, 2011 10:05

TomiGra napisał/a:
..opisz krótko co poza silnikiem uległo wymianie/modyfikacji :)
TomiGra, przecież wyżej jest napisane co zrobiono od zakupu samochodu :)
Zysio - |17 Wrz 2011|, 2011 10:06

Ja to rozumiem jako zmiany towarzyszące przekładce motorka.
wieloryb - |17 Wrz 2011|, 2011 10:31

Zysio napisał/a:
Ja to rozumiem jako zmiany towarzyszące przekładce motorka.

nie, nie i jeszcze raz nie, wystarczy spojrzeć choćby na datę edycji pierwszego wpisu, a datę posta z info o silniku.

TomiGra - |18 Wrz 2011|, 2011 07:53

wieloryb, chciałbym się dowiedzieć co poza motorem musiałeś zmienić by swap zagrał?
wieloryb - |19 Wrz 2011|, 2011 09:37

Z tego co mówił VIK, to prawie nic. Oczywiście dolot z puszką rezonatora, jakieś dystanse pod stabilizator, bo silnik 2.3 ma od spodu język, który uniemożliwia zamontowanie go ze zwykłym, normalnie montowanym stabilizatorem 2,0. To tyle co pamiętam z głowy. Reszta jest na kartce od VIKa. Ponad to VIK wymienił tarczę sprzęgła, bo była uszkodzona, uprościł obieg wody w związku z instalacją LPG i chyba to tyle. Samochód jeździ. Trzeba by go jeszcze podpiąć pod kompa, ale to w międzyczasie. W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
TomiGra - |19 Wrz 2011|, 2011 10:09

wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.

..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..

k_maro01 - |23 Wrz 2011|, 2011 22:55

co to znaczy uprościć obieg wody, przy lpg?
Zysio - |23 Wrz 2011|, 2011 23:09

Tzn - jeśli był parownik wpięty równolegle, na trójnikach - wpiąć go szeregowo, przed lub za nagrzewnicą.

Tak ja to rozumiem.

TomiGra - |27 Wrz 2011|, 2011 21:24

wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?
wieloryb - |28 Wrz 2011|, 2011 15:12

TomiGra napisał/a:
wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..
- kartę żem wyciepł na hasiok, więc nie potrafię więcej powiedzieć. Pytałem VIKa, on ponoć ci wszystko napisał, więc możesz z tego korzystać.
k_maro01 napisał/a:
co to znaczy uprościć obieg wody, przy lpg?
- nie wiem, cza by pytać VIKa
Zysio napisał/a:
Tzn - jeśli był parownik wpięty równolegle, na trójnikach - wpiąć go szeregowo, przed lub za nagrzewnicą.
- być może właśnie tak
TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?
a z półlitra więcy :)
TomiGra - |29 Wrz 2011|, 2011 08:31

wieloryb napisał/a:
TomiGra napisał/a:
wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..

- kartę żem wyciepł na hasiok, więc nie potrafię więcej powiedzieć. Pytałem VIKa, on ponoć ci wszystko napisał, więc możesz z tego korzystać.

..no tak w oczekiwaniu na Twoja odpowiedz skierowałem się do źródła..

wieloryb napisał/a:
TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?

a z półlitra więcy

..no to tragedii niema..

wieloryb - |5 Paź 2011|, 2011 11:57

TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?

Ostatnią trasę Kraków-Dobczyce-Tymbark-Kamienica-Ochotnica-Kamienica-Tymbark-Krasne Lasocice-Dobczyce-Koźmice Wielkie-Kraków pokonałem w 4 osoby po tych krętych i w 80% górskich drogach i spalanie wyjszło 16l/100km. Chyba dużo.

wieloryb - |5 Paź 2011|, 2011 12:03

Dodam, że nowy silnik wyjęty został z samochodu z przebiegiem 280kkm (być może jest to prawda) i zamontowany został przy przebiegu oczastego 218450 km. Poza tym czkanie/kopanie/szarpanie silnika jak było wcześniej, tak i teraz występuje. Napiszę, że nawet jest ono bardziej odczuwalne, szczególnie na Pb. Często, na Pb właśnie zdarza się, że przy starcie obroty pójdą na 1800, gaz wciśniety i nagle bum! spadają i silnik jakby mu paliwa nie dawano. Odpuszczę nieco gazu i przeskoczy magiczne 2000 i dalej dobrze już leci. Nie wiem co z tym jest. Na LPG blos takich rzeczy nie rejestruję, ale czkanie lekkie owszem. Przypuszczam, że sprawa związana jest z komputerem. Może coś ma pochrzanione.
Poza tym, nowy silnik dużo szybciej wskakuje na obroty. Z hamowni wyszło, że linia momentu obrotowego szybko osiąga jego wysoki zakres i utrzymuje się prawie przez cały zakres obrotów. Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
Dodaję link do wykresu hamowni: http://www.fotosik.pl/pok...b5d35e6b07.html
Czerwony kolor, to stary motor na benzynie, niebieski - nowy na benzynie, zielony - nowy na blosie.

