|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Pozostałe - TIPS & TRICKS - SCORPIO '95
Adam_2000 - |16 Gru 2005|, 2005 15:59 Temat postu: TIPS & TRICKS - SCORPIO '95 Ponieważ wiele autek jest w wersji oszczędnościowej, będziemy tutaj pisali o ulepszeniach i doposażeniu swoich pupilków.
Założyłem temat, więc zaczynam :
1. PRZEŁĄCZNIK WYCIERACZEK Z 6-CIO STOPNIOWĄ REGULACJĄ
- ponieważ czas przerwy jest regulowany przez układ timera, wystarczy tylko kupić za ok. 40 zł sam przełącznik z pierścieniem do regulacji, zamontować i wszystko pięknie działa
2. HALOGENY
Potrzebne są :
- oryginalne halogeny z kierunkowskazami - ok. 300,-/kpl. 2 szt.
- przełącznik świateł z funkcją załącznia przednich przeciwmgielnych - ok. 70,-
- przekaźnik - ok. 10,-
Całe potrzebne okablowanie jest gotowe do podłączenia.
Powyższe p-kty sprawdzone i wykonane osobiście przeze mnie
maakee - |4 Sty 2006|, 2006 22:04
A jak jest ze sterowaniem radiem z kierownicy, czy też wystarczy tylko podpiąć wtyczkę i będzie cacy (bo kabelki mam przy kierownicy)?
sierars1 - |4 Sty 2006|, 2006 23:27
maakee napisał/a: | A jak jest ze sterowaniem radiem z kierownicy, czy też wystarczy tylko podpiąć wtyczkę i będzie cacy (bo kabelki mam przy kierownicy)? |
A dzojstik też masz przy kierownicy po lewej stronie
Zysio - |5 Sty 2006|, 2006 00:05
z tego co widziałem to dżojstik jest po lewej stronie, poniżej dźwigni od kierunków
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78650351 na allegro znalazlem, zerknij
sierars1 - |5 Sty 2006|, 2006 00:23
Oto właśnie mi chodziło tylko pytanie pod jakie radio masz kość w kieszeni no chyba że to standard dla forda
Zysio - |5 Sty 2006|, 2006 00:33
toto niech raczej Adam_2000 powie, jemu nic co wielorybie nie jest obce a mi owszem
Jason - |5 Sty 2006|, 2006 00:33
To skoro o Tips&Tricks mowimy to czy jest mozliwosc wyjecia fabrycznej zmieniarki z wieloryba i wstawienie w to miejsce zmieniarki czytajacej MP3 i zeby jeszcze wszystko dzialalo jak dziala teraz (pilot itd)? Jesli tak to czy potrzebne sa jakies inne wtyczki do podlaczenia tego (czy w zmieniarkach jest moze jakis standart). Jakby dalo rade tak zrobic to chetnie odsprzedam swoja fabryczna po atrakcujnej cenie
Pozdrawiam
Rafał A.(antek) - |5 Sty 2006|, 2006 01:48
oprocz joystika potrzebny jest jeszcze moduł do niego
[ Dodano: 2006-01-05, 01:50 ]
Da rade zrobic trzeba kupic specjalny sterownik - przejsciówke za ok 350zł i podlaczasz dowolna zmieniarke.
Krzyshtof - |5 Sty 2006|, 2006 17:04
wprawdzie w temacie jest rok 95 ale pytanie w klimacie - czy do mkI idzie podłączyc komputer spalania jesli orginalnie go tam nie było?
Struna - |5 Sty 2006|, 2006 17:05
idzie - dużo roboty ale do zrobienia
Krzyshtof - |5 Sty 2006|, 2006 17:16
Struna, jesli masz opis to podeslij na maila. Chodzi o wmontowanie do 2,4 jak w podpisie. Do dyspozycji moge mieć kompletną wiązkę.
Struna - |5 Sty 2006|, 2006 17:21
nie ma opisu - wiązkę zakłądasz, czujniki w bak i na silnik i powinno banglać
Księgowy - |5 Sty 2006|, 2006 17:25
Z drobizagów to tzzrcie światło stopu oryginalne bez wiekszego problemu sie montuje, tylko trzeba je zdobyć, okablowanie jest pociągnięte, trzeba tylko tyla półkę trochę podciąc
maakee - |5 Sty 2006|, 2006 22:11
[quote="Rafał A.(antek)"]oprocz joystika potrzebny jest jeszcze moduł do niego
I właśnie o to mi chodzi czy wszystkie wieloryby mają ten moduł (bo kable mam podciągnięte pod kierownice i pod radio orgnalne)
Adam_2000 - |5 Sty 2006|, 2006 22:14
Jeżeli fabrycznie nie było dżojstika, to modułu też nie masz... na 99%
maakee - |5 Sty 2006|, 2006 22:16
fabrycznie nie miałem, tylko po co te kabelki tam pociągneli?
