Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Zagazowany Cosworth

BC_Leszcz - |23 Kwi 2004|, 2004 19:14
Temat postu: Zagazowany Cosworth
Zagazowałem swojego Scorpiaka - instalka VSI Prince ... kosztowała kupę kasy :(

Niestety na razie nie jest różowo bo silnik schodząc z obrotów gaśnie. Na wolnych obrotach chodzi cały czas OK, ale jak podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło, to schodząc z wyższych obrotów schodzi zbyt nisko - do 400 obr i ... gaśnie, nie zawsze, ale dość często. Na razie zrobiłem tylko 100km na gazie więc wszystkie regulacje, docieranie instalacji itd. itp. przede mną. W weekend zrobię 1000km to w poniedziałek pojadę na pierwszy przegląd po pierwszym tysiacu, ale jakos czarno widzę temat tego przygasania. W każdym razie nie popuszczę i będę gnębił gazowników.

Na mój gust winę za to ponosi zbyt duża odległość pomiedzy wtryskiwaczami gazowymi a komorą spalania - da się również zauważyć pewne opóźnienie reakcji silnika na pedał gazu - benzyna szybciej reaguje na wcisnięcie pedłu, przy gazie jest jakby 0,5 sek opóźnienia - da się to łatwo zauważyć przy ruszaniu - przy benzynie można puścić najpierw sprzęgło a potem dodać gazu, przy gazie trzeba najpierw podgazować a dopiero potem puścić sprzęgło inaczej przy ruszeniu silnik się dusi, i zamiast dynamicznie ruszyć najpierw leko szarpie, potem zwalnia i dopiero potem przyspiesza.

Jeśli chodzi o dynamike jazdy na gazie to w zasadzie jest to samo co na benzynie, raczej nie widzę różnicy, może jest mniej elastyczny w niskim zakresie obrotów (1000-2000) ale powyżej 2000 obr jest jak rakieta i bez problemu ciągnie do 6tys obrotów - na razie wiecej mu nie daję bo ma się "dotrzeć".

Jeśli ktos ma jakieś sugestie albo porady gdzie szukać przyczyny gaśnięcia to śmiało zapodawać - w poniedziałek uderzam do gazowników.

(Oczywiście na benzynie nie gaśnie)

sierars1 - |23 Kwi 2004|, 2004 23:12

Witam
Aż się dziwię że masz taką sytuacje tym bardziej na pełnym wtrysku też posiadam ale OMVL dream XXI i nie mam takich problemów, ale spróbuj rure od wlotu powietrza do filtra skierować ku środkowi może dostaje zadużo powietrza a za mało gazu na biegu jałowym i może to jest przyczyna mało prawdo podobna ale.
U mnie to znów są problemy jak stoję bo zaczynają mi obroty skakać między 800-200 i nie wiem co może być przyczyną ale dzieje się tak tylko na benzynie i co to może być.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96'

Pershing - |24 Kwi 2004|, 2004 01:08

Witam
Ja ze swoim gazem mam to samo tylko ze juz nie jest nowy (ma juz 3 latka). Czasami potrafi sobie zgasnac przy schodzeniu z obrotow (nie zawsze) i w sumie to nie wiem od czego to zalezy. Pozatym tak jak u BC Leszcz-a przy ruszaniu trzeba zrobic przygazowke bo na gaz reaguje z opoznieniem i jesli za szybko sie pusci sprzeglo potrafi sie zadlawic. Jest to moj pierwszy samochod z instalacja gazowa tak ze nie wiem czy cos jest pokopane czy z gazem to juz teki standard. No i na benzynce silniczek ladniej pracuje niz na gazie.
Pozdrawiam

lancer - |24 Kwi 2004|, 2004 11:00

u mnie tylko w czasie toczenia się auta potrafi zgasnąć ale to od tego że wysadziło mi rure od filtra powietrza i łapie teraz za dużo powietrza i mieszanka sie robi uboga. A i niema różnicy że lece na gazie czy na benzynce. Więc problem może być w ilość powietrza
zbyszek - |24 Kwi 2004|, 2004 17:59

U mnie na razie bez problemów z gazem (BRC z kompem). Chodzi równiutko i na gazie i na benzynie. Spalanie ok 16 na 100 w trasie przy dość ostrej jeździe. Wkręcam go na 5000 i nie ma problemów :D Może przyśpieszenie trochę gorsze ale coś za coś. Choć powyżej 3000 nie ma różnicy w przyśpieszeniu. :D
Byku - |26 Kwi 2004|, 2004 17:12

Ja mam zagazowany 2.9 146 Ps. Niby wszystko gra,przyspieszenie jest dobre i na gazie go bujam do 210,ale problem jest z ponownym odpaleniem. Jak zgaszę na gazie to później muszę chechłać dosyć długo żeby zapalił, ale jak zgaszę go na benzynie to pali od ręki. Instalacja Omnia. Co to może być,może ktoś mi potrafi pomóc :?: :)
hryniak - |26 Kwi 2004|, 2004 17:25