Struna - |5 Paź 2011|, 2011 15:03

wieloryb napisał/a:
Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel :)
bena na tym nowym silniku nie pracuje jak należy, trzeba by kompa podmienić albo tego przemapować.

wieloryb - |5 Paź 2011|, 2011 15:40

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a: Wygląda to trochę jak wykres silnika z turbo.
Struna napisał/a:
a gdzież tam jak z turbo, właśnie raczej jak wolnossący diesel :)

nie znam się, tak mi to płasko jakoś wyglądało, a gdzieś na waszej stronie widziałem wykres jakiegoś francuza 1,2T i to było płaskie.
Struna napisał/a:
albo tego przemapować

ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?

Struna - |5 Paź 2011|, 2011 17:15

wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 ;)
wieloryb - |5 Paź 2011|, 2011 23:00

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?
tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3 ;)

tak też zrobię, dzięki :)

TomiGra - |6 Paź 2011|, 2011 07:34

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?

tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3

..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.?

ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 09:07

TomiGra napisał/a:
Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
ile by takie coś zajęło czasu/pieniędzy?

tyle, że lepiej sobie kup kompa od 2.3

..czy podmianka komputer jest na zasadzie plug&play czy wymagana jest modyfikacja instalacji elektrycznej/EDIS4 itd.?

To zależy od eli :)

Reader - |6 Paź 2011|, 2011 10:04

wieloryb napisał/a:
Dodaję link do wykresu hamowni: http://www.fotosik.pl/pok...b5d35e6b07.html
Czerwony kolor, to stary motor na benzynie, niebieski - nowy na benzynie, zielony - nowy na blosie.


Porównując wykresy benzynowe to te 2.3 pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
Szału niema.

Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ?

TomiGra - |6 Paź 2011|, 2011 16:22

Reader napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że obecnie Twoje 2.3 pracuje na ECU 2.0 ?

..tak jak piszesz wieloryb, tylko wymienił słupek z dolotem..

ford2fast napisał/a:
To zależy od eli

..czyli? Bo z TIS-a wychodzi że 2.3 jedynie w automacie posiada EDIS4 a 2.3 w manualnej skrzyni PCM..

TomiGra - |6 Paź 2011|, 2011 19:54

..pogrzebałem trochę w TIS-ie i znalazłem schemat podłączenia PCM w 2.0 16V skrzynia manualna i w 2.3 16V skrzynia automatyczna. Obydwa przypadki korzystają z EDIS4.

Czy w tym przypadku możliwe jest użycie PCM (powertrain control module) z automata 2.3 ???

schemat 2.3 16V skrzynia automatyczna


schemat 2.0 16V skrzynia manualna

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 19:56

zaemulować bieg w automacie i powinno działać.
TomiGra - |6 Paź 2011|, 2011 20:14

Struna napisał/a:
zaemulować bieg w automacie i powinno działać.

..a tak coś bliżej?

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 20:16

jak nie zaemulujesz to będzie efekt próby zmiany biegu przez sterownik, tak jak się dzieje z bobami na manualu bez emulacji. Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem.
TomiGra - |6 Paź 2011|, 2011 20:31

Struna napisał/a:
Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem.

..jest jakaś metoda zostawienia PCM na tych biegach gdy sterownik na stole?

ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 20:32

Struna napisał/a:
zaemulować bieg w automacie i powinno działać.

Będzie działać bardzo dziwnie :)

ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 20:35

Struna napisał/a:
Po prostu albo zostawić w obwodzie TRS-a z ustawionym 1 lub 2 biegiem na stałe, albo obmierzyć jakie wartości TRS podaje na tych biegach i zaemulować rezystorem.

Pomoże tyle co umarłemu kadzidło :)
I tak sterownik będzie działał tak jakby skrzynia była uszkodzona :roll:

ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 20:44

TomiGra napisał/a:
ford2fast napisał/a:
To zależy od eli

..czyli?

Chodziło mi o to abyś sprecyzował pytanie :)
I zrobiłeś to :)

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 23:58

ford2fast napisał/a:
Będzie działać bardzo dziwnie :)
czyli normalnie :)

ford2fast napisał/a:
Pomoże tyle co umarłemu kadzidło :)
I tak sterownik będzie działał tak jakby skrzynia była uszkodzona :roll:
tiaaaa.... a łyżka na to :)
ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 00:03

Struna napisał/a:
tiaaaa.... a łyżka na to :)

Sprawdzałeś ? :shock:

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 00:56

na bobie - owszem.

a tak a'propos kompa z 2.0 16V oraz tego jaki wynik na tym wyszedł, polecam lekturę 13-tej strony tegoż dokumentu

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf

ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 02:12

Cytat:

na bobie - owszem.

Znaczy sprawdzone w codziennej wielodniowej eksploatacji ? :)

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 14:00

kolega tym na codzień jeździ, więc jakby nie było jest to codzienna wielodniowa eksploatacja.
TomiGra - |7 Paź 2011|, 2011 14:13

Struna napisał/a:
a tak a'propos kompa z 2.0 16V oraz tego jaki wynik na tym wyszedł, polecam lekturę 13-tej strony tegoż dokumentu

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf

..czyli jedynym rozwiązaniem jest zmiana komputera na taki z 2.3 gdzie czasy wtrysków są dłuższe?