Adam_2000 - |5 Sty 2006|, 2006 22:20
maakee napisał/a: | ... po co te kabelki tam pociągneli? |
To akurat w naszych autkach jest normalne
Jakbyś zobaczył ile wolnych wtyczek wala się pod deską, to byś się nieźle zadumał
maakee - |5 Sty 2006|, 2006 22:22
kurczaki to teraz będę musiał poszukać modułu
Matth - |5 Sty 2006|, 2006 22:22
a pozniej sie czlowiek zastanawia co mu sie tlucze pod maska w jego pieknej nowej CLce a gosc z GLki ma ciszej
Adam_2000 - |5 Sty 2006|, 2006 22:25
maakee napisał/a: | kurczaki to teraz będę musiał poszukać modułu |
Najpierw jednak sprawdź, czy go nie ma na 100%
maakee - |5 Sty 2006|, 2006 22:28
hehe, to mnie trochę naprowadź gdzie o się dokładnie znajduje, bo z tego co przeglądnąłem schematy to powinien być gdzieś nad nogami kierowcy
Adam_2000 - |5 Sty 2006|, 2006 22:32
Było na ten temat... poczytaj i popatrz :
http://ford-scorpio.pl/fo...t=a101&start=40
maakee - |5 Sty 2006|, 2006 22:39
dzięki, lenistwo po pracy z człowieka wychodzi
Rafał A.(antek) - |5 Sty 2006|, 2006 23:16
i chyba tam jest taki 1 moduł wiec to chyba on
[ Dodano: 2006-01-05, 23:18 ]
oo i dobrze wiedziec zara go wydlubie
jemsik6 - |7 Sty 2006|, 2006 11:01
a panowie i panie wycinał ktoś w tylniej półce otwory na inne głosniki niz fabryczne-mam orginałki dwódrozne ale chce tam zapodać jakies 6"x9" troszke wiekszej mocy bo wzmacniacz mam załozony z tubka 4x100 w rmsie i pasuje go jeszcze jakoś wykorzystać a plany sa powazne: DVD, monitorki w zagłówkach no i dobre nagłośnienie--co wy na to??
mmmk - |7 Sty 2006|, 2006 15:12
ja i wyglada gorzej niz zle. ale bede to poprawial wiosna bo teraz za mokro i zimno. a dziury mam troche za blisko szyby i bede je przesuwal w kierunku siedzenia i wpuszczal glebiej w polke.
pozdrawiam
maciek
p.s ale po odpowiednich ustawieniach sprzetu graja dobrze bo jak zepsulem samochod montujac je to jeszcze zle graly ale to byla kwestia podlaczen i ustawien basow sopranow itp
monter - |8 Sty 2006|, 2006 21:12
To ja sie dolacze do tematu. Poniewaz juz kilka dni jezdze Megane to zaczalem sie zastanawiac ile kosztowalaby adaptacja z niego do np Scorpio systemu Hands Free. Bardzo bajer mi sie podoba bo jest cholernie wygodny. No chyba ze ktos wie jak to zrobic taniej. Jutro sprobuje sie dowiedziec u mnie w serwisie czy wystepuje to jako zestaw czyli: karty, czujnik odleglosciowy, czujniki dotykowe pod klamkami i guziki na klamkach.
megalith - |8 Sty 2006|, 2006 22:23
monter, Na Allegro był taki zestaw, ale działał odwrotnie, tzn rozłączał zapłon po odejściu od samochodu i załączał jak podchodziłeś - coś w rodzaju immobilajzera. Kosztowało to chyba 90 zeta.
