|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
Reader - |25 Maj 2015|, 2015 08:24 Temat postu: ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu. Witam
Mam takie objawy w swojej ASB w Scorpio BOB:
Co jakiś czas, sporadycznie , raczej przy niskich temperaturach otoczenia,przy pierwszym uruchomieniu z rana występuje długi czas (kilka sekund) oczekiwania na zasprzęglenie napędu.
Zarówno na D ,"1" jak i R.
Z tym, że to nie jest czas na pierwsze załączenie skrzyni , tylko jest to zależne od czasu jaki upłynął od momentu uruchomienia silnika.
Przykładowo:
Jeśli bezzwłocznie po uruchomieniu silnika wybiorę np.D to załączy od razu, wyjadę za bramę, wysiądę , zamknę, wrócę i wówczas jest ta przerwa w przeniesieniu napędu.
Nie ważne czy wysiadając przełączę na N, P czy zostawię na D.
Jeśli od uruchomienia silnika minie długi czas zanim załączę ASB (np. skrobanie szyb zimą) to ten problem może nie wystąpić i od razu jest OK.
Czyli coś jakby powietrze w układzie, które musi zostać przepompowane.
Później przez cały dzień nic nie dzieje się podejrzanego.
Olej wymieniany metodą dynamiczną jakieś 20 000km temu.
Ktoś coś może miał podobnego?
YaKuZ - |25 Maj 2015|, 2015 09:21
koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba...
Aro - |25 Maj 2015|, 2015 09:43
YaKuZ napisał/a: | koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba... |
Rozłączała i rozłącza, ale teraz, po wymianie wiązek sporadycznie. Np. wczoraj wracałem z dzikich stron ok 140 km i zdarzyło się to raz. Przewajhowanie z "D" na "N" przeważnie pomaga. A u Readera jest coś na zimno, czyli tak trochę jak miewam w granatniku. Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się
Reader - |25 Maj 2015|, 2015 11:43
Aro napisał/a: | Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. |
Coś w ten deseń.
Trochę z informacji za wielkiej wody wynika, ze ten typ tak ma.
Ja to się zastanawiam czy czasem gdzieś na przewodach od np. chłodnicy nie zaciąga powietrza przy stygnięciu i później taka "poduszka powietrzna" krąży chwilę w układzie.
trzypion - |25 Maj 2015|, 2015 14:46
Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany?
Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt.
konrad85 - |25 Maj 2015|, 2015 15:05
trzypion napisał/a: | okazało się, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji |
Szczerze mówiąc w 2.3 też tak miałem,więc może to być dobry trop
bingo - |25 Maj 2015|, 2015 16:11
Aro napisał/a: | Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się | - mam tak samo w MK3, ale u mnie jest to z R. Po pierwszym załączeniu nie ma już problemów. A im zimniej, tym dłużej czekam. Przymierzam się do wymiany oleju, ale najpierw czeka mnie blacharka. Biorąc pod uwagę kolor oleju przy wymianie chłodnicy oleju, stawiam na olej.
gufer-posepny - |25 Maj 2015|, 2015 18:39
no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju .
trzypion - |25 Maj 2015|, 2015 19:19
Albo też coś sie wypłukało i gdzieś przytkało. Może się okazać, że samo przejdzie.
Jankes - |25 Maj 2015|, 2015 19:30
przejdzie z wymiana skrzyni...
gufer-posepny - |25 Maj 2015|, 2015 20:17
Jankes napisał/a: | przejdzie z wymiana skrzyni... | to raczej pewniejsze bo dowolne pałowanie nie pomaga .
Reader - |25 Maj 2015|, 2015 22:11
trzypion napisał/a: | Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany? |
Tak.
trzypion napisał/a: | Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt. |
Tak jak pisałem, podczas momentu rozłączenia nie ważne w jakiej pozycji jest wybierak.
gufer-posepny napisał/a: | no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju . |
Należałoby sprawdzić ciśnienia, ale weź pod uwagę, że bezpośrednio po uruchomieniu zawsze sprzęga normalnie, dopiero po chwili jest przerwa w napędzie.
Uwydatnia to się przy większych mrozach.
