Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Regeneracja parownika Tomasetto i wielka lipa

Larix - |20 Wrz 2013|, 2013 20:09
Temat postu: Regeneracja parownika Tomasetto i wielka lipa
Postanowiłem zregenerować parownik w DOHC-u. Jest to Tomasetto AT-07.
Kupiłem zestaw regeneracyjny , niby oryginalny włoski.
Wyczyściłem , wymieniłem , założyłem i jest gorzej niż było :/
Tzn. przez chwilę (0,5 km) auto jedzie normalnie po czym się dusi , słabnie i zaczyna chodzić jak zimna Syrenka.
Uprzedzając pytania:
-na benzynie chodzi super
-układ jest odpowietrzony a parownik gorący
-przepustnica Blosa się nie zacina
Kręcenie Blosem nic nie daje. Co ciekawe przed regeneracją Blos był skręcony na max na obydwu śrubach i było ok.
Kręcenie śrubą od napięcia wstępnego membrany parownika też nic nie daje.
Na wszelki wypadek rozkręciłem parownik jeszcze raz i poskładałem sprawdzając wszystko dokładnie.
Bez zmian.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem ?

PiotrekGran - |20 Wrz 2013|, 2013 20:17

A blosa rozbierałeś ? Może membrana padła...
Benzynę po przełączeniu na LPG Ci odłącza ?

Larix - |20 Wrz 2013|, 2013 20:18

PiotrekGran napisał/a:
A blosa rozbierałeś ? Może membrana padła...

Rozbierałem. Jest Ok.
PiotrekGran napisał/a:
Benzynę po przełączeniu na LPG Ci odłącza ?

Do tej pory odłączało :027: Chyba , że teraz coś padło, muszę sprawdzić.

kat - |20 Wrz 2013|, 2013 21:38

tego parownika sie nie regeneruje tylko wymienia na nowy
Larix - |21 Wrz 2013|, 2013 10:31

kat napisał/a:
tego parownika sie nie regeneruje tylko wymienia na nowy

Dlaczego ?

PiotrekGran - |21 Wrz 2013|, 2013 10:41

Bo kat nie lubi półśrodków :)
Adam73 - |21 Wrz 2013|, 2013 10:55

Są parowniki które sie opłaca regenerować , i są takie które lepiej wymieniać na nowe.
Larix - |21 Wrz 2013|, 2013 13:11

PiotrekGran napisał/a:
Benzynę po przełączeniu na LPG Ci odłącza ?

Chyba trafiłeś :P
Po wywaleniu czerwonego guziczka w bagażniku śmiga na LPG aż miło :-D
Tylko ciekawe dlaczego teraz to wylazło a przedtem było ok ?
Mega przypadek chyba.

[ Dodano: |21 Wrz 2013|, 2013 13:13 ]
Adam73 napisał/a:
Są parowniki które sie opłaca regenerować , i są takie które lepiej wymieniać na nowe.

Nowy Tomasetto 175,-
Nowe membrany 50,-
Mi tam się opłaca.

PiotrekGran - |21 Wrz 2013|, 2013 14:36

Larix napisał/a:
Chyba trafiłeś
Po wywaleniu czerwonego guziczka w bagażniku śmiga na LPG aż miło


Czekam na skrzynkę piwa :-d
Zaraz Ci podeślę adres na PW ;)

Larix - |21 Wrz 2013|, 2013 15:14

PiotrekGran napisał/a:

Czekam na skrzynkę piwa :-d
Zaraz Ci podeślę adres na PW ;)


:610:
A może być ? :
:kwiatek:

PiotrekGran - |21 Wrz 2013|, 2013 15:26

niech stracę :690:
Skorpion19651 - |24 Wrz 2013|, 2013 08:57

Może trochę nie na temat, ale czemu nie. Też mam taką instalację, tylko u mnie padła szyna wtryskowa sekwencyjnego. I mam problem a mianowicie - znalazłem coś takiego idealnie pasuje http://allegro.pl/wtrysk-...3552138381.html (ale jest używany) i coś takiego http://allegro.pl/listwa-...3574004861.html (nówka sztuka). Czy mogę ją wstawić (mowa o nówce)? Pytam bo nie znam się na tym a jak już coś wstawiać to lepiej nówkę (teoretycznie większa pewność).
pepi - |24 Wrz 2013|, 2013 20:19

jaki masz komp sterujący ?
bo w tej cenie ci hany wyjdą :-d

Skorpion19651 - |25 Wrz 2013|, 2013 09:00

Pepi :
Reduktor prod. Tomasetto
Wielozaworu pro. Tomasetto
Obudowa wielozaworu Tomasetto
Zawór tankowania Tomasetto
Przełącznik / centralka Diego
Układ elektroniczny Diego
I to wszystko, co mam w papierach i w aucie, bądź tu mądry i pokumaj się w tym, bo ja się nie znam na tym
:shock:

pepi - |25 Wrz 2013|, 2013 20:29

to po co ci takie wtryski
kup raz a dobrze
czyli hana barracuda ;)