Myślę, że możnaby to zaadaptować do sterowania zamkiem, a nie obwodem zapłonu.
kronio - |12 Sty 2006|, 2006 21:10
jemsik6 napisał/a: | a panowie i panie wycinał ktoś w tylniej półce otwory na inne głosniki niz fabryczne... |
Ja w swoim '89 wycinałem, tylko to hatchback i jest chyba inaczej niż w wielorybie. Przerobiłem te boczne otwory koło tylnych małych szybek na 6x9 (ledwo sie zmieściły) i w półce na drugie jajka 6x9 wyciąłem Przy przeróbkach zwróć uwagę na szczelność, bo może rant głośnika nie dochodzić dokładnie do półki/blachy, ja wypełniłem to jakimś silikonem i jest OK, w miejsce gdzie apteczka oryginalna i gaśnica wstawiłem wzmacniacz, przód też wymieniłem - założyłem zwrotnice, wymieniłem syczki i te w drzwiach (ale już bez wycinania) do tego jakiś subwoofer i autko potrafi naprawdę zadziwić dźwiękiem, no i radio Alpine z mp3 Znajomi mówią że moje nagłośnienie jest więcej warte niż auto
mmmk - |12 Sty 2006|, 2006 21:44
wieloryb ma pewnie jak w sedanie starszych mk1 i mk2. a do twojego to w polke duzo mozna wlozyc i tego akurat wam 5 dzwiowcom zazdroszcze.
pozdrawiam
maciek
Wieloryb - |15 Sty 2006|, 2006 09:30
Mhhhmmmm interesujące, chyba skorzystam z tego patentu z halogenami. oby mi starczyło cierpliwości.
Adam 2000 to taki Nasz Forumowy Adam Słodowy - zrób to sam - bez urazy oczywiście
jemsik6 - |16 Sty 2006|, 2006 13:37
ja wzmacniacz mam przykrecony do oprcia tylniej kanapy-tej mniejszej połówki (bo na drugiej jest subfowerek 1000W) i troche miejsca zajmuje-za duzy jak na miejsce po apteczce i gasnicy! ale 6x9 musze wsadic!
Adam_2000 - |20 Sty 2006|, 2006 21:30 Temat postu: Lampka sufitowa z wersji H Wymiana jest banalnie prosta.
Trzeba tylko wyjąć tę zwykłą lampkę, przepiąć kabelki i już można sie cieszyć z oświetlaczy map... no jak ładnie się to prezentuje
Koszty : 35,- + przesyłka
Czas montażu : 10 min z PNS
Marcin - |20 Sty 2006|, 2006 21:32
a nie na Fajke w Twoim przypadku?
Adam_2000 - |20 Sty 2006|, 2006 21:34
marcin napisał/a: | a nie na Fajke w Twoim przypadku? |
No nie... nie zdążyłem jej nawet nabić
mmmk - |21 Sty 2006|, 2006 00:25
bez przeady ja sam to robie w 2 minuty palic az 8 min?? to chyba powinno byc PN"KILKA"S
pozdrawiam
maciek
p.s. masz juz 2 jak ja?? czy z tylu zwykla??
Adam_2000 - |21 Sty 2006|, 2006 00:37
mmmk napisał/a: | masz juz 2 jak ja?? czy z tylu zwykla?? |
Tylnej mi jeszcze brakuje
mmmk - |21 Sty 2006|, 2006 00:41
a ja mam szkoda,ze tak uzywana to nie byla ani 1 razu.... tylko czasem z nudow ktos z moich znajomych sprawdzi czy dziala albo wlaczy i powie i za takie g...... dales prawie 50zl. ale to sa ludzie malej wiary
pozdrawiam
maciek
Matth - |21 Sty 2006|, 2006 00:47
mmmk napisał/a: | ale to sa ludzie malej wiary
|
moze sie kiedys nawroca na jedyna sluszna religie
Matth - |21 Sty 2006|, 2006 00:50
moze oszczedza prad.. wiesz ostatnio podrozal
Rafał A.(antek) - |21 Sty 2006|, 2006 00:53
no mmmk ma ucieczki pradu skrzynka to oszczedza
Matth - |21 Sty 2006|, 2006 01:34
nie dosyc ze podrozal to jeszcze mu spierdziela..