Aro - |25 Maj 2015|, 2015 22:19
Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje
Reader - |25 Maj 2015|, 2015 22:27
Aro napisał/a: | Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje |
No to zaparkuj tyłem i zobaczysz.
trzypion - |25 Maj 2015|, 2015 23:38
Jankes napisał/a: | przejdzie z wymiana skrzyni... |
Jak wsadziłem do siebie skrzynkę z cossa, to na początku miałem podobnie, potem dałem skrzyni w palnik - czyli pełny gaz na zahamowanych kołach, aż do wywalenia przez OBD błedu temperatury oleju i przeszło.
(przy okazji - mapy LPG ustawiałem )
WieSiu - |26 Maj 2015|, 2015 07:38
trzypion napisał/a: |
Jak wsadziłem do siebie skrzynkę z cossa, to na początku miałem podobnie, potem dałem skrzyni w palnik - czyli pełny gaz na zahamowanych kołach, aż do wywalenia przez OBD błedu temperatury oleju i przeszło.
|
Masakra, w rzuciu nie słyszałem takiej metody na naprawianie skrzyni, ale prawda jest ze specjalistą nie jestem, mimo to wnioskuję że to jest jakaś nienormalna metoda.
aviator - |26 Maj 2015|, 2015 07:42
Trzypion - nagroda Darwina jest Twoja!
Aro - |26 Maj 2015|, 2015 07:56
Reader napisał/a: | No to zaparkuj tyłem i zobaczysz. | Przy aktualnych temperaturach nie podziałam, bo problem w zasadzie nie występuje. Ale na pewno wszystko by było ok, bo takie przerwy bywały tylko przy przejściu z "R" na "D".
trzypion - |26 Maj 2015|, 2015 10:25
Jesli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie
Swoją drogą, przy takim pałowaniu skrzynki tylko konwerter pracuje tłocząc olej
WieSiu - |26 Maj 2015|, 2015 10:39
To pozostaje zastosować te cenne rady... Kto pierwszy sprobuje?
pablo19 - |26 Maj 2015|, 2015 10:46
maca_maca by spróbował mięczaki
WieSiu - |26 Maj 2015|, 2015 10:53
To wygląda na metodę "przez bolesny wysiłek do sukcesu ". Widać A4DLE lubi testy sprawnościowe w ekstremalnych warunkach.
Jaki ja głupi byłem że 2 razy zmieniałem skrzynie
Boni - |26 Maj 2015|, 2015 10:56
Na moje oko to wszystko są problemy przecieków wewnętrznych w starych skrzyniach, czyli np. tłok taśmy jest zużyty w pytę, na zimno ma luz taki że olej mu przeciska z jednej strony (i to niekoniecznie tej aktywnej, bo tłoczki są przecież dwustronne) na drugą, albo jeden z zyliona zaworków przepuszcza, albo pięć z nich, albo konwerter i jego bebechy. A jak się zagrzeje, gdzieś tam luz zmniejsza się o parę setnych i już ciśnienia starczają. I dlatego pogarsza się czasem po wymianie oleju, bo czysty i świeży przecieka bardziej niż szlam 10 letni. Bo pompy w A4LD na ogół wystarczają i dają radę nawet jak już pół skrzyni umarło, konwertery i "guma" w płycie i siłówce skrzyni pada wcześniej (zresztą, ciśnienie liniowe od pompy można sprawdzić jak się wie jak i ma czym, tyle, że to upierdliwe, a wnioski też nieoczywiste)
A pałowanie/zagotownaie, to gra w totka, może gdzieś spuchnąć, ułożyć się, czy wypłukać syf, ale przecież 9/10 spuchnie nie to co trzeba, utwardzi uszczelki zamiast rozszerzyć, wypłucze syf nie z tych elementów, które byśmy chcieli mieć luźne... ale kto bogatemu zabroni, niektórzy uwielbiają wymieniać skrzynie.
trzypion - |26 Maj 2015|, 2015 12:12
Oj, tam, Sprawdzałem LIFT-y pod obciążeniem
WieSiu - |26 Maj 2015|, 2015 12:33
Domowa hamowania hamowana hamulcem?
trzypion - |26 Maj 2015|, 2015 12:54
Coś w tym rodzaju Miało być kilka sekund, wyszło więcej
DANEK1403 - |26 Maj 2015|, 2015 15:56
to była sekwencja startowa z krzyżówki
Struna - |26 Maj 2015|, 2015 16:52
to w zasadzie zwykły stall-test, tyle że przeciągnięty niebezpiecznie w czasie.