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 14:38

z tego co tam człek napisał to komp z 2.0 16V owszem coś tam wydłuży korektami ale i tak to nie będzie wystarczające, z kolei danie większych wtrysków w przypadku eec5 powinno się sprawdzić w tej konkretnej aplikacji, kwestia odpowiedniego dobrania bo z kolei przewymiarowanie i chroniczne przylewanie jest bardzo dla silnika niezdrowe w perspektywie czasu.
TomiGra - |7 Paź 2011|, 2011 17:40

..tak męczę tego TISa i mnie wychodzi że kompy psują jak świni siodło na zamianę :/

schemat wyjścia 2.0 16V manual


schemat wyjścia 2.3 16V automat

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 18:03

TomiGra, ale nikt nie napisał raczej, że to po prostu zostało podpięte plug'n'play. Było zlecenia na swapa z 2.0 na 2.3 i zostało wykonane ( przez VIK-a zresztą ). Wiedział zapewne z czym to się wiąże i zrobił co było trzeba żeby to zagadało na elektryce z 2.0
TomiGra - |7 Paź 2011|, 2011 18:10

Struna napisał/a:
TomiGra, ale nikt nie napisał raczej, że to po prostu zostało podpięte plug'n'play. Było zlecenia na swapa z 2.0 na 2.3 i zostało wykonane ( przez VIK-a zresztą ). Wiedział zapewne z czym to się wiąże i zrobił co było trzeba żeby to zagadało na elektryce z 2.0

..zagadać to zagadało i tu nie mam wątpliwości. U mnie już prawie wszystkie klocki leżą do takiego swapa. Teraz szukam możliwości zwiększenia mocy w późniejszym czasie..

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 18:24

TomiGra napisał/a:
Teraz szukam możliwości zwiększenia mocy w późniejszym czasie..
a to artykulik zamieszczony również bardzo adekwatny
TomiGra - |7 Paź 2011|, 2011 18:44

Struna napisał/a:
z tego co tam człek napisał to komp z 2.0 16V owszem coś tam wydłuży korektami ale i tak to nie będzie wystarczające, z kolei danie większych wtrysków w przypadku eec5 powinno się sprawdzić w tej konkretnej aplikacji, kwestia odpowiedniego dobrania bo z kolei przewymiarowanie i chroniczne przylewanie jest bardzo dla silnika niezdrowe w perspektywie czasu.

..w tym przypadku może mnie uratować sekwencja i szeroka możliwość korekty czasu wtrysku gazu..

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 19:29

przecież i tak Ci sonda na siłę to sprowadzi do AFR 14,7, nic sekwencją w trybie CL nie zrobisz, no chyba że puścisz na stałe kompa w OL to wtedy możesz dolewać dowolnie, ale i też nie masz podglądu na to co sie dzieje z mieszanką.
TomiGra - |8 Paź 2011|, 2011 11:27

Struna napisał/a:
przecież i tak Ci sonda na siłę to sprowadzi do AFR 14,7, nic sekwencją w trybie CL nie zrobisz, no chyba że puścisz na stałe kompa w OL to wtedy możesz dolewać dowolnie, ale i też nie masz podglądu na to co sie dzieje z mieszanką.

..czasami eksperymentowałem mapą/mieszanką/mnożnikiem w STAG 300 i było odczuwalnie mocniej do przodu więc wnioskuje że tu powinno być podobnie bo może wtryski paliwa nie wydolą ale już wtryski gazowe jak najbardziej powinny ale bez pomiaru składu mieszanki (AFR) to trochę kłopotliwe i niebezpieczne.. :neutral:

Struna - |9 Paź 2011|, 2011 02:01

da się gazem przesterować mieszankę ale w OL, w CL jak tylko starczy zakresu to ECU beny i tak sprowadzi na 14.7, za to w OL można by niezbyt przesadnie podlać ( bo bena podlewa się bardzo zachowawczo sporo za wiele ) i wtedy moc i moment pójdą na gazowni w górę. Tylko wypadałoby jeszcze dla pewności EGT sprawdzić.
wieloryb - |12 Paź 2011|, 2011 13:40

Rety, ale epistoły tutaj piszecie. Połowy z tego nie rozumiem i choćby łopatą, to pewnie też bym nie zrozumiał. Wątek mocno ożył - to dobrze. Zadam więc pytanie. Czy mając obecnie silnik 2,3 i wzmiankowane przeze mnie http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=31304 problemy, powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???
Zysio - |12 Paź 2011|, 2011 17:46

wieloryb napisał/a:
powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???


Takiego nie kupisz ;) W tych rocznikach o 2.3 można było marzyć jedynie.

wieloryb - |12 Paź 2011|, 2011 22:55

Zysio napisał/a:
wieloryb napisał/a:
powinienem kupić kompa do MKIII 2,3 MSB '95???


Takiego nie kupisz ;) W tych rocznikach o 2.3 można było marzyć jedynie.

no tak, zapomniałem, że 2,3 to jakoś koło '97 się pojawiło - czyli sprzed liftowego manuala szukać?