mmmk - |21 Sty 2006|, 2006 06:06
pali sie przy otwarciu ale w koncu kupuje sie te potrojne,zeby uzywac male. a male mozna by np uzywac jak sie czlowiek zgubi z tylu i potrzebuje swiatlo na chwile no i tak sie chcialem pozalic,ze jakos nie moge sie tam zgubic... ale teraz pewnie wcale nie byloby za fajnie bo za zimno wiec wierze,ze wszystko jeszcze przedemna
pozdrawiam
maciek
Rafał A.(antek) - |21 Sty 2006|, 2006 10:01
te z tyłu mona uzywac jako oswietlenie sypialni-lampki nocme, albo do robienia nastrojowego swiatla
bigdaaddy - |21 Sty 2006|, 2006 10:03
Rafał A.(antek) napisał/a: | oswietlenie sypialni-lampki nocme |
szczególnie w kombi
Rafał A.(antek) - |21 Sty 2006|, 2006 10:36
Wieloryb - |21 Sty 2006|, 2006 12:20
Kombi......bardzo wygodna sypialnia, raz już nawet korzystałem. Wybrałem się pod namiocik, ale nie zdążyłem go nawet rozłozyć. Rozłożyłem sie jak długi i zdecydowanie przyjemniej było, muzyka itp. Teraz to już chyba by nie przeszło, wzmacniach wchodził by mi w plecy, a tuba służyła jako podgłówek
Kevin Xy - |22 Sty 2006|, 2006 14:57
moja corka tych soczewkowych z tylu uzywa do czytania i bardzo sobie chwali bo to dosc dobrze swieci, a mnie nie razi
Rafał A.(antek) - |22 Sty 2006|, 2006 17:48
Cytat: | moja corka tych soczewkowych z tylu uzywa do czytania i bardzo sobie chwali bo to dosc dobrze swieci, a mnie nie razi |
bo to po to jest.
BC_Leszcz - |16 Lut 2006|, 2006 15:15
Czy przćwiczył już ktoś temat instalacji elektrycznych szyb z tyłuw wielorybie? Chodzi mi o elektryke, bo mechanicznie to nie ma problemu.
1. Czy instalacja w przednich drzwiach ma kable do dodatkowych sterowników ?
2. Czy w tylnych ma odpowiednie kable ?
3. Czy generalnie instalacja w samochodzie jest uniwersalna?
Spodziewam się że pkt. 1 i 2 to nie ma, ale jeśli w pkt 3 odpowiedź że też nie, to trzeba dużo więcej kabli pociągnąć .... wtedy uruchomienie przycisków dla kierowcy byłoby doś pracochłonne, a tylko dla pasażerów to bez sensu - w końcu to ma być głównie dla mnie nie dla pasażerów - oni sobie mogą sięgnąć do korby, a ja nie.
Adam_2000 - |16 Lut 2006|, 2006 15:19
BC_Leszcz napisał/a: | w końcu to ma być głównie dla mnie nie dla pasażerów - oni sobie mogą sięgnąć do korby, a ja nie |
I na tym poprzestań
W moim nie ma okablowania, u Jemsika też, u Irka chyba też... ale Ty masz kosłorta, to może siedzi tam już cała wiązka.
Właściwie, to na Twoje pytania można odpowiedzieć jednym słowem : FORD
irek - |16 Lut 2006|, 2006 18:58
jakby co to u mnie w drzwiach sa jakieś dodatkowe kable aż 2 kostki ale do czego tego chyba nikt nie wie
Rafał A.(antek) - |17 Lut 2006|, 2006 00:19
w przednich czy tylnych?
irek - |17 Lut 2006|, 2006 07:45
I w przednich i w tylnych, myslałem, że są to kostki do podświetlania , ale za żadne skaryb świata nie ma tam prądu, a próbowałem we wszystkich możliwych konfiguracjach włacznie z wkładaniem bezpieczników w wolne miejsca, wtyczki sa prostokątne, z jedenj strony męskie z drugiej żeńskie.
Normalnie sa razem ze sobą spięte, po rozłaczeniu nic się nie dzieje, centralny działa itd, poprostu żadnej reakcji
Struna - |17 Lut 2006|, 2006 11:17
redundantne może jakieś:D
jemsik6 - |17 Lut 2006|, 2006 11:49
no i szkoda ze nie ma kabelków --juz dawno mialbym pelna elektryke drzwi a tak to bedzie troche roboty z przekladka wszystkich wiazek, atak to dopiero na wiosne--gdzie ta wiosna
Struna - |17 Lut 2006|, 2006 11:53
to sobie dorób kabelki i już
jemsik6 - |17 Lut 2006|, 2006 12:46
nie musze dorabiać--wystarczy je przerzucic z anglika, tylko za zimno i za duzo sniegu :689:
Struna - |17 Lut 2006|, 2006 12:47
a jak masz to proste że przekładka
BC_Leszcz - |17 Lut 2006|, 2006 14:20
Nie ma sensu dorabiać - za wiązkę trzeba zapłacic od 20 do 30zł - przy tej cenie dorabianie mija się z celem.