Boni - |26 Maj 2015|, 2015 17:17
Struna napisał/a: | to w zasadzie zwykły stall-test, tyle że przeciągnięty niebezpiecznie w czasie. |
Mhm, ale np. ja nie odważyłem się nigdy zrobić "w zasadzie zwykłego stall-testu" w skrzyniach o nalotach rzędu 300-400 tysiaków. I może właśnie dlatego jedyna która mnie naprawdę zawodziła, to ta która była spalona już jak wózek kupowałem.
Struna - |26 Maj 2015|, 2015 18:19
ja stall robiłem każdemu automatowi jaki miałem/mam - dały radę
trzypion - |26 Maj 2015|, 2015 20:19
No ale bez przesady - w takiej skrzyni, kiedy stoi to pracuje tylko konwerter. Owszem, może coś od temperatury spuchnąć. Tyle, że jesli mam być szczery, to niech mi spuchnie pod garażem, a nie w czasie wakacji na mocnym podjeździe w górach z przyczepka na haku.
PiotrekGran - |26 Maj 2015|, 2015 21:03
U mnie się tak nie da, bo zawsze pali dwie gumy
DANEK1403 - |26 Maj 2015|, 2015 21:36
Zaciski masz odłączone z tyłu czy tak słabo hamują jak byłem młodszy nie miałem rodziny to jezdziłem bez zacisków z tyłu frajda nieziemska
PiotrekGran - |26 Maj 2015|, 2015 21:55
Według mojej najlepszej wiedzy są w 100 % sprawne
https://www.youtube.com/watch?v=VSAgTL5DqLA
Aro - |26 Maj 2015|, 2015 22:38
Żeby Cię nie docenili za tą ciągłą
bingo - |27 Maj 2015|, 2015 08:13
Boni napisał/a: | Na moje oko to wszystko są problemy przecieków wewnętrznych w starych skrzyniach | też bym tak stawiał.
[ Dodano: |27 Maj 2015|, 2015 08:14 ]
trzypion napisał/a: | w takiej skrzyni, kiedy stoi to pracuje tylko konwerter | - nie tylko.
PiotrekGran - |27 Maj 2015|, 2015 15:13
Aro napisał/a: | Żeby Cię nie docenili za tą ciągłą |
Ale kogo ? Kim ja jestem
Struna - |27 Maj 2015|, 2015 15:28
huliganinem
Aro - |27 Maj 2015|, 2015 19:09
Piotrem Kruszyńskim nie?
Ale to zbyt drobna sprawka
DANEK1403 - |27 Maj 2015|, 2015 21:03
Boguś w Scorpio hehe
GuitarMan - |13 Paź 2015|, 2015 12:34
Podłączę się do tematu (-:
U mnie na zimnej skrzyni wyskakuje jedynka. Jak wyjeżdżam spod bloku, to zawsze mi wyskoczy. Później jak już tylko się ruszy temperatura wody w chłodnicy jest wszystko OK. Czyli zostaje się przyzwyczaić i dłużej czekać po odpaleniu silnika?
pablo19 - |13 Paź 2015|, 2015 12:36
Robiłeś coś przy tej skrzyni? Jakieś wymiany, regulacje?
Reader - |13 Paź 2015|, 2015 12:40
GuitarMan napisał/a: | Podłączę się do tematu (-:
U mnie na zimnej skrzyni wyskakuje jedynka. Jak wyjeżdżam spod bloku, to zawsze mi wyskoczy. |
Tylko jedynka?
Czy ogólnie napęd nie ważne czy D czy R.
GuitarMan - |13 Paź 2015|, 2015 14:22
Nic nie robiłem. Mam ten samochód od czerwca. Jak wrzucam D i jadę, to rusza, ale nagle jakby jedynka wyskakiwała i po 2-3 sekundach znów łapie. Jak ruszam z wajchy ustawionej na 1, to jest tak samo. Jak tylko się samochód nagrzeje, po może kilometrze jazdy to jest OK.
pablo19 - |13 Paź 2015|, 2015 15:49
Tak samo zachowuje się na pozycji 2?