Może Twoja instalacja odłącza pompę wtryskową, próbowałeś nie chechłać go tylko kilka razy przekręcić kluczyk odczekując za każdym razem w pozycji zapłon kilka sekund (aż pstryknie przekaźnik od pompy) i potem odpalić ?
Byku - |28 Kwi 2004|, 2004 10:26

Dzięki za radę, dzisiaj zobaczę czy to coś da. Próbowałem palić go krótko kilka razy,to tak strzelił,że pękła obudowa filtra. Od tamtej pory gaszę go na etylinie i potem pali od ręki.Hej.
hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 11:07

kurde, wszyscy mi mówią o tych strzałach "z gazu", zresztą sam mam zamontowane w obudowie filtra i rezonatorze klapki "antystrzałowe" ale odkąd mam mojego skorka nie strzlił mi ani razu (a zdarza mi się zimnego odpalać na gazie)
Pershing - |28 Kwi 2004|, 2004 11:16

Jesli wszystko gra tak jak powinna to nie ma prawa strzelic. Zalezy jaka masz gazownie ( ktorej generacji) . Mnie zdarzy sie wystrzal raz na jakis czas jesli hamuje silnikiem a pozniej gwaltownie dodam gazu. W moim wypadku to sprawa swiec bo juz jesc wołaja :wink: i sa od dawna do wymiany :)
hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 15:18

eee
ja mam gaza chyba -1 generacji :)

Pershing - |28 Kwi 2004|, 2004 17:07

No wlasnie ja tez mam 1 generacje a w naszych silnikach na wielopunkcie przydalaby sie 3 :( a co najmniej 2
hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 17:34

ale ja nie narzekam zupełnie. może też dlatego, że u mnie na gazie jedzie lepiej niż na benzynce bo mam padniętą lambdę hehe
BC_Leszcz - |28 Kwi 2004|, 2004 18:49

Jak na razie wszystkie problemy rozwiązane.

Po regulacji i zmianie dysz w kolektorze i przesunieciu wtryskiwaczy (skrócenie dolotu gazu do kolektora) jest OK. W dalszym ciągu wolne obroty się bujają - nieco silniej niż na benzynie, ale teraz juz nie gaśnie.

Kolejny krok to przeczyszczenie silniczka krokowego (bo na benzynie wolne obroty też nieco niestabilne)

Co do osiągów na gazie - rakieta, tak jak na benzynie. Może nawet nieco lepiej niz na benzynie - szczególnie przy wyższych obrotach.

Spalanie:

trasa:
(180-230kmh) 14l - po niemieckiej stronie ;)
(120-140kmh) 13l - ostra jazda
spokojna trasa - 12l
miasto w korkach (W-wa) ok. 14l

Jestem bardzo zadowolony, wtrysk gazu to to czego było mi trzeba. Butla w koło starcza na ok 350km. Polecam swoich gazowników - chłopaki się spisali (W-wa ul Zaremby 1)

hryniak - |29 Kwi 2004|, 2004 09:56

Staary to spalanie masz rewelka !!!!! W moim jak go bujnę przez A4 200 km/h spalanie przekracza 15 literków !!!! Co prawda spokojna trasa (nie przekraczając 100) to 8 literków
ale miasto - raczej poniżej 12 nie ma szans

Struna - |29 Kwi 2004|, 2004 11:27

to i tak lajtowo bo mój to wpier..... jak smok. Jak energicznie po mieście pomykam to nawet do 17 literków gazu dochodzi. Na trasie jak nie przekraczam 140 km/h to spoko kolo 11-12 litrów ale jak mi sie zachce ścigać lub popie... po trasie tak pod 180-190 km/h to do 16 wypije.
Pershing - |29 Kwi 2004|, 2004 11:29

Ja swoim jak na razie poza miasto sie nie wypuszczalem i z tego co widze to po miescie spali okolo 20 :!: :shock:
kuba - |29 Kwi 2004|, 2004 12:32

Hryniu, mój wieloryb z włączona klimcia po miescie hlasta 15, na trasie 13, a sam widziałes jaka mam butle, 250 km i buuuu.
hryniak - |29 Kwi 2004|, 2004 13:30

To wychodzi na to, że mam kurde ekonomiczny samochód :D
sierars1 - |29 Kwi 2004|, 2004 23:28

To wy jesteście pikusie przy mojej scorupce :))
Po mieście to nie schodzi poniżej 16l. spokojna jazda,a na trasie przy 240km/h wynosi 20l.
I co wy na to.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

DaraZ - |29 Kwi 2004|, 2004 23:34

Moj tak pi/drzwi. Noga ojca : 11 l gazu . Moja noga 13.5 l. <-miasto przedzial 0-100km/h
sierars1 - |29 Kwi 2004|, 2004 23:44

Zapomniałem dodać że chodzi o benzyne

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

DaraZ - |29 Kwi 2004|, 2004 23:52

A ja, że chodzi o automat :) Bo jak wiadomo roznica jest :) No fajny wir w baku jest robiac kick-down :)
sierars1 - |29 Kwi 2004|, 2004 23:58