Rafał A.(antek) - |17 Lut 2006|, 2006 16:48
jak trafisz...
BC_Leszcz - |26 Lut 2006|, 2006 22:16
No ta ja dopowiem czego się nie da - nie można uruchomić komputera w wersji w której ich nie było.
1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi
Wywynioskowałem z wcześniejszych postów na forum że wystarczy kupić zegary z komputerkiem i przycisk i tylko pozostaje podpiąć ... no niestety - nie ma do czego.
Totalna klapa
[ Dodano: 2006-02-26, 22:25 ]
W podszybiu za zegarami znalazłem jedną wtyczkę ale nie pasuje do liczników, oto wtyczka jaką znalazłem:
http://bc.bcnet.eu.org/ph...nik/wtyczka.jpg
Była owinięta w gąbkę, piny w środku zaślepione są jakimś woskiem - chyba nawet jest do liczników, ale do jakichs innych.
Adam_2000 - |26 Lut 2006|, 2006 22:31
BC_Leszcz napisał/a: | 1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi |
Spokojnie... ja to wszystko wiem, dlatego czekam na cieplejsze dni, żeby zrobić
Ad.1. - bo nie ma wszystkich potrzebnych sygnałów do komputerka
Ad.2. - bo ta wtyczka idzie właśnie od tej 3-ciej brakującej
Ad.3. - i to jest cała przyczyna niedziałania
Jeżeli przy lewym słupku nie znajdziesz brakującej łączówki, to zapukaj do Antka, może Ci sprzeda z anglika (jeżeli jeszcze ma) z kawałkiem wiązki (jak najdłuższym) i brakującą wtyczką do panelika sterowania.
BC_Leszcz - |26 Lut 2006|, 2006 22:41
Dodam jeszcze że przebieg jest zakodowany w zegarach - parę osób sugerowało mi że przebieg jest w komputerze silnika i że z niego zegary czytają przebieg, ale tak nie jest.
Po podłaczeniu zegarów Ghia jest na nich inny przebieg niż ma moich. (większy o 50tys)
Adam_2000 - |26 Lut 2006|, 2006 22:46
Tak wyglądają brakujące elementy :
A kto Ci mówił, że przebieg jest w komputerze ?
Oczywiście, że w zegarach... a zmienić się da
bigdaaddy - |27 Lut 2006|, 2006 08:01
Adam_2000 napisał/a: | a zmienić się da |
2 pytania w związku z powyższym:
1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany?
Adam_2000 - |27 Lut 2006|, 2006 10:10
bigdaaddy napisał/a: | 1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany? |
Ad.1. - na stole, trza się podpiąć programatorem z programem co robi Motki i kalkulatorem do licznika.
Ad.2. - w/g mojej wiedzy nie ma takiej możliwości !
BC_Leszcz - |27 Lut 2006|, 2006 18:28
Ja tam po dwóch-trzech miesiącach posiadania samochodu (częściej szybciej) doskonale wiem jaki auto ma przebieg i czy licznik był cofany. Takie coś zawsze wychodzi, chyba że ktoś cofnąl o 10tys, ale tyle to po co ?
[ Dodano: 2006-03-06, 12:33 ]
Odkupiłem kompletną instalację elektryczna od cowortha full wypas - 100% kompletna, niepocięta, razem z wtyczkami, modułami itd. - przeanalizowałem ją bardzo dokładnie, kawałek po kawałku, porównałem ze schematem elektrycznym z TISa - można powiedzieć że jestem teraz ekspertem w sprawie elektryki w wielorybie. (bo nauczyłem się odczytywać oznaczenia z schematów w TISie, znam umiejscowienie w aucie przyłaczy i wtyczek, wszytko mogę sprawdzić bez bólu bo leży sobie to w garażu na podłodze)
WNIOSKI:
1. Wiązka elektryczna jest fabrycznie zespolona i bez jej cięcia nie można z niej wyodrębnić osobnych wiązek. Są tylko dwie wiązki: komory silnika i wnętrza.
3. Opróćz wspomnianych dwóch wiązek są jeszcze końcówki kablowe (mini-wiązki) do podłączenia zalediwe kilku urządzeń - te posiadają wtyczki na obu końcach, ale są to odcinki po max 50cm i nie warto o nich wspominać.
2. Auta w zależności od wersji (lower option, higher option) posiadały INNĄ wiązkę elektryczną.
Różnice między wiązkami z aut o różnym wyposażeniu są ZASADNICZE !!!
