Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Samodzielna wymiana magla

hleb23 - |8 Sie 2015|, 2015 22:42
Temat postu: Samodzielna wymiana magla
Tym razem problem z maglem. Dwa i pół roku temu wymieniłem magiel, używka z allegro. Chwile pojeździł ale ogólnie stukał i miał luzy. Wymieniłem więc tym razem na magiel ściągnięty od jednego z forumowiczów. Żył jakieś dwa lata, aż przed wczoraj się skończył. Efektem jest zarzygana płynem strona od lewego drążka, spadła aż osłona. Płyn wypłynął niczym z kranu. Od jakiegoś czasu czułem już drgania przy hamowaniu i jakby delikatne skokowe skręcanie ale to ignorowałem.... Ten magiel myślę że zajechała poprzednia pompa a raczej opiłki z niej, no i przetarta osłona harmonijkowa. Do rzeczy, chciałbym samodzielnie wymienić przekładnie tym bardziej że mam dostęp do podnośnika. Potrzebuje tylko kilku porad technicznych.
Wyglądać ma to mniej więcej tak:
-zdjęcie osłony
-odpięcie drążków i pozostawienie samych końcówek w zwrotnicach (miesiąc temu wymieniałem kpl drążki + końcówki więć powinno łatwo pójść)
-odpięcie przewodów
-odpięcie magla od kolumny (jak to zrobić? też od dołu?)
-odkręcenie samego korpusu i wyciągnięcie go na zewnątrz
Jeśli coś nie tak proszę o poprawienie mnie. Chciałbym jeszcze przepłukać cały układ, jak to zrobić? (Mam nadzieje że pompy nie zdążyłem zajechać, chyba nie pracowała na sucho)
I jeszcze jedno, czeka mnie później zbieżność, czy mam jakoś zaznaczyć drążki?
Będe robił to po raz pierwszy ale ostatnio mechanik stwierdził że w scorpio jest dobry dostęp, więć myśle że i ja dam rade jako laik. Oszczędze tym samym jakieś 200zł Na jak długi czas wymiany sie przygotować ?

DANEK1403 - |9 Sie 2015|, 2015 06:40

Ja wymieniam w 15 minut jak drążki odkręcisz to nie musisz zbieżności ustawiać a co o płukanie chodzi to wlejesz do zbiornika i wężami ci spłynie samoczynnie
pepi - |9 Sie 2015|, 2015 07:49

prosta robota
ściągasz mieszki i drążki od magla te przy listwie
dwie śruby od magla łącznik wałka najlepiej nie przy maglu tylko tylko bliżej przekładni jedna śrubka od przewodów i wyrywasz z auta

hleb23 - |9 Sie 2015|, 2015 19:39

Tzn. Zostawiam na aucie końcówki i drążki, i ściągam sama gola przekładnie? Czy zostawiam założone końcówki i wyciągam przekładnie z wkreconymi do niej drazkami? I jeszcze jedno, jaki płyn zalać, zwykły czerwony atf?
pepi - |9 Sie 2015|, 2015 19:46

tak gołą tylko może coś się zmienić i pasowało by sprawdzić potem
atf 3

gt500 - |10 Sie 2015|, 2015 15:11

DANEK1403 napisał/a:
Ja wymieniam w 15 minut jak drążki odkręcisz to nie musisz zbieżności ustawiać a co o płukanie chodzi to wlejesz do zbiornika i wężami ci spłynie samoczynnie


Zawsze uwielbiam to podawanie czasu :) Ja wątpię czy w 15 min podniesiesz auto, zdejmiesz osłone nadole. Już nie mówiąc o wykręceniu sruby od przekładni gdzie mega wygodnie nie jest :) Szczególnie że jak kto,ś co tydzień nie zmienia maglownicy to warto popsikać śrubki aby się nie uwaliła :)

prosto i przyjemnie się maglownice wyciąga w scorpio ale nie przesadzajcie z tymi czasami.

pepi - |10 Sie 2015|, 2015 15:30

sposobem w 5 min się wyrywa
DANEK1403 - |10 Sie 2015|, 2015 16:14

gt500 jak jesteś flegmatykiem to na to już ci nic nie poradzę parę przekładni w życiu wymieniłem bez podnoszenia auta...
gt500 - |10 Sie 2015|, 2015 22:39

A po co zaraz jakieś wycieczki osobiste... Nie no pewnie to jak poćwiczycie to ile wyjdzie 2 min??? Ogólnie bez kanały wymieniać magiel nie wiem jaka tam przyjemność bez podnoszenia auta :)

Włożenie i wyjęcie 30 min na spokojnie :) to gratulacje.