GuitarMan - |16 Paź 2015|, 2015 07:23
Z dwa nie ruszałem, ale jak ruszam z trybu zimowego, to nic nie wyskakuje (-:
WieSiu - |16 Paź 2015|, 2015 07:31
Tryb zimowy rusza z 2
jaroz - |16 Paź 2015|, 2015 11:48
Struna napisał/a: | stall robiłem każdemu automatowi jaki miałem | na czym to polega? w skrócie
WieSiu - |16 Paź 2015|, 2015 11:59
jaroz napisał/a: | Struna napisał/a: | stall robiłem każdemu automatowi jaki miałem | na czym to polega? w skrócie |
na przykladzie innego auta pierwszy z brzegu wynik z google: http://landklinika.pl/ind...erna&Itemid=130
a na forum to juz wiele razy bylo opisywane i wydawac by sie moglo,ze kazdy wieloletni uzytkownik tego forum powinien wiedziec co to,zwlaszcza jak ma automat
Jankes - |16 Paź 2015|, 2015 12:03
może czasem lepiej nie robic bo sie rozleci
jaroz - |16 Paź 2015|, 2015 13:28
WieSiu, akurat całkiem niedawno czytałem obszerny artykuł m.in. o tym. Zapytałem dla upewnienia się. Akurat podałeś bardzo przejrzysty opis, a mi bardziej zależało na "legendzie", która jest w Twoim opisie, a która mówi jak odczytać wynik pomiaru. Dziękuję.
Jankes napisał/a: | może czasem lepiej nie robic bo sie rozleci | nie bój żaby, nie rozleci, a poza tym lepiej jak się ma już rozlecieć, to lepiej pod domem, a nie w trasie
A jaki jest "w normie" wynik dla Scorpio? W sensie jakie obroty ma mieć unormowane?
WieSiu - |16 Paź 2015|, 2015 14:40
Teraz sprawdzisz nadwyrzysz a potem w trasie się rozleci
jaroz - |16 Paź 2015|, 2015 15:22
WieSiu, jak się przy 240km/h nie rozpadła, to i chwilowe obciążenie hamulcem wytrzyma
WieSiu - |16 Paź 2015|, 2015 16:20
jaroz, a masz dodatke chłodzenie oleju że tak szybko jeździsz?
Maross - |16 Paź 2015|, 2015 16:23
w kosie BOA to z fabryki powinno być
WieSiu - |16 Paź 2015|, 2015 17:19
No ale do dużych obciążeń to ta chłodnica raczej się nie nadaje i warto mieć dodatkowa. Tak tylko pytam bo jak ja swoim jechałem prawie tak szybko przez 150 km tyle że w upał i co chwile gaz hamulec,to niestety skrzynia tego nie wytrzymała i bo straciłem lockupa
A olej w skrzyni kiedy zmieniales?
jaroz - |16 Paź 2015|, 2015 20:06
WieSiu napisał/a: | a masz dodatke chłodzenie oleju że tak szybko jeździsz? | oczywiście bo... Maross napisał/a: | w kosie BOA to z fabryki |
WieSiu napisał/a: | No ale do dużych obciążeń to ta chłodnica raczej się nie nadaje | to raczej w autach z USA. Kos, raz że ma odpowiednią chłodnicę,a dwa, że skrzynia jest wzmocniona.
kat - |16 Paź 2015|, 2015 20:23
jaroz napisał/a: | raz że ma odpowiednią chłodnicę,a dwa, że skrzynia jest wzmocniona. |
co nie znaczy,ze nie mozna jej zarżnąc
jaroz - |16 Paź 2015|, 2015 21:27
Wszystko można zajechać. Przypomniało mi się dzisiaj w ramach stall testu, że kiedyś robiłem go nieświadom tego i było coś koło 2tys. obr. Ile kos ma mieć podczas tego testu?
Reader - |18 Paź 2015|, 2015 21:26
jaroz napisał/a: | WieSiu, jak się przy 240km/h nie rozpadła, to i chwilowe obciążenie hamulcem wytrzyma |
Przy 240 masz wszystko mechanicznie spięte na sztywno, a podczas stall testu masz wzmocnienie momentu na konwerterze.
Także porównanie od czapy.
jaroz - |18 Paź 2015|, 2015 21:30
Reader, zdarzało mi się nieświadomie robić taki test. Pytanie ile powinno wyjść w Scorpio? Bo zrobię taki test.
Reader - |18 Paź 2015|, 2015 21:35
Trzeba by wiedzieć jaki współczynnik wzmocnienia ma konwerter.