Larix - |28 Wrz 2013|, 2013 12:39

Wracając do mojego DOHC-a to palił na LPG i Pb na raz bo zardzewiał przekaźnik w środku.
Mam teraz pokrewne pytanie ale odnośnie 2,9 i LPG:
Czy przyczyną spalenia centralki (STAG 2W) w 2.9 było to , że otwierała trzy elektrozawory bez pośrednictwa przekaźników ? W samej centralce są przekaźniki ale takie maleńkie i czy raczej powinno się to zdublować dodatkowymi przekaźnikami pod maską ?

pablo19 - |28 Wrz 2013|, 2013 13:03

Nie. U mnie otwiera i żyje. Raz na x lat trzeba przelutować nogi od przekaźnika czy końcówki od gniazda w sterowniku, ale tak to działa dobrze.
Larix - |28 Wrz 2013|, 2013 13:08

No właśnie u mnie pożyła tylko 2 lata :/
pablo19 - |28 Wrz 2013|, 2013 13:10

No to jakiś feler miałeś. Teraz mam taką z przebiegiem 10 lat.
pepi - |28 Wrz 2013|, 2013 16:54

brak masy
nie masz podpalonego jednego pina :P

Larix - |29 Wrz 2013|, 2013 13:05

pepi napisał/a:
brak masy
nie masz podpalonego jednego pina :P

No niby nie. Za to jak rozebrałem to ścieżka pod jednym przekaźniczkiem była przepalona tak jakby za duże miał obciążenie.

pepi - |29 Wrz 2013|, 2013 20:38

a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą

Larix - |30 Wrz 2013|, 2013 00:55

pepi napisał/a:
a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą

Na elektrozawory przekaźnik a na wtryski Pb też czy to zbyteczne ?

trzypion - |30 Wrz 2013|, 2013 02:35

Policz ;0 Wtryski maja coś koło 10omów kazdy, czyli maksymalny prąd jaki przez siebie przepuszczą to około 1,2A (zakładając ich całkowite, permanentne otwarcie). Czyli 7,2A razem. Tak naprawdę, rzadko kiedy dochodzą nawet do 50% otwarcia, więc masz jakieś 3,6A. Większośc przekaźników to spokojnie łyknie.
Larix - |30 Wrz 2013|, 2013 12:06

No to nie ma sensu na wtryski.
Mam jeszcze pytanie :
W DOHC-u miałem zrobione przez kogoś tak , że był przekaźnik dwupozycyjny który przełączał zasilanie albo na wtryski albo na LPG . Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Po mojemu to niezła rzeźba. No bo po co skoro centralka ma własne zasilanie na wtryski a ktoś ten kabelek uciął i zrobił na tym przekaźniku dwupozycyjnym ?

pablo19 - |30 Wrz 2013|, 2013 13:09

A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie.
Larix - |30 Wrz 2013|, 2013 13:22

pablo19 napisał/a:
A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie.

Przemyślałem i dopiero teraz zajarzyłem :P . Sorry ale jeśli chodzi o tematy elektryczne jestem trochę oporny w myśleniu :oops:

trzypion - |1 Paź 2013|, 2013 03:35

Tyle, że taki układ z przełączaniem powoduje, że centralka nie może nałozyć benzyny i gazu, co skutkuje szarpaniem przy przełączaniu.
pablo19 - |1 Paź 2013|, 2013 08:30

W standardzie coś Ci się nakłada? Jeden przekaźnik w sterowniku załącza EZ, a drugi przekaźnik pod maską odłącza zasilanie na wtryski benzyny. Start przekaźników jest w tym samym momencie.
Larix - |1 Paź 2013|, 2013 11:08

Dla mnie głupim pomysłem jest to przełączanie od obrotów . Po co to ?
Szczególnie jak centralka nie ma funkcji palenia z gazu.

pablo19 - |1 Paź 2013|, 2013 11:43

Ja już od jakichś 4 lat przełączam z palca.
trzypion - |1 Paź 2013|, 2013 17:42

Co to jest 'standard'? Ja mam ustawione tak w centralce, żeby przy przejściu LPG->Benzyna chwilę nakładał gaz i benzynę, dzieki czemu nie ma szarpnięcia, kiedy przeskakuje pod obciążeniem. Niedługo, chyba coś 300ms. Przydaje się szczególnie, jak się kręci wysoko, bo centralka powyżej 5500obr/min przechodzi na benzynę z automatu, aby oddać kontrole odcięcia do ECU.
W drugą stronę też coś mam ustawione, choć to mniejszy problem, bo zmienia tylko wtedy, jak obroty się zmniejszają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group