Julek - |15 Paź 2011|, 2011 16:32

wieloryb, oprócz tego, że manual to musisz mieć wersję z zewnętrznym immobiliserem - a nie takim, wpisanym w kompa, zwróć na to uwagę kupując komputer
wieloryb - |16 Paź 2011|, 2011 00:50

no no, no właśnie - ECU do 2.0 dohc MSB - si?
Julek - |16 Paź 2011|, 2011 21:39

hm, do 2.0 to już chyba masz
wieloryb - |16 Paź 2011|, 2011 21:41

Julek napisał/a:
hm, do 2.0 to już chyba masz

mam, ale od ASB, a skoro te same problemy wciąż występują przy nowym, innym silniku, to coś z tym ECU pewnie jest na rzeczy.
BTW - będziesz miał jakiegoś coswortha MKIII w najbliższym czasie, bo wiesz o co mi chodzi? :)

wieloryb - |5 Lis 2011|, 2011 18:06

Panie i Panowie, prawdopodobnie przyczyną tego czkania były cewki. Po rozmowie z VIK'iem, który stwierdził, że to na 99% wyskakujący zapłon, dziś założyłem używki Bosch, które były w kupionym 2,3 i problemu jakbym nie odczuwał. Jeszcze zrobię jakąś trasę i napiszę co i jak.
Ponadto przy 222100km wymieniony zestaw przednich hamulców z serii na kosiarkowe używki oraz założone nowe używane piasty i zwrotnice. Ponadto wstawiono nowy prawy, przedni wahacz i zrobiona geometria.
Dodam tak dla potomności, że silnik 2,3l był zmieniony przy przebiegu 218500km i on miał nalatane ponoć 279000. Ciekaw jestem jak długo pojeździ?
Czas też zbierać piniędze na regenerację magla lub zakup sprawnej używki.

VIK - |6 Lis 2011|, 2011 19:07

A pisałem o tych pisiatych cewkach rekomendowanych tu. Szit i tyle. Taniej wychodzi przerobić to dziadostwo od razu na cewkę poza głowicami.
wieloryb - |6 Lis 2011|, 2011 21:32

VIK napisał/a:
A pisałem o tych pisiatych cewkach rekomendowanych tu. Szit i tyle. Taniej wychodzi przerobić to dziadostwo od razu na cewkę poza głowicami.
pisiałeś, pisiałeś i mówiłeś, ale jakoś casem za bardzo chce się samemu :)
wieloryb - |3 Paź 2012|, 2012 11:25

Ostatnio samochód został wzbogacony w zupełnie nowe, 4 sprężyny (para na przód i para na tył), nowe końcówki drążków kierowniczych, nowe łączniki stabilizatora, sprawną lewą przednią piastę-używkę oraz dwa czujniki ABS na prawą stronę. Dodatkowo w nowe klocki na przód. Od tego czasu minęło 2kkm i samochodem lepi się jeździ. Po tej operacji, znów ukłony w kierunku VIKa, wymieniłem sparciały przewód płynu chłodniczego między nagrzewnicą i reduktorem. Jest teraz przeźroczysty z białą wewnętrzną siatką wzmacniającą. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tarcz przednich, bo już się kończą; magla, bo cieknie oraz przegubów w półosiach, bo naparzają jakbym jechał tramwajem po dziurawym torowisku. Na 2.3 nalatałem już 15 kkm. Z bolączek innych rejestruję dziwne drgania budy i skrzyni przy prędkościach rzędu 60-80km/h. Może wiąże się to z tymi przegubami. Silnik jak czkał, tak czka, ale walę już to. Poza tym, to zaczynam się oglądać za MKII 2,9 lub lochą (W140).
wieloryb - |3 Paź 2012|, 2012 11:49

I zapomniałem dodać, że będę musiał też kupić zimówki, bo mi pokradli wszystko, czego nie miałem zamontowane w samochodzie :(
wieloryb - |23 Lut 2013|, 2013 19:15

Po krótkim czasie znów dopisuję co zostało zrobione/zakupione/wymienione.
Opony zimowe kupiłem, owszem. Przednie mam używki od VIKa. Micheline Pilot Pro 205/16/55. Na tył poszły nowe Glob-Gumy o takich samych parametrach. Jednak na 205 prowadzi się stabilniej, ponadto nie buja jak na profilu 65.

Poza tym we czwartek, 21 marca przeszedł przegląd, ale...
1) podłużnice już gniją mocno,
2) tylne sztywne przewody hamulcowe do wymiany
3) zrobiła się dziurka przed ostatnią puszką tłumika
4) brakuje prawego ręcznego

We środę VIK będzie wymieniał przewody i zacisk. Podłużnic niestety nie będzie wymieniał.

Poza tym jest wyciek z magla i na łączeniu silnika ze skrzynia.