Ja tam przy okazji lubię sobie wyczyścić dany element , przy okazji zawsze znajdę coś do odświeżenia. Więc nie ma co się spinać :)

pepi - |11 Sie 2015|, 2015 07:12

twoje wypowiedzi są bardziej przemyślane i mało zaczepne
co się stało

gt500 - |11 Sie 2015|, 2015 09:22

pepi może poprostu czytasz co pisze a nie z założenia zakładasz że szukam gówno burzy :) A może nie chce mi się już dyskutować bo każdy ma swoją opinie i nawet jak ona jest bezsensowna typu panda 1.3 jtd jedzie lepiej od 2.3 to niech taką ma :)

A co do maglownicy to ja trafiłem na dobrą używkę a loteria spora z tym. Jedną sam regenerowałem bo ciekła to już zrobiła 190 tyś od regeneracji i nie cieknie.

Oogólnie się zastanawiam czy jest sens starą regenerować która ma luzy. Nie ciekła ale zaczęła wydawać dżwięki jak tonący titanic i listwa w środku ma luz jak w hip hopie.

Pablo 95Krk - |11 Sie 2015|, 2015 11:29
Temat postu: Re: Samodzielna wymiana magla
hleb23 napisał/a:
Tym razem problem z maglem. Dwa i pół roku temu wymieniłem magiel, używka z allegro. Chwile pojeździł ale ogólnie stukał i miał luzy. Wymieniłem więc tym razem na magiel ściągnięty od jednego z forumowiczów. Żył jakieś dwa lata, aż przed wczoraj się skończył. Efektem jest zarzygana płynem strona od lewego drążka, spadła aż osłona. Płyn wypłynął niczym z kranu. Od jakiegoś czasu czułem już drgania przy hamowaniu i jakby delikatne skokowe skręcanie ale to ignorowałem... Oszczędze tym samym jakieś 200zł Na jak długi czas wymiany sie przygotować ?

No na pocieszkę To i tak powiem Ci jesteś szczęściarzem, że używany magiel wytrzymał Ci aż rok czy dwa. Ja kupiłem tu od forumowicza i lał od początku ale przez dwa tygodnmie tylko 0,5cm na dzień płynu ubywało ale tylko dwa pierwsze dni a potem do dziś leje tylko jedna strona i cieknie z max na min w ciągu ok 12 h czasami nawet więcej jak więcej pojeżdżę ale ja robie max 20 km dziennie( plus dwa razy wakacje po 4 k, kilka wycieczek w roku razem 17-20tys) lub czasami autko stoi kilka dni bez ruszania i tak leje... Ja płaciłem za wymianę przekładni 100zł z ustawieniem zbieżności jakąś "linijką" w Krakowie gość robił to przy mnie i zajęło Mu to około 2h mocowania się ze śrubami. Ale koniec OT :-)

hleb23 - |11 Sie 2015|, 2015 14:10

Nastraszyliscie mnie, mimo wszystko mam nadzieje ze ten magiel trochę pojeździ
wojtekrobert - |11 Sie 2015|, 2015 16:34

Ale tak to jest jak sie kupuje uzywke z wyeksploatowanego wozu jezdzacego zapewne w polsce od dawna.
Pablo 95Krk - |11 Sie 2015|, 2015 18:25

wojtekrobert napisał/a:
Ale tak to jest jak sie kupuje uzywke z wyeksploatowanego wozu jezdzacego zapewne w polsce od dawna.


No proszę Cię man zlituj się przecież nikt nie chce kupić złej wyeksploatowanej więc pyta, była z nie wyeksploatowanego wozu jak mówił forumowicz FST -sprzedawca bo on ją kupił z wozu z niemcowni ale nie zdążył już w swoim założyć i odsprzedawał... sucha i bez wycieków...:-).

wojtekrobert - |11 Sie 2015|, 2015 20:51

Zle trafiles. Trzeba wiedziec u kogo kupic ;)
Julek - |12 Sie 2015|, 2015 08:32

Do wymiany magla warto zaopatrzyć się w dobry klucz zaciskowy, najlepiej taki spory - hydrauliczny. Bo jeśli okaże się że drążki są oryginalne - tj. nie mają żadnych wcięć na klucz płaski, będzie lipa i niczym innym odkręcić się tego nie uda.
Struna - |12 Sie 2015|, 2015 22:37