Dwa proste przykłady
1. Wystarczy odkręcić krańcówkę i lekko ją wysunąć (czujnik masowy otwarcia drzwi) - w wersji HIGH do krańcówki przychodzą dwa kable, w wersji LOW do krańcówki przychodzi tylko jeden kabelek. Ten kabelek jest częścią głównej wiązki biegnącej pod kokpitem - owiniętej dookoła czarną taśmą. Ponieważ w wersji LOW nie ma dodatkowych lampek pod nogi, to w wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli dla tych lampek.
2. Jeśli w wersji LOW wymienimy wszystkie cztery drzwi i podłaczymy kompletne drzwi z wersji HIGH to elektryka szyb i tak nie zadziała - do drzwi nie dochodzi komplet syganłów bo wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli.
REASUMUJĄC:
Podłączenie komputera (zmiana liczników) stanowi dużo większy problem niż dołożenie jednej wiązki. Brakująca wtyczka do liczników to nie jest jedna małą wiązka z kilkoma wtyczkami na obu kończach - jest fragmentem głównej wiązki, Od wtyczki z liczników biegnie bezpośrednio do komputera pokładowego, do zamków drzwi bocznych, do zamka w bagażniku, do komory silnikowej (tam jest gniazdko do podłaczenia mini-wiązki biegnącej do czujnika poziomu płynu spryskiwacza i płynu chłodzącego) itd. W wersji LOW tych kabli po prostu nie ma wcale.
Bez zdjęcia kokpitu poprowadzenie odpowiednich kabli jest niemal niemożliwe, a na pewno BARDZO trudne (niemal niewykonalne).
Na razie u mnie komputer nie działa pomimo sporego wysiłku włożonego w uruchimienie oraz dostępnej kompletnej elektryki wersji "full wypas"
Inna sprawa - nie wiem czy moduły są identyczne, bardzo możliwe że oprócz różnic w wiązce głownej wkładali też moduły pozbawione obsługi funkcji których auto nie miało mieć.
[ Dodano: 2006-03-07, 21:15 ]
Szczegóły podłączenia zegarów z komputerem:
Do zegarów podpinamy wtyczkę C470c od której odchodzi 12 kabelków, opis poniżej:
1,2,3,4,5) do 4 czujników drzwi + bagażnik (wskaźniki samochodzika)
6) Biały (WH) - do modułu PCM - wtyczka C402 pin 43 (sygnał z komputera)
7,8) do przycisku Mode,S,R, od przycisku dodatkowo jeden kabelek do +12V
9,10,11,12) do wtyczki C271 w komorze silnika, a dokładnie do:
9,10) do czujnika temperatury
11) czujnik płynu chłodniczego
12) czujnik płynu spryskiwaczy
Numery kabelków od 1 do 12 przypisane są tylko dla uproszczenia, wtyczka C470c ma 26 pinów.
Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać.
Pełną instrukcję zrobię po uruchomieniu komputerka - jeśli się uda.
Adam_2000 - |7 Mar 2006|, 2006 21:37
Nooo... Bartek ! - kawał dobrej roboty wykonałeś !
BC_Leszcz napisał/a: | Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać. |
Dokładnie warunkiem zadziałania komputerka paliwowego jest doprowadzenie sygnału Fuel Flow z ECU (właśnie z pinu 43.).
Co do pozostałych czujników, trzeba pamiętać, że sygnałem aktywnym jest masa, a więc aby działały sygalizatory otwartych drzwi (samochodzik) trzeba zanegować sygnały z czujników drzwiowych, chyba że auto ma wyłączniki w samych zamkach (wersja z podwójnym ryglowaniem).
Rafał A.(antek) - |7 Mar 2006|, 2006 22:58
jak masz wiazke na tapecie to mam kilka pytan
bigdaaddy - |23 Lut 2008|, 2008 19:06
Mysza dopisal:
Adam_2000 napisał/a: | Teraz musimy podłączyć BIAŁY kabel od dodatkowej wiązki do BIAŁO/NIEBIESKIEGO kabla wychodzącego z pinu nr 43 łączówki ECU. Kabel ten doprawadza do komputera dane z ECU dotyczące aktualnego przepływu paliwa (FUEL FLOW). | Dodam od siebie, że w przypadku wieloryba z 2.9 12v, czyli komputera EEC-IV, podłączamy ten przewód do pinu 34 komputera (zamiast 43 jak w EEC-V). Można to opublikować na stronie scorpio jak i w powyższym wątku.
|
|