Więcej grzechów nie pamiętam :)

VIK - |23 Lut 2013|, 2013 19:24

Będzie żył!
playandwin24 - |23 Lut 2013|, 2013 19:26

Za pokutę nalej mu do pełna... ;)

Ale chyba robiłeś magla, coś tak kojarzę... :)

Glob-Gumy to coś chińskiego? :)

wieloryb - |24 Lut 2013|, 2013 22:24

VIK napisał/a:
Będzie żył!
musi przeżyć
playandwin24 napisał/a:
Za pokutę nalej mu do pełna... ;)
LPG dostaje, ale Pb mu skąpię.
playandwin24 napisał/a:
Ale chyba robiłeś magla, coś tak kojarzę... :)
ni, dolewam tylko od czasu do czasu płynu do zbiorniczka wyrównawczego, a gdzieś w dole się to wylewa; raczej tylko się pytałem o magiel
playandwin24 napisał/a:
Glob-Gumy to coś chińskiego? :)
nie, to polska firma spod Częstochowy, robią dobre nalewki osobowe, rajdowe oraz 4x4 - http://www.sklep.globgum.com.pl/
Speedo napisał/a:
wieloryb napisał/a:
Poza tym we czwartek, 21 marca przeszedł przegląd, ale...


to juz rok prawie, pewnie sporo sie zmienilo...

1) podluznic tylnych juz nie ma itd... ;)
ano, nie da się ukryć :D
wieloryb - |13 Cze 2013|, 2013 14:43

Dnia dzisiejszego, tj. 13.VI.2013, przy stanie licznika 249151km został wymieniony olej i filtr oleju oraz zamontowany nowy, prawy wahacz i sprawna prawa zwrotnica.
Samochód ma się znów lepiej.
Zaś około miesiąca wstecz VIK dokręcił dwa sztywne przewody do przekładni kierowniczej i dzięki temu problem z ulewaniem się płynu został zażegnany. W kieszeni zostało ze 7 stówek - regeneracja przekładni :)

wieloryb - |5 Lip 2013|, 2013 07:25

W dniu wczorajszym na pokładzie mojego samochodu zaparkowała cewka od Escorta 1,4l wraz z nowymi przewodami WN. Tym samym nowość pana Forda w postaci dwóch cewek chowanych w Dekel przeszła do przeszłości. :)
Stan licznika - 250 tys z kawałeckiem.

wieloryb - |4 Lis 2013|, 2013 08:38

Stan licznika, ok. 259000
W zeszłym tygodniu VIK, na moje zlecenie dokonał pewnych modyfikacji i wymian w samochodzie.
Wymienił skrzynię biegów - jest teraz cicho :)
Wymienił stabilizator z 2.0 na 2.3 oraz łączniki stabilizatora.
Wymienił wszystkie spalone lampki w kokpicie oraz wlutował nowy tranzystor, którego uszkodzenie powoduje kasowanie się zegarów.
Zregenerował oba tyle zaciski hamulcowe - ręczny teraz jest kapitalny.
Wymienił tylny, lewy czujnik ABS, ale jeszcze będzie praca przy ABS, bo chyba modulator cza znów dolutować.
W tym tygodniu będzie wymieniany tylny stabilizator na taki z Cossworth'a.
Sam nieco zdrutowałem HBC, bo paskuda nie chciał uruchamiać dmuchawy. Użyłem do tego przewodu miedziowego oraz części do rowera :)

Co dalej?
Będę chciał zrobić porządek z wiszącą podsufitką.

Po wymianie skrzyni i łączników nastała cisza w samochodzie. Jeździ się bardzo komfortowo. Zniknęły luzy w układzie przeniesienia napędu i jest wyczuwalny tylko luz w rejonie dyfra.

Wydane pieniądze cieszą :)

VIK - |4 Lis 2013|, 2013 17:22

wieloryb napisał/a:
wlutował nowy tranzystor,
KONDENSATOR :)
wieloryb napisał/a:
Wydane pieniądze cieszą
groszowe spraaaaawy :)
wieloryb - |4 Lis 2013|, 2013 18:49

VIK napisał/a:
wieloryb napisał/a:
wlutował nowy tranzystor,
KONDENSATOR :)
prawie jeden pierun :)
VIK napisał/a:
wieloryb napisał/a:
Wydane pieniądze cieszą
groszowe spraaaaawy :)
okazuje się, że tylko MIAŁY BYĆ groszowe, cuś się przedziurawiło między kolektorem ssącym, a głowicą i pluje płynem chłodniczym :( , ale to już wiesz :)
psia mać!

wieloryb - |12 Lis 2013|, 2013 10:31

Uszczelka między kolekturem, a głowicą wymieniona na nową kartonianą, ABS zrobione było raz jest, a raz albo dwa i trzy i cztery go ni ma :( Przeklęte bydle!!.
Ale jaki teraz komfort jazdy :) :) Cisza i spokój.

rafalski - |7 Sty 2014|, 2014 21:20

Przegapiłem zdjęcia czy ich nie wrzucałeś?
wieloryb - |7 Sty 2014|, 2014 23:41

Zdjęć do rzeczy z ostatniego wpisu nie robiłem, ale dodać jeszcze należy, że VIK wymienił mi undulator i dodał żarówkie od zegarka. Cud-miód-malina. To było jakiś miesiąc po wpisie.
rafalski - |8 Sty 2014|, 2014 11:13

Chodziło mi o całościowe fotki auta.
wieloryb - |8 Sty 2014|, 2014 11:37

Nie, nie robiłem. Jak se kiedyś go umyję, to i zdjęcia zrobię :)
Generalnie ni mo się czym chwalić. Ciemnozielony, jak brudny, to brzydki jak kupa :)