Czasem nawet te z miejscem na klucz i tak wymagają odpowiedniej perswazji dobrym kluczem zaciskowym.
Pablo 95Krk - |12 Sie 2015|, 2015 23:58

wojtekrobert napisał/a:
Zle trafiles. Trzeba wiedziec u kogo kupic ;)


No tak ... :-) , zapomniałem w tym pośpiechu o Twojej ofercie :-) ...

gt500 - |13 Sie 2015|, 2015 12:24

Struna napisał/a:
Czasem nawet te z miejscem na klucz i tak wymagają odpowiedniej perswazji dobrym kluczem zaciskowym.


No ja tak zazwyczaj mam, dlatego tak z luźnym dystansem podchodzę do wymiany magla w 15, czasami końcówki tak trzymają że głowa mała.

hleb23 - |13 Sie 2015|, 2015 12:27

Wymienione. Okazało się że tak naprawdę mój magiel mógł być dalej niezły dlatego że winna okazała się uszczelka na przewodzie idącym do magla. Ona puściła i dlatego wszystko zarzygane było olejem. Mimo wszystko przekładnie wymieniłem bo ta którą kupiłem mam wrażenie jest jeszcze lepsza (były na niej założone właśnie oryginalne drążki). Operacja w zasadzie bardzo prosta, zaoszczędzone jakieś 200zł. Troche jednak słyszę że pompa jakby głośniej chodzi, mam nadzieje że nie chodziła za długo bez płynu i nie padnie zaraz (rok temu kupowany nowy zamiennik). Dzięki piękne za wszystkie rady.Przydały się ;]
Pablo 95Krk - |13 Sie 2015|, 2015 12:48

Co do oszczędności to Ci się okaże za 3-5 lat bo jak pisałeś to 3 magiel używkę wymieniasz w ciągu 3-4lat a ile km zrobiłeś na poprzednich i jaki czas zakładania Ci wyszedł?
hleb23 - |13 Sie 2015|, 2015 13:28

na tym ostatnim zrobiłem jakieś 40tysięcy. Czas zakładania sporo ale namęczyłem się z włożeniem drązków w magiel przy skręcaniu i dwa razy płyn wywaliło przez felerną uszczelkę więc trzeba było podnosić do góry i poprawiać. Ogólnie całość ze 4 godziny. Bez problemu można to zrobić bez dodatkowych przygód w połowę tego czasu, nawet będąc laikiem jak ja.
Pablo 95Krk - |13 Sie 2015|, 2015 15:51

Gratuluje wymiany samodzielnej ja nawet nie próbuje :-) ... i życzę bys jeździł jak najdłużej na tym maglu !
Gwiazda - |22 Wrz 2015|, 2015 13:05

Mógłby ktoś napisać jakie klucze są potrzebne to wymiany magla? Bo chwilowo nie mam dostępu do Scorpio a w dawcy sam muszę wykręcić maglownice i muszę własne klucze zabrać.
Z góry dziękuje :)

Jankes - |22 Wrz 2015|, 2015 13:27

15,17,13, 10
Cygan - |22 Wrz 2015|, 2015 13:46

Jeśli ktoś z Was ma magiel na sprzedaż albo zna osobę która chce sprzedać proszę o PW, nadszedł czas by wymienić mój magiel :p
Gwiazda - |22 Wrz 2015|, 2015 13:57

Jankes napisał/a:
15,17,13, 10

Dzięki za szybką odpowiedź :)

jaroz - |22 Wrz 2015|, 2015 16:19

Cygan, ja mam na sprzedaż z kosa. Chodzi generalnie ok, tj. luzy ok, ale czasem na zimno przycina się delikatnie, tylko przy skręcie w prawo. Piszę jasno co jest, bo może chcesz zrobić regenerację, więc myślę, że to dobry materiał na to.
Cena guzikowa :)

kat - |22 Wrz 2015|, 2015 17:19

jaroz napisał/a:
więc myślę, że to dobry materiał na to.

niezbyt dobry,bo jest inny :-d

jaroz - |22 Wrz 2015|, 2015 17:55

A różni się zaworem? Bo tak coś kojarzę.
Jankes - |22 Wrz 2015|, 2015 17:56

No jakby mocowaniem...
pepi - |22 Wrz 2015|, 2015 22:51

no jakby wszystkim :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group