Znam to

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

jasam - |30 Kwi 2004|, 2004 15:00

BC_Leszcz napisał/a:
Spalanie:
trasa:
(180-230kmh) 14l - po niemieckiej stronie ;)
(120-140kmh) 13l - ostra jazda
spokojna trasa - 12l
miasto w korkach (W-wa) ok. 14l

W tej sytacji mój komentarz wyglada tak :
(brak słów)
Z powodu swojego spalania (co prawda nie cosworth ale zawsze 2.9) ide popłakać :D
Pozdrawiam :!:

kuba - |4 Maj 2004|, 2004 14:46

Po założeniu rezonatora i uszczelnieniu dolotu, spalanie spadło mi o jakis 2-3 litry na 100km. Miodzio, teraz po miescie z klima pali mi 13 l.
sierars1 - |4 Maj 2004|, 2004 15:19

Witam
W swoim jakoś nie zauwarzyłem ruznicy po założeniu rezonatora chyba że coś innego jest u mnie skopane bo jak słyszę że innym cosworthy palą 13-14 w mieście a mój nie schodzi poniżej 16 to coś musi być na rzeczy.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

Struna - |4 Maj 2004|, 2004 15:47

eee panowie bez przesady zeby silnik 2,9 łykał tylko 13 litrow po mieście ........... nierealne no chyba że to wieloryb 2,3 to może.
sierars1 - |4 Maj 2004|, 2004 16:28

Właśnie też mi się zdawało że to nierealne bo nawet dzisiaj jak zrobiłem sobie kurs Wrocław-Jelenia i dosyć intensywnie jechałem w granicach 160-200km/h to spalanie wyszło 17l/100km. Więc nie ma możliwości zejść poniżej a tym bardziej na automacie.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

Struna - |5 Maj 2004|, 2004 10:03

Nie no myślę że jak byś jechał lajtowo tak do 120 km/h to by ci zszedł do 14 literków.
BC_Leszcz - |5 Maj 2004|, 2004 11:02

Raczej w normie - w stosunku do benzyny o 10-20% więcej. Jedyna różnica, to że teraz czy trasa, czy miasto to pali mniej więcej tyle samo. Na benzynie przy spokojnej jeździe można w trasie zejść poniżej 9l natomiast na gazie się nie da.
BC_Leszcz - |5 Maj 2004|, 2004 11:16

A co do tego spalania - nowa buda jest cięższa od starej i Cosworth w nowej budzie i do tego kombi musi palić więcej, nie ma siły. Zamiana automatu na manual faktycznie nieco obniżyła spalanie - u mnie różnica wyszła od 1 do 2l na 100km w zależności od rodzaju jazdy - szczególnie w mieście widać że na manualu mniej pali.

A silnik 2.9 24v jest według mnie bardziej oszczędny niż zwykłe 2.9, 2.8 czy nawet 2,4 jedynie silnik 2.0 pali mniej.

Ja w każdym razie jestem teraz zadowolony, bo jak mnie pytaja ile pali to mówię że pali 6l benzyny na 100km (jedynie dociekliwym dodaje "w przeliczeniu")

Instalacja ma się zwrócić po 30tys. Po miesiącu mam 3,5tys przebiegu na gazie. Do końca roku raczej wyjdę na swoje. A jak potem od tego gazu padnie silnik albo co to przywiozę drugi z mobile.de Instalka ma gwarancję na 60tys km lub 1 rok więc tylko pomykać!

sierars1 - |5 Maj 2004|, 2004 14:24

Tu z BC_Leszczem się zgadzam że kombi wazy więcej no i opony 225/17/45 też robią swoje a tak nawiasem mówiąc to przy 120km/h to spali jakieś 10-11l benzyny a gazu nawet że wtrysk to i tak spali te 10% więcej nie ma co sie czarować a tak przy okazji to widziałem że benzynka podrożała i gaz cały orlen wykupił udziały na słowacji i teraż musi odrobić straty.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

Pershing - |5 Maj 2004|, 2004 14:37

No gazior z dnia na dzien podskoczyl o 30 groszy.... normalnie tylko sie za kieszen trzymac
sierars1 - |5 Maj 2004|, 2004 14:48

Ile kosztował to nie wiem ale u nas kosztuje 1,65 bo gościu że stcji mi powiedział i dlatego tylko zerknołem a jeszcze nie tak dawno kosztował 1,30zł.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

COSSY - |4 Cze 2004|, 2004 18:25

Panowie, chce zwrocic uwage, ze silniki 2.9 ( przynajmniej od 92r.) mniej pala na automacie niz na manualu. Prosze sprawdzic w instrukcji. Ja sam mialem kiedys 2.9 na automacie i manualu, rownoczesnie. Spalanie bylo identyczne jak w instrukcji, tzn. okolo 0.5 litra mniej na korzysc automatu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group