Struna - |8 Sty 2014|, 2014 11:38

a zderzak już w kolorze ?
wieloryb - |8 Sty 2014|, 2014 12:44

Tak, ale mi go jakiś ćwok rozłupał, co VIK potem skrzętnie i pięknie czarną, matową i gładką taśmą skleił :)
wieloryb - |29 Sty 2014|, 2014 09:15

W zeszłą sobotę wymieniłem akumulator. Z jednej topli na drugą. Cza teraz HBC znaleźć, bo mi dmucha kiedy chce.
wieloryb - |23 Lut 2014|, 2014 18:42

W sobotę, 22 lutego robiłem zdjęcia:
https://plus.google.com/u/0/photos/112550687716559308774/albums/5983648987066211249

VIK - |23 Lut 2014|, 2014 18:47

Wygląda na Twoje.
wieloryb - |23 Lut 2014|, 2014 19:04

No raczy :)
wieloryb - |3 Mar 2014|, 2014 15:52

W zeszłym tygodniu VIKu wymienił:
prawy wahacz na nowy
lewe: drążek i końcówkę drążka kierowniczego
przewody sztywne hamulcowe tylne oraz lewy miętki prawy
teraz czekam na zmianę przedniej tulei w lewym wahaczu - się rozkracza

VIK - |3 Mar 2014|, 2014 15:59

wieloryb napisał/a:
W zeszłym tygodniu VIKu wymienił:
prawy wahacz na nowy
lewe: drążek i końcówkę drążka kierowniczego
przewody sztywne hamulcowe tylne oraz lewy miętki prawy
teraz czekam na zmianę przedniej tulei w lewym wahaczu - się rozkracza

Lewy miętki przedni :)

wieloryb - |3 Mar 2014|, 2014 16:08

Panie, a będzie ta luleja?
VIK - |3 Mar 2014|, 2014 16:12

Leży już na półce, tylko czasuniema.ua
Masterboy75 - |3 Mar 2014|, 2014 21:47

Jak można zapytać - jakiej rasy wahacz założyłeś ?
wieloryb - |3 Mar 2014|, 2014 22:43

Można, ale o to trzeba już pytać Pana Wiktora, któren go zanabył i zamontował i pod pseudonimem VIK tutej występuje.
VIK - |4 Mar 2014|, 2014 07:37

Masterboy75 napisał/a:
Jak można zapytać - jakiej rasy wahacz założyłeś ?

chińskiej, na rok pewnie.

lukas2 - |4 Mar 2014|, 2014 08:14

VIK napisał/a:
chińskiej, na rok pewnie

Oby wystarczył na rok bo u mnie po 3 miechach poległ. Wziąłem od Julka oryg po regeneracji i jest ok.

VIK - |4 Mar 2014|, 2014 13:57

Zależy jak trafisz, ja u siebie mam chinola 2,5 roku i 35000km za mną.
trzypion - |4 Mar 2014|, 2014 16:52

Trzeba podobne trafić ;)
VIK - |4 Mar 2014|, 2014 17:25

Ja zazwyczaj kupuję w tym samym sklepie.
Struna - |4 Mar 2014|, 2014 17:54

pytanie czy w tym samym sklepie zazwyczaj mają to samo :)
VIK - |4 Mar 2014|, 2014 18:11

Dzisiaj jakość części zamiennych to loteria. Bez względu na firmę, pomijam oczywiście wynalazki 4max i max gear czy topran.
masa300789 - |4 Mar 2014|, 2014 18:35

Mam tez jeden wahacz gdzies tam w Chrl wyprodukowany i ostatnio sprawdzalem to pomimo peknietej oslony sworznia ,jakos daje rade luzu narazie brak
wieloryb - |13 Mar 2014|, 2014 14:19

Było tyle już zrobione i....
Będzie jeszcze więcej :D :D
Ostatnio pan wcisnął się hakiem w przedni zderzak. O efekcie nie trzeba pisać, ale z tego jest szkoda całkowita i będą zrobione oba zderzaki oraz zupełnie nowa podsufitka :)
Ponadto wymieniamy też lambdę, bo grzołka chyba upalona.

wieloryb - |28 Mar 2014|, 2014 11:48

Z początkiem tego tygodnia - 262000km.

W zasadzie, to prawie nic nie zrobiłem, ale za to VIKu, owszem!
Wymieniona sprężarka klimy na nówkię Hellę/Beru włącznie z osuszaczem. Sprężarka powiedziała papa.
Wymieniona lambda - silnik chadza jak chadzał.
Założone wypicowane (poklejone i pomalowane) oba zderzaki. Ślnią się jak psu jajka.
Oczekiwanie na założenie zreanimowanej podsufitki - będzie czarna.
Pyko se coś w przednim lewym zawieszeniu - VIKu twierdzi, że łącznik stabilizatora, też się do tego skłaniam. Chciałbym to też wymienić.
Ponadto chciałbym wymienić HBC, które co raz trudniej jest bizonować - zimne, oj niemal zamarznięte luty.