Poszukaj danych serwisowych dotyczacych takiego testu.
jaroz - |18 Paź 2015|, 2015 21:46
To jak to jest? Robią, robili to niektórzy tu z forum, a nikt nie wie jakie są dane?
trzypion - |18 Paź 2015|, 2015 21:46
Ekhm... A moim zdaniem pierwsza przekładnia pracuje
kat - |18 Paź 2015|, 2015 21:48
jaroz napisał/a: | To jak to jest? Robią, robili to niektórzy tu z forum, a nikt nie wie jakie są dane? |
bodajze do 2200 na kazdym biegu
jaroz - |18 Paź 2015|, 2015 21:49
Ok Kat, to zrobię taki test najprawdopodobniej jutro po pracy, zobaczymy czy przetrzyma
Reader - |19 Paź 2015|, 2015 07:17
trzypion napisał/a: | Ekhm... A moim zdaniem pierwsza przekładnia pracuje |
Przy 240km/h?
To tylko multiplikująca działa ale to też jest "spięcie na sztywno" czyli mechanicznie bez poślizgu na przekładni hydrokinetycznej, która to ma znacznie niższą sprawność.
WieSiu - |19 Paź 2015|, 2015 08:25
Reader napisał/a: | Przy 240 masz wszystko mechanicznie spięte na sztywno, a podczas stall testu masz wzmocnienie momentu na konwerterze.
Także porównanie od czapy. |
no ale jakbys dobrze przeczytal,to ja o swoim przypadku pisalem:
WieSiu napisał/a: | bo jak ja swoim jechałem prawie tak szybko przez 150 km tyle że w upał i co chwile gaz hamulec,to niestety skrzynia tego nie wytrzymała i bo straciłem lockupa |
A u mnie lockup byl bardzo czesto rozłączany na czas redukcji, puszczania i dodawania gazu,wiec czesto mialem rozpiete mechanicznie i pisałem tak dlatego tez,ze ciezko mi sobie wyobrazic jazde 240 non stop jednostajnie,bo czesto warunki niepozwalaja na tak dużą stałą prędkość, no chyba ze w niemczech w nocy.
Reader - |19 Paź 2015|, 2015 09:30
WieSiu napisał/a: | no ale jakbys dobrze przeczytal,to ja o swoim przypadku pisalem: |
Czytałem, ale przecież odpisałem na post jaroza a nie Twój.
Duże prędkości to bardzo dobre chłodzenie, gorzej jest przy dynamicznej jeździe przy niskich prędkościach.
maly - |15 Lis 2015|, 2015 18:42
Trochę odgrzeję kotleta... Skrzynia ostatnimi czasy jak na dworze zaczęło się robić zimniej zaczęła mi rozłączać napęd po jakiś 300m jazdy. Przykładowo, jadę spokojnie 30 km/h, zatrzymuje sie na pasach (cały czas mam D), puszczam hamulec i już bez biegu. Za kolejne około 300m to samo na pasach. Dopiero po jakiś 20 sek pojawia się napęd. A przez ten czas czerwienie się w samochodzie, bo za mną korek... Wiązki jeszcze nie robione. Olej jest, ale myślę, że nadaje się już do wymiany. I jeszcze jeden problem, ale nie wiem czy to wina skrzyni. W zakresie od 70-90km/h zaczyna pojawia się drżenie. Mocno to czuć na fotelu kierownika. W podłokietniku średnio wyczuwalne. Nie wiem, czy to skrzynia, czy podpora wału.
Wymiana oleju powinna pomóc? Czy loteriada bardziej?
Jankes - |15 Lis 2015|, 2015 18:50
wiazki podstawa, ale tu raczej wymiana oleju przyspieszy smierc, mozna by przy zmianie oleju sprawdzic/wymienic uszczelke pod płyta, moze coś da...
maly - |15 Lis 2015|, 2015 18:56
Co raz bardziej myślę, zrobić tą wiązke, a skrzynie po prostu dojechać i kupić nową. Uszczelka i tak by musiała wlecieć nowa, bo poci się.
EDIT: W ogóle mówimy o tej samej uszczelce?
Jankes - |15 Lis 2015|, 2015 19:12
o dwóch rożnych, bo tamtej pod płyta sterujaca nie widzisz, a Ty mowisz o uszczelce pod miska
Wiazki to podstawa, szkoda skrzyni, bo ciezko znalezc sprawna w 100%, ja bym wymienił uszczelke.
|
|