wieloryb - |12 Maj 2014|, 2014 09:41

268500 km - Wymieniono świece i spalony bezpiecznik instalacji LPG. Auto w końcu nie strzela w dolot.
Jacek12 - |2 Cze 2014|, 2014 16:36

czy zmieniałeś ECU na takiego od 2,3 MSB ,czy jeździsz dalej na tym od 2,0 16V MSB?
wieloryb - |3 Cze 2014|, 2014 12:31

Jeśli ECU jest sterownikiem silnika, to nie zmieniłem. VIK-u, a wcześniej poprzedni właściciel tworzyli na oryginalnym. Jeśli ECU nie jest tym o czym napisałem, to nie wiem :)
VIK - |3 Cze 2014|, 2014 14:11

Toż to by przekroczyło wartość auta, jakby jeszcze sterownik itd itp :)
wieloryb - |28 Sie 2014|, 2014 13:31

Przy 268000 zostały założone nowe łożyska przednich piast. Cisza nastała jak makiem zasiał.
VIK znów zrobił dobrom robotę!

wieloryb - |20 Paź 2014|, 2014 18:23

łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora - 269500
wieloryb - |14 Lis 2014|, 2014 12:08

Nadejszła wielkopomna chwila - sprzedaję samochód. Oto link do zdjęć zrobionych dziś: https://plus.google.com/photos/112550687716559308774/albums/6081512042731706593?banner=pwa
wieloryb - |14 Lis 2014|, 2014 12:18

Poprawione.
wieloryb - |15 Sty 2015|, 2015 12:01

12.I.2015 wymieniony olej w silniku przy przebiegu 275000 oraz zamek w tylnych lewych drzwiach.
wieloryb - |17 Lut 2015|, 2015 09:46

16.II.2015 - pełna regeneracja tylnych zacisków i wymiana tylnych klocków z tyłu - pełen sukces. Wóz znów ożył - zaciski go zdecydowanie hamowały :D :D
Poza tym, cena gazu skłania do częstszego odpalania silnika.

wieloryb - |4 Maj 2015|, 2015 15:36

W zeszły czwartek, czyli 30 kwietnia 2015 roku samochód odebrałem do VIKa. Wcześniej odebrałem go od blacharza i lakiernika. Zrobiono co poniżej:
blachy - część przednich i tylnych podłużnic, wżerki rudej na tylnych błotnikach, klapa bagażnika, progi od dołu i jakieś tam drobinki
lakiery - wszystkie cztery błotniki, oba lusterka, lewe tylne drzwi
taka z grubsza konserwacja podwozia

Wymienione:
- lusterko prawe na całe (poszło do malowania)
- atrapa chłodnicy
- amortyzatory na przód - funkiel nówki nie śmigane :)
- amortyzatory na tył - 75% skuteczności tłumienia
- sprzęgło - funkiel nówka nie śmigana
- łożyska McPhersona - nówki
- tarcze + klocki przód - nówki
- klocki tył - nówki
- łożysko igiełkowe przy sprzęgle - nówka
- simmering wału tył - nowy
- osłony przegubów - nowe
- cukierki do mocowania dolnego amorów tylnych - nowe
- prawy łącznik tylnego stabilizatora

Wszystko to zrobione przy stanie licznika 280090 km.

Piniądzorów poszło dużo - ponad 6 tysięcy zł.

Chcę jeszcze uruchomić tempomat oraz sprawdzić, czy aby dyfer leżący w piwnicy ma dużo mniejsze luzy od tego w samochodzie i w przypadku pozytywnego obrotu sprawy wymienić go. Poza tym, to antenę zamówiłem i muszę jeszcze naprawić coś w radiu, bo jak jedzie, to często nie słychać a to przednich, a to tylnych, albo tez prawych lub lewych głośników.

Stan licznika wskazywał 280180km.

aviator - |4 Maj 2015|, 2015 17:36

Brawo. Kolejny uratowany od siekierki.
wieloryb - |13 Maj 2015|, 2015 17:31

Cześć. Po zeszłotygodniowej przygodzie z hakiem passata i rozwaleniu zderzaka, prawego reflektora, kierunkowskazu, pogdięciem maski i elementu blacharskiego pod reflektorem, dziś zrobiliśmy z VIKiem wymianę i naprawę zniszczonych elementów. Nowa lampa przedliftowa, nowy zderzak z kierunkami i przeciwmgłowymi i nowa maska. Maska i zderzak kupione po śmiesznej cenie i niemal idealne we właściwym kolorze. Całość zamknąłem w kwocie 450zł. Teraz przydałby mi się lewy odbłyśnik sprzed liftowego egzemplarza, bo nawet to lepi wygląda. Ma ktoś?
Zmieniłem koła na letnie i nastała kapitalna cisza. Kupiłem dwie 10 letnie opony Continental ContiCośtam za 100 za sztukę - pochodziły z kół zapasowych, więc guma w stanie niemal nowym :)

Jankes - |13 Maj 2015|, 2015 18:34

Nie odbłyśnik, a klosz raczej.
wieloryb - |13 Maj 2015|, 2015 22:50

Tak, klosz.
VIK - |14 Maj 2015|, 2015 07:07

Będzie Pan Zadowolony :)
trzypion - |14 Maj 2015|, 2015 07:58

A chyba mi zalega.
wieloryb - |14 Maj 2015|, 2015 09:01

Trzypion, to spiknijmy się po przeniesienie praw własności owego klosza :)
Jankes - |14 Maj 2015|, 2015 09:23

Za chwile zlot wiec zapraszamy.
trzypion - |14 Maj 2015|, 2015 11:52

Wiesz, chyba bliżej mamy do siebie lokalnie ;)
Wieloryb, przypomnij mi sie wieczorem ;)

Jankes - |14 Maj 2015|, 2015 12:13

To wiem, ogolnie zapraszam na ozfst, chetnie zobaczymy odnowionego kombiaka.
trzypion - |14 Maj 2015|, 2015 13:30

W sumie, to tez chętnie bym go na zlocie widział. Ja ze swoim raczej nie zdążę ;)
wieloryb - |15 Maj 2015|, 2015 09:47

Dziękuję. Jeszczem zupełnie nie patrzył na terminy zlotu, ale kto wie, kto wie? :)
trzypion - |15 Maj 2015|, 2015 10:49

Boże Ciało ;)
wieloryb - |15 Maj 2015|, 2015 10:55

Jużem sprawdził. Wracam do Krakowa w piątek po Bożym Ciele, może więc na dzień się wybierę do was.
trzypion - |15 Maj 2015|, 2015 11:21

Na dzień? Impreza jest do niedzieli ;)
wieloryb - |15 Maj 2015|, 2015 11:23

Wiem, ale kasa, kasa, kasa :(
Podaj mi nr telefonu, to się zdzwonimy w sprawie klosza od prawej.

trzypion - |15 Maj 2015|, 2015 14:14

Przeca w podpisie jest ;)
wieloryb - |15 Maj 2015|, 2015 14:31

Ano, nie zauważyłem :)
wieloryb - |20 Wrz 2015|, 2015 14:04

288200, zeszły tydzień - wymienione łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora przód oraz wiatraki na BOBowe.
Jak karollo28 to czyta, to niech wie, że dał dupy z regeneracją wiązek doprowadzających prąd do wiatraków.
Kierownicą dalej mi miota przy hamowaniu. Pan stwierdził, że krzywe tarcze, ale VIKu mi zamontował jakieś wysokiej klasy i mają przejechane dopiero z 15kkm.

konrad85 - |20 Wrz 2015|, 2015 14:46

wieloryb napisał/a:
Kierownicą dalej mi miota przy hamowaniu. Pan stwierdził, że krzywe tarcze, ale VIKu mi zamontował jakieś wysokiej klasy i mają przejechane dopiero z 15kkm

Może zaciski masz już słabe i klocki nierówno biorą,to ze nie ciekną nie znaczy że są sprawne ;) . Swoją drogą ja miałem trzy kpl tarcz-jedne MC,drugie TRW a trzecie jakieś no name-wszystkie wytrzymywały mniej więcej tyle samo czyli 10-15tys km,jak zakładałem trzeci komplet to pozostałe dwa zawoziłem do tokarza na licowanie powierzchni ;)

wieloryb - |21 Wrz 2015|, 2015 10:21

VIKu robił regeneracje przednich zacisków, tylną robił pół roku wcześniej. Tylne są miód-malina, bo ręczy taki, że idzie asfalt rwać. Przednie też dobre.
Aktualnie zużycie tarcz jest jakby co dopiero je założyć.
Ale może tak jest jak sugerujesz.

wieloryb - |13 Paź 2015|, 2015 20:50

VIKu wymienił chłodnicu, bo stara pękła była na plastyku bocznym.
289450 km.

wieloryb - |13 Lis 2015|, 2015 14:35

291000 - wymieniona przekładnia kierownicza na taką bez luzów, z '98. Teraz nie klepie w kierownicę przy hamowaniu :)
Dodatkowo kolejna wymiana VSSa.
Samochód umyty, znać że wieczorem będzie lało.

wieloryb - |13 Mar 2017|, 2017 07:40

307500.
świece, tuleja przednia i tylna w L wahaczu, łącznik stabilizatora P, rolka napinacza łańcucha, pompka spryskiwaczy.

wieloryb - |13 Mar 2017|, 2017 19:47

Po sprawdzeniu kiedy były montowane ostatnio nowe wahacze i świece, wychodzi, że świece prawie trzy lata temu i przelatały prawie 40 tysięcy km, a wahacze ok. 4 lata temu i przelatały 50-60 tysięcy km. W dniu dzisiejszym sworznie się trzymają nieźle. Produkt chiński :)
DANEK1403 - |13 Mar 2017|, 2017 20:02

Ładne drogi tam masz
wieloryb - |15 Mar 2017|, 2017 20:27

Chyba żartujesz. Krakowskie drogi oznaczają dziury na każdej prawej części prawego pasa, a ja nie oszczędzam samochodu. Nie raz latało się po jakichś nędznych szutro-kamiennych drogach. Ale może przesadzam z nędzą krakowskich/małopolskich dróg :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group